Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 201 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití arteterapeutických postupů u jedinců s neadekvátním sebepojetím
MRÁZOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce pojednává o využití arteterapie při práci s dospělými jedinci s neadekvátním sebepojetím. Je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly, které se zabývají sebepojetím a arteterapií. Sebepojetí se zabývá vztahem člověka k sobě samému, který zásadním způsobem ovlivňuje možnosti, jak se jedinec může vztahovat ke světu a uspět v něm. Arteterapie v užším pojetí využívá výtvarné umění pro terapeutické účely. Praktická část referuje o arteterapeutické práci s dospělými jedinci s neadekvátním sebepojetím. Výzkumné výstupy jsou prezentovány v podobě případových studií.
Využití arteterapie ve specifické výtvarné tvorbě dětí z dětských domovů.
KOLMANOVÁ, Klára
Tato bakalářská práce je věnována možnostem arteterapie v dětském domově se školou a analýze výtvarného projevu dětí umístěných v tomto zařízení. V první části popisuje úskalí ústavní péče a poruchy chování, které jsou u dětí v dětském domově se školou nejčastější. Věnuje se také hlavním přístupům v arteterapii a vývoji dětské kresby. V hlavní části popisuje práce dvouletý průběh skupinové arteterapie v konkrétním zařízení a práci s klienty, její průběžné výsledky dokladuje na dvou podrobnějších kazuistikách. Na závěr shrnuje, jak vypadá typický výtvarný projev dětí z dětského domova se školou, ilustruje ho vloženými obrazovými příklady a zjištění komparuje s poznatky v odborné literatuře.
Využití arteterapeutických postupů v procesu integrace dětí se zdravotním postižením
SUMANNOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá psychologickou a sociální problematikou zdravotně postižených, charakteristikou termínu integrace, druhy integrace, aspekty integrace. Zmiňuje také některé organizace, které se integraci postižených dětí věnují a způsob jejich práce. Praktická část je věnována konkrétní kazuistice, možnostem využití arteterapeutických postupů a technik při rozvoji některých schopností podporujících integraci klientky předškolního věku a jejímu výtvarnému projevu. Závěrem shrnuje poznatky, zkušenosti a přínosy arteterapeutického působení na proces integrace.
Na hraně - arteterapie jako inspirace pro výtvarné vzdělávání
Burešová, Tereza ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Na hraně arteterapie j ako inspi race pro výtvarné vzdělávání" se zabývá postupy , které jsou typické pro arteterapeutické působení. Nahlíží však na ně o ptikou výtvarného pedagoga. teoretické části práce definuje vzdělávací působení vysvětluje výchova cíle vzdělávání pedagogický pracovník. Zaměřuje se také na konkrétní zákonitosti vzdělávací oblasti Umění a kultura Následně tyto poznatky porovnává s ým působení zákl adní cíle této disciplíny a uvádí přís tupy, které arteterapie využívá. Poté práce základní rozdíl těchto oblastí ve kterých se potkávat. Didaktická a výtvarná část práce se z aměřuje na příklady konkrétních pro vzděláv ací potřeby ve formě graficky zpraco vané příručky Příručka obsahuje pět výtvarných aktivit , které mohou být inspirací pro vyučující výtvarné výchovy. Součástí je t aké teré byly realizovány ve 4. třídě základní ško ly. rámci práce byla také provedena kvalitativní výzkumn á sběru byly rozhovory se třemi respondentkami. Na základě analýzy ů ráce závěru nároky, kt eré může alterov aná původně arteterapeutická aktivita klást na o sobnost výtvarného pedago ga příno sy, které může mít pro žáky. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, arteterapie, metody, cíle, o sobno stně sociální rozvoj,
Využití arteterapeutických technik a postupů v práci speciálního pedagoga
Kasalová, Markéta ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se opírá o odborníky avizovanou proměnu oboru speciální pedagogiky a s ní související rozšiřování škály nástrojů a kompetencí speciálního pedagoga. Jejím cílem a hlavním tématem je popsat a představit techniky a postupy výtvarné arteterapie, které mohou být využívány právě speciálními pedagogy. Tomuto účelu je nakloněn humanisticky orientovaný směr arteterapie, z něhož je v popisu technik vycházeno. Možné působení arteterapeutických postupů je rozděleno do tří oblastí. A to na aktivizaci a osvěžení, relaxaci a uvolnění, sociální interakci a komunikaci. Toto rozdělení je doplněno příklady konkrétních cvičení a popisem jejich použití v různých skupinách. Text práce obsahuje i přehled vývoje speciální pedagogiky a popis jejích současných trendů, kapitolu věnovanou umění, stručný přehled ostatních expresivních terapií a samostatnou kapitolu zaměřující se na výtvarnou arteterapii.
Využití prvků arteterapie u žáků ve střední speciální škole (praktické)
Koubská, Patricie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Využití prvků arteterapie u žáků ve střední speciální škole (praktické) Tématem bakalářské práce je využití arteterapeutických postupů u žáků z praktické dvouleté školy. Cílem práce je posoudit možnosti využití prvků skupinové arteterapie k rozvoji sebepoznání, komunikace, k posílení prosociálních vazeb a zvýšení pocitu skupinové sounáležitosti. Arteterapie je zde pojímána v užším slova smyslu jako terapie výtvarným uměním. Teoretickými východisky práce budou metody arteterapie, jejich možnosti a postupy, vývojové aspekty dospívání, specifika dospívání u žáků se znevýhodněním (problematika mentální retardace, specifických poruch chování, problematika žáků se sociálním znevýhodněním, se zdravotním znevýhodněním). V praktické části práce popisuji využití těchto metod v hodinách výtvarné výchovy.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 201 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.