Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Speciálně pedagogická podpora vysokoškolského studia studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
KUKLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá speciálně pedagogickou podporou poskytovanou vysokoškolským studentům se specifickými vzdělávacími potřebami. Tato podpora je realizována prostřednictvím poradenských středisek či center, která studentům jejich studium a orientaci v akademickém prostředí usnadňují, zároveň se snaží jejich studium vyrovnávat a kompenzovat tak limity, které s sebou zdravotní znevýhodnění či zdravotní postižení přináší. Cíl práce spočívá v analýze podoby speciálně pedagogické podpory veřejných vysokých škol. Dílčími cíli je pak zjistit, zda jsou na veřejných vysokých školách vytvořeny pro studenty se specifickými vzdělávacími potřebami vnitřní univerzitní předpisy této podpory, a také prozkoumat, zda soukromé vysoké školy taktéž uskutečňují speciálně pedagogickou podporu pro vysokoškolské studenty se specifickými potřebami. Práce je složena z části teoretické, praktické a přílohové. V části teoretické nalezneme tři hlavní kapitoly. První kapitola se zabývá především rozlišením specifických a speciálních vzdělávacích potřeb. Souběžně s tím se kapitola věnuje i charakteristice studentů se smyslovým postižením, se somatickým postižením či chronickým onemocněním. Dále se první kapitola zaobírá studenty s psychickými poruchami nebo studenty se specifickými poruchami učení. Ve druhé kapitole je pozornost zaměřena na proces vysokoškolského vzdělávání a na rozlišení veřejných a soukromých vysokých škol. Poslední kapitola teoretického oddílu se pak zaměřuje na podobu speciálně pedagogické podpory a speciálního poradenství. K dosažení praktických cílů bylo využito kvalitativního postupu, sběr dat probíhal metodou obsahové analýzy a dotazováním. Výzkumný soubor tvořilo 18 odborných pracovišť veřejných VŠ poskytujících podporu a 2 specializovaná pracoviště na soukromých vysokých školách. Získaná data z veřejných VŠ byla analyzována a roztříděna do tří příslušných kategorií. Analyzovaná data ze soukromých vysokých škol byla uvedena z hlediska dostupnosti a zprostředkování podpory pro studenty se specifickými potřebami. Tato data byla následně shrnuta, utříděna do obdobných kategorií a poté komparována ve výsledcích výzkumu. Ze závěru praktické části vyplývá několik doporučení pro optimalizaci některých studijních událostí. Popis realizace podpory ve vykonávání státních závěrečných zkoušek ve vnitřních předpisech vysokých škol nenalezneme, pozornost by se proto mohla soustředit právě na události státních závěrečných zkoušek jednak na samotné konání státních závěrečných zkoušek, dále také na vypracování závěrečných prací a jejich následné obhajoby. Aktuální situace na veřejných vysokých školách by měla být inspirací pro soukromé vysoké školy. Inspirací je v tomto případě myšlena oblast poskytování speciálního poradenství určeného pro uchazeče o studium a studenty se specifickými vzdělávacími potřebami. Dalším podnětem k zamyšlení by mohl být soukromým vysokým školám cíl vytvořit pro studenty se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním během jejich studia na vysokých školách optimální podmínky. Práce může sloužit budoucím studentům se specifickými vzdělávacími potřebami, v upravené podobě může poskytnout informace o možnostech studia, které je podporováno odborníky ze strany vysokých škol. Potencionální studenti tak získají přehled o tom, v jakém rozsahu je v České republice speciálně pedagogická podpora realizována. Práce může být přínosná i pro odborníky, rovněž může rozšířit povědomí o dané problematice také v široké veřejnosti.
Problematika školného na veřejných vysokých školách
Brabcová, Hana ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou školného na veřejných vysokých školách. První část práce obsahuje historický vývoj českého vysokého školství, strukturu školského systému v ČR a popis dopadů zavedení školného ve Velké Británii. Druhá část práce analyzuje připravovanou reformu terciárního vzdělávání a definuje možné dopady reformních změn na fungování samotných veřejných vysokých škol a sociální dopady na studenta. Výsledkem práce je zjištění, že reformou pravděpodobně dojde k omezení spravedlivého přístupu k terciárnímu vzdělání.
Vývoj školného na vysokých školách v zemích EU
KOUDELKOVÁ, Marcela
Bakalářská práce "Vývoj školného na vysokých školách v zemích EU" se věnuje vývoji školného jako způsobu financování vysokého školství v rámci zemí EU. Úvodní část pojednává o vývoji evropské vysokoškolské politiky. Dále je zmapován vývoj a podoba školného v zemích EU a analyzován vývoj školného v sousedním Německu a Rakousku, a také ve Velké Británii, neboť právě zde je školné v rámci zemí EU nejvyšší. Závěr práce je zaměřen na problematiku zavádění školného v České republice v kontextu zemí EU a argumenty zastánců a odpůrců zavedení školného.
Pojetí a struktura oborů cizojazyčných filologií v ČR a ve Francii
KOHOUTOVÁ, Jana
Tématem mé bakalářské práce je pojetí a struktura oborů cizojazyčných filologií v České republice a ve Francii. Cílem práce je srovnat pojetí a strukturu oborů cizojazyčných filologií na vzorku vybraných filozofických fakultách v České republice a na Jihobretaňské filozofické fakultě humanitních a sociálních a věd. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první se zaměřím na srovnávací pedagogiku, jejíž náplní je mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Zmíním se o vytváření Evropského vysokoškolského prostoru, o současném stavu terciárního školství ve dvou vytyčených zemích a o procesu akreditace a o vývoji tradičních západních filologií v České republice. V druhé části se zaměřím na konkrétní srovnávání oborů anglistiky, germanistiky a romanistiky na vybraných českých univerzitách v komparaci s francouzskou univerzitou UBS v Lorientu.
Podmínky a možnosti studia pro studenty se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě
VLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá podmínkami a možnostmi terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V teoretické části práce vymezuji základní pojmy týkající se zdravotního postižení, druhů zdravotního postižení a klasifikaci a etiologii zdravotního postižení. Dále se věnuji terciárnímu vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a poté konkrétně Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V praktické části jsem stanovila cíl specifikovat podmínky a možnosti studia, které Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích poskytuje studentům se specifickými vzdělávacími potřebami. Zvolila jsem kvalitativní typ výzkumu a to techniku polostrukturovaných rozhovorů. Oslovila jsem pět studentů se zdravotním postižením studujících na různých fakultách Jihočeské univerzity a provedla jsem s nimi rozhovory se stejnými otázkami. Vyhodnocení plynoucí z výsledků výzkumu může být doporučením pro praxi. Získané poznatky o specificích terciárního vzdělávání studentů se zdravotním postižením mohou posloužit k případnému zlepšení podmínek, které univerzita poskytuje a také k rozšíření všeobecného mínění a důležitých informací.
Uplatnění vysokoškolsky vzdělaných absolventů na trhu práce v kraji Vysočina
Cihlářová, Petra ; Szabová, Lucia (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá trhem práce z pohledu uplatnění vysokoškolsky vzdělaných absolventů v kraji Vysočina. Analyzuje vývoj nezaměstnanosti posledních let s důrazem na důsledky hospodářské krize a následné změny na trhu práce absolventů a nesoulad poptávané a nabízené kvalifikované práce. Kvalita a počty absolventů terciárního vzdělání jsou stále diskutovaným tématem. Cílem práce je zmapovat vliv vyššího počtu absolventů vysokých škol na trh práce v kraji Vysočina s důrazem na obor jejich vzdělání a porovnání s požadovanou kvalifikační strukturou ze strany zaměstnavatelů. Na základě výsledků šetření dojde ke zhodnocení možných řešení problému uplatnění vysokoškoláků a k předložení doporučení do budoucna.
Kvalita vysokoškolského vzdělávání ve vybraných státech EU
Vobruba, Lukáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Diplomová práce se věnuje významu kvality v terciárním vzdělávání. Toto vzdělávání chápe jako systém, do něhož vstupují různé investice za účelem jejich transformace na výstupy s přidanou hodnotou. Stanovením metodiky založené na korelační analýze pak zkoumá závislosti těchto vzdělávacích systémů u vybraných států Evropské unie a interpretuje je s cílem poukázat na kvalitativní důsledky potenciálních rozhodnutí při řízení tohoto systému na úrovni centrální a institucionální. Přístupy k uchopení kvality terciárního vzdělávání vedou k vymezení způsobů jejího měření a volbě strategií, jak kvality dosahovat. Principy chodu vysokoškolských vzdělávacích institucí poskytují obraz o struktuře a charakteristikách těchto institucí, který je vyjádřen i s ohledem na rostoucí vliv Evropské unie. Vlastnosti vysokoškolského vzdělávání jsou analyzovány pomocí zvolených ukazatelů s předpokládaným dopadem pro kvalitu vzdělávání -- indikátorů. Jsou vysvětleny důvody jejich volby, vysloveny hypotézy a provedena jejich korelace. Výstupy analýzy jsou interpretovány a zasazeny do kontextu jejich využitelnosti zainteresovanými stranami.
Analýza kvality výuky vyšší odborné školy a zvyšování její úrovně s důrazem na podnikatelské vzdělávání a myšlení v podmínkách Vyšší obchodní podnikatelské školy
Bejdáková, Blanka ; Asztalos, Ondřej (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent) ; Šlosár, Rudolf (oponent)
Hlavním cílem této doktorské práce je zjistit, jaká je úroveň kvality výuky na konkrétní vyšší odborné škole a naznačení cest, jakými je možné kvalitu výuky ještě dále zvyšovat. Kvalita výuky představuje poměrně široký pojem, proto je v práci kladen důraz především na úroveň klíčových kompetencí studentů, zejména pak na kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. Pro naplnění tohoto cíle je třeba definovat standardy kvality výuky na VOŠ, získat relevantní informace o obsahu a struktuře učebních plánů, o výukových metodách a formách, které jsou na škole využívány a také informace o úrovni znalostía dovedností studentů. V neposlední řadě by se ke kvalitě výuky měli vyjádřit i studenti a jejich budoucí zaměstnavatelé. Vědeckým přínosem této práce je vytvoření vlastního modelu hodnocení kvality výuky na vyšších odborných školách, který by se v budoucnu, po dalším ověřování v praxi, mohl stát základem pro vypracování jednotné metodiky pro hodnocení kvality výuky na vyšších odborných školách, zejména ekonomického zaměření. Jako druhotný vědecký přínos práce je možné označit získání informací o obsahu a metodách vzdělávání používaných na konkrétní vyšší odborné škole ekonomického zaměření a jejich přínosu pro rozvoj klíčových kompetencí, s důrazem na kompetenci k pracovnímu uplatnění a podnikatelským aktivitám. Výsledky výzkumu mohou sloužit i jako podklad při tvorbě učebních dokumentů podobných oborů a dále jako podklad pro rozhodování, zda a v jaké podobě zařadit do výuky integrující předmět. Cíle práce je dosaženo prostřednictvím výzkumu provedeného na VOŠ - Vyšší obchodní podnikatelské škole, Masná 13, Praha 1. Výzkum spočívá v analýze obsahu, metod a forem vzdělávání na této škole a též v experimentu, kdy je do výuky ve třetím ročníku zařazen integrující předmět. Konečným výstupem jsou doporučení a zobecnění platná pro vyšší odborné školy obecně, zvláště pak pro vyšší odborné školy s ekonomickým zaměřením. Práce se zabývá problematikou ze dvou úhlů pohledu, postupuje od obecného ke konkrétnímu tak, aby v závěru mohla být vyslovena opět obecně platná doporučení. První část práce představuje obecná východiska pro následný výzkumný úkol. Je členěna do pěti kapitol. V první kapitole je popsán předmět a metodika výzkumu. Druhá kapitola definuje význam lidského kapitálu pro konkurenceschopnost České republiky. Ve třetí kapitole jsou shrnuty východiska a nástroje školské reformy se zdůrazněním vzdělávacích cílů v oblasti klíčových kompetencí studentů. Čtvrtá kapitola se věnuje podstatě a nástrojům podnikatelského vzdělávání a myšlení. Pátá kapitola popisuje historii a současnost vyššího odborného školství v České republice a naznačuje jeho možný vývoj v budoucnosti. Následující část, která obsahuje vlastní výzkum, je členěna do tří kapitol. Šestá kapitola charakterizuje Vyšší obchodní podnikatelskou školu, analyzuje její podmínky pro vzdělávání studentů, sleduje její konkurenci a definuje její silné a slabé stránky, její příležitosti a ohrožení. Sedmá kapitola obsahuje samotnou podstatu výzkumného úkolu. Osmá kapitola následně vyhodnocuje výsledky výzkumu, ověřuje hypotézy a formuluje doporučení použitelná pro vyšší odborné školy obecně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.