Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření konstrukčních rozměrů rotoru asynchronního stroje
Tobolák, Petr ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato práce popisuje problematiku skenování rotorů asynchronních motorů pomocí 3D skeneru. V úvodu se zabývá teorií asynchronních motorů, možnými poruchami těchto strojů a v neposlední řadě i problematikou 3D skenování. Přímo se zaměřuje na praktické zpracování měřených rotorů a jejich nutné úpravy programem GEOMAGIC. Zahrnuje diagnostiku odchylek skenovaných prvků rotorů s modelem vytvořeném v programu AUTODESK INVENTOR a možné důvody jejich vzniku.
Reconstruction of Human Hand Surface for the Purpose of Biometric Recognition of Persons
Svoboda, Jan ; Drahanský, Martin (oponent) ; Dluhoš, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této práce je zkonstruovat zařízení a navrhnout algorimus pro rekonstrukci povrchu lidksé ruky pro účely biometrického rozpoznávání osob. Úvodem jsou krátce představeny existující přístupy k rekonstrukci povrchu lidské ruky. Následně je uveden teoretický zák- lad metod užitých při řešení. Čtenář je rovněž blíže seznámen s konstrukcí zařízení. Poté je popsána implementace rekonstrukčního algoritmu . V závěru jsou prezentovány experimenty a dosažené výsledky.
Konstrukce adaptivního zrcadla pro výkonové laserové aplikace
Kroutil, Tomáš ; Zatočilová, Aneta (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou prototypu adaptivního zrcadla pro výkonové lasery. Deformace zrcadla je vytvořena sadou tahových elementů a tlakem vzduchu. Velikost deformace odrazné plochy je v řádu desetin milimetrů. Rešeršní část je věnována laserové technologii s adaptivní optikou. Konstrukční část obsahuje různé varianty řešení a optimální řešení, které bylo zvoleno pro realizaci. Skutečná deformace odrazné plochy zrcadla byla vyhodnocena 3D skenerem.
Měření tvaru zatížené pneumatiky
Hlavatý, Jiří ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na měření tvaru převážně zatížené pneumatiky a hledání závislostí mezi tlakem uvnitř pneumatiky, zatížením a vlivem těchto parametrů na výsledný tvar pneumatiky. Data pro tyto závislosti byla získána za pomoci navrženého měřícího stanoviště a 3D optické techniky. Nalezené závislosti popisují změnu tvaru pneumatiky v konkrétních funkcích a posloužili k tvorbě parametrického modelu pneumatiky. Hlavním zjištěním této práce je, že pneumatika se skutečně chová podle závislostí popsaných různým stupněm polynomické funkce.
Návrh řadicího mechanismu bezprodlevové převodovky
Mičola, Ivo ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezprodlevového řazení u převodovek. První část je věnována teoretickému úvodu. Následuje komplexní postup od dynamiky vozidla, volby převodových poměrů, přes využití reverzního inženýrství pro modelování vnitřního prostoru skříně převodovky, až po samotný konstrukční návrh vnitřních součástí a jejich pevnostní analýzu. Navíc by touto prací měla být alespoň částečně vyplněna mezera v dostupné literatuře, ke které má přístup široká veřejnost.
Analýza modálních vlastností lopatkové řady s lopatkami svázanými Z-vazbou
Valoušek, Tomáš ; Chromek, Lukáš (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modální analýzou lopatkové řady parní turbíny svázané Z-vazbou. Práce byla řešena pomocí konečnoprvkového systému ANSYS. V práci je využito cyklické symetrie s cílem získat vlastní frekvence celého olopatkovaného disku. Dalším cílem práce bylo zjisti vlastní frekvence volné lopatky a porovnat je s výsledky získanými z experimentu. Pro vytvoření 3D modelu lopatky bylo použito 3D skeneru a CAD systému CATIA.
Zvýšení plnicí účinnosti zážehového motoru na CNG o výkonu 140 kW
Hadrava, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu proudění pracovní náplně v přeplňovaném motoru na CNG. Metodou výzkumu je reverzní inženýrství. Sací kanál je odlit a poté naskenován 3D skenerem ATOS. CAD model je vytvořen v programu Creo Parametric 2.0. Vytvořeným interaktivním modelem je simulováno proudění v CFD programu Star CCM+. Sací systém je modifikován pro zvýšení plnicí účinnosti motoru.
Návrh referenčních modelů kluzáku L23 Blaník
Šenkýř, Miroslav ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie použiteľných referenčných modelov klzáku L-23 Super Blaník a ich využitie pri rámcovom návrhu technológie výroby, ktorá zlepší presnosť a zmenší prácnosť výroby. Práca v úvode opisuje históriu samotného klzáku a historický prehľad prenosu geometrie z hľadiska konštrukcie. Nasledujúca kapitola práce sa zaoberá opisom referenčných modelov a pravidiel ich tvorby. Časť opisujúca súradné systémy je úzko spojená z predchádzajúcou kapitolou. Ďalšia časť práce je venovaná významu referenčných modelov v životnom cykle výrobku. Samotná tvorba a ladenie referenčných modelov klzáku je opísaná v ďalšej kapitole tejto prace. Predposledná kapitola sa venuje experimentu, ktorý umožnil kontrolu referenčného modelu a výrobku. Záver práce opisuje návrh technológie výroby pri využití preverených referenčných modelov a moderných nástrojov CAD systémov, ktoré spresňujú a uľahčujú výrobu. Pri vytváraní referenčných modelov bolo hlavným cieľom vytvorenie kvalitných a použiteľných plôch. Taktiež návrh technológie výroby bol spracovaný tak aby zaručil zlepšenie a zjednodušenie výroby.
Výroba prototypu automobilu s využitím moderních metod a technologie CAD/CAM
Horák, Aleš ; Zouhar, Jan (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia, řeší problematiku výroby prototypu automobilu pomocí moderní technologie reverzního inženýrství a aplikace CAD/CAM. Na základě literární studie dané problematiky, byl navržen postup digitalizace fyzického modelu automobilu, včetně jeho úpravy a zpracování získaných dat. Navazujícím krokem bylo ověření výroby modelu aditivní technologií rapid prototyping – metodou FDM. Verifikace dosažených výsledků byla provedena na konzolové vertikální frézce FV 25 CNC, s řídicím systémem Heidenhain iTNC 530 s využitím obráběcích strategií pomocí CAM software PowerMILL. Na závěr byly vzniklé modely dle potřeby upraveny.
Využití reverzního inženýrství pro výpočty aerodynamiky automobilu
Rozsíval, Jan ; Forman, Matěj (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V diplomové práci byla změřena geometrie karoserie vozidla s využitím 3D skeneru ATOS. Naměřená data z 3D skeneru ATOS byla použita pro vytvoření CAD modelu karoserie a následně modelu celkového vozu v programu Pro/ENGINEER s ohledem na další využití modelu. Získané plochy vozidla byly využity pro výpočet rozložení aerodynamického statického tlaku v CFD softwaru Star-CCM+.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí56 - 65další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.