Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Questing v zoo jako výuková pomůcka pro malé skupiny s dětmi mladšího školního věku
BRADOVÁ, Veronika
Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření questů, pomocí kterých se děti mladšího školního věku seznámí s prostředím Zoo Hluboká. Součástí jsou metodické materiály pro pedagogy. Questy byly vytvořeny na základě teoretických i praktických poznatků. Jejich cílem je vzbudit zájem o přírodu. Jako výukovou pomůcku ho může pro výchovné a vzdělávací účely použít nejen škola, ale i široká veřejnost. Diplomová práce také obsahuje informace o Questingu, outdoorových hrách, volném čase, mimoškolním vyučování a vzdělávání v zoologických zahradách.
Rozvoj výtvarné tvořivosti u dětí předškolního věku
HLAVOVÁ, Jolana
Bakalářská práce "Rozvoj výtvarné tvořivosti u dětí předškolního věku" se zabývá rozvojem výtvarné tvořivosti prostřednictvím výtvarné výchovy u dětí předškolního věku. Je rozdělena na dvě základní části: teoretickou a praktickou. Cílem práce je na základě teoretické části zabývající se rozvojem výtvarné tvořivosti u dětí předškolního věku zorganizovat ve vybraném zařízení výtvarný projekt orientovaný na tvořivou výtvarnou činnost dětí v předškolním věku a využití výtvarné hry. Autor se v teoretické části věnuje vysvětlením stěžejních pojmů jako volný čas, předškolní věk, výtvarná výchova, tvořivost a rozvoj výtvarné tvořivosti, které tvoří základní strukturu. Tato struktura je doplněna o další důležitá témata rozvíjející základní pojmy. Praktické část obsahuje původní metodologicky propracované výtvarné aktivity zaměřené na rozvoj kreativity v předškolní výchově, které autorka realizovala v Církevní mateřské škole svatého Jakuba v Kutné Hoře. Metodické listy jednotlivých hodin vycházejí z pohádek a jsou strukturovány, tak aby byly využitelné i jinými pedagogy působícími v preprimární výchovné oblasti. Autor čerpá z oblasti pedagogiky, psychologie a výtvarné výchovy. Pro praktickou část vychází z dětských pohádkových knih a z knih zaměřených na výtvarné činnosti.
Výuka orientačního běhu na 2.stupni ZŠ
Procházková, Zuzana ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Výuka orientačního běhu na 2.stupni základní školy Autor: Bc. Zuzana Procházková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PaedDr. Ivan Přibyl Cíle: Cílem práce je seznámit žáky 2.stupně ZŠ s orientačním během jako sportem pro zábavu a volný čas. Vyzkoumat jak tento sport na žáky působí. Uvést historii a pravidla orientačního běhu, systém soutěží a organizace tréninků. Seznámit čtenáře s dalšími orientačními sporty. Přiblížit vývojovou psychologii dětí na ZŠ především ve věku 11 až 15 let. Zařadit orientační běh do RVP pro základní vzdělání. Metody: Sběr dat do výzkumu jsme provedli metodu dotazování a pořádáním závodu pro respondenty, kterými byli žáci druhého stupně ZŠ Plamínkové. Metoda dotazování se skládá ze dvou dotazníků. Pro zpracování údajů jsme použili tabulky, graf a slovní popis. Výsledky: Do výzkumu byli zařazeni žáci druhého stupně ze ZŠ Fr. Plamínkové. Většina žáků znala před výzkumem alespoň jeden orientační sport. V závodě žáci dosahovali nejčastějšího průměrného času 15 až 20 minut a 15 žáků z 95 nenašli všechny kontrolní stanoviště. Po závodě převažovali u většiny žáků pozitivní pocity. Polovina žáků by se chtěla zúčastnit dalších závodů v orientačním běhu. Klíčová slova: Běh, mapa, buzola, terén, orientační sporty, orientační běh, volný čas, puberta
Výuka orientačního běhu na 2.stupni ZŠ
Procházková, Zuzana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Název: Výuka orientačního běhu na 2.stupni základní školy Autor: Bc. Zuzana Procházková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PhDr. PaedDr. Ladislav Kašpar, Ph.D. Cíle: Cílem této práce je zmapovat výuku orientačního běhu na vybraných pražských základních školách a na nižších gymnázií. Zjistit pomocí dotazníkového šetření, zda se na těchto školách zařazuje orientační běh do školního programu a jak. Vedlejší cíl práce je, na základě výsledků a literatury, sestavit návrh na realizaci výuky orientačního běhu na druhém stupni. Metody: Sběr dat jsme provedli pomocí dotazníkového šetření. Vyhodnocení dotazníkového šetření jsme uvedli v tabulkách a grafech ze kterých jsme následně vyvodili výsledky pro dané téma práce. Metodou vedlejšího cíle, návrhu zařazení orientačního běhu do výuky, je podrobné studium literatury a výsledků z předchozího dotazníkového šetření. Výsledky: Do výzkumu bylo zařazeno 34 učitelů tělesné výchovy. Šestnáct učitelů se při své výuce věnuje orientačnímu běhu většina 1-3krát ročně. Polovina učitelů zařazuje orientační běh do hodin tělesné výchovy a víc jak polovina z nich zařazuje OB na školní akce a kurzy. Čtrnáct učitelů využívá při orientačních aktivitách speciální mapy pro orientační běh. Všichni učitelé chtějí, aby žáci uměli zorientovat mapu podle terénu. Klíčová...
Možnosti volnočasových aktivit v prevenci rizikového chování dospívajících
BALOUNOVÁ, Kateřina
Dnešní děti a mládež se dělí na dvě velké skupiny. Jedna skupina má detailně naplánovaný denní režim. Po škole absolvují každý den nějakou volnočasovou aktivitu, rodiče jim pečlivě zaplňují jakoukoli volnou chvilku. Mají obavy, aby jejich děti nepropadly špatným činnostem. Na druhou stranu však existuje skupina dětí, jejichž rodiče jim nechávají absolutní volnost. Nemají čas nebo chuť se jim věnovat. Pokud děti a mládež nemají plnohodnotnou náplň svého volného času, může je to svést na špatnou stranu potloukat se s vrstevníky po ulicích, nudit se a začít vymýšlet závadné aktivity. To následně může vést k užívání omamných látek, drobným krádežím, vandalství, záškoláctví apod. V souvislosti s touto problematikou vyvstávají otázky: dá se tomu nějak předcházet? Pomáhají neziskové organizace nabízející volnočasové aktivity těmto dětem najít jinou alternativu?
Speciálně pedagogická podpora klientů Domova pro zrakově postižené Palata
Zbořilová, Barbora ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Předmětem bakalářské práce je ucelený popis a charakteristika speciálně pedagogických aktivit Domova pro zrakově postižené Palata. Práce se skládá z několika kapitol, které se zprvu věnují problematice seniorského věku, dále problematice zrakového postižení v seniorském věku a volnému času v kontextu kvality života u seniorů. V poslední části nalezneme charakteristiku speciálně pedagogických aktivit na Palatě, jejich specifika pro seniory se zrakovým postižením a popis jejich průběhu. Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled o speciálně pedagogické podpoře v Domově pro zrakově postižené Palata a díky analýzám speciálně pedagogických činností, pozorování a analýze odborné literatury demonstrovat důležitost a potřebu těchto aktivit v zařízení pro seniory. Klíčová slova - zrakové postižení, senior, Domov pro zrakově postižené seniory Palata, speciální pedagogika, terapie, volný čas Bibliografický odkaz ZBOŘILOVÁ, B. Speciálně pedagogická podpora klientů Domova pro zrakově postižené Palata. Bakalářská práce. Praha : Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze. Vedoucí práce: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D., 2013. 57 s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.