Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42,007 záznamů.  začátekpředchozí41998 - 42007  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.72 vteřin. 

Marketingová orientace vybrané firmy
Kanócová, Lucia ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Čejp, Vlastimil (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit možnosti marketingové orientace koncernu e-invent. Vytýčení marketingových cílů a strategie předchází analýza aktuální situace na trhu s informačními a komunikačními technologiemi, na kterém působí koncern e-invent. Analýza je zaměřená na nalezení příležitosti, které trh vytváří a jaké ohrožení na koncern číhají. Dále se práce snaží vyhodnotit stav koncernu a posoudit v čem má koncern výhody a nevýhody vůči konkurenci. Na zhodnocení aktuální situace na trhu jsou použité metody PEST analýza a Porterova analýza. Stav koncernu, jeho silné a slabé stránky, pomůže odhalit metoda VRIO, finanční analýza a analýza hodnototvorného řetězce. Výsledky jednotlivých metod jsou shrnuté a vyhodnocené pomoci SWOT analýzy, která pomáhá formulovat cíle a strategie.

Svépomocné aktivity sourozenců a dětí lidí s duševním onemocněním
Golová, Klára ; Probstová, Václava (vedoucí práce) ; Tomeš, Igor (oponent)
Práce se zabývá problematikou svépomocných aktivit sourozenců a děti lidi s duševnim onemocněním. Jejim cílem je zmapovat tyto aktivity v zahraničí i v ČR, ukázat v jakém kontextu vznikají a fungují a navrhnout jejich další rozvoj a možnosti v ČR. Snažím se v ní upozornit na specifické problémy, se kterými se sourozenci a děti lidí s duševním onemocnění setkávají a odůvodnit tak existenci specifických svépomocných aktivit právě pro tyto dvě cílové skupiny. V první části práce (kapitola 1) nastiňuji vliv, který má rodina na průběh duševního onemocnění svého člena a jak je tedy důležité se rodinou zabývat a pomáhat jí. Dále se věnuji specifickému postavení sourozence a dítěte člověka s duševním onemocněním a poukazuji na to, jaký dopad má duševní onemocnění vliv přímo na tyto dvě cílové skupiny. Shrnuji také, jaké pro ně v současnosti existují profesionální služby v ČR a porovnám je se situací v zahraničí. V druhé části práce (kapitola 2) se zabývám svépomocnými aktivitami nejprve rodin lidí s duševním onemocněním obecně (jejich charakteristickými rysy, historickým vývojem v zahraničí i v ČR) , dále pak svépomocnými aktivitami přímo sourozenců a dětí. Srovnávám situaci v ČR a v zahraničí v této oblasti a na příkladech svépomocných aktivit fungujících v zahraničích navrhuji jejich možný rozvoj v českém prostředí.

Analýza efektivnosti poskytování subvencí v rámci Společné zemědělské politiky EU. Případová studie: farma ve Středočeském kraji
Pěnkavová, Marika ; Janíčko, Martin (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Klára (oponent)
Tématem této bakalářské práce je analýza prospěšnosti Společné zemědělské politiky Evropské unie. Jejím hlavním cílem pak je ekonomické zhodnocení dopadu regulačních opatření, která byla v rámci SZP uskutečněna, a to od jejího vzniku až po současnost. První část, část teoretická, je zaměřena na analýzu efektivnosti poskytování subvencí v zemědělském sektoru. V rámci tohoto rozboru jsou posuzována zejména jednotlivá opatření Evropské unie, jež byla a jsou směřována zemědělcům v závislosti na reformních změnách vyvolávaných v průběhu celé dosavadní existence SZP EU. Druhá část bakalářské práce je částí praktickou a popisuje situaci soukromého zemědělce provozujícího farmu v České republice. Záměrem této případové studie je pomocí konkrétních údajů o čerpaných dotacích shrnout veškeré klady a zápory, jaké podnikání v zemědělském sektoru v současné době v kontextu Společné zemědělské politiky přináší.

Marketing na realitním trhu
Malý, Václav ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Heřman, Jan (oponent)
Cílem této práce je zmapovat situaci, v jaké se nachází marketingová komunikace na českém realitním trhu s rezidenčními nemovitostmi. Dále, najít největší subjekty tohoto trhu, zjistit jejich výdaje na reklamu a prozkoumat jaká média tyto subjekty využívají. Práce popisuje trendy marketingové komunikace na realitním trhu a její budoucí směřování. Má objasnit způsoby tvoření realitní inzerce. Zkoumá období posledních tří let, až po první čtvrtletí roku 2009, kdy se projevuje fenomén známý jako "finanční krize", který na marketing tohoto segmentu výrazně působí. Média často prezentují realitní trh, jako nedůvěryhodný a obzvláště realitní makléři se netěší v naší zemi příliš dobré pověsti. Proto má práce zjistit, zda existuje pro takové názory opodstatněný důvod a upozornit na nevhodné prvky, které se často objevují v realitní inzerci.

Informační společnost a internet
Bartušek, Pavel ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Internet hraje ve společnosti důležitou roli a zároveň patří k nejdůležitějším faktorům pro šíření a získávání informací. Informace vyskytující se elektronické podobě ale sebou nesou výhody i jistá rizika. Cílem práce je tyto výhody a rizika popsat, zhodnotit a doporučit, jak lze v dané situaci postupovat. V první části práce se setkáme s vymezením významu informace, a co to vůbec informace je. Na informaci neexistuje jednotný pohled, proto se zde setkáme s definicemi různých vědních oborů. V druhé části práce je popsáno, jak probíhala informatizace ve společnosti, jaké výhody a nevýhody spojeny s informacemi nové přístupy a technologie přinesly. Cílem informatizace je dospět ke vzniku internetu a následně charakterizovat současnou informační společnost v pár vybraných souvislostech, kdy se společnost stala už závislá na moderních informačních sítích a informacích, těmito sítěmi šířené.

Analýza personální práce (personálních činností)
Stránská, Michaela ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Záměrem bakalářské práce je za pomoci pozorování a dotazování analyzovat personální činnosti v rodinné firmě GRUND a. s. Konkrétně se jedná o následující činnosti: vytváření a analýza pracovních míst, plánování lidských zdrojů, získávání a výběr pracovníků, přijímání a adaptace pracovníků, řízení pracovního výkonu a hodnocení pracovníků, vzdělávání a rozvoj pracovníků a odměňování pracovníků. Jde o to zjistit, jakým způsobem jsou jednotlivé činnosti ve firmě prováděny, jaké jsou zažité postupy při řešení určitých situací souvisejících s personální prací a zda by bylo možné nějakým způsobem zefektivnit celou oblast personalistiky.

Dlouhodobá udržitelnost výsledků reformy veřejných financí ve Finsku
Váchová, Petra ; Kubátová, Květa (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
V diplomové práci "Dlouhodobá udržitelnost výsledků reformy veřejných financí ve Finsku" se čtenář může seznámit s vývojem finské reformy veřejných financí v období od roku 1990 až do současnosti. První část podává přehled o jednotlivých daních tvořící daňovou soustavu Finska a současné ekonomické situaci. Stěžejní část diplomové práce je pak věnována analýze jednotlivých fází reformy veřejných financí a v rámci toho se podrobněji zabývá změnami uskutečněnými v daňovém systému. Cílem práce je zhodnotit dlouhodobou udržitelnost výsledků reformy, jaké jsou její perspektivy a doporučení z ní vyplývající pro Českou republiku.

Legislativa EU upravující pracovní podmínky řidičů činných v mezinárodní kamiónové dopravě
Marečková, Eva ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Medveď, Jan (oponent)
Cílem práce je podrobná analýza legislativních předpisů Evropské unie (nařízení a směrnice a jejich transpozice do české legislativy), které upravují pracovní režimy řidičů, podmínky podnikání a další činnosti všech osob činných v mezinárodní silniční dopravě. Zvláštní důraz je kladen na nejnovější změny, které s sebou přinesla poslední úprava v této oblasti ? Nařízení č. 561/2006. Práce poskytuje ucelený přehled aktuálně platných ustanovení a nastiňuje, jaké jsou dopady změn do praxe, včetně vysvětlení některých konkrétních situací či problémů, se kterými se dopravci i řidiči běžně setkávají při praktické realizaci mezinárodní přepravy.

Analýza podnikatelské příležitosti v oblasti míchání a čištění ropných nádrží moderní technologií DS Jet Mixers
Dundr, Zdeněk ; Hartman, Ladislav (vedoucí práce) ; Boura, Vlastimil (oponent)
Cílem práce bylo provést technickou a obchodně-ekonomickou analýzu, zda by bylo reálné založit malou specializovanou firmu outsourcingem stávajícího oddělení strojní údržby a přenést na ní unikátní know-how k patentově chráněné technologii na míchání a čištění ropných nádrží "DS Jet Mixers". Výstupem práce je nalezení bod zvratu, od kdy by se tento záměr z organizačně-ekonomického pohledu vyplatil a jaké opatření by se musela učinit. Teoreticko-metodologická část práce objasňuje specifika podnikání v nových oborech, trendy podnikání v nových technologiích a speciálních službách v Evropě. Diskutuje typické rysy evropského ropného trhu. Vysvětluje principy analýzy trhu a produktů, optimalizace firemních procesů a outsourcingu. Definuje základní ekonomické ukazatele vhodné pro provedení finanční analýzy a nalezení bodu zvratu. V analytické části je popsána technologie DS Jet Mixérů a objasněna její implementace v ČR. Byla provedena SWOT analýza technologie a její porovnání s konkurencí. Průzkumem trhu prověřeny příležitosti na trhu EU a označeny atraktivní trhy. Součástí praktické části je i návrh způsobu založení dceřiné firmy. Na základě analýz byl zjištěn bodu zvratu. Závěr shrnuje zjištěné výstupy analýz. Doporučuje řešení v současné situaci a dále specifikuje od jakého počtu zakázek outsourcovat činnosti do specializované firmy.

Vliv mediálního obrazu na vývoj občanské iniciativy Ne základnám
Remundová, Ivona ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Slačálek, Ondřej (oponent)
Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá vlivem mediálního obrazu na následnou činnost sociálního hnutí. Práce analyzuje situaci součinnosti vytvořeného mediálního obrazu a následnou reakci či změnu v argumentaci ze strany sociálního hnutí. Analýza se zabývá interakcemi mezi médii a aktivisty - členy jedné z největších občanských iniciativ porevolučního období - hnutí Ne základnám, a to po dobu datovanou od vzniku této Iniciativy do konce roku 2007. Hlavní částí práce je analýza několika klíčových organizovaných akcí a jejich mediálního ohlasu. V práci je výpověďmi bývalých členů Iniciativy nastíněno, jakým způsobem byla prováděna analýza médií. Z této teze vyplývají výzkumné otázky - jakým způsobem byla (argumentační i reprezentační) činnost této Iniciativy ovlivněna interpretací mediálních výstupů a dále do jaké míry byla tato Iniciativa úspěšná v prosazování svých argumentů a rámců do médií? Metodami zkoumání jsou zúčastněné pozorování, analýza dokumentů, diskursivní analýza mediálních výstupů a rozhovory s klíčovými aktéry Iniciativy. Výběr analyzovaných událostí byl proveden na základě faktu, zda byla akce pořádána za účelem upoutání pozornosti médií, výběr akcí byl konzultován s klíčovými respondenty výzkumu.