Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,266 záznamů.  začátekpředchozí42257 - 42266  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.99 vteřin. 

Integrace sluchově postiženého dítěte
Gábrišová, Monika ; Frývaldská, Markéta (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice začlenění dětí se sluchovým postižením do běžných základních škol. Toto téma zkoumá jak z teoretické, tak i z praktické stránky. Odborný text je doplněn daty z Českého statistického úřadu. V rámci výzkumu, který se zaměřil na integraci dětí se sluchovým postižením do škol, byli osloveni pedagogové, rodiče a děti. Ukázalo se, že uskutečněná integrace byla úspěšná a pozitivně byla hodnocena všemi zúčastněnými.

Teorie liberalismu v mezinárodních vztazích a ekonomii
Začal, Marek ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Cílem práce je komparace liberalismu v mezinárodních vztazích a ekonomii jako vědních disciplínách. Práce je rozdělěna do čtyř kapitol. První kapitola je věnována charakterictice historických východisek a zdrojů liberálního myšlení. Další dvě kapitoly popisují liberalsmus z pohledu teorie mezinárodních vztahů a z pohledu ekonomické teorie rakouské školy. Ve čtvrté kapitole je provedena komparace obou uvedených přístupů. Jsou zde hledány vzájemné souvislosti, společné znaky a odlišnosti. Závěr shrnuje dosažené poznatky a předkládá zhodnocení dosažených výsledků v porovnání se zvolenými cíli.

Pozice žáka ve třídě
Štrosová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pozici žáka ve třidě, charakteristikou žáka miadšiho školního věku, sociální skupinou a školni třidou. Závěry jsou založeny na výsledcích akčniho výzkumu probíhajícího ve III. ročniku základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Integrace dítěte s mentálním postižením v podmínkách mateřské školy
Hřebíková, Ivana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Jednu z nejpočetnějších skupin mezi občany se zdravotním postižením tvoří lidé s mentálním postižením. Na lidi s mentálním postižením se vztahují všechna lidská práva stejně jako na všechny ostatní lidské bytosti. Kulturní společnost se musí naučit žít a komunikovat i s odlišnými jedinci, s občany se zdravotním postižením.Tento trend se označuje pojmem integrace (Valenta, Múller, 2003). Integrace je postoj společnosti k občanům se zdravotním postižením, který je neodmítá, ale naopak se snaží vytvářet optimální podmínky pro jejich začlenění do společenského života. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Osobnost učitele v proměnách času
Ročková, Klára ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Záměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Návrh na zařazení kultury neslyšících na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené
Komárková, Barbora ; Vysuček, Petr (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Ve sve praci jsem se pokusila navrhnout aktivity, jejichz praktikovani by napomohlo k seznameni neslysicich deti s kulturou neslysicich jiz od zacatku skolni dochazky. Jsem si vedoma faktu, ze neslysici deti neslysicich rodicu se s kulturou neslysicich setkavaji doma a svym zpusobem je kultura neslysicich obklopuje. Ale pro neslysici deti slysicich rodicu by bylo vhodne, aby se seznamovanim s kulturou neslysicich pomahala rodicum skola. Jak jsem se zminila na zacatku sve prace, nemyslim si, ze je vhodne, abychom my slysici urcili, kterYm smerem se maji neslysici vydavat. Ale na druhou stanu, ti lide, kteri s neslysicimi prichazeji do kontaktu, by meli ukazat, z ceho si mohou neslysici vybrat. Ve skolach by se deti mely seznamit, jak se svetem slysicich, tak svetem neslysicich. Na zaklade objektivnich informaci si neslysici mohou nenasilne vybrat, jakou cestou se ve svem budoucim zivote vydaji. Sama jsme se snazila strucne popsat zakladni charakteristiky sveta neslysicich. Logicky jsem vysvetlila, ze neslysici Ize povazovat za jazykove-kulturni mensinu, a bylo by politicky spravne, aby se neslysicim dostavalo stejnych pray jako jinym jazykovym mensinam na nasem uzemi. Komunita (ceskych) neslysicich se odlisuje predevsim v uzivani (ceskeho) znakoveho jazyka. Uzivani znakoveho jazyka v prostoru prinasi velke...

Studium časově rozlišené luminiscence polovodičových nanostruktur
Neudert, Karel
Práce se zabývá luminiscencí nanokrystalů křemíku připravených metodou iontové implantace. Vzorky byly charakterizovány časově integrovanou spektroskopií. Dále jsou uvedeny výsledky časově rozlišených měření. Byly pozorovány její dvě složky s řádově různými dobami doznívání intenzity. Pomalá mikrosekundová složka vykazovala stretched-exponenciální časový vývoj, který byl popsán a porovnán s jinými pracemi. Velká pozornost byla věnována rychlejší složce ( 100ps) a jejím nelineárním projevům při excitaci na vlnové délce 532nm. Navrhujeme dvoufotonový nebo dvoustupňový model a experiment, který by mohl tento problém rozhodnout.

Integrace průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělání
Klečková, Tereza ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průřezové učivo Člověk a svět práce v ekonomických oborech vzdělávání a jeho integraci do systému výuky. Teoretická část práce je věnována informacím o rámcovém a školních vzdělávacích programech, o průřezovém učivu Člověk a svět práce, jeho historii a zařazení do školních vzdělávacích programů a výuky. Praktická část je zaměřená na analýzu získaných vyplněných didaktických testů a dotazníků studenty obchodních akademií a interpretaci výsledků s následnými vlastními návrhy k integraci průřezového učiva Člověk a svět práce do systému výuky v ekonomických oborech vzdělávání.

Herectví na jevišti a před kamerou
Jansová, Eliška ; PLEŠTILOVÁ, Miroslava (vedoucí práce) ; PAVELKA, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce obecně pojednává o herectví na divadle a před kamerou. Na začátku se věnuje každému z těchto směrů individuálně a posléze shrnuje jejich rozdíly, mezi něž patří: jakou funkci má v obou směrech divák; jaké má herec možnosti pohybu; jakou stylizaci herci používají; jak se odlišuje spolupráce hereckých kolegů na jevišti a jak před kamerou. Zabývá se režijními postupy vybraných režisérů a v neposlední řadě také hereckou autostylizací a rozebráním vlivu, který má herec na svůj výkon. Kromě rozdílů je zde samozřejmě zmíněno i propojení obou směrů. Další část se zaměřuje na tvorbu postavy a porovnání některých současných, ale i minulých herců, kteří působí či působili jak ve filmu, tak na divadle. Závěrečná pasáž pak pojednává o mojí divadelní a filmové praxi. Hodnotí moji práci ve školním divadle DISK a také posuzuje posun od postupové práce.

Characterization of Turbulent Flow in a Breakup Cell.
Vejražka, Jiří ; Zedníková, Mária ; Stanovský, Petr
Our research focuses on breakup of bubbles and drops induced by a flow turbulence. In this contribution, we describe the experimental setup used for studying the breakup, and we characterize flow within it. The setup is a rectangular glass cell, in which a turbulent flow is generated by a set of coaxial nozzles. The flow within it is characterized by means of particle image velocimetry. From the velocity data, i) local dissipation rate (ε) is estimated using Large-Eddy PIV method, and ii) statistics of velocity difference in two points is evaluated. Estimation of ε is validated by integrating the total dissipation in the setup, which reasonably agrees with the injected kinetic energy. The probability density function of velocity difference is non-Gaussian and when properly normalized, it is universal within the setup.
Plný tet: SKMBT_C22016120713100 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF