Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45,843 záznamů.  začátekpředchozí45834 - 45843  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.26 vteřin. 

Zahraniční studijní pobyty 1. generace Gollovy školy
Fapšo, Marek ; Horský, Jan (oponent) ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaobírá tématem tzv. Gollovy školy. Konkrétně mapuje zahraniční studijní cesty některých Gollových studentů (Josef Pekař, Josef Vítězslav Šimák, Jaroslav Bidlo a Ladislav Hofman), jež zasazuje do širšího kontextu dlouhého 19. století. Cílem bylo podat několik možných náhledů na koncept Gollovy školy, která nemusí být vnímána jen jako metodologické uskupení, ale může být nahlíženy i z mimovědeckých pozic. Do popředí zde vyvstává osobnost Jaroslava Golla jako svébytného učitele, jeho organizační schopnosti, sociální síť osobních vztahů apod. To všechno se podílelo na konstituování skupiny kolem Jaroslava Golla, jež vešla do dějin dějepisectví pod názvem Gollova škola.

Potenciál zooasistence v předškolní pedagogice
Bravencová, Jana ; Masopustová, Renata (oponent) ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřená na téma vzájemného působení zvířete a dítěte předškolního věku v oblasti zooasistence. Zabývá se vlivem vybraných bezobratlých druhů živočichů (oblovka žravá a rezavá, rak mramorový, strašilka australská) na osobnost dítěte předškolního věku v předškolním (MŠ) a zdravotnickém zařízení. Metodou výzkumu je zúčastěné pozorování, pedagogický experiment, který je prováděn formou návštěvního programu. Práce dokazuje, jak nezbytný a důležitý je pro dítě předškolního věku kontakt se zvířaty, a to nejen s těmi vyššími druhy.

Analýza trhu práce v okrese Trutnov.
Nálevková, Petra ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Džbánková, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou trhu práce v okrese Trutnov. Zaměřuje se především na nezaměstnanost a volná pracovní místa. V teoretické části se práce věnuje charakteristikám trhu práce z pohledu mikroekonomie a dále z pohledu náplně činnosti úřadu práce. Další kapitola, analytická část, je pak zaměřená na analýzu trhu práce v okrese Trutnov především po roce 2000. Zaměřuje se především na nezaměstnanost a její příčiny. Podává odpovědi na čtyři stanovené hypotézy, ve kterých se zaměřuje na nezaměstnanost mladistvých, osob se změněnou pracovní schopností, dále na počet zaměstnávaných cizinců v okrese a také porovnává jednotlivé charakteristiky trhu práce v okrese vzhledem ke kraji a k České republice. Cílem práce je setřídit údaje charakterizující trh práce a podat odpověď na čtyři hypotézy.

Vlastní novela s autorským komentářem
Blažek, Ondřej ; Peterka, Josef (vedoucí práce) ; Kubíček, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. První je autorská novela a druhá je úvaha, která se zabývá hlavně procesem geneze této novely. Úvaha se tedy snaží z literárně-teoretického hlediska poodhalit a analyzovat problémy, se kterými se potýká spisovatel během své práce; sleduje změny, ke kterým v textu v průběhu psaní dochází za účelem dosáhnutí původních záměrů. Konkrétně se úvaha soustředí na problematiku hledání vhodného námětu, vykreslování charakterů postav a vyhrocování konfliktu mezi nimi, konstrukci syžetu a časoprostoru, užití vhodných jazykových prostředků. Velká pozornost je také věnována otázkám spojeným s autobiografičností, s přetvářením autobiografického příběhu na příběh fiktivní. V závěru úvahy se reaguje na kritiky na prezentovanou autorskou novelu, dochází k sebehodnocení autora jako tvůrčí osobnosti a k jeho zamyšlení nad praktickým využitím zkušeností získaných psaním literárního díla pro výuku českého jazyka a literatury na základní a střední škole.

Zjišťování stavu zdravotní tělesné výchovy na základních školách v kraji Vysočina
Vrzáčková, Lucie ; Strnad, Pavel (oponent) ; Hošková, Blanka (vedoucí práce)
Nazev Zjist'ovani stavu zdravotni telesne vychovy na zakladnich skolach v kraji Vysocina Cile prace Hlavmm cilem diplomove prace je zjistit, zda se zdravotni telesna vychova vyucuje na zakladnich skolach v kraji Vysocina, popfipade kolika hodinami tydne je v rozvrhu zastoupena. Metoda Tato prace je zpracovana metodou pnpadove studie. Pro studii byly nahodne vybrany nektere zakladni skoly v kraji Vysocina. Pomoci dotaznlkoveho setfeni bylo zjist'ovano, jestli se na nich vyucuje zdravotni telesna vychova. Dotaznik byl rozeslan elektronicky, a pro nizky pocet vracenych dotazniku byla nutna i osobni a telefonicka domluva. Vysledky Na zaklade dotaznlkoveho setfeni Ize potvrdit, ze se zdravotni telesna vychova na zakladnich skolach v kraji Vysocina temef nevyucuje. Nejcastejsim duvodem jsou rozvrhove obtize, nedostatek financnich prostfedku, ale i nezajem rodicu a deti. Klicova slova Zdravotni telesna vychova, oslabenf, svalova dysbalance, vadne drzeni tela, pohyblivost patefe.

Činnost časopisu Divoké víno v šedesátých letech a dnes
Šimůnková, Tereza ; Jonáková, Anna (vedoucí práce) ; Čeňková, Jana (oponent)
This bachelor's work pursues the activity of the literary magazine Divoke vino in the 1960's and nowdays. The literary magazine Divoke vino was founded in 1964 by a group of four seventeen-year-old middle school stud ents as a basis for young non-established authors. As it was the only magazine to give the publication posibility to young people at the time , ma ny significant poets , writers, but also photographers and artists started to publish their works here (e.g. J. Zacek, P. Verner, L. Landa) . Many figures from Czech underground also associated here, lead by Milena Jesenska 's daugh ter Jana Cerna. The leading personality of the magazine has always been its chief-editor Ludvik Hess. Though Divoke vino had always awoided political themes, its activity was pulled up forcibly in connection with the change of political situation in Czechoslovakia at the beginning of 1972, and its chief-editor Ludvik Hess was arrested. This event ended up the first of Divoke vino 's two periods of existence. The other one started in 2002 when Ludvik Hess decided to renew the magazine 's activity on the internet. This time, it is not meant to publish new young authors primarily (though they do appear on its web sites regularly) but its task is to compare Divoke vino's 1960's authors' writings to their present work. This...

Připravenost vybraných škol města České Budějovice na vznik mimořádné události
BLÁHOVÁ, Kateřina
Připravenost škol na mimořádné události, by mělo být pro všechny zaměstnavatele a zaměstnance těchto zařízení jednou ze základních priorit. Za účelem posouzení připravenosti škol bylo realizováno dotazníkové šetření, kdy byly vytvořeny tři typy dotazníků, a to dotazník pro ředitele škol, pedagogy, žáky a studenty. Teoretická část práce se zabývá legislativním vymezením problematiky mimořádných událostí a terminologiích pojmů jako jsou bezpečnost, mimořádná událost, mimořádná situace, hrozba, záchranné a likvidační práce, krizová situace, integrovaný záchranný systém, ochrana obyvatelstva nebo evakuace. Další kapitolou práce je pojetí výuky problematiky ochrany obyvatelstva, která je rozdělena na období před rokem 1989 a po roce 1989. Do výuky problematiky ochrany obyvatelstva před rokem 1989 můžeme zařadit termíny jako civilní protiletecká ochrana, civilní obrana a branná výchova. Výuka v oblasti přípravy obyvatelstva na mimořádné události v České republice po roce 1989 je rozdělena na předškolní výchovu, základní vzdělání, střední vzdělání a vysokoškolské vzdělání. Dále byla do této kapitoly zahrnuta preventivně výchovná činnost směřující k zadané cílové skupině. Dalšími kapitolami v teoretické části diplomové práce jsou kapitoly Ochrana obyvatelstva a Koncepce ochrany obyvatelstva. Poslední kapitola byla zaměřena na současný stav počtu škol na území České republiky, Jihočeského kraje a města České Budějovice. Ve výzkumné části bylo cílem zhodnotit připravenost vybraných škol na mimořádnou událost. Jak již bylo zmíněno, byly vytvořeny tři typy dotazníků. První dotazník byl určen pro ředitele škol a obsahoval 26 otázek. Otázky měly uzavřené odpovědi. Začátek dotazníku charakterizuje zkoumaný vzorek. Následuje tematický blok, který pojednává o evakuačním plánu a následné evakuaci. Další otázky jsou zaměřené na posouzení připravenosti škol, pedagogů, žáků a studentů na mimořádnou událost. Poslední otázky zjišťují, zda by ředitelé uvítali možnost, proškolení pedagogů v oblasti Ochrana člověka za mimořádné události. Druhý dotazník byl určen pedagogickému personálu. Dotazník pro pedagogy obsahoval 34 otázek, které měly uzavřené odpovědi. Byl rozdělen do 2 tematických bloků. První čtyři otázky sloužily k charakterizování pedagogického personálu. I. BLOK zjišťoval, zda má škola zpracovaný evakuační plán, jak často je prováděn nácvik evakuace, zda škola spolupracuje se složkami Integrovaného záchranného systému, zda jsou žáci seznamováni s doporučenými způsoby chování při vzniku mimořádné události a jakým způsobem, zda se pedagogové účastní školení na úseku ochrany obyvatelstva, nebo jaká forma školení a tematická oblast by jim nejvíce vyhovovala. II. BLOK byl zaměřen na informovanost pedagogů. Třetím dotazníkem byl dotazník pro žáky a studeny, ten obsahoval celkem 28 otázek. První 3 otázky sloužily k získání informací o respondentovi. Následně byl dotazník zaměřen na znalosti žáků v oblastech ochrana obyvatelstva, požární ochrana, první pomoc, únik radioaktivních a chemických látek. Každá oblast obsahovala 4 otázky. Další 3 otázky byly zaměřené na znalost telefonních čísel, které by žáci a studenti měli znát v případě vzniku mimořádné události. Poslední otázky zjišťovaly, zda a jak byli žáci a studenti seznámeni s doporučenými způsoby chování při vzniku mimořádné události. V případě ředitelů škol byla použita metoda kvalitativní ve formě metody PAPI. Metoda PAPI-Paper And Pen Interviewing spočívá v osobním dotazování, při kterém se odpovědi respondentů zaznamenávají do vytištěného, standardizovaného dotazníku. U pedagogů, žáků a studentů byla použita metoda kvantitativní, a to formou dotazníkového šetření. Všechny výsledky byly zaneseny do programu Excel a vyhodnoceny formou grafů.Pro dobrou míru připravenosti škol, byla dle Paretovo principu stanovena hranice 80 % správných odpovědí. Dále bylo provedené statistické zpracování výsledků dotazníkového šetření za účelem testování závislosti odpovědí respondentů na druhu školy.

Obrazy nebe
Pohlová, Ludmila Berenika ; Polcar, Miloslav (vedoucí práce) ; Dvořák, Jaroslav (oponent)
Ludmila Berenika Pohlová - Obrazy nebe aneb mýty opředený vesmír Diplomová práce / Praha 2006, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy / 96 s. ( Přílohy: vlastní výtvarné práce - 5 obrazů, lxlm; CD - dokumentace výtvarných prací žáků ZUŠ ) Teoretická část - zaměření na problematiku představ, koncepcí a způsobů zobrazení vesmíru, zejména v imaginární, historické a filozofické dimenzi. Reflexe tématu v historii umění. Praktická část - osobní reflexe tématu; cyklus obrazů. Didaktická část - transformace poznatků z teoretické části do výtvarně-výchovného projektu. Klíčová slova: vesmír, mytologie, imaginace, umění, reflexe, výchova.

Loutka jako výtvarný artefakt v kontextu dobra a zla
Přibylová, Barbora ; Ebelová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Svoji DP jsem rozdělila na tři části: teoretickou, didaktickou a autorskou. V teoretické části hledám metaforické pojetí loutky a možnosti jejího oživení. Dále se zabývám fenoménem dobra a zla z různých hledisek, tato ústřední problematika se objevuje i v didaktické a autorské části. V didaktické částí zpracovávám téma "Loutka dobro a zlo" prostřednictvím dramatických postav a autorských textů, které byly později zdramatizovány. Projekt jsem realizovala s žáky šesté třídy z Mezinárodní školy v Praze - Nebušicích. V autorské části DP vyjadřuji fenomén dobra a zla líčením svého obličeje, mimikou a gesty, dále tvorbou masek a dramatické postavy - loutky. Výtvarně dramatický proces dokumentuji textem i fotografiemi.

Herecká sebereflexe při studiu a v praxi
Dancingerová, Marta ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyla jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe na kterých jsem pracovala.