Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The portrayal of the Indigenous community in Sherman Alexie's The Absolute True Diary of a Part-Time Indian
Skála, David ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Ženíšek, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zanalyzovat způsob vyobrazení původních obyvatel severoamerického kontinentu v semi-autobiografickém díle The Absolute Diary of a Part-Time Indian (2007) od Shermana Alexieho a porovnat autorovo vykreslení se současnými životními podmínkami v rezervacích pro původní obyvatele. Samotné porovnání je založeno na příběhu původního Američana Arnolda Spirita nazývaného Junior ze Spokane Indian Reservation, který musí čelit všem možným druhům společenského ostrakismu založeném na rasismu, chudobě a dalšími problémy spojenými s etnickými menšinami. Příběh postavy je zanalyzován dle perspektiv jednotlivých typů segregace ustanovených v teoretické části práce, které jeho lid denně prožívá. Následné srovnání knihy s realitou staví na výzkumu z teoretické části, který prezentuje jak teoretická východiska z odborných článků, tak autentické výpovědi samotných původních Američanů prezentovaných na komunitních webových stránkách. V části praktické je pak výzkum zasazen do kontextu literárního zpracování. KLÍČOVÁ SLOVA Sherman Alexie, původní obyvatelé Ameriky, indiánské rezervace, dospívání, segregace
Úvěrový proces a metody výběru schvalovacího procesu
Skála, David ; Mejstřík, Michal (vedoucí práce) ; Honnerová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá úvěrovým procesem v bankách. Popisuje úvěrový proces od prvního okamžiku, kdy klient požádá o úvěr, až po konečné splacení úvěru. Vysvětluje, jaké kroky banka podniká během celé doby splácení úvěru a co dělá v okamžiku kdy klient není schopen úvěr splácet. Ukazuje, jaké výpočty se používají při oceňování rentability poskytnutí úvěrů. V neposlední řadě se způsobem jakým jsou úvěry distribuovány do jednotlivých schvalovacích úrovní, tedy zda-li může být schválen přímo na pobočce klienta či musí být schválen na celostátní úrovni. Přichází s hypotézou, že standardně používaný postup určování těchto schvalovacích úrovní je neefektivní a navrhuje nový způsob této distribuce. V poslední části tyto dva odlišné způsoby porovnává, nejdřív teoreticky a později provádí empirickou analýzu dopadu těchto metod na dostupném datovém vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Úvěrový proces a metody výběru schvalovacího procesu
Skála, David ; Mejstřík, Michal (vedoucí práce) ; Honnerová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá úvěrovým procesem v bankách. Popisuje úvěrový proces od prvního okamžiku, kdy klient požádá o úvěr, až po konečné splacení úvěru. Vysvětluje, jaké kroky banka podniká během celé doby splácení úvěru a co dělá v okamžiku kdy klient není schopen úvěr splácet. Ukazuje, jaké výpočty se používají při oceňování rentability poskytnutí úvěrů. V neposlední řadě se způsobem jakým jsou úvěry distribuovány do jednotlivých schvalovacích úrovní, tedy zda-li může být schválen přímo na pobočce klienta či musí být schválen na celostátní úrovni. Přichází s hypotézou, že standardně používaný postup určování těchto schvalovacích úrovní je neefektivní a navrhuje nový způsob této distribuce. V poslední části tyto dva odlišné způsoby porovnává, nejdřív teoreticky a později provádí empirickou analýzu dopadu těchto metod na dostupném datovém vzorku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hodnocení stravovacích preferencí u vysokoškolských studentů na UK FTVS v Praze
Skála, David ; Heller, Jan (vedoucí práce) ; Petr, Miroslav (oponent)
SOUHRN Kvalita výživy má zásadní vliv na zdraví, duševní pohodu a sportovní výkon. Civilizační choroby (vysoký krevní tlak, ischemická choroba srdeční, cukrovka a rakovina), na jejichž vzniku se mimo jiné podílí i špatné stravovací zvyklosti, často vyplývají z malé znalosti výživových zásad a doporučení. Výživa u rekreačních a profesionálních sportovců má zásadní vliv na sportovní výkon a to jak na kvalitu, tak i na dobu trvání. Mnoho sportovců problematiku výživy podceňuje a tak se připravují o možnost být kvalitně připraven na tréninky a podávat ideální výkony při závodech. Studenti UK FTVS, jako budoucí trenéři a lidé činní v oblasti sportu a tělovýchovy, by měli být kvalitně edukováni v oblasti výživy a tyto své vědomosti uplatňovat a předávat svým svěřencům. Cílem této studie bylo zjistit výživové znalosti a zvyklosti u vysokoškolských studentů sportu. Bylo zjištěno, že výživové zvyklosti studentů oboru TVS nejsou ideální. Jen 68% konzumovalo netučnou stravu. 48% probandů konzumovalo stravu chudou na vlákninu. Příjem obilovin a zeleniny byl o 8% pod normou. Konzumace mléčných výrobků a masa byla vyšší. Příjem tuků a jednoduchých cukrů byla o 6% vyšší. Úroveň výživových znalostí sledovaného souboru byla nízká. Jen 35% mělo povědomí o procentuálním zastoupení jednotlivých denních jídel. 68% čerpá...
Vliv zákaznické spokojenosti a dalších ukazatelů na tržní podíl společnosti
Dvořáková, Monika ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Skala, David (oponent)
Na trzí??ch z?ápadní?? Evropy dnes vl?ádne siln?ě konkuren?ční prost?ředí?? t?ém?ěř ve v?šech průmyslových odv?ětví??ch. S konkurencí?? se musí?? pot?ýkat tak?é tradi?ční?? evrop?ští?? v?ýrobci automobilů, kte?ří?? musí?? ?čelit ?často levn?ěj?ší??m import?ům z Asie. Pro v?ýrobce automobil?ů je nutn?é zvy?šovat loajalitu z?ákazn??íků a zajistit si tak stabilní nebo rostouc??í tr?žní?? podíl?? v budoucnu. Jednou z mo?žností?? budov?ání?? loajality z?ákazní??k?ů je vysoká? kvalita prod?ávan?ých v?ýrobk?ů a poskytovan?ých slu?žeb. Jako indik?átory spokojenosti z?ákazn??ík?ů jsou vyu?ží??v?ány ukazatele v?šeobecn?é z?ákaznick?é spokojenosti, vypočítané z v?ýsledk?ů dotazní??kov?ého ?šet?ření?? (Customer satisfaction survey). Se znalostmi vnitřních procesů automobilky a dostatkem měřených indikátorů lze konstruovat matematický model simulující vývoj tržního podílu značky na daném trhu. Pomocí tohoto modelu a jeho analýzy lze ur?čit ukazatele maj??ící?? nejsilnější?? vliv na tvorbu tr?žní??ho podí??lu automobilky. Jako vstupní?? veli?činy modelu jsou pou?žity sledovan?é indik?átory z?ákaznick?é spokojenosti, klí???čov?é ukazatele z oblasti prodeje nov?ých voz?ů i slu?žeb servisu a tak?é z?ákladní?? makroekonomick?é veli?činy z dan?ého trhu. C??ílov?ým trhem, pro kter?ý jsou modely tvo?řeny, bylo zvoleno N?ěmecko. V?ýstupem pr?áce je soubor doporu?čení??, jejichž implementace by m?ěla zajistit zlep?šení?? konkr?étní??ch m?ěřen?ých ukazatel?ů a tak?é zv?ýšení?? tr?žního?? podí??lu zna?čky na n?ěmeck?ém trhu. Krom?ě doporučení pro zlep?šení?? sledovan?ých ukazatel?ů je v práci nastíněn tak?é zp?ůsob zv?ý?šení?? ?účinnosti marketingov?ých strategií?? za pou?žití?? ?ří??zení?? vztahu se z?ákazní??ky (Customer relationship management).
Jak v malé firmě "levně" řešit BI?
Machander, Aleš ; Šalamon, Tomáš (vedoucí práce) ; Skala, David (oponent)
Tato práce se zabývá využitím business intelligence v malých a středních podnicích. Hlavním cílem je nalezení právě takových řešení, která by vyhovovala jejich požadavkům a potřebám. Nejvhodnějším způsobem zavedení business intelligence je dle výstupů této práce vývoj vlastního nízkonákladového řešení. Naopak integrovaná řešení dodávaná předními představiteli tohoto trhu jsou pro malé a střední podniky zbytečně složitá a drahá. Zajímavý způsob zavedení business intelligence představují plně či zčásti hostovaná řešení, u kterých ovšem zatím chybí dostatečná podpora a servis v České republice. K dosažení zmíněných výstupu jsou analyzovány informace od odborníků na téma business intelligence. Pro nalezení vhodného řešení slouží vypracovaný průzkum trhu, pro který jsou použity oficiální informace dodavatelů o nabízených řešení a také dodané cenové návrhy od obchodních zástupců. Získané výstupy jsou podpořeny výsledkem praktické části, jejíž podstata spočívá ve vypracování projektu zavedení business intelligence do konkrétní malé společnosti. Tento projekt vychází zejména z interview s jednatelem společnosti, na jejichž základě jsou zpracovány požadavky na výslednou podobu řešení. Hlavní přínosy této práce spočívají právě v provedené analýze trhu a vypracovaném projektu zavedení business intelligence, pomocí kterých byl nalezen vhodný způsob, jak do malých a středních podniků levně nasadit business intelligence řešení. Dalším přínosem je získání názorů a pohledů manažerů těchto společností na zavádění business intelligence řešení.

Viz též: podobná jména autorů
2 Skála, Daniel
4 Skála, David
2 Skála, Dominik
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.