Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rám přívěsu se sklápěcí nástavbou
Uher, Milan ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem rámu automobilového přívěsu se sklápěcí nástavbou. Její hlavní náplní je pevnostní kontrola nosného rámu, dále pak navržení vhodných konstrukčních úprav včetně jejich přepočtu stavu napjatosti. Pevnostní kontrola rámu je provedena pomocí metody konečných prvků. Součástí této práce je rovněž vyhotovení výkresové dokumentace rámu. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Design skládacího multifunkčního lékařského boxu pro očkování v terénu.
Kudlíková, Marie ; Karásek, David (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem multifunkčního boxu pro očkování v terénu. Jde o mobilní zázemí určené především pro humanitární mise a pro vyřešení stávajících nevyhovujících podmínek. Jeho multifunkčnost spočívá v přepravě potřebného materiálu, možnosti sezení zdravotníků i pacientů, dostatečném odkládacím prostoru i možnosti připojení počítače. U tohoto návrhu je skloubena mobilita s dostatkem prostoru, jednoduchost s variabilitou, hmotnost se stabilitou i tvarování s přijatelnými finančními náklady.
Zajišťovací mechanismus kontejneru
Kubín, Martin ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením zajišťovacího mechanismu kontejneru, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Její naplní je návrh vhodného pneumaticko-mechanického zajišťovacího mechanismu pro bezpečnou přepravu odvalovacích kontejnerů, které jsou vyrobeny dle německé normy DIN 30 722. Jedná se o kontejnery s celkovou hmotností 22 tun. V první části se práce zabývá vyhodnocením možných zatížení kontejneru při běžných provozních podmínkách nákladní soupravy. Dále je v několika vývojových stupních uveden postup návrhu mechanismu od původního řešení až po konečné provedení. Poslední provedení je v této práci řešeno po silové a kinematické stránce. Vybrané díly zajišťovacího mechanismu jsou kontrolovány z pevnostního hlediska. Některé výpočty a analýzy byly prováděny jak konvenční metodou, tak metodou konečných prvků na počítači. Diplomová práce vznikala v úzké spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Koncepční návrh nástavby přívěsu
Chalupa, Pavel ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je koncepčním návrhem nástavby přívěsu, která je určena na přepravu sportovních potřeb, především jízdních kol, lyží a lodí. Obsahuje přehled současných možností přepravy zmíněných sportovních potřeb a koncepční návrh nástavby přívěsu, která bude sloužit k přepravě všech uvedených sportovních potřeb. Nástavba bude umístěna na v současnosti nabízených přívěsech.
Vozík pro transport osob
Sehnal, Milan ; Jonák, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem záchranářského vozíku, který je určen pro použití v obtížně přístupném terénu, kde slouží pro přepravu jedné osoby z nepřístupných oblastí pro obvyklou záchrannou techniku. Cílem této práce je vytvoření koncepce, návrh a výpočet nosné konstrukce, řešení zajištění univerzálních košových lehátek. Práce obsahuje i vybranou výkresovou dokumentaci.
Studie velkokapacitních nákladních souprav pro silniční dopravu
Božik, Michal ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je studií velkokapacitních přívěsových a návěsových souprav s celkovou délkou 25,25 metru. Obsahuje přehled a srovnání legislativních poţadavků a přepravní kapacity. Dále uvádí popis jednotlivých souprav, jejich specifických prvků a zhodnocení přínosu nasazení těchto souprav do silničního provozu.
Stanovení silových účinků na nákladním přívěsu
Dragan, Lukáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stanovením silových účinků na nákladním přívěsu. Přívěs je dvounápravový a jeho celková hmotnost je 18 tun. Cílem práce je analýza základních zatížení působících na přívěs nákladní silniční dopravy. Zatěžovací stavy jsou uvažovány pro stojící a jedoucí vozidlo. Práce se zabývá stanovením základních vztahů pro stojící přívěs, přívěs jedoucí konstantní rychlostí, akceleraci, brzdění, zatáčení a boční vítr. Na závěr práce jsou použity získané vztahy pro výpočet konkrétních výsledků pro zadané a zvolené parametry.
Přepravník na EURO palety
Michal, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem konstrukce jednoosého nebrzděného přepravníku, jenž využívá gravitační válečkové tratě. Nejprve se zaměřuje na návrh základních rozměrů a posléze na návrh rámu, válečkové tratě a zadního mechanismu. Všechny součásti přepravníku mají výrobní výkres a jsou jednotlivě namodelovány do 3D rozměru. Je zde proveden funkční výpočet, který obsahuje stanovení jmenovité rychlosti skluzu euro palety po válečkové trati, včetně pevnostní kontroly rámu.
Efektivita využití konceptu EMS v porovnání s jinými způsoby přepravy
Míková, Barbora ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato práce se věnuje konceptu European Modular System. Popisuje jeho charakteristiku, hlavní výhody a nevýhody a zkušenosti ostatních zemí s jeho provozem. Samostatná kapitola je věnována výměnným nástavbám, se kterými jsou modulární soupravy porovnávány v praktické části. Cílem této diplomové práce je zhodnocení, zda je pro přepravu konkrétního zboží vhodnější využití klasické návěsové soupravy o maximální povolené délce 16,5 m, kombinované přepravy silnice-železnice s využitím výměnných nástaveb či právě modulární jízdní soupravy. Porovnávají se náklady, doba přepravy a zněčištění ovzduší vyjádřené pomocí emisí. Práce se zároveň klade za cíl na základě prostudovaných podkladů zhodnotit, zda jsou hlavní argumenty odpůrců tohoto konceptu opodstatněné, či nikoliv.
Analýza kombinovaných jízdních souprav
Sládková, Nikola ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl provedení analýzy ekonomické efektivnosti kombinovaných jízdních souprav. Toto zjištění bude vycházet z komparace standardních a kombinovaných jízdních souprav. Smyslem práce je zjistit, zda je výhodnější použití standardní nebo kombinované jízdní soupravy. Komparace bude provedena pomocí kalkulace nákladů, které vzniknou na dvou vybraných nezávislých trasách. Z těchto analýz bude vycházet závěrečné vyhodnocení souprav.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.