Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,986 záznamů.  začátekpředchozí42977 - 42986  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.06 vteřin. 

Rodičovská kritéria pro výběr mateřské školy
Köksal, Miroslava ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Diplomová práce je teoreticko-empirická. Teoretická část je zaměřena na předškolní věk dětí, co je pro děti v tomto věku charakteristické, jejich potřeby, vývojová specifika. S tímto by pak úzce měly souviset požadavky rodičů na vhodnou mateřskou školu pro jejich dítě. Jak by mateřská škola podle rodičů měla vypadat, co splňovat, jak s jejich dětmi pracovat. Jsou zde zákony a vyhlášky, které jsou pro předškolní vzdělávání směrodatné, kterými se každá škola musí řídit a také Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání- kurikulární dokument, který nastiňuje státem dané podmínky pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě seznam existujících typů mateřských škol, co je jejich záměrem, v čem jsou typické a čím se odlišují od ostatních. V empirické části je provedeno dotazníkové šetření zaměřené na rodičovská kritéria výběru mateřských škol obohacené o individuální rozhovor jednoho z rodičů a o rozhovory s ředitelkami mateřských škol. Zde se dozvíme, jak situaci vidí ty, které jsou s touto problematikou v denním kontaktu. Na úplném závěru práce je objektivní shrnutí a interpretace zjištěných dat a proveden závěr šetření. Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda si rodiče v dnešní době vybírají mateřskou školu dle určitých kritérií. Jaká kritéria jsou pro ně stěžejní, jak by pro ně ideální mateřská...

Soft drinks and their effects on health
Ramstad, Gunnar Alexander Wilson ; Anděl, Michal (vedoucí práce)
The consumption of soft drinks has increased manifold over the last decades. In parallel to this increase it has been noticed an increase in health problems, especially obesity. Dentists continue to urge their patients not to drink soft drinks, and there has also been suggested a link between soft drink consumption and osteoporosis, hypokalemia and diabetes mellitus 2. Other additives, like caffeine, have been associated with headaches, restlessness and trouble with sleeping. Although more research is needed to confirm these relationships, many scientists suggest that we should start taking action to prevent children from developing the habits of large soft drink consumption we witness today. This could be accomplished by cooperation between parents, health practitioners, school system and government.

Využití internetu ve výuce anglického jazyka
Ranková Lukasová, Magdalena ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím internetu ve výuce obecně i ve výuce anglického jazyka. Sestává z části teoretické, kde popisuje internet jako takový, teoretická východiska pro použití internetu v edukačním procesu, potřebu zavádění informační výchovy do škol a mapuje současný stav problematiky z hlediska dostupnosti literárních pramenřu. Následuje praktická část, kde čtenář najde odkazy na webové stránky, které je vhodné použít ve výuce angličtiny, především jako druhého jazyka.

Monitoring návykových látek mezi mladistvými
Pulkrábková, Vladimíra ; Kudláčková, Zděnka (oponent) ; Klusoňová, Hana (vedoucí práce)
Vladimíra Pulkrábková Monitoring návykových látek mezi mladistvými Diplomová práce Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Studijní obor: Farmacie Cíl práce: Zmapování situace v oblasti návykových látek mezi současnými studenty na vybraných středních a vysokých školách. Vyhodnocení a pomocí chí - kvadrát testů zjišťování statisticky významných souvislostí. Materiál: Celkem bylo dotazováno 577 respondentů, z toho 297 (51,5 %) studentů středních škol a 280 (48,5 %) vysokoškoláků. Poměr pohlaví v celém souboru reprezentovalo 188 mužů (32,6 %) a 389 žen (67,4 %). Věk dotazovaných se pohyboval v rozmezí 15 - 24 let s věkovým průměrem 18,1 ± 2,2 let. Metody: Sběr dat probíhal pomocí anonymní dotazníkové studie přímo na vytypovaných školách. Zpracování a vyhodnocování dat bylo provedeno pomocí programu SPSS for Windows, verze 16.0 a programu Microsoft Excel. Výsledky: Rekreační užívání drog označilo 66,6 % dotazovaných za nejvíce nebezpečný způsob chování. Kouření a pití alkoholu považují studenti za spíše středně rizikové, a to průměrně ve 42,2 % případech. Za nejnebezpečnější návykové látky studenti považují heroin (85,4 %), kokain (80,6 %), amfetamin (65,9 %), LSD (54,8 %), hašiš (44,9 %), extázi (42,8 %). Malé riziko pro ně představují látky typu viagry nebo kávy. Střední...

Trávení volného času dětí jako prevence společensky nežádoucích jevů
Čepeláková, Eva ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Marádová, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá otázkou trávení volného času, jako prevence společensky nežádoucích jevů. Cílem diplomové práce je vytvoření blogu, který bude obsahovat nabídku všech volnočasových aktivit v Hořovicích a okolí. Práce obsahuje tři základní části - teoretickou, praktickou a program volnočasových aktivit. Teoretická část je koncipována tak, aby přiblížila problematiku volného času, pedagogický pohled na volný čas a nastínila systém prevence proti sociálně patologických jevů v ČR. Terminologicky podkládá praktickou část a program volnočasových aktivit. Výsledky výzkumného šetření by měly pomoci vytvoření blogu dle potřeb žáků staršího školního věku v Hořovicích a okolí. Program volnočasových aktivit "NENUĎ SE - ZABAV SE" obsahuje nabídku volnočasových aktivit od pondělí do pátku, aktuality, zajímavosti, kontakty na organizátory kroužků a odkazy na webové stránky související s volným časem.

Prostředky akceptability v českých časopisech pro děti
Mikulecká, Šárka ; Daněk, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce mapuje nabídku časopisů pro děti a mládež na českém trhu. Na vybraném vzorku titulů analyzuje aplikované prostředky akceptability. Problematika je zpracována v kontextu časopisů jako komodit. Studie poukazuje na fakt, že v době, kdy se hlídá nezávadnost běžných produktů, neexistuje mechanismus, který by kvalitu tohoto zboží monitoroval. Proto práce zdůrazňuje úlohu mediální výchovy. Cílevědomé směřování k mediální gramotnosti dětí a mládeže je cestou ke kvalitativní změně nabízených časopisů. Stať je úzce spjata s praxí a přináší konkrétní návrhy využití časopisů v předškolním a školním vzdělávání. Zároveň má ambici stát se "manuálem pro rodiče i pedagogy při výběru vhodných časopisů pro děti a mládež.

Zpracování výsledků studentů v předmětu 6MI111 -- Matematika pro ekonomy
Charvát, Michal ; Komárková, Lenka (vedoucí práce) ; Černý, Jan (oponent)
Práce řeší statistické zpracování výsledků studentů v předmětu "Matematika pro ekonomy". K tomuto účelu využívá zejména metod popisné statistiky a analýzy závislostí. V hlavní části práce zkoumá možnou závislost mezi výsledky jednotlivých dílčích testů z předmětu a pohlavím, typem střední školy a osobou cvičícího, která studenta vedla. Následuje obdobná analýza celkového hodnocení studentů z předmětu. Součástí práce je také příloha popisující statistické metody využité při zpracovávání dat.

Kalibrace závaží a vah
Vojtová, Klára ; Zůda, Jaroslav (oponent) ; Frk, Martin (vedoucí práce)
V úvodní kapitole této práce je zachycena organizační struktura národního metrologického systému České republiky a její návaznost na mezinárodní organizace. Dále je zde uvedena základní terminologie z oblasti metrologie, a to zejména v oblasti klasifikace měřidel. Následující oddíly přibližují problematiku nejistot měření, jejich členění, zdroje nejistot stanovené metodou typu A a B, jejich specifika a výpočet. Na výše uvedené navazuje oblast zabývající se již samotnými kalibracemi, v prvé řadě kalibrací závaží, klasifikací závaží dle tříd přesnosti, stanovenými postupy a konečně stanovením nejistot při kalibracích závaží. Poté bezprostředně následuje kapitola zabývající se kalibracemi vah, prováděnými zkouškami a nejistotami měření. Hlavní část diplomové práce je samozřejmě směřována k aplikaci nabytých poznatků na praktických příkladech, tedy provedením kalibrací závaží třídy F2 pomocí závaží vyšší třídy přesnosti, a to jednak v prostorách Vysokého učení technického v Brně a jednak v laboratoři hmotnosti Českého metrologického institutu. Dále byla provedena kalibrace školních vah značky Ohaus Explorer EX224.

Hodnocení pracovníků v mateřských školách
Brethová, Jana ; Mach, Václav (vedoucí práce) ; Černíková, Helena (oponent)
Závěrečná práce se zabývá problematikou hodnocení pracovníků na mateřských školách. Vychází z důležitosti formování lidských zdrojů v souladu s vlastní strategií, koncepcí a stanovenými cíli školy v zájmu zlepšování kvality, zvyšování úrovně pracovníků a výkonu celé organizace. Navrhuje "Model hodnocení pracovníků v mateřských školách" na podkladu průzkumné sondy mezi řídícími pracovníky mateřských škol. Mapuje systém hodnocení pracovníků v mateřských školách, zkoumá četnost a pravidelnost hodnocení, výběr metod, volbu kritérií a využitelnost hodnocení pracovníků v praxi.

Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky
Kotlářová, Hana ; BUBENÍČEK, Jan (vedoucí práce) ; PAVLÁTOVÁ, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.