|
Game Theoretic Modelling of the International Relations System
Halás, Matúš ; Drulák, Petr (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent) ; Křivan, Vlastimil (oponent)
Disertační práce usiluje o modelování systému mezinárodních vztahů. Základní výzkumní otázka se snaží zjistit jaké důsledky pro úspěch jednotlivých strategií a pro kooperaci samotnou mají různá nastavení proměnných a vlastnosti systému jako takové. Práce obsahuje dvě prvky charakteristické pro mezinárodní vztahy, a které nemožno najít v jiných modelech: (i) determinace výskytu interakcí pomocí vzdálenosti a síly; a (ii) vznik (ne)důvěry na základě předchozích interakcí. Model stojí na třech pilířích: agentech, prostředí a pravidlech. Hráči se nacházejí v Hobbesovském prostředí vězňova dilematu tak jak je chápáno realisty. Změna výplat reprezentující vnik (ne)důvěry však umožňuje formalizaci teze konstruktivistů o různých podobách anarchie a o vzájemně konstitutivním vztahu struktury a aktérů. Multiagentní počítačové simulace jako metoda zasazená do rámce abduktivního uvažování a sloužící ke generaci dat se stala nutnou vzhledem k chybějící různorodosti empirických informací a nemožnosti experimentů v reálním světě. Zdrojový kód napsán v jazyce C# obsahuje 62 strategií použitých Axelrodem, ke kterým jsem přidal několik dalších potenciálně úspěšných pravidel společně se třemi novými strategiemi odpovídajícím běžnému chování států. S cílem dosáhnou robustnosti výsledků byla aplikace při různých...
|
| |
|
Měření geometrických parametrů 3D modelů
Svoboda, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Šiler, Ondřej (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice měření základních geometrických vlastností na modelu pomocí knihovny OpenSceneGraph. Implementováno bylo jednoduché získávání hodnot vzdáleností a velikostí úhlů jak na tělese, tak v promítnuté rovině, definované uživatelem. Nechybí potřebná teorie pro měření v eukleidovském prostoru, ani vysvětlení použitých metod a konstrukcí pro implementaci pomocí Open Scene Graph knihoven. Práce zahrnuje jednoduché přiblížení použití knihovny OpenSceneGraph pro potřeby zadání. Součástí je také dokumentace a návod k ovládání.
|
| |
|
GUI pro deskovou hru Dostihy a sázky
Očenáš, Marek ; Kubát, David (oponent) ; Kněžík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit rozhraní (GUI) deskové hry Dostihy a sázky, které umožní uživateli (hráči) ovládat hru na virtuálním hracím plánu a bude také hlídat dodržení všech herních pravidel. V textu této práce je popsána vlastní hra a její pravidla, návrh vzhledu GUI a rozmístění herních prvků v herním okně, návrh na implementaci herních pravidel tak, aby hráči nebylo umožněno hrát proti pravidlům a návrh na zajištění síťové komunikace několika takových rozhraní. Dále je popsáno konečné řešení a jeho odchylky vůči návrhu s ukázkami vzhledu programu.
|
|
Komparační analýza genomických dat pomocí grafické reprezentace
Těthal, Jiří ; Provazník, Ivo (oponent) ; Maděránková, Denisa (vedoucí práce)
Práce se zabývá identifikací druhů živočichů pomocí denzity nukleotidů mitochondriálního genu CO1. V první části práce jsou teoreticky shrnuty informace o DNA barcodingu a buněčné organele mitochondrii, která s touto metodou úzce souvisí. Druhá část se již prakticky zabývá porovnáváním různých sekvencí s využitím denzity jejich nukleotidů. K tomuto účelu byl vytvořen program, který využívá dvě funkce, přičemž první ze zadaných sekvencí nukleotidů vypočítá jejich denzitu a druhá dokáže tyto denzity porovnat distanční metodou.
|
|
Identifikace obličeje
Částek, Petr ; Jaša, Petr (oponent) ; Chmelař, Petr (vedoucí práce)
Tento dokument se snaží čtenáře uvést do problematiky rozpoznávání obličeje spojeného s různoro-dostí snímací techniky a prostředí. Jsou zde rozebrány různé možnosti vytvoření unikátního otisku obličeje, aby byly co nejvíce potlačeny nežádoucí účinky prostředí a byla možná identifikace osob. Jou zde rozebrány různé přístupy k problematice a použití různých modelovacích technik tváře.
|
| |
|
Vyhodnocení spotřeby osobní lodi
Drbohlav, Lukáš ; Matěj, Zdeněk (oponent) ; Fedra, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací programu pro vyhodnocení spotřeby osobní lodi pomocí řídícího systému Siemens Simatic S7-200 a dotykového ovládacího panelu Weintek Easy View MT8150X. Součástí je teoretické shrnutí vlastností a parametrů řídících automatů a způsobu jejich programování. Práce obsahuje popis návrhu výpočetního algoritmu, blokového schématu zapojení a testovacího vizualizačního softwaru. Větší část této publikace je věnována podrobnému popisu programu automatu a jeho vizualizaci, především měření spotřeby, vzdálenosti, průměrné rychlosti a rychlosti a směru větru. V závěru je uveden postup při realizaci a měření na osobních lodích na Brněnské přehradě včetně vyhodnocení stažených dat.
|
|
Lokalizační systém kombinující výhody GPS a GSM
Klozar, Lukáš ; Pust, Radim (oponent) ; Šebela, Radek (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je rozbor možností lokalizace v sítích GPS a GSM. Výběr vhodného modulu pro návrh lokalizačního zařízení, využívající oba zmíněné systémy. Návrh a konstrukce zařízení, které je schopno v sítích GPS a GSM určovat polohu. Získané lokalizační informace posílat prostřednictvím služby GPRS na Internetový server. Jsou popsány techniky určování polohy v obou sítích a navržen systém, který umožňující získávat informace o poloze. Dále jsem vytvořil řídící software modulu a obslužný software Internetového serveru, který lokalizační data dále zpracovává a ukládá do databáze.
|