Název:
Mužská a ženská identita v současné společnosti se zaměřením na trh práce
Překlad názvu:
Male and Female Identity in Contemporary Society Focusing on the Labor Market
Autoři:
Kudlová, Iveta ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na mužskou a ženskou identitu v současné společnosti. V úvodu práce jsou definovány základní pojmy, které jsou nezbytným teoretickým východiskem pro následný výzkum. Práce je zaměřena na pohlaví a gender a také s nimi spojené genderové stereotypy. Zaměřuje se na rovnost mezi muži a ženami včetně zakotvení v právních systémech a dostává se také k analýze současného postavení žen v Evropské unii zpracované na základě dat získaných ze studie Eurobarometer a ze statistik prováděných Českým statistickým úřadem. Cílem práce je analyzovat vnímání soudobé mužské a ženské identity, zjistit zda a jak silně jsou stereotypní představy o mužích a ženách zakotveny ve společnosti, jak je vnímána rovnost mužů a žen na trhu práce a zároveň jak se liší názory na tuto problematiku u občanů České republiky a u občanů Evropské unie.The aim of the master's thesis is to describe male and female identity in today's society. The first chapter includes basic expressions connected with key terms gender and gender stereotypes. This thesis is focusing on equality of genders and the enshrinement of equality rights in law. This thesis also includes the analysis of the current status of women in the European Union based on data from the Eurobarometer and the Czech Statistical Office survey. The aim of the graduation thesis is to analyse the perception of men and women in today's society, to determine how strongly are stereotypical perceptions rooted in society, how is perceived the equality of men and women in labour market and how opinions on this issue differ among Czech Republic citizens and among European Union citizens.
Klíčová slova:
gender; genderový stereotyp; pohlaví; rovnost; trh práce; equality; gender; gender stereotype; labor market; sex
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/53194