Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,949 záznamů.  začátekpředchozí4940 - 4949  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.46 vteřin. 

Online propagace webového portálu
Sobková, Jitka ; Dufek,, Ondřej (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce Online propagace webového portálu je formulace doporu-čení pro online kampaně vybraného podnikatelského subjektu. V první kapitole jsou vymezeny základní pojmy z oblasti internetové reklamy jakožto součástí marketingu a dále pojmy webové analytiky. V druhé kapitole jsou pak jednotlivé internetové kampaně analyzovány pomocí webové analytiky. Na základě této analýzy jsou ve třetí kapitole formulována konkrétní doporučení. Čtvrtá kapitola se zabývá vyhodnocení upravených kampaní. V páté kapitole se práce zabývá zhodnocením dosažených výsledků a formu-lací závěrečných doporučení.

Jsou spotřebitelé ochotní zaplatit za CHZO výrobek?
Závorová, Miroslava ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
V roce 1992 vznikl evropský systém ochrany potravin založený na zeměpisném původu. Za dobu své existence eviduje přes tisíc evropských i neevropských potravin. V roce 2004 se do již řadu let fungujícího systému zapojila přistoupením do EU i Česká republika. V této práci je analyzován důsledek získání a používání chráněného zeměpisného označení na cenu vybraného výrobku. Pomocí funkce hedonické ceny je zkoumána ochota spotřebitele za vybraný výrobek, který nese chráněné zeměpisné označení, zaplatit. Pro empirickou analýzu jsou využita panelová data z pivovarnického průmyslu. Z výsledků práce vyplývá, že přítomnost chráněného zeměpisného označení v interakci s další vlastností výrobku může ovlivnit ochotu spotřebitel za výrobek zaplatit. Například byl prokázán vliv interakce chráněného zeměpisného označení a výčepního piva.

Vliv zákaznické spokojenosti a dalších ukazatelů na tržní podíl společnosti
Dvořáková, Monika ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Skala, David (oponent)
Na trzí??ch z?ápadní?? Evropy dnes vl?ádne siln?ě konkuren?ční prost?ředí?? t?ém?ěř ve v?šech průmyslových odv?ětví??ch. S konkurencí?? se musí?? pot?ýkat tak?é tradi?ční?? evrop?ští?? v?ýrobci automobilů, kte?ří?? musí?? ?čelit ?často levn?ěj?ší??m import?ům z Asie. Pro v?ýrobce automobil?ů je nutn?é zvy?šovat loajalitu z?ákazn??íků a zajistit si tak stabilní nebo rostouc??í tr?žní?? podíl?? v budoucnu. Jednou z mo?žností?? budov?ání?? loajality z?ákazní??k?ů je vysoká? kvalita prod?ávan?ých v?ýrobk?ů a poskytovan?ých slu?žeb. Jako indik?átory spokojenosti z?ákazn??ík?ů jsou vyu?ží??v?ány ukazatele v?šeobecn?é z?ákaznick?é spokojenosti, vypočítané z v?ýsledk?ů dotazní??kov?ého ?šet?ření?? (Customer satisfaction survey). Se znalostmi vnitřních procesů automobilky a dostatkem měřených indikátorů lze konstruovat matematický model simulující vývoj tržního podílu značky na daném trhu. Pomocí tohoto modelu a jeho analýzy lze ur?čit ukazatele maj??ící?? nejsilnější?? vliv na tvorbu tr?žní??ho podí??lu automobilky. Jako vstupní?? veli?činy modelu jsou pou?žity sledovan?é indik?átory z?ákaznick?é spokojenosti, klí???čov?é ukazatele z oblasti prodeje nov?ých voz?ů i slu?žeb servisu a tak?é z?ákladní?? makroekonomick?é veli?činy z dan?ého trhu. C??ílov?ým trhem, pro kter?ý jsou modely tvo?řeny, bylo zvoleno N?ěmecko. V?ýstupem pr?áce je soubor doporu?čení??, jejichž implementace by m?ěla zajistit zlep?šení?? konkr?étní??ch m?ěřen?ých ukazatel?ů a tak?é zv?ýšení?? tr?žního?? podí??lu zna?čky na n?ěmeck?ém trhu. Krom?ě doporučení pro zlep?šení?? sledovan?ých ukazatel?ů je v práci nastíněn tak?é zp?ůsob zv?ý?šení?? ?účinnosti marketingov?ých strategií?? za pou?žití?? ?ří??zení?? vztahu se z?ákazní??ky (Customer relationship management).

Feminism in Selected Novels by Toni Morrison and Alice Walker
Chýlková, Jana ; Veselá, Pavla (vedoucí práce) ; Robbins, David Lee (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na aspekty feminismu ve vybraných románech afro-amerických spisovatelek, aktivistek a držitelek prestižní Pulitzerovy ceny za literaturu Toni Morrison, která získala i nejvyšší možné ocenění za literární tvorbu a to Nobelovu cenu, a Alice Walker. Cílem práce je detailní analýza dvou románů Toni Morrison: Sula a Beloved a jednoho románu Alice Walker: The Color Purple, přičemž právě poslední dvě jmenovaná díla vynesla spisovatelkám prestiž v podobě ocenění Pulitzerovu cenou. Pro každé z děl je vyčleněna jedna samostatná kapitola, kde jsou rozkrývány spojitosti mezi gendrovým pohledem na problematiku postavení afro-amerických žen ve společnosti, mezi odrazem jejich společenského postavení v literatuře a mezi tématy, která se v daném díle k této otázce přímo vztahují a dále ji rozvíjejí. Čtvrtá kapitola, závěr, se pak snaží analyzovat společné znaky v přístupu spisovatelek k dané problematice a naopak poukázat na aspekty, kterými se jejich narativní strategie a s ní související signifikantní prvky jejich tvorby liší.

Jakost privátních značek masných výrobků z tržní sítě ČR
Havlíčková, Kateřina
Diplomová práce se zaměřuje na jakost masných výrobků, které jsou v obchodních řetězcích nabízeny pod privátními značkami. Práce je rozdělena na část literární a část praktickou. V části literární je nejprve řešena celková jakost masných výrobků. V následující kapitole jsou blíže popsány základní a pomocné suroviny, kterých se při výrobě masných výrobků zpravidla využívá. Velká část literárního přehledu je věnována jednotlivým technologickým operacím masné výroby a vadám masných výrobků, které mohou při výrobě vzniknout. Závěr práce se zabývá významem masných výrobků v lidské stravě a obecnými podmínkami pro jejich senzorické hodnocení. Část praktická je tvořena senzorickou a instrumentální analýzou deseti šarží čtyř výrobků (Vídeňské párky, špekáčky, Gothajský salám, salám Vysočina), které byly na-koupeny pod privátními značkami u čtyř různých řetězců. V rámci senzorického hodno-cení byly posuzovány následující deskriptory: celkový vzhled, vzhled v nákroji, barva, konzistence, vůně a chuť. Instrumentální analýza zahrnovala stanovení sušiny, NaCl, tuku a u salámu Vysočina i aktivity vody.

Podpora domácího cestovního ruchu v letech 2009-2010 se zaměřením na projekt Kudy z nudy
Panýrková, Lucie ; Dolanská, Nora (vedoucí práce) ; Kopecký, Ladislav (oponent)
Téma bakalářské práce spadá do oblasti cestovního ruchu, konkrétně podpory domácího cestovního ruchu (DCR) v ČR. Začátek práce je věnován teoretickému úvodu do problematiky marketingu služeb, který se v mnohém liší od klasického marketingu zboží. V další části je stručně shrnuta současná situace v oblasti domácího cestovního ruchu České republiky. Hlavní těžiště práce však spočívá v přiblížení aktivit, které byly na podporu tuzemského cestování realizovány v letech 2009 - 2010, počínaje vytvořením loga a sloganu DCR až po soutěž o nejlepší turistickou atraktivitu. Největší pozornost je věnována projektu Kudy z nudy. Práce srovnává současnou a předchozí verzi internetových stránek www.kudyznudy.cz, hodnotí působení projektu na sociální síti Facebook, přibližuje publikační činnost Kudy z nudy i každoroční soutěž Ceny Kudy z nudy. V roce 2010 byl projekt podpořen rozsáhlou reklamní kampaní, o které je v rámci bakalářské práce také řeč. Detailně jsou zde popsány televizní spoty i vizuály tištěné reklamy, spolu se zhodnocením efektivity kampaně. Poslední kapitola je věnována on-line průzkumu, který jsem realizovala s cílem zmapovat názory veřejnosti na domácí cestovní ruch v České republice. V příloze práce se nachází vizuály komunikační kampaně, výsledky šetření a další ilustrační materiály.

Cenový výzkum piva Staropramen
Volák, Jindřich ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Práce rozebírá výsledky vlastního dotazníkového výzkumu mezi českými spotřebiteli piva. Mezi zkoumané okruhy patří znalost domácích pivních značek, maximální únosná cena piva Staropramen, její cenové porovnání s konkurenty a škálové hodnocení její současné obvyklé ceny. Respondenti jsou segmentováni podle věku, vzdělání, místa bydliště a průměrné týdenní spotřeby lahvového piva. Součástí práce je také marketingový profil firmy Pivovary Staropramen.

Restaurační minipivovary a rodinné pivovary v podmínkách České republiky
Pojmanová, Kateřina ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Nožička, Břetislav (oponent)
První část práce je věnovaná malým a středním podnikům, jsou zde obsaženy jejich definice, charakteristiky, vývoj, výhody a nevýhody spojenectví či možnosti poskytnutí různých druhů podpor pro malé a střední podniky. Další část práce se již zaměřuje na restaurační minipivovary a rodinné pivovary v ČR. Je zde zmíněna nejen historie piva a historie minipivovarů, ale i technologie výroby piva, rozdělení pivovarů dle velikosti či trendy v tomto rozvíjejícím se oboru. Dále je zde kapitola věnovaná ekonomické stránce v konkrétním restauračním minipivovaru, kde je provedena SWOT analýza, rozebrány jednotlivé nákladové položky týkající se výroby piva, přiblížena metoda stanovení ceny v tomto podniku a poslední část upozorňuje na spotřební daň z piva. Závěr práce je věnován vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo zaměřené na různé aspekty související s tímto tradičním oborem.

Šlechtitelství a plemenářství z pohledu práva
Pacolová, Eva ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Drobník, Jaroslav (oponent)
75 9. Závěr Šlechtění je činnost směřující k trvale udržitelnému rozvoji zvířat, která poskytují potraviny živočišného původu, a to zásahem do jejich dědičného založení. Tyto změny jsou určovány šlechtitelskými cíli, které berou ohled na kvalitu produkce, zdraví zvířat a ekologický dopad. Aktivní využití a rozvoj plemen všech druhů hospodářských zvířat je v ČR dobře organizován a zajišťován díky dlouhodobé historii a kontinuální politice jejich šlechtění, která představuje permanentní zušlechťovací progres. Současné produkční systémy v ČR představují vyústění dlouhodobého procesu jejich vývoje. Zatímco celé období až do poválečných let (do 1948) bylo charakterizováno převahou malých farem a převážně drobnochovem, následující období (1948-1989) bylo poznamenáno řadou změn s výrazným dopadem na živočišnou produkci včetně změn produkčních systémů. Kolektivizace zemědělské výroby vedla k téměř stoprocentní existenci družstev a státních statků, a postupně k centrálně direktivně řízenému objemu, struktury i ceny produkce. Od počátku 50. let byla plošně zaváděna umělá inseminace u skotu. Souběžně narůstala přesná evidence krav a jalovic, kontrola mléčné užitkovosti a reprodukce byla centrálně řízena plemenářskou a reprodukční službou. Stěžejním právním předpisem pro celý obor šlechtitelství a plemenářství je zákon...

Tools of political marketing
Friedová, Paulína ; Grossmutová, Jana (vedoucí práce) ; Stehlík, Eduard (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá prítomnosťou politického marketingu na Slovensku v predvolebnom období parlamentných volieb do Národnej rady roku 2006. Využívanie základných marketingových nástrojov v politike ? produktu, ceny, distribúcie a reklamy je analyzované vo volebných kampaniach dvoch kandidujúcich strán: dovtedy vládnej, pravicovej SDKÚ-DS a opozičnej, ľavicovej strany SMER-DS. Práca analyzuje obe volebné kampane z pohľadu marketingu.