Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internet a sociálně znevýhodnění
Krátká, Tereza ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Předkládaná práce zpracovává problematiku vzájemných vztahů mezi sociálním znevýhodněním (rozpracováno v dimenzi ekonomických, kulturních, sociálních a osobních zdrojů) a digitálním znevýhodněním jedinců v České republice (data z výzkumu Aktér 12 - 2011; 1106 respondentů ve věku 18 až 89). Hlavní hypotézy studie ověřují několik předpokladů: 1) digitálním znevýhodněním budou postiženi častěji jedinci sociálně znevýhodnění než jedinci sociálně začlenění; 2) pravidelné užívání Internetu pomáhá překonávat především osobní a kulturní znevýhodnění; 3) sociální a digitální inkluze pozitivně korelují s některými specifickými typy sociálního a digitálního znevýhodnění. Výsledky potvrzují silný pozitivní vztah mezi znevýhodněním sociálním (v jeho ekonomické dimenzi) a digitálním znevýhodněním. V rovině kulturního znevýhodnění/začlenění jsou skupiny digitálně znevýhodněných a začleněných na velmi podobné úrovni. Pozitivní korelace mezi specifickými typy sociálního/digitálního znevýhodnění a sociální/digitální inkluzí nebyla potvrzena - sociálně začlenění totiž nevykazují žádné významné známky digitálního znevýhodnění a u sociálně znevýhodněných se pak neobjevují signifikantní specifické projevy digitálního začlenění. Klíčová slova: Internet, digital divide, digitální znevýhodnění, sociální znevýhodnění.
Postoje rodin ze sociálně vyloučené lokality ke vzdělání
Hauzerová, Jana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
POSTOJE RODIN ZE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ LOKALITY KE VZDĚLÁNÍ Abstrakt Diplomová práce se zabývá rodinami žijícími v sociálně vyloučené lokalitě a jejich postoji ke vzdělání. Jejím hlavním cílem je zmapovat postoje ke vzdělání a navrhnout případná řešení existujících problémů. Teoretická část práce popisuje základní pojmy k tématu, zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání osob se sociokulturním znevýhodněním a specifikuje zvolenou sociálně vyloučenou lokalitu Náhlov. Praktická část se člení na část výzkumnou, která popisuje kvalitativní výzkum postojů ke vzdělání obyvatel Náhlova, a část projektovou, která popisuje pokus o řešení některých problémů.
Bezpečnost na internetu: pomůcka pro výuku dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Bauerová, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Kovářová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezpečnosti sociálně znevýhodněných dětí na internetu. Výzkumným šetřením potvrzuje hypotézu, že tyto děti nejsou dostatečně vybavené kompetencemi k předcházení možným rizikům a řešení vzniklých problémů vyplývajících zejména z používání sociálních sítí a moderních komunikačních nástrojů v prostředí internetu. Autorka práce si současně vytyčila za cíl přispět ke zvyšování zmíněných kompetencí u dětí navržením metodiky pro jejich vzdělávání s využitím metod zkušenostní pedagogiky a neformálního vzdělávání. Diplomová práce postupně předkládá nejprve teoretická východiska a výsledky výzkumů na téma bezpečnosti dětí na internetu s důrazem na kyberšikanu, kybergrooming, kyberstalking a sexting. Dále se věnuje problematice sociálního znevýhodnění a vyloučení a přístupům jak státního, tak nestátního sektoru ke vzdělávání takto znevýhodněných dětí. Poslední, praktická část práce shrnuje výsledky výzkumu včetně jeho metodologie. Metodika bezpečného chování dětí na internetu se nachází v příloze práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí v mateřské škole
VOBEJDOVÁ, Helena
Téma bakalářské práce je inkluzivní vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám problematikou sociálně znevýhodněných dětí a možnostmi jejich vzdělávání integrací a inkluzí. V teoretické části je dále popisována historie, kultura, jazyk a specifika romské kultury. V neposlední řadě je teoretická část zaměřena na předškolní věk dítěte a na stupeň vzdělávání v tomto období mateřskou školu a přípravné třídy. Praktická část je zaměřena na mé zkušenosti získané při vzdělávání sociálně znevýhodněných dětí v mateřské škole. Praktická část je koncipována formou projektu.
Podpora romských žáků středních škol
BŘEČKOVÁ, Gabriela
Teoretická část této práce je věnována odlišnostem výchovy v romské rodině oproti majoritní rodině, vzdělávání romské menšiny, vzdělanostním šancím romských žáků a nerovnostem při přechodu na střední školu ve srovnání s majoritní populací. Dále jsou zde popsány důvody předčasného odchodu romských žáků ze středních škol a je vymezen termín Podpory s jejími změnami, které probíhaly v průběhu let do června roku 2011. Cílem bakalářské práce je identifikace efektivnosti Podpory sociálně znevýhodněných romských žáků středních škol a studentů vyšších odborných škol. Pro získání potřebných dat byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, technika polostrukturovaného rozhovoru doplněná o sekundární analýzu dat. Výzkumný soubor tvořilo osm zástupců středních škol v Jihočeském kraji, kteří v minulosti žádali o Podporu. Z výsledků výzkumu vyplývá, že všichni romští žáci žádají o Podporu ihned na začátku studia, většina z nich opakovaně, a to zvlášť na každé období. Pokud romský žák splní dané podmínky pro přiznání Podpory, musí ještě splnit podmínky pro vyplacení Podpory. Poskytnutá dotace se proplácí zpětně, a to za období září až prosinec v prosinci a za období leden až červen v červnu. Nevyužité finanční prostředky se vrací zpět na MŠMT. Současně z výzkumu vyplývá, že vyplnění žádosti o Podporu není jednoduché. Počet romských žáků, kteří žádali o Podporu od ledna 2005 do června 2011, vykazuje sestupnou tendenci. Důvody nevyužití Podpory tvořily u více jak poloviny romských žáků špatný odhad nákladů na studium a současně nedoložení příslušných dokladů ke zpětnému proplacení, v 21 % bylo důvodem nevyužití Podpory ukončení studia žáka a zbytek tvořila neomluvená absence. Předpokládá se, že by tato práce mohla posloužit jako zdroj informací pro širokou veřejnost, neboť Podpora, též nazývaná pozitivní diskriminace, je výrazným motivačním prvkem pro sociálně znevýhodněné romské žáky, pro které není snadné pokračovat v sekundárním vzdělávání. Současně by se tato práce mohla stát zdrojem výzkumu v dalších regionech.
Volný čas dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněných rodin.
GRAŇÁKOVÁ, Táňa
V bakalářské práci jsem se zabývala tématem trávení volného času dětí a mládeže ze sociálně znevýhodněných rodin. Pokusila jsem se zmapovat, jak děti a mládež ze sociálně znevýhodněných rodin tráví volný čas, jaké podněty k trávení volného času nabízí těmto dětem jejich rodina, a zda děti z těchto rodin využívají volnočasové aktivity organizované institucemi.
Využití podporovaného zaměstnávání lidmi se zdravotním a sociálním znevýhodněním
FENCLOVÁ, Kateřina
V bakalářské práci jsem po teoretické a praktické stránce zpracovala problematiku zaměstnávání lidí se zdravotním postižením a poukázala na jeden z možných nástrojů řešení {--} podporované zaměstnávání. V první (teoretické) části práce se věnuji popisu postavení zdravotně postižených na trhu práce a opatření státu v této problematice. Dále představuji poměrně novou službu podporované zaměstnávání, která napomáhá lidem se zdravotním nebo jiným znevýhodněním nalézt a udržet si vhodné zaměstnání. Druhá (praktická) část této práce se věnuje analýze PZ, uskutečněné 2 výzkumy. 1. výzkum byl proveden šetřením v agenturách PZ a sledoval postavení ZP na trhu práce očima poskytovatelů PZ. Ve 2. výzkumu bylo cílem zjistit efektivitu činnosti APZ Ledovec {--} Rokycany, šetření proběhlo u klientů agentury.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.