Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výzvy pro CIO
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaobírá problematikou vybraných trendů ICT poslední doby. Klíčovou osobou pro celou práci je CIO. Cílem práce je popsat a komentovat propojení role CIO s trendy a výzvami, které před ním v dnešní době vyvstávají. Pro dosažení tohoto cíle je nutné uvědomit si a popsat současné trendy prostřednictvím integrace průzkumů renomovaných společností, které se zabývají trhem ICT. Nepostradatelný je oborový přesah těchto studií, které se věnují technologiím. Přínosem práce je propojení byznysu a ICT na úrovni role CIO. Abstrakce od technických specifik příslušného trendu a zároveň od manažerského pohledu vytváří obrázek o výzvách pro CIO v kontextu společnosti. Úvodní část práce reflektuje pozici ICT ve společnostech a vytváří obrázek o celospolečenském propojení. Těžiště hlavní části práce tvoří kapitoly věnované jednotlivým trendům: analýza dat, analýza obsahu, social byznys, velká data, bezpečnost ICT a vzdělávání. Každá z těchto hlavních kapitol popisuje současný stav oblasti ICT a její roli ve společenském kontextu. Poslední část každé z hlavních kapitol je věnována přínosu a roli CIO pro jmenovanou oblast. Je popsán jeho vliv na výzvu, jeho hlavní spojenci a případná rizika trendu. V závěru práce je zhodnocen přínos CIO pro společnost a jeho role čelit výzvám, které pro něj ICT oblast přichystává. CIO hraje důležitou roli jako zodpovědná osoba za dané výzvy. Nicméně z práce vyplývá, že CIO není jedinou důležitou součástí soukolí, která je nezbytná pro úspěšné vytěžení maxima z každé výzvy.
Úloha CIO ve společnosti
Kouřimský, Vlastimil ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Čím je CIO ve znalostní společnosti v době velkého třesku informací a v prostředí globální vesnice? Čím byl v sedmdesátých letech minulého století? Čím by se chtěl stát v budoucnosti? Jaké pro to má předpoklady a jaké handicapy? To jsou otázky, na které tato práce hledala odpovědi. Znalostní společnost bude nadále potřebovat informace koordinovat, přenášet a opakovaně využívat a této potřebě nejlépe poslouží IT. CIO směřuje od nového druhu manažera přes technologa k hybridnímu manažerovi, který spojuje technologické znalosti a obchodní dovednosti s interpersonálními -- soft-skills. Se znalostí širších souvislostí a podporou týmu musí CIO provádět rychlá rozhodnutí, jejichž hlavním úkolem je generovat přidanou hodnotu. Generování této přidané hodnoty se zdá být špatně měřitelným, a to ohrožuje pozici CIO stejně jako snižování rozpočtu IT, outsourcování jejich činností nebo vytěsňování CIO z výkonného týmu. Cesta k úspěchu může vést přes vytváření vlastních vizí a efektivní zvládání komunikace, ale i přes vytváření synergie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.