Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Argumentace a přesvědčování v televizní debatě: případová studie Otázek Václava Moravce
Jelínková, Barbora ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce přináší vlastní výzkumný postup zkoumání řečových útvarů. Zabývá se zkoumáním televizní politické debaty. Použitou metodu lze charakterizovat jako uspořádanou hermeneutickou analýzu politického diskurzu. Analyticko-filosofickým přístupem (např. využitím teorie maxim, hodnocením ilokucí, nebo rozborem argumentů až po ověřování jejich pravdivosti) dokáže blíže stanovit nejen objektivní fakta debaty, ale také též některé osobní vlastnosti řečníků. Ke zkoumání textu byly využity teoretické poznatky uznávaných autorů (J. Austina, K. Bayera, T. A. van Dijka, N. Fairclougha, H. P. Grice, J. Habermase, J. Krause, G. N. Leeche, J. R. Searla a dalších). Kromě literárního přehledu zahrnuje práce argumentaci k volbě metody, výběr pořadů, přepis debat z obrazového záznamu, úpravu textu do analyzovatelné podoby a metodiku zkoumání. Podle ní je navržen vlastní komunikační model pořadu, provedena analýza diskurzu pořadu jako celku, zkoumán styl a analyzována argumentace vybraných účastníků a konečně provedeno jejich souhrnné hodnocení. V diskuzi na závěr jsou dosažené výsledky porovnány s hodnocením podle metodiky BBC používané výzkumnou organizací Media Tenor pro Českou televizi.
Rétorika - důležitý prvek v pedagogické činnosti
Ivančo, Tomáš ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Rétorika - důležitý prvek v pedagogické činnosti Cíle: Cílem je shrnutí a představení důležitých rétorických dovedností potřebných pro zaujetí posluchačů při pedagogické práci. Tvorba řečnického projevu a cvičení pomocí nichž můžeme zlepšit rétorické dovednosti. Metody: V práci byla použita metoda rešerše literatury, a to z knižních dokumentů. Výsledky: Důležité zásady tvorby řečnického projevu. Příprava řečníka, artikulační a dechové dovednosti projevu pedagoga - animátora. Klíčová slova: rétorika, komunikace, verbální, neverbální, artikulace
Tradovaná narace a Kronika Česká Václava Hájka z Libočan
Česká, Jana ; Kubišta, Albert (vedoucí práce) ; Andrlová Fidlerová, Alena (oponent)
Práce na základě analýzy Kroniky české Václava Hájka z Libočan a jejího srovnání s pěti vybranými prameny (Kosmovou Kronikou českou, Pokračovateli Kosmovými, Kronikou tak řečeného Dalimila, Zbraslavskou kronikou a Historií českou Enea Silvia) vymezuje pojem narace, zaváděný pro uzavřené epické syžety nalézané v Hájkově díle. Pro naraci nachází vztahy nejen k rétorické tradici (v pojmu narratio), ale také k tradici zemské historiografie, čímž se Kroniku českou snaží zařadit zpět do vývojové linie národní literatury, odkud byla na konci 18. a během 19. století z pozitivistického hlediska vyjímána. [Autorský abstrakt]
Rétorika uživatelů vybraných asynchronních diskusí na internetu
Klika, Jan ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce "Rétorika uživatelů vybraných asynchronních diskusí na internetu" se zaměřuje na řečovou kulturu a rétorickou kultivovanost ve vybraných diskusních příspěvcích tří zpravodajských serverů, a to Aktuálně.cz., iDnes.cz a Neviditelný pes. Pod mnoha články těchto virtuálních novin se vyskytují diskuse, které jsou určeny k rozvinutí přečtených myšlenek a názorů. Do tohoto diskusního prostoru může vstoupit v podstatě každý, kdo má přístup k internetu, což je jednou z charakteristik a výhod kvartárních médií ve srovnání s tradičními médii. Omezené možnosti tradičních médií však předpokládaly používání kultivovaného jazyka. Síťová média však mají odlišný charakter a asynchronní diskuse v nich kladou na jazyk jiné požadavky. Přirozený jazyk je základní komunikační médium, které je primárním obsahem masových médií. V praktické části jde o posouzení řečového jednání uživatelů zmíněných diskusí. Použita je rétorická analýza, která umožňuje celistvý pohled na řeč včetně její argumentační výstavby. Cílem práce je zjistit, čím je tento typ internetových dialogů z rétorického hlediska charakteristický.
Husák, Havel, Klaus: novoroční prezidentské projevy v proměnách doby
Nekvasilová, Lucie ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Diplomová práce "Husák, Havel, Klaus: Novoroční prezidentské projevy v proměnách doby" pojednává o tradičních novoročních projevech posledních tří českých a československých prezidentů Gustáva Husáka, Václava Havla a Václava Klause. Srovnává je z pohledu rétoriky a pragmatické lingvistiky, zaměřuje se na jejich strukturu, styl a použitá témata. Sleduje rovněž, zda a jak na sebe prezidenti ve svých svátečních řečech reagovali a odkazovali. Cílem práce je zjistit, jak se do prezidentských novoročních projevů promítla osobní zkušenost řečníků i dobové okolnosti, za kterých tyto sváteční řeči vznikaly. Pohled do zákulisí novoročních projevů má poodhalit krátká anketa mezi nejbližšími spolupracovníky prezidentů. Práce sleduje sváteční promluvy prezidentů v písemné podobě, nezabývá se jejich televizní či rozhlasovou podobou. Obsahuje rovněž životopisná data všech tří hlav státu, a to s důrazem na jejich řečnické dovednosti a zkušenosti. Část práce je také věnována historii a systémovému zařazení novoročních prezidentských projevů obecně.
Politický vývoj postsaddámovského Iráku. Šíité mezi sektářstvím a nacionalismem.
Klasová, Pamela Markéta ; Gombár, Eduard (vedoucí práce) ; Ženka, Josef (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vývoj postavení iráckých šíitů v Iráku a vývoj jejich postojů k tomuto státu, zvláště v době po americké invazi do Iráku v roce 2003. V centru pozornosti jsou koncepty nacionalismu, sektářství a identity v rámci iráckého státu a šíitské komunity. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, první část je věnována období před rokem 2003 a druhá období od roku 2003 do dnešních dnů. Současná šíitská identita a postavení v iráckém státu bylo formováno jejich historií před rokem 2003. Důkladné osvětlení irácké šíitské historie v tomto období je zásadní pro pochopení událostí po invazi. Od založení moderního iráckého státu, a dokonce i v dobách Osmanské říše, byli šíité tradičně vyloučeni ze sféry politické moci. Politické rozdělení šíitů a sunnitů se odráželo i v rozdílném společenském statusu mezi bohatšími sunnity a chudšími šíity. Tato situace měla za následek vytvoření zdánlivě nepřekonatelných bariér mezi oběma komunitami. I když se monarchie ovládaná sunnity nesnažila aktivně o zapojení šíitů do společnosti, tyto bariéry začaly zvolna mizet, když ve 30. a 40. letech minulého století šíitský komunita zaznamenal ekonomický růst a pokrok ve vzdělání. Následná 50. a 60. léta (republikánská "mezihra") se částečně díky sekularizujícím trendům léta nesla ve znamení největšího...
Jazyková analýza vybraných mluvených projevů
LANGOVÁ, Veronika
Diplomová práce na téma Jazyková analýza vybraných mluvených projevů si klade za cíl představit problematiku mluvených projevů. Zaměříme se na základní způsoby výstavby těchto projevů, provedeme charakteristiku jazykových prostředků z hlediska hláskosloví, tvarosloví, syntaxe a lexika. Projevy budeme jazykověstylisticky analyzovat a komparovat.
Teorie jednání o X kapitolách/Jednání teorie o X dějstvích : Talk and Twerk
Bačíková, Alžběta ; Sterec, Pavel (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vystupem diplomového projektu Talk&Twerk je záznam setkání lektorky rétorického umění a tanečnice vyučující twerking. K protnutí jemné choreografie řeči a explicitně erotického tance dochází při jejich vzájemné vyuce. Dokumentární kamera snímá zblízka těla obou žen při nácviku pohybovych figur. Nejprve se v poloimprovizovanych cvičeních trénuje artikulace různych názorovych pohledů na twerking. Od základních dechovych cvičení se dostávají k nácviku nonverbálního vyjádření a tělesného vyrazu. Jedna lektorka učí druhou přesvědčivému projevu, poté si role prohodí a lekce pokračuje tanečním nácvikem. V závěrečné sekvenci tančí obě krátkou choreografii na originální skladbu, vzniklou na míru projektu.
Sofisté a jejich styl výuky a vzdělávání
MATERNOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá stylem výuky a vzdělávání sofistů ve starověkém Řecku. Je rozdělena do tří částí ? první část se zabývá historickými souvislostmi vzniku sofistů a jejich základními myšlenkami. Druhá část je věnována způsobu jejich výuky a také jednotlivým osobnostem ? především Prótagorovi a Gorgiovi. Tato část obsahuje i kapitolu o rétorice a jejím významu pro sofisty. Třetí část popisuje vliv sofistů na důležité osobnosti starověkého Řecka ? Sókrata, Platóna a Aristotela, ale je zde zmíněn i jejich vliv do budoucna. Cílem práce je popsat metody sofistů ve výuce, jejich význam a vliv na další vývoj pedagogiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.