Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách
Machová, Blanka ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
Název: Analýza vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách Cíle: Cílem práce je na základě opakovaného testování zanalyzovat úroveň vybraných pohybových dovedností u dívek v pražských volejbalových přípravkách. Metody: Byla realizována dvě terénní měření šesti pohybových dovedností u dívek v pěti pražských volejbalových přípravkách. Získané výsledky byly zpracovány do tabulek a grafů a vzájemně porovnávány za použití aritmetického průměru. Výsledky: Bylo zjištěno, že optimálním složením volejbalových přípravek jsou dívky ve věku 6-9 let. Toto věkové rozmezí je totožné se senzitivním obdobím, které je nejvhodnější pro rozvoj pohybových schopností a dovedností. Klíčová slova: volejbal, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, děti mladšího školního věku, sportovní trénink, trenér, všestranná tělesná příprava, motorické testy
Úroveň pohybových schopností a dovedností ve vztahu k pohybovým aktivitám v životě předškolních dětí
Kubátová, Šárka ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
a klíčová slova Úroveň pohybových schopností a dovedností ve vztahu k pohybovým aktivitám v životě předškolních dětí. Diplomová práce řeší problematiku pohybové aktivity dětí předškolního věku. Pohybová aktivita je nedílnou součástí života a zdraví každého člověka, obzvláště pak dětí. Měla by být nedílnou součástí jakékoli činnosti, ať už se jedná o sport, hru, relaxaci, či jen chůzi do školy. Měla by být součástí režimu dne dítěte předškolního věku. V pohybové aktivitě, se výrazně odráží úroveň pohybových schopností a dovedností, které u dnešních dětí výrazně zaostávají. Proto je nutné je rozvíjet a zdokonalovat. Práce se zaměřuje na to, jak velký vliv má množství řízených pohybových činností na výsledky v základních schopnostech a dovednostech u dětí předškolního věku. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu (pohybová aktivita, dovednosti, schopnosti, pohyb,…) a jednotlivé významy. Praktická část se zabývá samotným testování dětí a dotazováním rodičů. Výsledky přinášejí informaci o vztahu mezi rozsahem řízených aktivit dětí a výkonností v základních motorických testech. Základem je vytvoření přehledu o úrovni pohybových schopností a dovedností pomocí testování u jednotlivých věkových skupin dětí předškolního věku. Předškolní věk Pohybové schopnosti Pohybová aktivita Úroveň Motorické...
POHYBOVÉ DOVEDNOSTI DĚTÍ 5. TŘÍD A JEJICH POROVNÁNÍ NA VESNICÍCH A VE VELKÝCH MĚSTECH
Junková, Marie ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Černý, Martin (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit úroveň pohybových dovedností dětí 5. tříd a srovnat tuto úroveň u dětí na základních školách na vesnicích a ve městech. Vzhledem k rozsáhlosti tématu byly pro výzkum zvoleny pouze dovednosti gymnastické. Gymnastické dovednosti byly vybrány na základě osnov tělesné výchovy pro 5. třídu základních škol. A to sice kotoul, kotoul vzad, stoj na rukou a přeskok. Testování probíhalo na vybraných základních školách v hodinách tělesné výchovy za pomoci učitelů. Děti byly klasifikovány pomocí hodnotících škál, které byly vytvořeny pro každou vybranou dovednost zvlášť. Bylo vytvořeno grafické zpracování výsledků, na základě kterých jsme výzkum vyhodnotili. Dále nás zajímalo, zda dětí, se zjevnou nadváhou je více v městských školách nebo ve školách na vesnici a do jaké míry tyto děti ovlivní celkové výsledky tohoto výzkumu.
Gymnastika v programu MŠ
Zelenková, Blanka ; Mojžíš, Otakar (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Tématem této bakalářské práce jsou gymnastická cvičení v programu mateřských škol. Práce je zaměřena na využití základní gymnastiky během pohybových činností v mateřských školách. Teoretická část se zabývá základními poznatky o vývoji dítěte předškolního věku, charakteristikou a specifickými znaky gymnastických činností vhodných pro děti předškolního věku. Tato práce také poukazuje na návaznost pohybových činností na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zjistit, jaké mají k realizaci gymnastických činností učitelky mateřských škol podmínky, jaké jsou jejich základní znalosti o pohybovém rozvoji dětí předškolního věku a jak je realizace gymnastických činností v mateřských školách prováděna. Experimentem je zjišťováno, jakým způsobem se může při záměrném působení na skupinu dětí změnit úroveň jejich pohybových dovedností. Klíčová slova Dítě předškolního věku, pohybový rozvoj, základní gymnastika, pohybové dovednosti, obratnost, průpravná cvičení, podmínky cvičení, motivace
Vztah pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Hornová, Iva ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových dovedností. Zkoumá vzájemný vztah a porovnává úroveň pohybových dovedností na suchu a ve vodě v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Věnuje se otázce ovlivňování pohybových dovedností na suchu a ve vodě, zjišťuje, zda úroveň vybraných pohybových dovedností na suchu odpovídá úrovni pohybových dovedností s obdobnou strukturou pohybu ve vodě. Dále práce ověřuje, zda je u chlapců a dívek v období mladšího školního věku shodná úroveň pohybových dovedností.
Úroveň základních pohybových schopností a dovedností předškolních dětí
Homolková, Zuzana ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické kapitoly, které se týkají pohybových schopností a dovedností, kapitoly o motorických testech a vývoji dítěte v předškolním věku. V praktické části je zde řešen problém vlivu podmínek tří mateřských škol na pohybový rozvoj dětí, které školy navštěvují, a to z hlediska dosažené úrovně schopností a dovedností ve vybraných motorických testech.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Téma diplomové práce se týká integrace mentálně postiženého jedince do skupiny běžné populace, v průběhu přípravné plavecké výuky. Cílem práce je posouzení a zmapování problému Downova syndromu a na základě východisek navržení a ověření koncepce integrace postiženého. Teoretická část diplomové práce vychází z charakteristiky specifik mentálně postižených, objasňuje pojmy Downova syndromu, zaměřuje se na integraci mentálně postižených a seznamuje s plaváním jako prostředkem k integraci. Praktická část diplomové práce popisuje průběh výzkumu, charakterizuje vyšetřovaný soubor, uvádí výsledky testování (Štochl, 2002) a registruje osvojení sledovaných dovedností. Výsledky jsou hodnoceny slovně i formou grafů. Součástí praktické části je také vypracovaná koncepce integrace mentálně postiženého, vytvořena na základě analýzy odborné literatury a na základě praktických a teoretických zkušeností. Koncepce obsahuje jednotlivé návrhy a vlastní aplikaci. Diskuse vysvětluje a hodnotí výsledky integrovaného jedince během výzkumu. Závěr práce porovnává výsledky výzkumu s pracovními hypotézami.
Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom
Turská, Iva ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Název: Plavecká výuka mentálně postiženého jedince a jeho integrace - Downův syndrom Diplomová práce se týká mentálně postiženého jedince s Downovým syndromem a jeho integrace v přípravné plavecké výuce. Prakticky se jedná o realizaci přípravné plavecké výuky, registraci postupného osvojování základních plaveckých dovedností, zhodnocení vstupních a výstupních plaveckých dovedností. Klíčová slova: Downův syndrom, mentální postižení, plavecká výuka, pohybová aktivita, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, integrace, základní plavecké dovednosti.
Rozvoj pohybových dovedností u žákyň ve volejbale.
Doušová, Barbora ; Vorálek, Rostislav (vedoucí práce) ; Buchtel, Jaroslav (oponent)
- v českém jazyce Název: Rozvoj pohybových dovedností dětí u žákyň ve volejbale Cíle práce: Cílem práce je na základě opakovaného testování ověřit účinnost tréninkových prostředků na rozvoj pohybových dovedností u žákyň ve volejbale Klíčová slova: volejbal, pohybové dovednosti, děti staršího školního věku, sportovní trénink, rozvoj pohybových dovedností, motorické testy
Vliv aikidό na rozvoj kondičních schopností a technických dovedností dítěte
Šípek, Pavel ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Venzara, Jan (oponent)
Název: Vliv aikidό na rozvoj kondičních schopností a technických dovedností dítěte Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, zda se za tři měsíce pravidelných tréninků u skupiny dětí zlepšila úroveň kondičních cviků. Dalším cílem je u téže skupiny dětí porovnat pokrok v technických dovednostech. Metody: Pro kondiční schopnosti byly použity normalizované testy. Pro vyhodnocení získaných dat byl využit párový t-test a metoda ANOVA (neparametrická analýza rozptylu). Pro sledování technických dovedností (pádů a technik) bylo využito subjektivního pozorování. Výsledky: Po hodnocení kondičních schopností celé skupiny nebyl zjištěn statistický významný rozdíl. U kondičních schopností se potvrdilo, že věk hraje hlavní roli v úrovni fyzické zdatnosti. Čím starší dítě, tím je výkonnější. V technických dovednostech se zlepšili všichni - úplní začátečníci i pokročilí. Klíčová slova: aikidό, pohybové dovednosti, pohybové schopnosti, technika pádů, základní techniky aikidό

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.