Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,018 záznamů.  začátekpředchozí5009 - 5018  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.23 vteřin. 

Vliv dlouhodobé nezaměstnanosti na pracovní motivaci
Tycarová, Iveta ; Chýlová, Hana (vedoucí práce) ; Josek, Mikuláš (oponent)
Pro bakalářskou práci bylo zvoleno téma "Vliv dlouhodobé nezaměstnanosti na pracovní motivaci". Konkrétně otázka návratu do zaměstnání po skončení mateřské/rodičovské dovolené. Důvodem zvolení byly osobní zkušenosti s hledáním zaměstnání po mateřské/rodičovské dovolené a osobní zkušenost s kurzem "Vzdělávání žen/mužů na mateřské/rodičovské dovolené". Také celospolečenská důležitost daného tématu a jisté opomíjení. Bakalářská práce je zaměřena na problematiku nezaměstnaných ve městě Rokycany v Plzeňském kraji. V rámci této práce je nahlédnuto do statistik Úřadu práce Plzeňského kraje. Ze statistik byla získána data o stavu nezaměstnanosti v tomto kraji. Cílem práce je proniknout do problematiky návratu rodičů do zaměstnání po ukončení mateřské/rodičovské dovolené a posoudit, jaký vliv na návrat má absolvování specializovaného kurzu. Práce porovnává úspěšnost v hledání zaměstnání u nezaměstnaných, kteří specializovaný kurz absolvovali a kteří nikoliv. Data byla rozesílána elektronicky mezi účastníky výše zmiňovaného kurzu pomocí dotazníkového šetření, dále část byla vyplněna s dlouhodobě nezaměstnanými rodiči po mateřské/rodičovské dovolené, a to v součinnosti s Úřadem práce v Rokycanech. Na základě informací získaných z literatury a z osobního šetření jsou vyvozeny příslušné závěry, testovány stanovené statistické hypotézy a vyvozena doporučení pro praxi.

Otcové na rodičovské dovolené v České republice
Franková, Tereza ; Slaboch, Martin (vedoucí práce) ; Tereza, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá muži na rodičovské dovolené v České republice. Přestože muži mohou rodičovskou dovolenou čerpat již od roku 2001, jsou ve společnosti fenoménem. Rodičovská dovolená je stále doménou žen a převládá tak tradiční rozdělení rodičovských rolí. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázku: Jak ovlivňuje fungování rodiny novodobá výměna rodičovských rolí? V teoretické části je uvedena rodičovská a mateřská dovolená z hlediska historie, legislativy a možnosti čerpání. Dále se věnuje rodičovské, mateřské a otcovské dovolené z pohledu osmi evropských zemí a uvádí určitá doporučení pro Českou republiku. Popisuje funkce rodiny, rodičovské role, genderové role a stereotypy. Následuje okruh, který se zaměřuje na historii otcovství, vztahy mezi otcem a dítětem a otcovskými styly při výchově. Ve vlastní části práce jsou pomocí deseti rozhovorů zkoumány zkušenosti a názory mužů na rodičovské dovolené. Nechybí ani názory jejich žen, které si se svými muži vyměnily rodičovské role. Pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 238 respondentů, bylo zjišťováno, jaký postoj zaujímá česká veřejnost k dané problematice a jak vnímá muže na rodičovské dovolené.

AIDS and polygamy in Sub-Saharan Africa
Pokorný, Jiří ; Verchuša, Kateřina (oponent) ; Chytilová, Julie (vedoucí práce)
Cílem této práce je přispět k pochopení vztahů mezi AIDS, mnohoženstvím a ekonomickou situací dané země či jednotlivce rozborem a diskutováním určitých konkrétních otázek, a přidáním některých nových myšlenek k existujícím teoriím. První část je teoretická, z většiny věnovaná vlivu AIDS na ekonomiku. Druhá část je mikroekonomická statistická analýza, která se snaží najít, jaké jsou charakteristiky polygamních mužů a žen, a jaký je vztah mezi polygamií a AIDS. Ukazuje, že polygamní domácnosti jsou poměrně více bohaté a že motivací mužů k tomu míti více manželek je pravděpodobně touha po velkém množství dětí. Dále bylo zjištěno, že polygamie s sebou nese vyšší riziko nákazy AIDS, a to kvůli tomu, že polygamní muži jsou častěji nevěrní. Závěr je, že rodiny mající nejlepší vyhlídky jsou pravděpodobně ty s polygamním a věrným manželem. Takové rodiny budou bohaté a budou mít hodně dětí.

Ženy na trhu práce
Nová, Lucie ; Nývlt, Ondřej (vedoucí práce) ; Arltová, Markéta (oponent)
Cílem práce je analyzovat a ověřit existenci příčinné závislosti mezi mírou zaměstnanosti, nezaměstnanosti jako nezávislou proměnou a mírou plodnosti jako závislou proměnnou. V souvislosti s touto analýzou jsou ověřovány dvě stanovené hypotézy. První tvrdí, že se snižující se mírou zaměstnanosti klesá míra plodnosti. Druhá tvrdí, že snižující se míra nezaměstnanosti má vliv na růst míry plodnosti. Práce se v poslední části mimo jiné zabývá dnes velmi diskutovaným pojmem slaďování pracovního a rodinného života, který v řadě zemí podporuje vysokou ekonomickou aktivitu žen a zároveň vyšší plodnost. Upozorňuje jak na pozitiva alternativních pracovních úvazků, tak na negativa a nedostatky, které se s jejich výkonem pojí. V práci jsou dále navržena některá opatření a možné způsoby vhodné pro efektivnější slaďování práce a rodiny.

Faktory ovlivňující návrat žen na pracovní trh po mateřské dovolené v okresu Prachatice v období mezi roky 2008 – 2015
Kosmatová, Kateřina ; Kubelková, Karina (vedoucí práce) ; Brabec, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza faktorů ovlivňující návrat žen po mateřské dovolené na trh práce v okresu Prachatice v letech 2008 až 2015. Na základě teoretických východisek jsou vytvořeny otázky polostrukturovaného rozhovoru, který je veden se šestnácti ženami z okresu Prachatice s dětmi ve věku 0 až 7 let. Součástí práce je analýza trhu práce v okresu ve sledovaném období, použita jsou data, která s ženami na trhu práce souvisí. Na základě výsledků je verifikována hypotéza: "Ženy v prachatickém okresu považují návrat do zaměstnání po mateřské dovolené za problematický a lokální pracovní trh neodpovídá jejich potřebám." Ženy shledávají nabídku pracovních míst pro matky s dětmi v regionu za nedostatečnou, uvádí značnou závislost na pomoci širší rodiny, v okresu chybí zařízení péče o mladší děti, provozní doba mateřských škol neodpovídá potřebám pracujících matek. Součástí studie jsou doporučení pro okres Prachatice navržena autorkou, která jsou přidanou hodnotou práce. Pro region dosud žádná podobná studie nevznikla, výsledky tedy mohou být podnětem pro další výzkumy.

Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.

Uplatnění žen na trhu práce v průběhu rodičovské dovolené a po jejím ukončení
Kuchařová, Barbora ; Kaczor, Pavel (vedoucí práce) ; Nováčková, Blanka (oponent)
Tato práce má za cíl analyzovat faktory ovlivňující uplatnění žen na trhu práce v průbě-hu rodičovské dovolené a po jejím ukončení, a vydat vlastní návrhy a doporučení, které by vedly k efektivnější podpoře žen-matek. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V teoretické části se zabývám rodinnou politikou, trhem práce a faktory ovlivňujícími uplatnění žen na trhu práce, politikou zaměstnanosti a vlivem zaměstnava-telů vzhledem k možnostem uplatnění matek na trhu práce. Empirická část je postavena na kvalitativním výzkumu v rámci rozhovorů s respondentkami a následným shrnutí a vlastními doporučeními, které mohou přispět k efektivnější podpoře uplatnění žen na trhu práce v průběhu rodičovské dovolené a po jejím ukončení. Pro tento výzkum jsem zvolila vzorek 15 respondentek, se kterými jsem vedla polo-strukturovaný rozhovor. Stanovila jsem si 5 výzkumných okruhů, kde každý byl tvořen určitým počtem podotá-zek, tak aby bylo možné je následně analyzovat a vytvořit vhodná a účelná doporučení.

Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na trh práce
Kudlová, Iveta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na mužskou a ženskou identitu v současné společnosti. V úvodu práce jsou definovány základní pojmy, které jsou nezbytným teoretickým východiskem pro následný výzkum. Práce je zaměřena na pohlaví a gender a také s nimi spojené genderové stereotypy. Zaměřuje se na rovnost mezi muži a ženami včetně zakotvení v právních systémech a dostává se také k analýze současného postavení žen v Evropské unii zpracované na základě dat získaných ze studie Eurobarometer a ze statistik prováděných Českým statistickým úřadem. Cílem práce je analyzovat vnímání soudobé mužské a ženské identity, zjistit zda a jak silně jsou stereotypní představy o mužích a ženách zakotveny ve společnosti, jak je vnímána rovnost mužů a žen na trhu práce a zároveň jak se liší názory na tuto problematiku u občanů České republiky a u občanů Evropské unie.

Porovnání práv žen v USA a v ĆR
Švecová, Lucie ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá ženskými právy v České republice a ve Spojených státech amerických. Cílem práce je srovnání ženských práv a příležitostí v oblasti vzdělání, na trhu práce a v rodinném životě. Teoretická část se věnuje postavení žen ve společnosti z hlediska vzdělání, volebního práva a uplatnění na trhu práce. Zvláštní pozornost je věnována rodinnému právu, především příspěvkům pro matky v různých životních situacích. Praktická část se skládá ze dvou částí, primárního empirického výzkumu v podobě individuálních osobních rozhovorů a interpretace sekundárních statistických dat. Závěrem jsou porovnány oba státy na základě teoretických informací a výsledků empirického výzkumu.

The male and female identity in contemporary society with focus on advertising
Molnárová, Katarína ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou mužské a ženské identity v současné společnosti, přičemž jejím užším zaměřením je její zobrazení v televizních reklamách. Cílem práce je realizace obsahové analýzy, zaměřené na zobrazení postav mužů a žen v televizních reklamách. Teoretická část práce se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola popisuje obecná teoretická východiska, z kterých práce vychází. Druhá a třetí kapitola se zabývá specifiky mužské a ženské identity. Čtvrtá kapitola popisuje výzkumnou metodu obsahové analýzy a předkládá cíl výzkumu a stanovené hypotézy. Analytická část práce zkoumá zobrazení mužů a žen v televizních reklamách ve dvou rovinách - v rovině hlavních postav i v rovině reklam. Závěrečná část analytické části interpretuje zjištěné výsledky analýzy.