Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 581 záznamů.  začátekpředchozí480 - 489dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejná správa Československa 1918 až 1989
VLAŽNÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá historií veřejné správy na území Československa mezi lety 1918 a 1989. Jejím cílem je deskripce jednotlivých období ve vývoji veřejné správy a jejich vzájemná komparace. V návaznosti na historické okolnosti je práce rozdělena na následující části: první Československá republika, druhá Československá republika, Protektorát Čechy a Morava, poválečná léta (1945-1948) a období komunismu rozdělené podle platností jednotlivých československých ústav (1948-1960, 1960-1968 a 1968-1989). Každá kapitola je dále členěna na menší dílčí podkapitoly, které např. rozdělují období na menší časové celky, zabývají se veřejnou správou v jednotlivých částech republiky nebo konkrétní oblastí správy. Práce je doplněna o mapy, které dokládají členění území Československa v jednotlivých obdobích.
Možnosti poskytování služeb veřejné správy pomocí metodiky ITIL
Platil, Josef ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl zodpovědět otázku, zda je možné poskytovat veřejnou správu jako službu a jak k tomu lze použít metodiku ITIL. Práce je rozdělena do tří částí. V první části diplomové práce je rozebrána teorie správy, vysvětleny základní pojmy, uvedena stručná historie a vývoj veřejné správy na území České republiky až do současnosti a v krátkosti je představen očekávaný vývoj v nejbližší budoucnosti. Druhá část vysvětluje metodiku ITIL jako de facto standard jak řídit IT. Obsahuje životní cyklus služby, a to počínaje požadavkem zákazníků na službu, přes vytvoření strategie služeb, návrh služeb, přechodu služeb, provozu služeb, konče fází neustálého zlepšování služeb. Ve třetí části je představena koncepce PAIL jako obdoba metodiky ITIL. Odebráním "IT" z metodiky "ITIL" vzniká "IL", tedy knihovna dobré praxe, kde je předložen návod jak poskytovat obecně jakoukoli infrastrukturu formou služby. Podstata této metodiky, ono "IL", je obohacena o specifika veřejné správy "PA", z čehož tak vznikne metodika "PAIL" jako "knihovna infrastruktury veřejné správy". Návrh PAIL zohledňuje odlišnost veřejné správy a poskytování IT, přesto obě metodiky vycházejí ze stejných principů řízení poskytování služeb. Jako příklad možné implementace PAIL ve veřejné správě je ukázáno uplatnění konceptu metodiky na příkladu jednotného kontaktního místa veřejné správy "Public Service Desk".
Systém odměňování ve vybraných úřadech veřejné správy
Machová, Jana ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Lukášová, Nikol (oponent)
Podstatnou roli pro fungování veřejné správy hrají její zaměstnanci. Jejich kvalita zaručuje kvalitu poskytovaných služeb a jejich efektivnost je zdrojem efektivity celé organizace. Cílem diplomové práce je analýza systému odměňování a hodnocení ve veřejné správě. V rámci tohoto cíle je zjišťováno, do jaké míry je stávající systém odměňování založen na hodnocení dle pracovního výkonu a jak se tohoto hodnocení využívá při stanovení výše odměn. V návaznosti na tento základní cíl práce je také zkoumáno do jaké míry je možno aplikovat poznatky v oblasti odměňování ze soukromé sféry v podmínkách veřejné správy a jak je teorie odměňování a hodnocení výkonu aplikovaná v praxi na třech konkrétních úřadech veřejné správy.
Analýza pracovní spokojenosti ve státní správě
Kociánová, Andrea ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit míru pracovní spokojenosti ve specifických podmínkách veřejného sektoru a její závislost na demografických údajích pracovníků. Míru pracovní spokojenosti jsem zkoumala na vzorku 71 respondentů na Městském úřadě ve Žďáře nad Sázavou. Průzkumu se účastnilo 64 podřízených pracovníků a 7 vedoucích pracovníků. Průzkum spokojenosti pracovníků a jejich názorů byl prováděn pomocí dotazníkového šetření. Průzkum ukázal, že zaměstnanci Městského úřadu ve Žďáře nad Sázavou jsou se svojí prací i s jejími jednotlivými charakteristikami v převážné většině spíše spokojeni. I zde se však našli respondenti, kteří s určitými charakteristikami své pracovní činnosti spokojeni nebyli. V průměru více spokojeni ve svém stávajícím zaměstnání podle výsledků průzkumu byli vedoucí pracovníci. Shrneme-li výsledky výzkumu, pracovní spokojenost rostla s věkem respondentů.
Požadavky trhu práce v oblasti místní veřejné správy
Šmikmátorová, Simona ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou trhu práce v místní veřejné správě ve vybraném kraji a to konkrétně v kraji Vysočina. V první části je nejprve charakterizován trh práce, jak obecně, tak i ve veřejné správě. Poté jsou uvedeny poznatky o kompetencích na trhu práce, podle kterých se lépe definují požadavky na pracovní pozice. Dále jsou uvedeny informace o struktuře místí veřejné správy se zaměřením na obce s rozšířenou působností. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na manažerské pracovní pozice v místní veřejné správě, u kterých jsem analyzovala požadavky na ně a počet volných míst v obcích s rozšířenou působností v kraji Vysočina.
Plánování ve veřejné správě
Borek, Jan ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Peková, Jitka (oponent)
Předmětem diplomové práce je popis procesu plánování na úrovni strategického řízení ve veřejné správě a analýza aktuálních plánovacích dokumentů na úrovni obcí III. stupně v kraji Vysočina. První část práce definuje základní pojmy strategického plánování na obecní úrovni a vymezuje aplikované metody a postupy při tvorbě strategických plánů. Druhá část práce analyzuje konkrétní strategické dokumenty obcí s rozšířenou působností v kraji Vysočina. V závěru práce jsou navržena určitá doporučení, která by mohla napomoci sledovaným obcím v rámci procesu strategického plánování a řízení.
Motivace a stabilizace zaměstnanců ve veřejné správě
Melichárek, Josef ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce "Motivace a stabilizace zaměstnanců ve veřejné správě" je popis specifického postavení zaměstnanců v prostředí veřejné správy a jeho srovnání s postavením zaměstnanců ve sféře soukromé. Práce rovněž poukazuje na hrozící personální krizi v institucích veřejné správy, která by mohla nastat v důsledku vysoké fluktuace mladých kvalifikovaných zaměstnanců. Cílem práce je tedy i vysvětlení příčin, uvedeného jevu, jakož i nástin možných řešení této fluktuační tendence. Práce zdůrazňuje důležitost motivace ve veřejném sektoru a dále rozebírá a hodnotí opatření, která jsou přijímána za účelem zvýšení efektivity veřejné správy. Praxe ve veřejné správě je ilustrována na příkladech z prostředí Ministerstva vnitra.
Práva a povinnosti veřejné správy v oblasti ochrany přírody a krajiny
Vilímová, Dana ; Hadrabová, Alena (vedoucí práce) ; Remtová, Květa (oponent)
Diplomová práce se zabývá právy a povinnostmi veřejné správy v oblasti ochrany přírody a krajiny. Seznamuje nás s právními normami, o které se opírá činnost veřejné správy, tzn. samosprávy a státní správy. Podává základní informace o správním právu, správním řádu a principech fungování v této oblasti. Popisuje organizační strukturu veřejné správy v oblasti ochrany životního prostředí, podrobně nás seznamuje s kompetencemi institucí veřejné správy v oblasti ochrany přírody a krajiny. Dále se práce zabývá odpovědností za poškozování životního prostředí, zejména ekologickou újmou. V analytické části se podrobuje analýze pět správních řízení z oblasti ochrany přírody a krajiny. Dvě z nich se zabývají projekty zasahujícími do významného krajinného prvku, další tři se věnují záměrům ovlivňující krajinný ráz. Cílem práce je analyzovat postup veřejné správy v konkrétních správních řízeních a poskytnout možné návrhy na zlepšení postupu.
Odměňování zaměstnanců ve veřejné správě
Stejkozová, Anna ; Pěkná, Jitka (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Jaroslava (oponent)
Práce nejprve teoreticky vymezuje oblast odměňování ve veřejné správě, především v České republice, a to jak z pohledu odborníků na právní vědu, tak skrze ekonomické teorie obecnějšího charakteru zabývající se byrokracií a veřejným sektorem a také náhledy sociologie. Problematiku odměňování také zasazuje do historického kontextu a všímá si také jejího současného průmětu do fungování státu, a to na Filipínách, v Portugalsku a na Novém Zélandu. Na tomto základě v analytické části pak pojmenovává a vymezuje nejzávažnější problémy bránící správnému fungování odměňování zaměstnanců ve veřejné správě, a to formou otázek. Především problém odpovědnosti v souvislosti s právním nastavením celého systému. Nakonec hledá na dané otázky odpovědi, jejich řešení, a to hlavně skrze osvědčené praktické zkušenosti a názory odborníků z oboru.
Elektronická komunikace ve veřejné správě
Tisoňová, Dita ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Halanová, Květa (oponent)
Práce seznamuje čtenáře s problematikou a možnostmi elektronické komunikace veřejné správy s občanem. Hlavní část práce je zaměřena na analýzu současného stavu územní samosprávy v obci Čáslav. Teoretická část se zaměřuje na tři základní oblasti: teoretický popis veřejné správy, eGovernment a na popis možných nástrojů, které slouží k elektronické komunikaci ve veřejné správě. Praktická část popisuje a analyzuje formy a možnosti elektronické komunikace občana s úřadem na Městském úřadu Čáslav. Výsledkem diplomové práce je ověření platnosti stanovených hypotéz a Městskému úřadu Čáslav poskytnutí návrhů na zlepšení komunikace mezi občanem a úřadem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 581 záznamů.   začátekpředchozí480 - 489dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.