Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 112 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
ICT technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí s KP, jehož součástí je zrakové postižení
Hakr Hrdličková, Jana ; Mlčková, Marie (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jaký je význam IC technologií jako prostředku pro vzdělávání žáků s kombinovaným postižením s dominantním zrakovým postižením. Lze konstatovat, že význam IC technologií ve vzdělávání osob se zdravotním postižením je vyšší, než je tomu u intaktní populace, a to z důvodu, že u osob se zdravotním postižením mohou být IC technologie využívány jako kompenzační pomůcky, schopné kompenzovat některé nedostatky vzniklé v důsledku postižení jedince. S cílem zjištění významu IC technologií jako prostředku pro vzdělávání osob se zdravotním postižením bylo realizováno výzkumné šetření mezi pedagogickými pracovníky vyučujícími osoby se zdravotním postižením ve speciálních školách či ve speciálních třídách základních škol. Vysoký význam IC technologií ve vzdělávání zdravotně postižených žáků byl potvrzen provedenou rešerší odborné literatury, výzkumným šetřením a v neposlední řadě též kazuistikami. Metodou výzkumu budou kvalitativní rozhovory. Klíčová slova osoba se zdravotním postižením, informační a komunikační technologie, kombinované postižení, kompenzační pomůcky, zrakové postižení, integrace, inkluze, aplikace, tablet, aplikace
Syndrom vyhoření u pedagogů v základních školách speciálních, pracujících s žáky s kombinovaným postižením
Sovová, Klára ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u speciálních pedagogů pracujících v základních školách speciálních s žaky s kombinovaným postižením. V teoretické části práce jsou vymezené základní pojmy - syndrom vyhoření, jeho příznaky, příčiny a stádia vzniku. Samostatné kapitoly jsou věnovány diagnostice syndromu vyhoření a prevenci. Dále je v teoretické části vysvětlen pojem speciální pedagog a kombinované postižení a je zde popsána základní škola speciální. Praktická část je zaměřena na kvantitativní výzkum syndromu vyhoření u dvou vybraných skupin - speciálních pedagogů v základních školách speciálních a učitelů na běžných základních školách. Výsledky šetření jsou pak mezi sebou porovnávány.
Tvorba snoezelen místnosti pro žáky s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Hůrková, Lucie ; Volemanová, Marja Annemiek (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce se zabývá tvorbou Snoezelen místnosti, jejími charakteristikami a vlastnostmi. Blíže se věnuje tvorbě snoezelenu pro žáky s mentálním a kombinovaným postižením, kteří se vzdělávají na základních školách speciálních. Práce popisuje cílovou skupinu, definuje snoezelen metodu a popisuje její vznik a vývoj u nás a v zahraničí. Hlavním cílem práce je čtenáři přiblížit, jak místnosti vznikají, a co je zapotřebí vědět, než se rozhodne pustit do realizace snoezelen místnosti. Tyto informace práce čerpala především od speciálních pedagožek, které snoezeleny provozují v zařízeních, kde působí např. na školách. Diplomová práce se dotýká i tématu vzdělávání na speciálních školách, metod práce s těmito žáky a popisuje druhy expresivních terapií, terapií, bazální stimulaci a stimulaci smyslů. Práce též reflektuje kvalifikační kurz Snoezelen- MSE v teorii a praxi, který byl hlavním zdrojem. Výstupem práce je navržený model místnosti, popis vybavení a aktivity, které jsou vhodné pro práci se znevýhodněnými žáky.
Canisterapie a její využití v rehabilitaci kombinovaně postižených dětí
Vodvárková, Aneta ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na téma canisterapie a její využití při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením. Obsaženy jsou v ní informace ze zahraničních i českých zdrojů a přehled o canisterapii z hlediska jejího vývoje. Práce seznamuje s metodami, technikami a způsoby práce canisterapeutického týmu. Další část práce se zabývá kombinovaným postižením a zejména začleněním canisterapie do celého procesu rehabilitace klienta. Praktická část práce je založena na metodě pozorování průběhu canisterapeutické lekce ve vybraném zařízení. Popisuje konkrétní práci týmu a aktivity provozované u různých cílových skupin handicapovaných dětí v pražské speciální základní škole. Cílem bakalářské práce je porovnat teoretická východiska s praktickou realizací canisterapie při rehabilitaci klientů s kombinovaným postižením.
Posouzení míry efektivity kompenzačních pomůcek při kombinované vadě zraku a sluchu
Bertlová, Barbora ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit efektivitu vybraných kompenzačních pomůcek pro osoby s kombinovaným postižením zraku a sluchu. Spektrum kompenzačních pomůcek bylo pro účely této práce vybráno na základě rešerše literatury na téma kompenzačních pomůcek. Oblasti využití kompenzačních pomůcek byly zúženy na pomůcky pro přístup k informacím a pomůcky pro prostorovou orientaci a samostatný pohyb uživatelů. Jejich efektivita byla posuzována bodovým systémem hodnocení. Hodnocenými kategoriemi byly: druh výstupu pomůcky, možnosti užití venku či uvnitř, samostatnost pomůcky, velikost pomůcky, potřeba znalosti Braillova bodového písma, zdroj pomůcky a její úhrada. Výsledky výzkumného šetření byly konzultovány s třemi konzultanty, kteří mají osobní zkušenost s postižením a odpovídající vysokoškolské vzdělání. Výzkumné šetření této práce tvoří komentované hodnocení jednotlivých pomůcek podložené názory konzultantů. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
Adaptační proces u dětí s kombinovaným postižením v rámci programu respitní péče.
KŘENKOVÁ, Václava
Kombinované postižení lze charakterizovat jako kombinaci dvou a více druhů různě závažných postižení u jedince. Kombinované vady, vícenásobné postižení či multihandicap jsou synonymem pro kombinované postižení. Toto postižení lze rozdělit do dvou skupin. První skupinou je vrozené kombinované postižení, které vzniklo v průběhu těhotenství, během či krátce po porodu nebo na základě genetického podkladu. V druhé skupině je vícenásobné postižení získané během života. Tyto děti, přestože mají uděleno do vínku nějaké postižení, mají právo na důstojné zacházení a plnohodnotný život. Jelikož práce s dětmi bývá pro jejich rodiče často fyzicky i psychicky náročná, je zde odlehčovací služba, která umožní rodičům dočasný odpočinek nebo čas pro zařízení si některých důležitých osobních záležitostí. Tato změna není rozhodně pro dítě jednoduchá. Zvyknout si na nové prostředí, nové lidi a jiný denní režim, nežli jsou zvyklé z domova. Teoretická část bakalářské práce definuje adaptační proces, zabývá se charakteristikou a dělením postižení a vysvětluje pojem kombinované postižení. Věnuje se dětské mozkové obrně. Dále se zabývá respitní péčí, její historií a jejím významem pro osobu pečující, i o kterou je pečováno. V teoretické části rovněž vysvětluji pojmy osobní asistent a osobní asistence. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jak probíhá adaptační proces dětí s kombinovaným postižením v rámci respitní péče nebo odlehčovací služby. Pro teoretickou část byla zvolena metoda kvalitativní výzkumná strategie. Metodou získávání dat byly semistrukturované rozhovory, které jsem vedla s asistenty a rodiči dětí, a pozorování. Metodou zpracování dat byla kvalitativní obsahová analýza. Z mé práce vyplynulo, že není možné vyhovět všem klientům, aby se zachovaly zažité životní návyky z domova pro lepší adaptaci. Nicméně, jak vyšlo z výzkumu, každý asistent se plně věnuje své práci a využívá všechny možnosti k tomu, aby adaptace dětí na pobyt probíhala co nejkvalitněji. K druhému cíli, který zněl: zhodnotit spokojenost rodičů s programem respitní péče či odlehčovací služby, bych uvedla, že všichni tázaní rodiče jsou velmi spokojeni se službami respitní péče. Výsledky mé práce mohou posloužit k lepšímu vývoji a zlepšování kvality programů respitní péče. Dále při výuce nových sociálních pracovníků nebo je lze použít v odborných publikací.
Pracovní činnosti realizované při zaměstnávání osob s kombinovaným postižením
HUBÁČKOVÁ, Hana
Hlavním cílem bakalářské práce na téma "Pracovní činnosti realizované při zaměstnávání osob s kombinovaným postižením" bylo zjistit, zda jsou osoby s kombinovaným postižením zaměstnávány, jaké činnosti vykonávají a jak na tuto problematiku zaměstnávání nahlížejí zaměstnavatelé. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje celkem pět kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na zdravotní postižení, základní legislativní dokumenty vztahující se k zaměstnávání osob se zdravotním postižením, samotné zaměstnávání osob se zdravotním postižením a pracovní rehabilitaci. Teoretickou část jsem ukončila ukázkou situace nezaměstnanosti na trhu práce. Praktická část obsahuje stanovené cíle a výzkumné otázky. V jejích podkapitolách je stanovený postup, který byl zvolen k dosažení cílů. Ke sběru dat byla použita metoda strukturovaného rozhovoru. K analýze dat jsem využila metodu "zakotvené teorie". Bakalářská práce je zakončena evaluací zjištěných informací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 112 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.