|
Segmentace trhu veřejného stravování
Zatyko, Petr ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pejzl, David (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo zanalyzovat trh veřejného stravování, resp. pohostinských zařízení, a především pak jeho spotřebitele, mezi nimiž jsem objevoval některé typické skupiny (tržní segmenty), odhaloval jejich význačné charakteristiky a na jejich základě stanovil příslušná marketingová doporučení. To vše se zaměřením především na regiony Prahy a Středočeského kraje.
|
|
Segmentace automobilového trhu
Frinta, David ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo odhalit segmenty spotřebitelů automobilového trhu v České republice. První část práce obsahuje teoretické informace o segmentaci trhu. Druhá část (praktická) obsahuje analýzu a vyhodnocení výsledků dotazování, které jsem pro účely této práce provedl. Na závěr jsem identifikoval segmenty spotřebitelů a nastínil možnosti jejich marketingového oslovení.
|
|
Segmentace trhu
Sobíšek, Lukáš ; Hebák, Petr (vedoucí práce) ; Průšová, Petra (oponent)
Cílem mé diplomové práce je ověřit využitelnost různých statistických metod v segmentační analýze marketingových dat na vlastní studii. Vybral jsem si trh s BIO potravinami. V teoretické části nejprve definuji segmentaci z marketingového hlediska. Dále následuje statistický pohled na toto téma. Teorii implementuji ve vlastní marketingové studii v praktické části. Na závěr jsou uvedena konkrétní doporučení pro marketéry, výrobce a distributory z oblasti bio potravin, která by mohla vést ke zvýšení jejich tržeb a zajištění většího podílu na trhu.
|
|
Uplatnění marketingového řízení ve zvoleném podniku
Jirák, Stanislav ; Ezrová, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Jaroslav (oponent)
Jirák, S. Uplatnění marketingového řízení ve zvoleném podniku : diplomová práce. Jindřichův Hradec : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta managementu v Jindřichově Hradci 2009. 78 s. Vedoucí diplomové práce Doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.. Práce se zabývá uplatněním marketingového řízení ve zvolené společnosti. Jsou zde použita teoretická východiska, na základě kterých byl proveden popis a analýza marketingového řízení ve společnosti LINE, s.r.o.. Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část vytváří obecný rámec pro uplatnění marketingového řízení a druhá část aplikační, ve které byla nejprve charakterizována společnost a následně rozbor jednotlivých kroků marketingového řízení. V závěrečné části jsou uvedena některá doporučení v souvislosti s celosvětovou hospodářskou krizí.
|
|
Developerský projekt
Bubáková, Jana ; Krejčí, Filip (vedoucí práce) ; Vojík, Vladimír (oponent)
Práce "Developerský projekt" se zabývá oblastí developmentu, konkrétně developerským projektem, jeho hlavními částmi a východisky. Tyto teoretické poznatky následně aplikuje na konkrétním developerském projektu bytového domu "U Okrouhlíku". Projekt "U Okrouhlíku" není určen pro skutečnou realizaci, ale je praktickou ukázkou využití informací z teoretické části práce. Cílem práce je tedy seznámení s hlavními částmi developerského projektu a následné rozšíření teoretických informací o ukázku použití těchto informací v souvislosti s reálnými daty a údaji ze skutečného prostředí.
|
| |
|
Hodnota zákazníka v letecké společnosti
Machalová, Lucie ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Práce pojednává o strategickém řízení podniku na základě znalosti celoživotní hodnoty zákazníka. Definuje Customer Lifetime Value v souvislosti se strategií podniku,Customer Relationship Managementem a Balanced Scorecard metodologií. Charakterizuje jednotlivé kroky stanovení hodnoty, způsoby alokace a softwarové nástroje, stejně jako rizikové oblasti implementace tohoto způsobu řízení a praktické možnosti využití, obzvláště pro segmentaci zákazníků, upravení vztahů se zákazníky a nastavení všech customer facing procesů. Praktická část uvádí příklad stanovení hodnoty, respektive ziskovosti, zákazníka na příkladu letecké společnosti a analyzuje specifika leteckého průmyslu, stanovení kalkulačního vzorce a konkrétní návrhy pro budoucí implementaci, včetně využití výsledků hodnoty zákazníka v řízení společnosti.
|
|
Typologie zákazníků (firma IKEA)
Mikšovská, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat zákaznickou typologii společnosti IKEA a na základě kvalitativního marketingového šetření zjistit, zda doposud užívaná tradiční segmentační kritéria jsou v českém prostředí dostačující. První část práce se zaměřuje na přiblížení společnosti IKEA, její historii, základní hodnoty, specifika a chování na globálním i českém trhu. Následující kapitoly jsou věnovány obecné i konkrétní segmentaci zákazníků. V praktické části jsou teoretické poznatky podloženy a vysvětlovány menším marketingovým průzkumem provedeným přímo v IKEA. Práce je doplněna fotografiemi, které dokumentují průběh marketingového šetření.
|
| |
| |