|
Úroveň služeb telekomunikačního operátora působícího v EU
Chodura, Přemysl ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Svoboda, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá vzájemným porovnáním nabídky dceřiných společností jednoho telekomunikačního operátora působícího na trzích v zemích Evropské Unie mezi sebou i vůči konkurentům na českém trhu. Pro porovnání jsou nejdříve definovány telekomunikační služby samotné, shrnuty definice z odborných zdrojů, literatury, legislativních a statistických orgánů; poté je analyzován evropský trh a vývoj pokrytí obyvatelstva danými službami. Stěžejní částí je pak představení operátora a nabídek služeb ve vybraných zemích EU, na kterých působí a kde nabízí své služby. Pro dané srovnání jsou použity nabídky vybraného operátora v různých zemích a také nabídky konkurenčních společností na českém trhu. Jako podpora zjištěných závěrů byl také proveden dotazníkový průzkum mezi obyvateli, který slouží nejen pro hodnocení služeb, ale také jako odraz vnímání značky a její pozice na trhu.
|
|
Uplatnění marketingového řízení v CK Santini Tour
Vábková, Markéta ; Ezrová, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o uplatnění marketingových aktivit v rámci marketingového řízení v malé cestovní kanceláři SANTINI Tour. První část práce je zaměřena na formulaci základních teoretických východisek. Marketing a proces marketingového řízení je zde popsán s ohledem na specifický produkt -- poskytování služeb v cestovním ruchu. Druhá část práce v krátkosti charakterizuje zvolenou cestovní kancelář SANTINI Tour, na kterou je proces marketingového řízení aplikován. Hlavní část je zaměřena na analýzu procesu marketingového řízení v CK SANTINI Tour. Podle předpokladu se v malé cestovní kanceláři neobjevuje celé spektrum procesů, které bylo popsáno v teorii. V cestovní kanceláři je uplatňován systém, který si její majitel během let působení upravil podle vlastních potřeb. V závěru diplomové práce je uvedeno několik návrhů, které řeší nejzávažnější nedostatky v oblasti marketingového řízení cestovní kanceláře. Zcela zde chybí jasná a zřetelná strategie. Produkt je již dlouhou dobu nezměněn a neodráží tak nové požadavky zákazníků. Velkým nedostatkem je pak také absence kontroly, která by cestovní kanceláři poskytovala cennou zpětnou vazbu.
|
|
Zhodnocení kvality služeb poskytovaných v plaveckém areálu Hradec Králové
Šejvlová, Iveta ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Chvojková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce hodnotí kvalitu služeb, které jsou poskytovány v plaveckém areálu v Hradci Králové. Práce je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy managementu kvality, jako je kvalita, služba, atd. Dále jsou popsány některé metody marketingu a managementu kvality. Druhá část je aplikační. V této části je použit Ishikawův diagram, dále je proveda SWOT analýza, mystery visiting a dotazníkové šetření. Na základě výsledků těchto metod jsou v závěrečné části navržena opatření, která by mohla vést ke zkvalitnění poskytovaných služeb.
|
|
Analýza sortimentu firmy Janus
Kudrnová, Gabriela ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Drábová, Veronika (oponent)
Práce pojednává o společnosti, která na náš trh distribuuje laserové tiskárny. Pomocí analýzy portfolia se zjišťují výrobky, které by se dále měly nabízet anebo které by se ze sortimentu měly vyřadit. Dále se práce zabývá službami, které slouží na podporu produktu. Nakonec je portfolio dané firmy porovnáno s portfoliem konkurenčních společností.
|
| |
|
Nové trendy v mezinárodním marketingu: Ekologické služby
Vojtěchová, Martina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Zelený marketing je jedním z nejvýraznějších trendů v mezinárodním marketingu posledních let. Na rozdíl od ekologických výrobků není věnováno mnoho prostoru ekologickým službám, i když služby tvoří podstatnou součást ekonomik vyspělých zemí. V České republice stojí ekologické služby na prahu rozvoje a dosud nebyly k dispozici ucelené marketingové informace o tomto oboru. Cílem této diplomové práce je vyplnit mezeru v informacích a vytvořit rámec pro strategické marketingové plánování ekologických služeb v České republice. Pomocí poznatků z jiných trhů, rozhovoru s odborníkem z oboru a dotazníkového šetření mezi spotřebiteli byly shromážděny potřebné informace, které jsou rozpracovány do jednotlivých kroků strategického marketingu ekologických služeb v českých podmínkách.
|
| |
|
Vybrané problémy marketingové strategie ŠKODA AUTO a.s.
Češková, Lenka ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Erbenová, Lenka (oponent)
Společnost Škoda Auto patří mezi nejvýznamnější firmy v České republice. Společnost nejen prodávává vozy ze svého portfolia, ale také zajišťuje servisní služby pro vozidla svých zákazníků, nabízí Škoda Originální díly a Škoda Originální příslušenství. Tyto poprodejní aktivity jsou důležitou součástí značky. Servisní služby, zákazníkům známy pod označením Škoda Service, komunikují své služby v souladu se značkou Škoda Auto. Diplomová práce se zabývá externí komunikací Škoda Service. V diplomové práci je popsán stávající komunikační mix a zhodnoceny v současnosti nasazené reklamní materiály a další marketingové aktivity Škoda Service. Na základě této analýzy jsou navrženy doplňující metody komunikace, které mohou být Škoda Service implementovány do stávajícího komunikačního mixu.
|
| |
|
Offshoring obchodních, profesionálních a technických služeb: Případová studie USA
Burjanová, Martina ; Tegze, Miron (vedoucí práce) ; Pardupa, Martin (oponent)
Tématem mé práce je offshoring v sektoru služeb ve Spojených státech amerických. Offshoring je proces, při kterém jsou rozděleny jednolivé části produkce a některé z nich jsou pak přesunuty do zahraničí. Většinou je motivací k offshoringu snižování nákladů. Offshoring může být spojen s outsourcingem, tj. zajištěním služby nebo výrobku externím dodavatelem. Ve své práci prezentuji teoretické přístupy k offshoringu a outsourcingu a platnost jejich závěrů zkoumám na datech ze sektoru služeb Spojených států amerických. Zaměřila jsem se na služby z kategorie informačních a komunikačních technologií, administrativních služeb poskytovaných firmám a výzkumu a vývoje. Analyzuji zejména data o produkci, produktivitě, zaměstnanosti a mezinárodním obchodě. Poslední část mé práce je analýzou americké vládní politiky zaměřené na negativní dopady offshoringu v sektoru zpracovatelského průmyslu. Zkoumám, je-li účelné takovou politiku zavádět také pro sektor služeb.
|