Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 188 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití ergoterapie u osob s mentálním postižením v sociálně terapeutické dílně
Javůrková, Monika ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ergoterapií u osob s mentálním postižením v sociálně terapeutické dílně. Práce obsahuje základní poznatky o problematice mentálního postižení, popisuje sociálně terapeutickou dílnu, charakterizuje ergoterapii jako jednu z možných terapií, která se uplatňuje při práci s osobami s postižením. Získávání nových dovedností v dílně přispívá k rozvoji a zachování schopností osob s mentálním postižením. To napomáhá ke zvýšení kvality jejich života. Hlavním cílem bakalářské práce je prezentovat konkrétní ergoterapeutický program vybraných klientů, který je zaměřený na rozvoj kognitivních funkcí a jemné motoriky. Na příkladu dvou klientů se středně těžkým mentálním postižením jsem ukázala, jak rozdílný může být přínos ergoterapie v jednotlivých případech. Pro jednoho klienta šlo o smysluplné trávení času a zlepšování jemné motoriky a u druhého spíše o osvojení technologického postupu výroby, který by mohl využít při možném budoucím pracovním uplatnění. V tomto konkrétním případě se mi potvrdila nutnost dlouhodobější péče pro klienty s mentálním postižením, aby si osvojili potřebné dovednosti. Klíčová slova - mentální retardace, mentální postižení, sociálně terapeutická dílna, ergoterapie, ergoterapeutický program, pracovní uplatnění
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením
Pojerová, Drahomíra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zvyšování kvality života osob s mentálním postižením na úrovni školy a obecně prospěšné organizace. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu mentální retardace, socializace osob s mentálním postižením, oblast školství, sociální zabezpečení osob s mentálním postižením. Praktickáčást se zabývá aktivitami základní školy praktické a speciální v průběhu výchovně vzdělávacího procesu a činnostmi obecně prospěšné organizace. Klíčová slova: mentální retardace, osoba s mentálním postižením, kvalita života, sociální oblast, vzdělávání, obecně prospěšná organizace PDF created with pdfFactory trial version www.pdffactory.com
Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální
Smolová, Daniela ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
NÁZEV: Rekreační pobyty pro klienty s kombinovaným postižením v rámci základní školy speciální AUTOR: Daniela Smolová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. ABSTRAKT: Práce je zaměřena na problematiku komunikace, chování a přizpůsobování se novému prostředí jedinců s kombinovaným postižením, primárně autismem a to v kombinaci s mentálním či jiným postižením. Využitím neškolního prostředí, v rámci rekreačních pobytů jsou jedinci směřováni k rozvoji komunikace sebeobsluhy a orientace v novém prostředí. Cílem bakalářské práce je porovnání chování v domácím, školním a neškolním prostředí. Využitím a působením odlišného prostředí docházíme k rozhodnutí, mají-li rekreační pobyty v tuzemsku a zahraničí pro osoby s kombinovaným postižením smysl. V první části je vymezena problematika kombinovaného postižení a mentální retardace, pozornost je zaměřena na problematiku jedinců s poruchou autistického spektra společně s členěním pojmu rekreačních pobytů. V druhé části se práce zabývá konkrétními metodami řešení, formami a postupy k plnění vymezených cílů. Vše je uvedeno na základě dlouhodobého pozorování a osobní účasti na mnoha mimoškolních aktivitách v rámci Základní školy speciální NONA o. p. s.. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny účinky vlivu neškolního prostředí...
Analýza životní dráhy s ohledem na školní vzdělávání u osob s lehkým mentálním postižením
Jindrová, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
ANOTACE: Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu životní dráhy ženy s lehkým mentálním postižením, která je klientkou azylového domu pro matky s dětmi. Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice a specifikům osob s lehkým mentálním postižením. Popisuje pobytovou službu sociální prevence - azylový dům pro matky s dětmi. Práce dále pojednává o možnostech školního vzdělávání osob s lehkou mentální retardací. Praktická část se zabývá kazuistikou ženy s lehkým mentálním postižením, která pobývá v azylovém domě pro matky s dětmi.
Výtvarná výchova na základní škole speciální
Vanická, Kateřina ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se s využitím metod empirického výzkumu zaměřuje na průběh hodin výtvarné výchovy na základní škole speciální. Pracuje s tématy, které se týkají výtvarných činností a s nimi spojených tvořivých prvků, jež mají naplňovat cíle definované v příslušném rámcovém vzdělávacím programu. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se věnuje výkladu závazných programů pro vzdělávání. Dále obsahuje výklad Spektra řídících didaktických stylů M. Mosstona a Carlem Rogersem inspirované Teorie sebeurčení, jejímž centrálním tématem je podpora autonomie žáka ve výuce. Nakonec se teoretická část věnuje specifikům výtvarné tvorby žáků s mentálním postižením. V praktické části je předložena analýza dvou hodin výtvarné výchovy na 2. stupni základní školy speciální, přičemž každá z hodin byla vedena jiným pedagogem. Sběr dat proběhl formou strukturovaného pozorování s využitím videozáznamu. Výzkum byl doplněn o polostrukturované rozhovory s pedagogy, kteří vedli pozorované výukové hodiny. Výstupem praktické části práce je nakonec i návrh didaktického projektu. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, speciálně vzdělávací potřeby, mentální postižení, základní škola speciální
Katecheze eucharistie mentálně retardovaných
Kalousek, Jaroslav ; Dřímal, Ludvík (vedoucí práce) ; Přibyl, Stanislav (oponent) ; Tichý, Radek (oponent)
Cílem práce je sestavit metodická doporučení pro katechezi svátosti eucharistie v případě mentálně retardovaných. Téma bylo zvoleno s ohledem na fakt, že tato skupina osob vykazuje samozřejmě specifické charakteristiky, kterým je třeba katechezi přizpůsobit. V teoretické rovině tak budou nejprve představena základní východiska týkající se nejen šíře obsahu eucharistie a jejích liturgických významů, ale také vlastní problematika mentální retardace, to vše na základě čerpání z odborných zdrojů. Praktická část práce pak mj. bude nakládat i s vlastními poznatky autora, který s mentálně retardovanými pracuje. Záměrem pak je sestavit konkrétní tipy, jak s danou cílovou skupinou pracovat a jak ji pastoračně zabezpečovat. Klíčová slova eucharistie, katecheze, mentální postižení, mentální retardace, svátost
Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením
Kovařovic, Vojtěch ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Miler, Tomáš (oponent)
Název práce Negativní emoce v plavecké výuce osob s mentálním postižením Cíl práce Cílem této diplomové práce, je prostřednictvím zvolených metod zjistit výskyt negativních emocí spojených s výukou plavání u osob s mentálním postižením. Dalšími cíli je zjistit podstatu výskytu těchto emocí. Výsledkem řízených rozhovorů a následnou syntézou poznatků by mělo být sestavení zásad, které jsou kauzální pro předcházení a porozumění vzniku negativních emocí spojených s plaveckou výukou u osob s mentálním postižením. Výzkumné otázky 1. Zažívají osoby s mentálním postižením ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce? 2. Na základě čeho tyto emoce vznikají? 3. Čím lze vzniku těchto emocí předejít? 4. Jakým způsobem, jde tyto emoce pozitivně ovlivňovat? Hypotézy I. V rámci plavecké výuky osob s mentální retardací se setkáváme s negativními emocemi II. Lze zjistit na základě čeho tyto emoce vznikají III. Negativní emoce lze pozitivně ovlivnit IV. V případě pozitivního ovlivnění těchto emocí se zrychlí motorické učení jedince Metody: Polostrukturovaný rozhovor, který bude vyhodnocen na podkladě kvalitativní analýzy, prostřednictvím Zakotvené teorie a Tématické teorie. Výsledky: Výše uvedené hypotézy se podařilo potvrdit, u osob s mentálním postižením vznikají ve spojitosti s výukou plavání negativní emoce....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 188 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.