Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role a podoba cílů v koučování
Valášková, Kristýna ; Heider, David (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem role a podoby cílů v koučování. Téma je nahlédnuto z několika perspektiv, které jsou vzájemně konfrontovány. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, popsány psychologické principy a podstata koučování, objasněno místo cílů v koučování, shrnuty psychologické přístupy v koučování, diskutována možná úskalí cílů v koučování a na závěr teoretické části je podán stručný přehled aktuálních výzkumů. Druhá, empirická část má charakter kvantitativního výzkumu, ve kterém jsou zjišťovány postoje koučů k práci s cíli, celková orientace na cíle a kompetence vztahující se k práci s cíli. Výzkumným souborem jsou profesionální koučové v České republice. Sběr dat je realizován formou administrace sebeposuzovacího dotazníku. Položky v dotazníku se týkají stanovování cílů s koučovaným, jejich průběžného vyhodnocování a vnímaného významu. Dotazník je statisticky vyhodnocen. Ve výzkumné části práce bylo zjištěno, že většina koučů se svými klienty stanovuje cíle v koučování a pracuje s nimi v průběhu celého procesu koučování. V mezinárodním porovnání dosáhli koučové v České republice vyššího celkového skóre orientace na cíle než koučové v USA a Evropě. KLÍČOVÁ SLOVA Koučování, kouč, koučovací kompetence, cíle, nastavení cíle,...
Uplatnění koučování při řízení pracovního výkonu v praxi základních škol Královéhradeckého kraje
Jezdinská, Daniela ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Bakalářská práce se zabývá koučováním jako nezbytnou a důležitou aktivitou řízení, která je využívána k rozvíjení znalostí, dovedností, schopností a tím i pracovního výkonu lidí. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury zabývající se metodou koučování, věnuje se řízení pracovního výkonu v organizacích a definuje současný stav obou těchto manažerských aktivit v oblasti řízení škol. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření pomocí dotazníků a řízených rozhovorů. KLÍČOVÁSLOVA koučování, pracovní výkon, řízení pracovního výkonu, rozvoj potenciálu, manažer
Komentovaný překlad: Britton W. Brewer, ed.: Sports Psychology, str. 7-17. Chichester: Wiley-Blackwell 2009.
Machytková, Pavla ; Šťastná, Zuzana (vedoucí práce) ; Eliáš, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou částí. První částí je překlad kapitoly "Motivation" z knihy Sport Psychology. Tato odborná publikace pojednává o různých aspektech týkajících se psychologie sportu, například o pozornosti a koncentraci, zvládání stresu nebo mentální přípravě. Kapitola "Motivation", jejímž autorem je Robert S. Weinberg, se zaměřuje na stanovení cílů, zaměření cílů, posilování a zpětnou vazbu a vnitřní motivaci. Druhou část práce tvoří komentář, jehož součástí je překladatelská analýza, popis překladatelské metody, typologie překladatelských problémů a jejich řešení a typologie překladatelských posunů.
Teologické aspekty koučování
Macek, Karel ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Mašek, Vojtěch (oponent)
Koučování je moderní nástroj osobního rozvoje s řadou předností, který sklízí mnoho úspěchů. Přesto vyvolává některé otazníky v rovině náboženské i etické. Představitelé koučovacích škol, které působí v České republice, se různým způsobem hlásí k esoterii a New Age. Zároveň dotazníkový průzkum ukázal, že etické hranice českých koučů jsou mnohem volnější než učení katolické církve. Koučování tedy představuje pro katolického křesťana nástroj jak slibný, tak svým způsobem pochybný. Biblické texty i skutečnosti dalšího vývoje církve nabízejí řadu paralel: v křesťanství lze nalézt nemálo známek koučování. Na druhou stranu, koučovací školy neuznávají Boha, absolutní pravdu či koncept hříchu. Vhodným řešením tohoto napětí je reflexe antropologických východisek na obou stranách. Při zaměření se na konkrétní koučovací školu (Neuroleadership) docházíme k závěru, že její podstatná východiska koučování mají v křesťanství pevné ukotvení. Přes tento pozitivní závěr je v praxi třeba postupovat obezřetně při řešení konkrétních etických dilemat. Uvážlivé uplatnění koučovacího přístupu může posloužit také v oblasti duchovního doprovázení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Koučování a jeho působení na výkon obchodních reprezentantů
Fabianová, Ivana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Diplomová práce je věnována analýze psychologického koučování jako metody podporující využívání lidského potenciálu, zvyšování výkonnosti a profesního rozvoje zaměstnanců. Teoretická část poskytuje vymezení pojmu koučování. Zabývá se principy a technikami koučování, vnímáním reality, hledáním řešení a stanovováním a dosahováním cílů. Pojednává o lidském potenciálu jako souboru dispozic a předpokladů k výkonu člověka, a jeho využívání. Popisuje možnosti zvyšování výkonnosti a životní spokojenosti pomocí koučinku. Práce představuje také přehled psychologických přístupů v koučování a jejich vymezení od ostatních způsobů práce s klientem. Druhou část práce tvoří kvantitativní výzkum, v rámci kterého byly analyzované výsledky obchodních reprezentantů, kteří během své práce prošli koučováním. Měřeny byly jejich obchodní výsledky před koučováním a po jeho ukončení. Na základě výsledků výzkumné části diplomové práce byl prokázán statisticky významný rozdíl (p< .001) mezi výkonem obchodních konzultantů před koučováním a ve třech dalších měřeních po koučování. Klíčová slova Koučování, sebekoučování, cíle, principy koučování, efektivita, obchodní konzultant, výkon, potenciál.
Uplatnění koučování v praxi řízení mateřských škol pod jedním zřizovatelem
Benediktová, Karla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Diplomová práce se věnuje koučování, které je relativně novým trendem v oblasti vedení lidí. Objasňuje, jaké jsou zkušenosti s tímto nástrojem rozvoje v současné době v praxi řízení mateřských škol. Teoretická část shrnuje poznatky z odborné literatury zachycující téma koučování v různých souvislostech, věnuje se otázce rozvoje lidských zdrojů a změnám v přístupu manažera k řízení pracovního výkonu. Praktická část přináší výsledky výzkumného šetření za použití dotazníku pro širší pohled na danou problematiku a výsledky kvalitativního přístupu realizovaného formou řízených rozhovorů, metody životní historie a analýzy dokumentů. Tato diplomová práce nás seznamuje s oblastmi, ve kterých byla metoda koučování úspěšná pro rozvoj zaměstnanců v profesní, či osobní rovině, dále pro rozvoj týmů, samotného ředitele i celé organizace. KLÍČOVÁ SLOVA koučování, rozvoj potenciálu, lídr, pracovní výkon, osobnost manažera, vedení lidí
Chování fotbalového trenéra mládeže
Maurer, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Chování fotbalového trenéra mládeže. Cíle: Cílem práce je představit didaktickou činnost trenéra mládeže, metody vedení tréninkového procesu, které pohlížejí na svěřence jinak než na cvičný materiál, definovat tyto formy chování trenéra - zpětná informace, korekce, instrukce, otázka a ukázat na příkladech jejich efektivní i neefektivní využití. Metody: V této práci provádím metodu narativního přehledu a modifikovanou analýzu didaktické interakce. Výsledky: Koučování na rozdíl od příkazového stylu odbourává vnitřní bariéry a rozvíjí samostatnost a odpovědnost, zvyšuje sebedůvěru a vytváří vyšší úroveň dovedností. Trenér si musí uvědomovat funkce a efektivitu obsahu a načasování jednotlivých forem svého chování, aby byl tréninkový proces co nejúčinnější. Klíčová slova: zpětná informace, korekce, instrukce, otázka, koučování.
Bariéry úspěšného koučování v organizaci
Fraňková, Anna ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá tématem koučování v organizacích, respektive tématem bariér, které do koučování v organizacích vstupují a brání tak jeho úspěšnosti. Nejprve je pozornost věnována definici koučování, jeho základním principům, formám a specifikům vůči ostatním rozvojovým metodám. Dále je popsáno využití koučování v organizacích, důvody k jeho implementaci, jeho přínosy a zejména bariéry, které se v této souvislosti mohou objevit. e t vychází z odborné literatury a z dat kvalitativního výzkumného šetření. ájem je soustředěn na pohled zainteresovaných stran, které se koučovacího procesu účastní - garantů koučování, koučů a koučovaných a na to, jak tito aktéři vnímají možné bariéry koučování, a to nejen v průběhu koučovacího procesu, ale i před jeho zahájením a po jeho skončení. Klíčová slova: koučování, bariéry úspěšnosti, rozvoj zaměstnanců, koučovací proces, kouč, koučovaný

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.