Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 479 záznamů.  začátekpředchozí430 - 439dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Věda v médiích: Obraz vědy v Lidových novinách
Filípková, Denisa ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat, jaký obraz vědy vytvářel deník Lidové noviny v letech 2012 -- 2014, a to na stránkách jeho vědecké přílohy. Teoretická část práce shrnuje stav dosavadního bádání o vědecké žurnalistice, mapuje přenos informací o vědě do společnosti, popisuje žánr vědecké žurnalistiky, představuje koncept zpravodajských hodnot a představuje problematiku tvorby mediálního obrazu vědy. V následné analytické části, která je založena na metodě kvantitativní obsahové analýzy, se práce věnuje analýze specifických rysů vědecké žurnalistiky na stránkách Lidových novin a mediálnímu obrazu, který Lidové noviny o vědě vytváří. V závěrečné části práce jsou diskutovány výsledky analýzy, a to v perspektivě konceptů, které byly představeny v teoretické části práce.
Analýza misí předních společností působících v ČR
Pernica, Karel ; Tyll, Ladislav (vedoucí práce) ; Strouhal, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá podrobnou analýzou misí předních společností působících v České republice. Cílem práce, bylo podat ucelený obraz o současné situaci v oblasti misí a zjistit jejich případnou závislost s finanční výkonností společnosti. Teoretická část obsahuje úvod do problematiky, základní charakteristiky misí a popis použitých metod v části praktické. Jádrem zkoumání v praktické části je zejména obsahová stránka, čitelnost, umístění misí a jejich dostupnost, původ vlastníků společností s misí a existence vizí. Vymezen bude také firemní étos a jeho spojitost s misí. Dále je pomocí statistických metod zkoumána existence závislosti misí a vybraných finančních ukazatelů.
Marketingová komunikace na trhu osobních automobilů
Titl, Marek ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat a analyzovat podobu tiskové reklamy na osobní automobily v celostátním týdeníku. Práce je rozdělena na dvě základní části. První část shrnuje základní teoretická východiska -- jako jsou obsah a funkce reklamy, mediatypy a jejich charakteristiky, značky a referenční skupiny. V praktické části nejprve popisuji postup provedení obsahové analýzy a charakterizuji analyzovaný týdeník Reflex. V rámci následujících analýz dat získaných z obsahové analýzy odkrývám a popisuji, jaké prvky jsou v tiskové reklamě zdůrazněny, do jaké míry automobilky využívají referenčních skupin, či jaké barvy automobilů jsou nejvíce uplatňovány. Analyzuji i texty a klíčová slova uváděná v inzerátech. Následuje srovnání inzerátů mezi lety 2003, 2008 a 2013. V závěru práce zodpovídám výzkumné otázky, shrnuji nejdůležitější poznatky z provedených analýz a uvádím marketingová doporučení.
Analýza internetového prostředí z pohledu potenciálního návštěvníka kavárny v Praze
Havránek, Michal ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Olga (oponent)
Tato práce má vyzkoumat, jaké informace může získat uživatel internetu, jako potencionální návštěvník kavárny v Praze. Analýza je prováděna sekundárním výzkumem, kdy se nejdříve stanoví hodnotící kritéria, podle nichž se ohodnotí jednotlivé kavárny, které nalezne uživatel ve vyhledávači mezi prvními a poté se z výsledných dat udělá analýza a vyhodnotí výsledky. V závěru se shrne, jaké má uživatel možnosti.
Body image from the point of view of a Czech consumer focused on cosmestics market
Kováčová, Lenka ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Tato bakalářské práce se zaměřuje na body image. Jejím úkolem je analyzovat postoj českého spotřebitele v souvislosti s touto tématikou. Hledá odpověď na otázku: "Jak je důležité pro českého spotřebitele dobře vypadat a co aktivně dělá pro to, aby dobře vypadal?". Také pomocí vlastního výzkumu zjistit, jak kosmetické firmy pracují s body image, jakou důležitost mu přikládají a porovnat vztah českého spotřebitele k body image a vztah kosmetických firem k body image.
Marketing importance of women's body image
Kocková, Monika ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Tématem předkládané diplomové práce je "Marketingový význam body image žen". Cílem práce je zjistit a zhodnotit postoj žen k vnímání body image, a také jak vnímají zobrazování žen v televizních reklamách, posoudit toto vnímání se skutečným zobrazováním žen v reklamách. Následně vyslovit určité trendy v této oblasti a prezentovat marketingové doporučení zjištěné z těchto výsledků. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitolu tvoří přehled o současném stavu řešené problematiky, která poskytuje základ pro praktickou část. Druhou kapitolu tvoří metodika práce, ve které popisujeme použité metody práce. Zvláštní pozornost je věnována dotazníkového průzkumu a obsahové analýze. Poslední dvě kapitoly se zabývají výsledky práce. Ve třetí kapitole jsme zrealizovali marketingový průzkum vnímání body image žen a jeho vyhodnocení, také jsme zhodnotili hypotézy, které jsme si na začátku dotazníkového průzkumu stanovili. Poslední kapitola se zabývá samotním zobrazováním žen v televizních reklamách. Tuto analýzu jsme uskutečnili díky již zmiňované obsahové analýze. V této kapitole jsou v závěru vysloveny marketingové doporučení vycházející ze zjištění získaných z dotazníkového průzkumu, obsahové analýzy a z doplněných informací získaných z dat MML-TGI. Závěr práce zachycuje celkové shrnutí práce v nejhlavnějších bodech a dosažených výsledcích, a také zachycuje marketingové doporučení.
Reflexe výskytu a podmínek zařazování sociálních témat do zpravodajských reportáží regionálních televizí
KRONIKA, Ondřej Alexandr
Diplomová práce se soustřeďuje na výskyt sociálních témat ve zpravodajských reportážích, odvysílaných regionálními televizemi působícími v Jihočeském kraji v letech 2009 ? 2012. Za užití smíšeného výzkumu byl nejdříve zkoumán počet a obsah reportáží (kvantitativní část šetření), které souvisí se sociální oblastí. Počtem těchto reportáží výzkum vymezuje jejich poměr k ostatním tématům. Analýza obsahu potom zkoumá, která témata sociální práce jsou mediálně upřednostňovaná. Informace následně posloužili jako podklad pro rozhovor s šéfredaktorkami zkoumaných televizí (kvalitativní část šetření). Respondentky ve svých výpovědích objasní profesní chod televizí a stejně tak i kritéria, podle jakých jsou témata pro reportáže vybírány. Vedle postojů šéfredaktorek vůči prezentaci sociální práce v médiích zveřejňují rozhovory také faktorky, které tuto prezentaci mohou podpořit a naopak i kritéria, jaká mediálnímu zprostředkovávání sociální oblasti brání. V rámci etického rozměru práce se rozhovor soustředí rovněž na to, zda li může osobní přesvědčení redaktora o důležitosti prezentace sociálních témat ovlivnit výskyt této problematiky ve zpravodajství, i navzdory profesním normám a zpravodajským hodnotám, které hovoří spíše proti této prezentaci. Rozhovor tak umožní zjistit, zdali redaktoři nepociťují určité dilema, případně jakou roli hraje jejich svědomí, při upřednostňování buď profesních norem anebo osobních postojů. Podle praktika diplomové práce byla zvolena podoba teoretické části. Ta se v samostatných kapitolách věnuje právě oblastem etiky, sociální práce a médií. Součástí teorie je i kapitola, která se zabývá přímo vztahem sociální práce a médií. Vedle vymezení základních pojmů poskytuje teoretická část i zázemí pro výzkum, prezentuje některé výzkumné soubory, kategorie pro šetření a také argumenty pro formulaci hypotéz. Zjištěné informace byly ve výsledné podobě konfrontovány se zástupci redakcí regionálních televizí, jejichž výpovědi objasňují profesní chod televizí i to, na jakém principu jsou reportáže vybírány. Práce rovněž zveřejňuje postoje těchto redakcí ohledně prezentování sociální práce v médiích. Tomuto vztahu se vedle vymezení základních pojmů a problematik rovněž věnuje i teoretická část práce.
Obsahová analýza prvků body image v mezinárodním srovnání
Balatková, Táňa ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Obsahem diplomové práce je jednak představení a analýza problematiky body image, včetně historického vývoje, kulturních, sociálních a dalších vlivů a rozdílů u žen a mužů. Důležitý je samozřejmě také marketingový pohled na tuto problematiku a také představení zajímavých kampaní z oblasti body image. Dále prostřednictvím obsahové analýzy, jednotlivých kategorií body image a kódů porovnám lifestylové časopisy dvou různých zemí -- České republiky a Švédska. Cílem této analýzy je postihnout významné rozdíly v body image u obou zemí, které vyplynou z výzkumu daných magazínů. Díky hodnocení celé řady kategorií vyplynuly zajímavé závěry, mezi nejvýznamnější patří především fakt, že se mezi inzeráty vyskytla celá řada nadnárodních a podobných u obou zemí, i přesto se však objevily kulturní a antropologické odlišnosti.
Výzvy pro CIO
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá problematikou vybraných trendů ICT poslední doby. Klíčovou osobou pro celou práci je CIO. Cílem práce je popsat a komentovat propojení role CIO s trendy a výzvami, které před ním v dnešní době vyvstávají. Pro dosažení tohoto cíle je nutné uvědomit si a popsat současné trendy prostřednictvím integrace průzkumů renomovaných společností, které se zabývají trhem ICT. Nepostradatelný je oborový přesah těchto studií, které se věnují technologiím. Přínosem práce je propojení byznysu a ICT na úrovni role CIO. Abstrakce od technických specifik příslušného trendu a zároveň od manažerského pohledu vytváří obrázek o výzvách pro CIO v kontextu společnosti. Úvodní část práce reflektuje pozici ICT ve společnostech a vytváří obrázek o celospolečenském propojení. Těžiště hlavní části práce tvoří kapitoly věnované jednotlivým trendům: analýza dat, analýza obsahu, social byznys, velká data, bezpečnost ICT a vzdělávání. Každá z těchto hlavních kapitol popisuje současný stav oblasti ICT a její roli ve společenském kontextu. Poslední část každé z hlavních kapitol je věnována přínosu a roli CIO pro jmenovanou oblast. Je popsán jeho vliv na výzvu, jeho hlavní spojenci a případná rizika trendu. V závěru práce je zhodnocen přínos CIO pro společnost a jeho role čelit výzvám, které pro něj ICT oblast přichystává. CIO hraje důležitou roli jako zodpovědná osoba za dané výzvy. Nicméně z práce vyplývá, že CIO není jedinou důležitou součástí soukolí, která je nezbytná pro úspěšné vytěžení maxima z každé výzvy.
Komparace znázorňování postav v inzercích v různých zemích Evropy
Bohatá, Markéta ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Cílem této práce je najít diference zobrazování lidí ve španělských, českých a švédských reklamách místních časopisů. Jedná se o časopisy pro ženy ve věku nad 26 let. Za každou zemi je vybrán vždy jeden časopis. Jako metoda tohoto zkoumání byla použita obsahová analýza, která srovnává znaky v mnou vybraných 34 kategoriích. Ve výsledcích analýzy jsou uvedeny v procentním výskytu jednotlivé znaky v daných zemích a jejich vzájemný vliv. Dále jsou vybrané kategorie srovnávány s kulturními dimenzemi. Tyto kulturní dimenze jsou v teoretické části popsány v obecném charakteru. Byla použita klasifikace kultur především od pana Hofstedeho.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 479 záznamů.   začátekpředchozí430 - 439dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.