Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dynamický BSC a strategické mapy jako nástroj firemní komunikace
Malá, Kateřina ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Balanced Scorecard (BSC) je jednou ze současných metod strategického řízení a plánování. Na rozdíl od některých metod je zaměřena i na nefinanční ukazatele, kdy jejich spojení s finančními ukazateli vede k efektivnějšímu řízení výkonnosti podniku. Dynamický BSC je jednou z modifikací metody BSC, která využívá prvky systémové dynamiky a systémového myšlení, k její optimalizaci. Jedním z prvků, které se využívají spolu s touto metodou, jsou strategické mapy, které slouží k vizualizaci provázanosti jednotlivých cílů a metrik mezi základními perspektivami BSC (finanční, zákaznická, interní procesy, učení se a růst). Balanced Scorecard a strategické mapy mohou sloužit také jako nástroj komunikování důležitých informací v celopodnikové šíři. Toto využívání umožňuje zaměstnancům na nižších úrovních řízení být informován o cíle podniku, a jejich konkrétního zapojení na jejich dosažení (jejich přínos ke strategickým, taktickým a operativním cílům). Přínosem diplomové práce bude průzkum a následné zhodnocení, jaké je povědomí a využívání metody Balanced Scorecard a strategických map pro podporu komunikace a informovanosti v podnicích.
Charakteristika současného stavu proexportní politiky ČR
Machala, Jiří ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit čtenáře s možnostmi podpory exportu ze strany státu a se situací podpory exportu v České republice. Práce pojednává o možnostech, které má stát k dispozici na podporu exportu v teoretické rovině. Dále jsou analyzovány jednotlivé agentury a instituce, které se v Česku podporou exportu zabývají. Závěr práce je věnován vyhodnocení české vývozní pozice ve světové ekonomice a nástrahy, které pro český export plynou z probíhající globální hospodářské krize.
Hodnota zákazníka v letecké společnosti
Machalová, Lucie ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Práce pojednává o strategickém řízení podniku na základě znalosti celoživotní hodnoty zákazníka. Definuje Customer Lifetime Value v souvislosti se strategií podniku,Customer Relationship Managementem a Balanced Scorecard metodologií. Charakterizuje jednotlivé kroky stanovení hodnoty, způsoby alokace a softwarové nástroje, stejně jako rizikové oblasti implementace tohoto způsobu řízení a praktické možnosti využití, obzvláště pro segmentaci zákazníků, upravení vztahů se zákazníky a nastavení všech customer facing procesů. Praktická část uvádí příklad stanovení hodnoty, respektive ziskovosti, zákazníka na příkladu letecké společnosti a analyzuje specifika leteckého průmyslu, stanovení kalkulačního vzorce a konkrétní návrhy pro budoucí implementaci, včetně využití výsledků hodnoty zákazníka v řízení společnosti.
Shareholder management - vybrané aspekty
Veselá, Lucie ; Uhrová, Inka (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Hlavním cílem této práce je nastínit vztah mezi zvyšováním hodnoty podniku a optimalizací činností finančního řízení. Teoretická část je zaměřena na definování hodnoty podniku a vybraných nástrojů řízení hodnoty, porovnání koncepce shareholder a stakeholder value a možnosti zvyšování hodnoty pro akcionáře. Teoreticko-praktická část v úvodu charakterizuje analyzovaný podniku, popisuje jeho ekonomický (finanční) úsek a organizační strukturu. Na tomto podniku je představen příklad praktické ?cesty?, která by měla vést ke zvyšování hodnoty podniku ? zhodnocení současného stavu vybraných oblastí finančního řízení, srovnání s nejlepšími postupy, návrh změn a doporučení za účelem budoucího zvyšování hodnoty podniku pro akcionáře.
Dynamický Balanced Scorecard v učící se organizaci
Leciánová, Gabriela ; Uhrová, Inka (vedoucí práce) ; Dedouchová, Marcela (oponent) ; Nováček, Jan (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
The main goal and intended contribution of the presented doctoral dissertation is to define the most important principles for the usage of the Dynamic Balanced Scorecard (DBSC) as a practical guide for learning organization. The Dynamic Balanced Scorecard is based on the fundamental idea that the conventional (static) Balanced Scorecard (BSC) is not able to encompass the contemporary dynamic environment and hence is not an appropriate tool for any strategic management system. At the beginning of the dissertation, the thesis is dedicated to description of the BSC limitations. Moving further, the thesis establishes a practical guide described in three stages: ? the main principles of DBSC, ? the methodology of implementing DBSC, ? the working model. The model was developed in a real company and is now being used in pilot operation. Furthermore the model contains measurements that help demonstrate the transformation from a traditional organization to a learning organization. I did not find, based on questionnaires collected from 110 companies and my experience in a consulting company, any examples of DBSC being currently used in the Czech Republic. The original hypothesis about non-use of any dynamic model for strategic management system was confirmed in the empirical part of the dissertation.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.