Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulace grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku
Musilová, Klára ; Stolařová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na popis, sledování a stimulaci grafomotorického vývoje dětí v předškolním věku. Je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá vývojem jedince v předškolním věku, hygienickými a pracovními návyky, které jsou důležité pro grafomotorický rozvoj. Dále se věnuje vývoji grafomotoriky a kresby. Součástí je i popis grafomotorických obtíží a následně programů, které napomáhají stimulaci grafomotorického vývoje. Praktickou část tvoří kvalitativní výzkum, jehož cílem je sledování a popis efektu grafomotorické stimulace u dětí navštěvujících konkrétní grafomotorický kurz. Sledován je stav a následně posun sedmi dětí ve vybraných oblastech před kurzem a po absolvování kurzu. To vše je realizováno formou kazuistické studie.
Rozvoj grafomotoriky u dětí s ADHD
TOPINKOVÁ, Alena
Má bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje grafomotoriky u dětí se syndromem ADHD. Teoretická část vymezuje charakteristiku syndromu ADHD a správné zásady práce s dětmi s ADHD. Dále se zabývá samotným rozvojem grafomotoriky. Praktická část obsahuje můj vlastní program na rozvoj grafomotoriky, jehož součástí jsou vlastní grafomotorické listy. Program byl odzkoušen v praxi a byl doplněn o vlastní reflexi.
Připravenost dětí v oblasti grafomotoriky na vstup do základní školy
Dousková, Eliška ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
V současné době jsou stále více diskutované otázky nástupu do školy, především z pohledu úrovně připravenosti dítěte na vstup do první třídy a požadavků školy na prvňáčky. Důvodem je řada velkých a často náročných změn, které nástup do první třídy pro děti a jejich rodiny znamená. Aby bylo v silách prvňáčka všechny tyto změny zvládnout bez zbytečných frustrací, je nezbytné, aby jeho fyzický, psychický i nervový vývoj a připravenost byly na dostatečné úrovni. Protože je toto téma velmi široké, byla pro tuto diplomovou práci vybrána pouze jeho část, jak říká i její název: Připravenost dětí v oblasti grafomotoriky na vstup do základní školy. Oblast grafomotoriky je v celé práci uváděna v kontextu s dovedností psaní. Teoretická část se zabývá legislativním vymezením povinné školní docházky a problematikou psaní jako nezbytnou součástí gramotnosti obyvatelstva. Osvětleno je téma nástupu do první třídy a školní připravenost dětí. Podrobně je rozpracována oblast grafomotoriky z hlediska vývojového, z hlediska vztahu k hrubé a jemné motorice, lateralitě a vnějším podmínkám, které grafomotoriku ovlivňují. Vysvětlen je význam grafomotoriky jako nezbytného základu dovednosti psaní, které je jednou ze základních schopností, jež dítě získává v průběhu povinné školní docházky. Objasněna je nezbytnost...
Rozvíjení jemné motoriky a grafomotoriky u osob se speciálními vzdělávacími potřebami
Chocholáčová, Dana ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Rozvíjení jemné motoriky a grafomotoriky u osob se speciálními vzdělávacími potřebami AUTOR: Dana Chocholáčová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc ABSTRAKT: Bakalářská práce si klade za cíl zjistit vliv vybraných praktických činností na rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky u osob s mentální retardací a osob s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část seznamuje čtenáře s vybranými druhy postižení, jejich příčinami a projevy. Popisuje vývoj jemné motoriky a grafomotoriky a jejich rozvoj při praktických činnostech, specifika osobnosti s mentální retardací důležitá pro pracovní výchovu a ergoterpii. Praktická část přibližuje čtenáři průběh výzkumu a hodnocení základní skupiny uživatelů služeb a případových studií, hodnocení kontrolních testů, zda vybrané praktické činnosti mají vliv na rozvoj jemné motoriky. KLÍČOVÁ SLOVA: Jemná motorika, grafomotorika, lateralita, mentální retardace, dětská mozková obrna, praktické činnosti.
Masáž jako kompenzační prostředek grafomotorického výkonu u dětí s mozkovou obrnou
Fojtová, Jana ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název práce: Masáž jako kompenzační prostředek grafomotorického výkonu u dětí s mozkovou obrnou. Cíle práce: Cílem diplomového výzkumu je ověřit pozitivní účinek uvolňující masáže u dětí s mozkovou obrnou ve vztahu k aktuálnímu grafomotorickému výkonu. Metody: Práce je koncipována jako vnitroskupinový experimentální výzkum. Pretest a posttest je proveden pomocí vybrané položky Ozeretzkého testu a pomocí nestandardizovaného Testu kroužků a Testu vln. Výsledek: Pomocí použitých metod nebyl prokázán pozitivní efekt uvolňující masáže na aktuální grafomotorický výkon dětí s mozkovou obrnou. Klíčová slova: grafomotorika, mozková obrna, uvolňující masáž, účinky masáže
Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 až 5letých)
Pejchalová, Zuzana ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent)
diplomové práce Příjmení a jméno: Bc. Pejchalová Zuzana Katedra: psychologie PdF UK Praha Název práce: Osvojování kresby dětmi předškolního věku (3, 4 - 5letými) Název práce v anglickém jazyce: Learning to draw in preschoolers (3, 4 and 5 years old) Vedoucí práce: PhDr. Miroslav Klusák, CSc. Počet stran: 63 Počet příloh: 30 Počet titulů použité literatury: 14 Klíčová slova: Kresba v mateřské škole Grafomotorika Skupinová kresba Řízená kresba Volná kresba Resumé v českém jazyce Diplomová práce je zaměřena na osvojování kresby dětmi předškolního věku. Popisuje jednotlivé výtvarné složky denního programu, při nichž děti v mateřské škole kreslí. Blíže pak charakterizuje, co děti kreslí v jednotlivých složkách, o co jde učitelce a jaké výchovné cíle prosazuje. A na závěr se zaměřuje na kresebné rozdíly mezi jednotlivými dětmi.
Rozvoj grafomotoriky dětí předškolního věku pomocí výtvarných činností
KREJČOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá grafomotorikou u dětí předškolního věku a jejím rozvojem. Cílem je zachycení úrovně grafomotoriky u vybrané skupiny dětí před nástupem do školy a její rozvoj pomocí výtvarných činností. V teoretické části je nastíněna charakteristika vývojového období předškolního věku dítěte se zaměřením na grafomotorický rozvoj. Dále je uveden význam a vývoj dětské kresby, pracovní a hygienické návyky při kreslení a psaní. Praktická část se zabývá úrovní grafomotoriky vybrané skupiny dětí před zahájením a po ukončení práce s vytvořenými pracovními listy. Zabývá se vhodností metodického materiálu pro děti předškolního věku. K realizaci výzkumu jsou použity metody pozorování, rozhovoru a analýza diagnostických listů. Ze zjištěných poznatků byly vytvořeny závěry pro další praxi.
Grafická motorika předškolních dětí a její rozvoj před vstupem do základní školy.
KOCOVÁ, Ilona
Tato bakalářská práce se zabývá úrovní grafické motoriky u dětí v předškolním věku a odstranění obtíží v této oblasti. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, z nichž první teoretická charakterizuje dítě předškolního věku, vysvětluje pojem motorika, lateralita. Zabývá se vývojem kresby u dětí předškolního věku a správným úchopem psacího náčiní včetně jeho nácviku a správnou fixací polohy u pracovního stolu. Druhá - praktická část popisuje průběh grafomotorického kurzu, obsahuje kazuistiky dětí a analýzu jejich kreseb a fiktivního písma před a po grafomotorickém kurzu.
Grafická motorika předškolních dětí a její rozvoj před nástupem do školy
JAKEŠOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá grafickou motorikou předškolních dětí a jejím rozvojem před nástupem do školy. Cílem práce je zachycení a rozvoj úrovně grafomotorických dovedností a prokázání pozitivního dopadu preventivně - stimulačního programu na úroveň grafomotorických dovedností předškolních dětí. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část vymezuje teoretické poznatky, druhá část je praktická. Teoretická část se zabývá vývojovým obdobím předškolního dítěte, kresebným projevem, motorickými schopnostmi zaměřenými na oblast hrubé a jemné motoriky, grafomotoriky, senzomotoriky, vizuomotoriky a audiomotoriky. Dále správnými pracovními návyky při kreslení a psaní jako je poloha těla, uvolnění ruky, úchop a výběr psacího náčiní. Rozebírá také problematiku školní zralosti a připravenosti dítěte. Praktická část se skládá ze dvou částí. První částí je vypracování metodického materiálu preventivně stimulačního programu rozvoje grafomotoriky předškolních dětí. Druhá část je zaměřena na zjištění úrovně grafomotorických dovedností vybrané skupiny dětí v mateřské škole před zahájením a po ukončení práce s programem. K výzkumu byly použity metody pozorování a rozhovor. Ze zjištěných poznatků jsou pak vytvořeny závěry pro další praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.