Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41,577 záznamů.  začátekpředchozí41558 - 41567další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.43 vteřin. 

Přestavby MLL genu a jejich klinický význam u dětských pacientů s akutními leukémiemi
Řezníčková, Leona ; Trka, Jan (vedoucí práce) ; Sedláček, Zdeněk (oponent)
Přít omnost přestavby genu MLL (11q23) je významným prognostickým faktorem a dobrým cílem pro sledování minimální reziduální nemoci (MRN) u některých subtypů dětských akutních leukémii (AL). V souč asné d ob ě je známo více než 80 různých trans lokací genu MLL, z nichž je mo lekulárně chatakterizováno více než 50 partnerských lokusů. Pomocí metody mu ltiplex-reverzně transkriptázové polymerázové řetězové reakce (multiplex-RT PCR) , kombinované v některých případech s analýzou DNA přechodo é oblasti, jsme vyšetřovali skupinu kojenců «1 rok věku) s akutní lymfoblastickou leukémií (ALL), děti s akutní myeloidní leukémií (AML) subtypu M4 a M5 a pacienty se sekundární leukémií. Navíc jsme vyšetřili děti s B-prekurzorovou leukémií, kteří splňovali alespoň jedno z těchto kriterií: proB imunofenotyp, cytogeneticky prokázaná přestavb a genu MLL a/nebo exprese molekuly NG2 prokázaná pomocí průtokové cytometrie. Metoda multiplex-RT PCR umožňuje rychlou detekci nejčastěj i vyskytujících se ruZIÚch partnerů MLL genu (AF4, AF6, AF9, AF l 0, ENL a ELL). Vyšetřili jsme soubor téměř 80 pacientů léčených v České republice v období 1997 -2007, ruzní gen s ú častí MLL jsme nalezli celkem u 51 z nich. Naprostou většinu přestaveb (92%) se pod ařil o detekovat námi použitou metodou, zbytek DNA analýzou přechodové oblasti, která...

Use of Mother Tongue in an English Language Classroom
Rohlová, Jana ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Bouchnerová, Renata (oponent)
Tato práce se zabývá použitím mateřského jazyka při výuce cizího jazyka, především pak použití českého jazyka při výuce anglického jazyka. První část zkoumá teoretické zázemí z hlediska použití mateřského jazyka v různých metodách. Praktická část se věnuje situaci na školách, míře a četnosti používání používání mateřského jazyka učiteli angličtiny a příležitostem, kdy k tomuto jevu dochází. Na základě propojení teoretických a praktických poznatků je patrná snaha najít možná řešení a cesty ke změnám a zlepšení současného stavu. Tato diplomová práce obsahuje reálné údaje, které vycházejí z osobních zkušeností autorky získaných na různých školách a z diskusí se studenty a učiteli.

Hodnocení přínosu programu SROP pro rozvoj vybraných krajů ČR
Kotinská, Radka ; Kokeš, Michal (oponent) ; Blažek, Jiří (vedoucí práce)
3. Abstract The Czech Republic became a member of the European Union in 2004. As a member state none of whose NUTS II regions (except Prague) reaches the level of 75 % of the European annual per capita Gross Domestic Product, it has the opportunity to receive support from Structural Funds under the terms of Objective 1, whereby the largest volume of finance is being provided. The Joint Regional Development Programme is one of the programmes set up during the first programming period (2004 - 2006) in the Czech Republic. The programme differs from others in its field of activity because it combines infrastructure, human resources, information technology, tourism and small and middle enterprises, whereas each of the rest of the programmes specializes in just one sector. The total funds withdrawn from the European Regional Development Fund and European Social Fund amount to €60,2 million. The main purpose of this study is to explore the level of cohesion between the programme results and the needs and problems of the less developed NUTS III regions in the Czech Republic (Olomoucký, Moravskoslezský, Ústecký and Karlovarský). The second part of the analysis concentrates on the results of the programme at the state level. The aim is to determine how succesful the programme was and whether there are sectors of the...

Využití finančních zdrojů EU při financování projektu zemědělského družstva
Kořínková, Johana ; Pevná, Jana (vedoucí práce) ; Klementová, Iva (oponent)
Diplomová práce je rozdělena do dvanácti kapitol, z nichž prvních šest můžeme považovat za teoretickou část a dalších šest kapitol za část praktickou. Cílem teoretické části je nastínit přehled nejen strukturálních fondů EU, ale i politik, které v rámci EU probíhají. O něco podrobněji se práce věnuje programům, skrze které bylo a je možné finanční prostředky do zemědělství získat, a to z pohledu jak předvstupního období ČR do EU, tak v období po vstupu. Z velké části je diplomová práce zaměřena právě na zemědělství, neboť praktická část je zpracována jako návod pro ZOD Borovany, jak vypracovat projekt a další náležitosti potřebné k žádosti o dotaci v novém programovacím období 2007 -- 2013. ZOD Borovany má již bohatou zkušenost se získáváním peněžních prostředků z fondů EU a vždy k realizaci projektu využila služby poradenské firmy, která se zpracováním projektů zabývá.

Uvedení do zážitkové pedagogiky s představením zážitkového programu
Schulz, Jakub ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Martinek, Michael (oponent)
Předložená práce zpracovává téma zážitkové pedagogiky. Jde o základní uvedení do výchovného stylu, který používá autentický prožitek k výchovnému procesu a dále s tímto prožitkem pracuje, aby docílil budoucích výchovných změn u jedince. Teoretická část popisuje východiska a pojmosloví. Charakterizuje zážitkový proces, jeho prostředky a metody. Praktická část se zaměřuje na analýzu a vyhodnocení zážitkového programu "Moje budoucnost". Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Koučování a osobnostní typologie
Riethof, Norbert ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato práce popisuje teoretické zázemí koučování, srovnává ho s jinými metodami práce s lidmi a uvádí ho do kontextu využití v ekonomické praxi. Zmiňuje možné propojení koučovacích metod s osobnostní typologií, zde nahlíženou pomocí osobnostního inventáře MBTI. Na příkladu rozvojového projektu implementovaného pro IT organizaci působící v České republice ukazuje, jak může být koučování do rozvojového projektu integrováno a stát se jeho klíčovou součástí. V rámci tohoto projektu zkoumá vztah mezi teoreticky odvozenými rozvojovými potřebami jednotlivců a potřebami stanovenými v rámci koučovacích rozhovorů. Závěrem se zamýšlí nad postavením koučování dnes i v budoucnu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Tábor Valka u Norimberku (1949-1954)
Arenbergerová, Helena ; Pullmann, Michal (oponent) ; Štaif, Jiří (vedoucí práce)
Být uprchlíkem, cizincem bez domova či žadatelem o azyl je pro většinu z nás, žijících v relativním bezpečí svých domovů, něčím jen těžko představitelným. Tisíce lidí však v minulosti opouštěli, dnes opouští a v budoucnosti budou opouštět své domovy pod tlakem nejrůznějších okolností, zanechávajíc přitom za sebou své rodiny, přátele, zaměstnání, postavení, majetek a vše známé. Vykořenění ze svého původního prostředí, myšleno v nejširším slova smyslu, se ocitají v neznámých podmínkách, na prahu nové existence, v jakémsi přechodném stadiu jejich života, ve kterém jim jako dočasné útočiště může sloužit uprchlický tábor. Zatímco dnes považujeme tato střediska za nezbytnou součást péče o osoby utíkající z původní vlasti a hledající nový domov, nebyla vždy samozřejmá. Období konce druhé světové války a poválečného rozdělení Evropy na západní a východní bylo nejen obdobím masových přesunů a nucených migrací, ale i dobou hledání komplexního řešení této otázky, na kterou nebylo mezinárodní společenství dostatečně připraveno. Nedostatek soukromí, základních životních potřeb a peněz, špatné hygienické podmínky, mnohonárodnostní prostředí, nečinnost, beznaděj a strach z budoucnosti;,. to byly hlavní atributy uprchlických táborů.

Současné možnosti zhodnocení volných peněžních zdrojů
Jurčíček, Václav ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Zámečník, Petr (oponent)
Předmětem této práce je posouzení výhodnosti dvou komplexních variant osobního finančního plánu. Obě varianty splňují cíl zajištění vlastního bydlení a dále obsahují kombinaci dalších moderních finančních produktů, které generují cash flow. Ke srovnání slouží SWOT analýza a metoda NPV, která srovnává měsíční hodnoty cash flow po dobu 34 let.

Možnosti ovlivnění projevu dětí v mateřské škole pomocí psychomotorických aktivit
Špalková, Markéta ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Agresivní projevy lze zaznamenat již u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zjistit, jaké agresivní projevy jsou nejčastější, které faktory ovlivňují jejich výskyt, jak působí na vzájemné vztahy dětí a možnost jejich omezení pomocí záměrných psychomotorických aktivit. K dosažení cíle byly použity tyto metody: dotazník pro učitelky, rozhovor s učitelkami, rozhovor s dětmi, pozorování a experiment. Při využití těchto metod bylo dosaženo následujících výsledků. Nejčastějšími agresivními projevy v chování předškolních dětí jsou nadávky, kousání, bití druhých, kopání, strkání do druhých a hádky o postavení ve skupině a kamarádství. Jedním z faktorů, které ovlivňují jejich výskyt je velký počet dětí ve třídě a dojdeli k omezení potřeby pohybu dítěte. Dítě, u kterého se často objevovaly fyzické agresivní projevy bylo ve skupině méně oblíbené, na rozdíl od dítěte, které se projevovalo převážně slovní agresí. Možnost omezení agresivních projevů pomocí záměrných psychomotorických aktivit se nepodařilo jednoznačně prokázat.

Možnosti využití scullingu ve zdokonalovacím výcviku plavání
Jandová, Alice ; Vlčková, Iva (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá pojmem sculling. Usiluje pomocí pedagogického experimentu dokázat, že jsou určité možnosti ve využití scullingu během plavecké výuky, na jejichž základě dochází k zvýšení efektivnosti výuky plavání. Další výzkumnou metodou ( kombinovaným dotazníkem) se snaží zjistit, co ví trenéři plavání o scullingu a zda-li ho při výuce používají.