Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika odpadních vod a využití tematiky ve výuce přírodopisu
Rychtecká, Karolína ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Bakalářská práce shrnuje problematiku odpadních vod a její využití ve výuce. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část se v prvních kapitolách zaobírá druhy existujících odpadních vod a znečišťujícími látkami. Rovněž jsou zahrnuty i metody, které se využívají pro stanovení organických látek. Třetí kapitola shrnuje problematiku čistírenství v kontextu historie od raných civilizací po 20. století. Kapitola slouží jako propojení do současnosti. Současnost přibližuje čtvrtá kapitola, která pojednává o mechanismech a technologiích, které se v čistírnách odpadních vod využívají. Zahrnut je i stručný výčet některých typů čistíren odpadních vod. Poslední kapitola teoretické části se věnuje teorii didaktické hry. Praktická část práce obsahuje náměty na aktivity k začlenění tematiky odpadních vod do výuky pomocí didaktické hry. KLÍČOVÁ SLOVA Polutanty, čistírna odpadních vod, historie čistírenství, mechanismy čištění, didaktická hra
Jazykové hry ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
LUKEŠOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá jazykovými hrami v českém jazyce na 1. stupni základních škol. Práce je rozdělena do dvou částí teoretické a praktické. V teoretické části práce je pozornost věnována hře a jejímu přínosu. Důraz je kladen na didaktickou hru, její definici, třídění, motivaci, vedení a hodnocení jazykových her. Teoretická část práce se také zabývá kooperativním učením a časově nenáročnými kooperativními metodami. Praktická část práce seznamuje s výsledky šetření, které bylo realizováno prostřednictvím dotazníku. Součástí práce je zásobník vyzkoušených a osvědčených jazykových her využitelných při výuce na 1. stupni ZŠ.
Výuková počítačová hra, její tvorba a využití při opakováni chemie nekovů
KŘÍŽOVÁ, Šárka
Diplomová práce je zaměřena na výrobu a využití chemické počítačové adventury. Jejím smyslem je využitelnost při opakování výuky chemie nekovů. Hra je určena zejména žákům základních škol. Adventura se odehrává v prostředí města Prachatice. Žáci se při hraní didaktické hry seznámí s historií tohoto renesančního města. Hra přispívá k aktivizaci ve výuce a rozvoji mezipředmětových vztahů.
Využití počítačem zprostředkovaného procvičování učiva ve výuce biologie na gymnáziích
Krump, Ondřej ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Nové poznatky kognitivní vědy mohou výrazně pomoci s učením. Existuje několik postupů a principů, u kterých výzkumy opakovaně poukazují na jejich kladný efekt na učení. Patří mezi ně distribuované učení, učení podpořené testováním a princip žádoucí náročnosti. Spolu s rozvojem informačních a komunikačních technologií se také objevuje rozmanitý software, který tyto postupy a principy s větší či menší úspěšností využívá. Mezi tento software patří i webové platformy Memrise, Purpose Games a Drill and Skill, jejichž možné využití ve výuce jsem zkoumal v této práci. v první fázi jsem udělal rozhovory s učitelkami, které využívají Drill and Skill v hodinách biologie. Následně jsem pracoval s třídou druhého ročníku gymnázia, pro kterou jsem na platformách vytvářel didaktické hry na procvičení právě probíraného učiva. Jednotlivé skupiny her podrobili studenti reflexi během skupinových rozhovorů. na základě záznamů z rozhovorů s učitelkami a ze skupinových rozhovorů se studenty byly provedeny přepisy a tyto přepisy následně podrobeny kvalitativní analýze, která tvoří důležitou součástí této práce. na základě získaných zkušeností jsem sepsal rozbor funkcí jednotlivých platforem, který může posloužit jako úvod do práce s nimi. na základě získaných kvalitativních dat byly identifikovány návrhy na zlepšení,...
Environmentální výchova jako průřezové téma RVP a jeho realizace ve školním a mimoškolním vzdělávání
ŠŤASTNÁ, Kateřina
Diplomová práce se věnuje průřezovému tématu Environmentální výchova podle Rámcového vzdělávacího programu a jejím cílem je ukázat možnosti realizace výuky a výchovy k aktuálním otázkám ochrany životního prostředí v různých složkách našeho výchovně-vzdělávacího systému. První kapitola se věnuje Environmentální výchově obecně, její charakteristice, provázanosti s vyučovacími předměty, tematickým okruhům a doporučeným očekávaným výstupům. Druhá kapitola charakterizuje výuku Environmentální výchovy v České republice a ve vybraných státech Evropské unie. Dále didaktická specifika Environmentální výchovy a prostředky a formy její výuky. Třetí kapitola se zabývá proměnami vnímání přírody společností a vybranými aktuálními environmentálními problémy současné společnosti. Čtvrtá kapitola se věnuje tématu přirozené výchovy v přírodě od dob renesance a především ve 20. století. Pátá kapitola analyzuje realizaci environmentální výchovy organizací Junák český skaut, z.s. Šestá kapitola navrhuje využití didaktických her určených pro činnost skautských oddílů či jiných zájmových kroužků s environmentální tematikou. Předkládá konkrétní návrhy didaktických her vhodných pro realizaci ve výchovně-vzdělávacím procesu základních škol a představuje vlastní didaktickou hru PET-life.
Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Svobodová, Veronika ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Využití didaktických her ve vyučování matematice na druhém stupni ZŠ" se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Tato práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry monopoly. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumnému šetření, které zjišťuje, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce, dále se zaměřuje na názory a zkušenosti žáků s didaktickou hrou. Také se zabývá srovnáním písemného testu z daného učiva u třídy, která absolvovala matematickou hodinu se zařazením didaktické hry monopoly a třídy, která tuto výuku neabsolvovala.
Využití jazykových her ve výuce češtiny jako cizího jazyka pro děti
Kaprasová, Karolína ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Chromý, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje analýze repertoáru jazykových her nalezených v učebnicích cizích jazyků - češtiny, angličtiny a němčiny - pro děti mladšího školního věku, a zkoumání využití jazykových her v jejich výuce, jež je provedeno dotazníkovým šetřením. V první části je na základě odborné literatury popsána problematika hry jako takové, její význam pro ontogenetický a osobnostní vývoj každého jedince. Pozornost je zde také zaměřena na existující typologie hry a určení vhodné klasifikace, podle níž budou herní aktivity nalezené ve vybraných učebnicích tříděny. Herní aktivity jsou ve druhé části rozřazovány podle příslušnosti k jednotlivým typům vybrané klasifikace a doplněny o detailnější popsání z hlediska jazykových rovin (fonetická, lexikální a gramatická) a lingvistických prvků, jež je možno těmito aktivitami procvičovat. Dotazníkové šetření, analyzované ve třetí části práce, sleduje, zda a v jaké míře učitelé cizích jazyků herní aktivity s ohledem na jejich užitečnost a efektivnost využívají ve své výuce. Klíčová slova: didaktická hra, jazyková hra, učebnice cizích jazyků, fonetická rovina, lexikální rovina, gramatická rovina
Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Fiala, Vít ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku aktivizujících metod, resp. didaktických her ve výuce chemie. V teoretické části diplomové práce byly diskutovány aktivizující metody, vymezen pojem didaktická hra a popsány možnosti vizualizace a programovací jazyk Java. Cílem praktické části bylo naprogramování hry Chemické 3D pexeso, které obsahuje dva tématické celky a při jehož hraní si žáci mohou prohlížet jednotlivé molekuly ve 3D projekci. První tématická část se zabývá tématem názvosloví organických sloučenin a druhá přírodními látkami. Vytvořená hra byla ověřena při výuce a byl vyhodnocen její didaktický potenciál. Hlavním přínosem hry byla aktivizace žáků a byl prokázán její motivační potenciál hry.
Didaktická hra jako prostředek otevírání geometrického světa
Malcová, Michaela ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zkoumat myšlenkové procesy žáků při řešení úloh z geometrického manipulativního prostředí Parkety. Toto prostředí Parkety jsem rozpracovala a uvedla typové úlohy. Popsala jsem také, do jakých mentálních schémat matematických pojmů řešení úloh může přispívat. Při představení prostředí žákům jsem využila jejich životních zkušeností s hrou Ubongo. Práce se hlásí k myšlenkám konstruktivistického pojetí k vyučování matematice. Nezbytné relevantní teoretické poznatky jsou vymezeny v teoretické části práce. Podstatou diplomové práce je experiment se žáky 3. ročníku, kteří navštěvovali matematický kroužek. Videozáznamy byly přepsány do formy písemného protokolu a ty byly analyzovány s cílem diagnostikovat a popsat jevy, které se týkají diskuse žáků, jejich spolupráce ve skupině a rozvoje matematických zkušeností, znalostí, dovedností a schopností žáka, ale také osobnostně sociálních kompetencí. V analýzách je také věnována pozornost roli experimentátora, který byl zároveň v roli učitele. V závěru jsou uvedena doporučení, která by mohla odučenou hodinu vylepšit.
Chemické prvky ve výuce chemie na ZŠ a víceletých gymnáziích
Dobřemyslová, Mária ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zdůraznění výuky praktického využití chemických prvků na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Teoretická část práce obsahuje rešerši dokumentů upravujících obsah vzdělávání na uvedených typech škol. Navazuje rešerše učebnic a dalších vzdělávacích materiálů, které jsou určeny pro zmiňovanou věkovou kategorii a zabývají se využitím chemických prvků. V závěru teoretické části je charakterizována didaktická hra, jako jedna z aktivizujících metod použitelných ve výuce. V praktické části je navržena didaktická hra, jejímž principem je přiřazování názvů chemických prvků k reálným předmětům, ve kterých se tyto prvky nebo jejich sloučeniny vyskytují. Příloha práce obsahuje podklady k této hře. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí58 - 67dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.