Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech
Obdržálková, Marie ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Název práce: Komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech Autor: Marie Obržálková Katedra: Katedra primární pedagogiky Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. Abstrakt: Cílem této práce je komparace současné francouzské a české mateřské školy ve vybraných aspektech. Těmi jsou cíle a pojetí předškolního vzdělávání a režim běžného dne jedné třídy mateřské školy. Práce má dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část pojednává o zakotvení mateřských škol ve vzdělávacím systému, pojetí dítěte, podmínkách péče o předškolní děti a důkladně analyzuje a srovnává legislativní dokumenty vzdělávání Francie a České republiky. Obsahuje i překlad vybraných částí kurikula z francouzského originálu. Empirická část je založena na pozorování a srovnání průběhu dne a podmínek, v nichž probíhá předškolní vzdělávání. Komparace sledovaných aspektů ukazuje rozdíly v pohledu na dítě a v aplikování teoretických dokumentů do praxe jak ve Francii, tak v České republice. Klíčová slova: komparace, systém předškolní výchovy ve Francii, mateřská škola, vzdělávací cíle, kurikulum, režim dne, pojetí dítěte
Společnost nad Sázavou
Sluková, Marianna ; Zoubek, Michal (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá rekonstrukcí objektu bývalé mateřské školy ve Žďáru nad Sázavou na komunitní centrum s několika funkčními celky. Stávající objekt je stavbou z 60. let 20 století. Parcela se nachází na hranici staré a nové zástavby - na jedné straně sídliště Stalingrad z 50. let tvořená cihlovými domy ve stylu socialistického realismu, na straně druhé nová stále se rozšiřující zástavba rodinných domů. Menší část objektu je využívána, zbytek je opuštěný. Dům je obklopený velkou zahradou, která je vymezena plotem a stromy tak, že tvoří bariéru a stavba nijak nekomunikuje s okolím. Cílem projektu je vytvořit pomocí stavebních zásahů centrum Stalingradu propojené s okolím a vytvářející prostor pro scházení komunit v této lokalitě.
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky
Zdroje tepla pro vytápění občanské budovy
Trajer, Štěpán ; Počinková, Marcela (oponent) ; Horák, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a zhodnotit varianty vytápění pro dvoupodlažní mateřskou školku. S vyhotovením projektové dokumentace a investičními a provozními náklady.
Mateřská škola
Pospíšil, Jaroslav ; Šuhajdová, Eva (oponent) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a dokumentace k provedení novostavby mateřské školy. Dále vhodné vyřešení dispozice pro daný účel, návrh vhodné konstrukční soustavy s ohledem na statickou a tepelně technickou část. Mateřská škola je z části navržena jako jesle. Jedná se tedy o objekt sloužící pro výchovu dětí předškolního věku od 6 měsíců do 6 let. Mateřská škola má tři třídy s celkovou kapacitou 60 dětí. Jesle, o jediné jednotce, jsou navrženy pro 12 dětí. Objekt je dvoupodlažní nepravidelného obloukového tvaru, staticky dělený, bez podsklepení. Tvar a výškové osazení objektu se přizpůsobuje niveletě pozemku. Hlavní vstupy do objektu jsou situovány ze dvou výškových úrovní svahu. Hlavní pobytové místnosti jsou situovány na jihovýchod až jihozápad. Část objektu je chráněna ze severní strany přilehlou zeminou. Konstrukční systém mateřské školy je dřevěný. Staticky oddělená část jeslí je kombinací skrytého železobetonového skeletu a zděného systému z vápenopískového zdiva. Stropní konstrukce je tvořen soustavou lepených lamelových nosníků. Zastřešení objektu je řešeno vegetačními střechami s plynulým napojením na svahovitý terén obloukovou konstrukcí. Opláštění objektu je řešeno provětrávanou fasádou z dřevěných desek.
Mateřská škola
Vojířová, Zuzana ; Moravcová, Eva (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je novostavba mateřské školy v Jevíčku. Objekt je navržen v rovinatém terénu. Hlavní vstup je orientován na severozápad. Budova se skládá ze dvou nadzemních podlaží a je částečně podsklepená. Nosné konstrukce jsou tvořeny zdivem a stropy Porotherm. Střecha je plochá s krytinou z asfaltových pásů.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Záthurecká, Zuzana ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Školské budovy sú navrhnuté mimo územia Černej Louky ale s bezprostrednou náväznosťou na ňu, na parcele, ktorá sa nachádza medzi riekou Ostravicou, Černou Loukou a plánovanou obytnou štvrťou Novej Karolíny. S orientáciou na juh a na rieku je pozemok vhodným miestom pre umiestnenie komplexu školských stavieb. Základná škola, stredná škola, telocvičňa a materská škoola, vytvárajú spolu komplex prepojený podzemnou platformou otvárajúcou sa na stranu k rieke.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Masárová, Simona ; Vysloužil, Ondřej (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je projektovanie súboru školských stavieb v Ostrave na Černej lúke. Stavenisko nie je presne zadané, na základe analýz a urbanistickej štúdie holandského ateliéru Maxwan, som si zvolila parcelu južne od Černej lúky, hraničiacu s riekou Ostravica. Parcela je vymedzená z južnej strany ulicou Na Karolíně a zo severnej strany smyčkou električky, nadväzujúcou na ulicou 28. října, zastávka Výstaviště. Stavenisko je v súčasnej dobe využívané ako tzv. Areál MINUNI, svet miniatúr. Lokalita sa nachádza v nesúrodom prostredí so zmiešaným funkčným využitím. V roku 2010 bola vypísaná na územie Černej louky, ktorá je v tesnej blízkosti, súťaž, súčasťou ktorej bola aj daná parcela. Na základe súťaže bola spracovaná urbanisticka štúdia na územie Černej louky. Holandský ateliér Maxwan predpokladal výstavbu školských stavieb na tomto území. Základným urbanistickým riešením je 5 hmôt orientovaných rôznych smeroch podľa svojho využitia. Škôlka a základná škola sa otáčajú smerom na juh, lýceum na západ, chrbtom k predpokladanej dopravnej komunikácii, spoločenské centrum s orientáciou na juh a telocvičňa s orientáciou na východ. Školské stavby vytvárajú tak samostatný komplex s vnútroblokom, rôzna orientácia a prístup zo všetkých strán zabezpečuje jeho spojenie či už s riekou alebo s centrom. Pozemok nie je oplotený, pretože je prístupný komunite mesta.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Chroustová, Andrea ; Němec, Josef (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl nárh komplexu školských staveb v Ostravě Černé louce. Návrh je rozdělen do dvou objektů - hlavní objekt (ZŠ a SŠ) a objekt MŠ . Hlavní vstup do komplexu je směrován ke spádové oblasti - bydlení v Nové Karolině. Ustoupením objektu MŠ je vytvořen parkově upravený předprostor škol. Podél řeky byl zachován zelený pás pro sport a rekreaci. Forma hlavního objektu koresponduje s okolní zástavbou - uzavřený blok s vnitřním atriem. Blok se směrem k řece otevírá a zdrobňuje, stejně tak i objekt MŠ. Pro fasáda objektu je zvolen speciální pohledový beton se schopností čištění ovzduší - prolamovaný kolem oken. Do atria a směrem k řece jsou použity skleněné plochy. Barevné provedení fasád je oživeno žlutými plochami ostění u oken, pro společné prostory je použita prosklená plochoa s lesklými zelenými panely. Provoz hlavní budovy je členěn do 4 celků. I. stupeň ZŠ je orientován směrem k řece a typickým pro něj jsou čtvercové učebny a velká pobytová chodba. II. stupeň ZŠ, spojený se SŠ, je umístěn do 2 a 3NP v atriovém uspořádání chodeb s učebnami. Další celek tvoří tělocvična orientovaná k Černé louce. Zázemí školy je umístěno do 1NP. Dominantním prvek je prostorově převýšená jídelna otevírající se do atria.
Program Začít spolu v podmínkách české mateřské školy
ŠIMICOVÁ, Věra
Cílem mé práce je seznámení s alternativním programem Začít spolu s cestou k jeho aplikaci v podmínkách konkrétní mateřské školy. V teoretické části práce provádím komparativní studii nejčastějších alternativních směrů a programů prezentovaných v českých mateřských školách, ve kterých porovnávám především filozofii, cíle a metody jednotlivých programů. Dále pak podrobně seznamuji s programem Začít spolu. V praktické části zpracovávám případovou studii přechodu konkrétní mateřské školy do programu Začít spolu od prvního impulsu po současnost, ve které se zaměřuji především na analýzu proměny přístupu k rodičům. V závěru pak přikládám návod na vypracování teoretické příručky pro rodiče a videozáznam metod práce v programu Začít spolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.