Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Inovace v řízení neformálního vzdělávání
Gaydošová, Michaela ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Tato závěrečná diplomová práce se zabývá inovacemi v řízení neformálního vzdělávání. Hlavním cílem práce je zjistit, do jaké míry si vedoucí zaměstnanci organizací zájmového vzdělávání uvědomují potřebu inovací v jednotlivých oblastech řízení organizace, porovnat rozsah a obsah konkrétních inovací ve vybraných organizacích a prozkoumat, v jakých oblastech a na základě jakých podnětů v těchto organizacích inovace vznikají. Získané informace jsou využitelné pro efektivní přípravu dalšího vzdělávání vedoucích pracovníků organizací a popsané příklady dobré praxe jako inspirace ke zlepšování činnosti organizací zájmového a neformálního vzdělávání. V teoretické části práce je neformální a zájmové vzdělávání začleněno do celkového systému vzdělávání České republiky a jeho vývoj ilustrován na zákonech a vyhláškách od roku 1948 do současnosti. Výzkum formou strukturovaného rozhovoru odhaluje pohled respondentů na inovace v zájmovém vzdělávání a ukazuje zkušenosti respondentů se zaváděním inovací v jejich vlastních organizacích. Ze závěrů výzkumu jasně vyplývá nutnost inovací v neformálním a zájmovém vzdělávání pro konkurenceschopnost jednotlivých organizací. KLÍČOVÁ SLOVA: celoživotní vzdělávání, formální vzdělávání, neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, inovace, školní družina, školní klub, středisko...
Hra jako výchovný prostředek v zájmovém vzdělávání
Kadlecová, Marie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá působením hry na osobnost dítěte v mladším školním věku v době zájmového vzdělávání, konkrétně se zaměřuje na vliv hry při činnosti s dětmi s problémovým chováním. Cílem práce je, ověřit do jaké míry záměrně zvolená a pedagogicky vedená didaktická hra, dokáže omezit vznik problémů, které při začleňování těchto dětí do kolektivu nastávají a zda se pomocí hry dají zmírnit projevy chování určitého handicapu. Pomocí her si vyzkoušet možnosti začlenění těchto dětí do kolektivu běžné populace s využitím vhodně zvolených her odpovídajících věku dítěte.
Duchovní rozměr krajiny a její historie jako prostředek výchovy dětí ve školní družině
RAMDANOVÁ, Jitka
Teoretická část práce se zabývá hledáním vztahu mezi duchovním rozměrem krajiny a duchovním rozměrem dítěte, vychází z poznatků psychologie se zaměřením na dítě mladšího školního věku, zaměřuje také na komunikaci a na chování dětí ve skupinách. Dále čerpá z poznatků pedagogiky volného času týkajících se zejména prostředí školní družiny, z pohledu spirituality práce hledá přesah člověka a přesah krajiny, jejich vzájemnou vztahovost a protínání, úžeji se zaměřuje na jednotlivé aspekty hodnot ve vztahu k transcendenci a na jejich promítání do krajiny kolem nás, které nám pomáhá pochopit nejen uspořádání a podoby krajiny v čase, ale i vnitřní krajiny duše. Pozornost práce se obrací ke krajině v srdci Přemyslovských Středních Čech. Praktická část práce je tvořena dvěma činnostními náměty pro tvorbu ve školní družině, jejichž cílem je rozvíjení duchovního rozměru dítěte, jeho obohacení prostřednictvím prožitku a vlastní tvorby, rozvíjení sociálních kompetencí dětí a prevence psychosociálního selhávání prostřednictvím aktivit reflektovaných v žákovské skupině, které vychází ze společných návštěv kostelů, kapliček, křížů, smírčích a křížových kamenů, pramenů i studánek, zvonů, a z hledání hodnot ukrytých v nich i v nás samých. Praktická část práce klade důraz na tvořivost dítěte a hledá možné náměty k jejímu rozvoji při tvořivých činnostech ve školní družině.
Pozitivní vliv hudebních činností na žáky prvního stupně ZŠ (Hrajeme si ve školní družině)
PILAŘOVÁ, Romana
Hlavním cílem bakalářské práce je prozkoumat možnosti pozitivního vlivu vybraných hudebních činností na žáky mladšího školního věku (ve školní družině) na základě doporučení odborné muzikoterapeutické a hudebně pedagogické literatury a dalších informačních zdrojů. V teoretické části popisuji charakteristiku žáků prvního stupně (mladšího školního věku), činnosti a specifika školní družiny, roli vychovatele školní družiny, vybrané hudební aktivity a druhy a formy muzikoterapie. Obsahem praktické části je návrh programu hudebně herních a terapeutických aktivit vhodných pro využití ve školní družině a posouzení podle praxe, práce s dětmi a podle vyhodnocení rozhovorů a dotazníku, zda hudební aktivity nabídnuté ve školní družině mají skutečně pozitivní vliv na osobnost žáků.
Postoje začínajících pedagogů
NETRVALOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá osobností a postoji začínajících pedagogů, konkrétně pedagogů volného času působících ve školních družinách a pedagogů působících na prvním stupni základních škol v Plzeňském kraji. V práci jsou rozebírány základní termíny, týkající se pedagogů a pedagogů volného času, požadavky na ně a jejich postoje. Z teoretických poznatků vznikly požadavky na kvalitativní výzkum, který byl proveden prostřednictvím interview. Ve vlastním výzkumu jsou analyzovány postoje začínajících pedagogů v Plzeňském kraji, rozdíly vyplývající z polohy základních škol a školních družin a rozdíly mezi pedagogy prvního stupně základních škol a pedagogy volného času ze školních družin. V závěru práce jsou prezentovány výsledky výzkumu, kdy byly zaznamenány značné rozdíly mezi začínajícími pedagogy základních škol a školních družin. Značnou roli při ovlivňování postojů začínajících pedagogů hraje prostředí, kde působí a také přístup vedení škol.
Priority školního klubu
NOVÁKOVÁ, Radka
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na priority školního klubu Základní školy Bernarda Bolzana o.p.s. v Táboře. V teoretické části diplomové práce se zmiňuji o volném čase v souvislosti s dětmi, o historickém vývoji výchovy ve volném čase, o funkcích, formách a činnostech zájmového vzdělávání, vztazích a komunikaci, definici školního klubu a o jeho přednostech, o účastnících školního klubu, o školním vzdělávacím programu a o klíčových kompetencích. V praktické části diplomové práci jsem si stanovila cíl výzkumu, který měl ukázat priority školního klubu. Na základě zkoumaného školního klubu jsem vytvořila hypotézy. Pravdivost či nepravdivost hypotéz měl ověřit dotazník sestavený z výzkumných otázek. K upřesnění výzkumu posloužily doplňující odpovědi strukturovaného rozhovoru s rodiči a s vychovatelkami daného školního klubu. Vyhodnocení dotazníku a rozhovorů přineslo ověření hypotéz.
PRAXE FILOZOFIE PRO DĚTI V ZŠ A MŠ DUBNÉ VE SROVNÁNÍ S PRAXÍ FILOZOFIE PRO DĚTI V DĚTSKÉM DOMOVĚ BORŠOV NAD VLTAVOU
VAŇKOVÁ, Martina
Práce se zabývá srovnáním praxe filozofie pro děti v ZŠ a MŠ Dubné a praxe filozofie pro děti v dětském domově Boršov nad Vltavou. Teoretická část seznamuje s teoriemi kognitivního vývoje a příklonem k jedné z nich obhajuje schopnost dětí filozofovat. Dále také stručně představuje program Filozofie pro děti a jeho vznik. Také popisuje zmíněné typy zařízení a jejich úlohou ve volném čase dětí. Praktická část obsahuje srovnání obou praxí na úrovni plánování, přípravy a výsledkové.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.