Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vojtěch Preissig a typografie jeho doby
Hošková, Markéta ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Vlčková, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na obnovu typografie od 90. let 19. století, zhruba do poloviny 20. století. Zvláštní pozornost je v této práci věnována typografické tvorbě Vojtěcha Preissiga a jeho tvorbě českého původního písma typografického. V návaznosti na Preissigův odkaz pak práce sleduje typografickou tvorbu několika jeho současníků, především Jaroslava Bendy a Karla Dyrynka. Práce tak vytváří přehlednou studii poukazující na celkovou situaci české typografie v daném období.
Relace mezi verbální a neverbální složkou v reklamních komunikátech.
Rybová, Aneta ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahy verbální a neverbální složky v reklamních komunikátech. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy všeobecně, cílové skupiny a modelu působení reklamy na adresáta. Podrobněji jsou zpracovány jednotlivé složky heterogenního komunikátu, tedy složka verbální (slovo) a neverbální (především obraz a barva). Druhou (praktickou) část představuje analýza osmi tištěných časopisových reklam ze dvou okruhů, kterými jsou reklamy na automobily a reklamy na banky. Práce obsahuje srovnání jednotlivých reklam v rámci každého okruhu a závěrem rovněž srovnání specifik obou kategorií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno?
Korábková, Kateřina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
(abstrakt) Práce Časopis Raut, proč nemají graficky výjimečné časopisy na růžích ustláno? podrobně popisuje časopis, který vycházel počátkem 90. let. Detailním způsobem se věnuje jednotlivým prvkům jeho mimořádné grafické úpravy. Její výjimečnost vychází nejen z nezvyklého formátu Rautu, ale i z velkorysé práce s obrazovým materiálem a typografií, která se vymyká běžným pravidlům pro časopiseckou produkci. Neobvyklost Rautu se týká i obsahového zaměření časopisu, které má přesah směrem k národnostnímu podtónu. Pro hlubší pochopení Rautu je nezbytné zasazení časopisu do kontextu 90. let, který byl pro jeho vznik klíčový. Vzhledem k výlučnosti Rautu na časopis reagoval tisk, odlišně český a zahraniční, přičemž tato práce sestavuje mediální obraz Rautu. Součástí práce je i rozhovor se šéfredaktorem a art direktorem Rautu Alešem Najbrtem. Rautu vyšlo pouze pět čísel a na jeho zániku se podílelo několik faktorů. Z nich vychází závěr práce, který lze zobecněné podobě aplikovat na jiné časopisy s výjimečnou nebo nezvyklou grafickou úpravou.
Fotografický plakát ve výtvarné výchově
Tomanová, Jana ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zkoumání diskursu fotografie a plakátu. Tyto dva fenomény se snažím propojit do jedné průřezové teorie a vytvořit jejich obecnou charakteristiku. Práce hledá vzájemné průsečíky fotografie a grafického designu/plakátu a aplikuje je v teorii plakátové tvorby. Teoretické principy jsou v didaktické části uvedeny do vyučování výtvarné výchovy na ZŠ. Stejný přístup je uplatněn ve vlastní výtvarné práci. Klíčová slova: Fotografie, grafický design, plakát, fotografická plakát, nová média, typografie
Originální a převzatý zdroj v síti internet
Svatý, Michal ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Švantner, Martin (oponent)
Práce se věnuje problému autorství na internetu. Pokládá si otázku zda můžeme k dílu přistupovat čistě jako k uzavřené struktuře znaků, nebo zda je nutné brát dílo jako širší strukuru. První část obecně ukazuje internet a jeho specifika coby média. Druhá část je věnována problému autorství, východiskem je zde tradiční pohled Nelsona Goodmana, který zkoumal vztah autenticity díla s ohledem na vnitřní uspořádání prvků zkoumané struktury objektu. Třetí část ukazuje teorie, které jsou v rozporu se stanovisky Nelsona Goodmana, řada pohledů různých autorů popisuje prostředí podléhající neustálým změnám a vyznačující se neustálým sdílením informačních zdrojů. Pozdější teorie ukazují, že pohled na autorství přesahuje doménu daného díla. Závěr přináší syntézu těchto pohledů.
Srovnání grafické stránky deníku Blesk z roku 1993 a 2012.
Mojžíšová, Marcela ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Slanec, Jaroslav (oponent)
Tato práce "Srovnání grafické stránky deníku Blesk z roku 1993 a 2012" se věnuje analýze grafické úpravy nejprodávanějšího českého bulvárního deníku Blesk. První část práce je věnována obecným vizuálním znakům tiskovin. Tento teoretický rámec je důležitý pro vymezení zkoumané oblasti a definici klíčových termínů, se kterými budu pracovat v praktické části. Pro komparaci vizuální stránky deníku Blesk z roku 1993 a roku 2012 jsem si z každého roku vybrala jeden týden, respektive pět čísel deníku z jednoho týdne (pondělí - pátek). Následná analýza se zaměřuje na celkovou vizuální stránku daných čísel (formát, rozměr, okraje) a také na dílčí znaky, jako jsou užité barvy, fotografie, uspořádání jednotlivých stran s důrazem na titulní stranu, usazení nadpisů, a použití dalších grafických doplňků. Po popisu typografických znaků z každého období zvlášť docházím ke kapitole, jejímž cílem je komparace obou souborů a zhodnocení změn, ke kterým v průběhu devatenácti let došlo. Závěr věnuji svým osobním dojmům z obou ročníků zvoleného deníku a vlastnímu zhodnocení přínosu této práce.
Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)
Maňasová, Martina ; Slanec, Jaroslav (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce "Grafická podoba měsíčníku Žena a móda (1949-1995)" se zabývá grafickou úpravou tohoto časopisu, přičemž zkoumá celkové i dílčí změny v jeho typografii. Časopis vycházel téměř polovinu století, od ledna roku 1949 do července roku 1995, kdy byla jeho produkce ukončena z finančních důvodů. Práce si klade za cíl tuto dobu rozdělit na úseky, které byly z hlediska grafické podoby časopisu něčím přelomové. Zaměřuje se nejprve na historický kontext, technické aspekty dobové typografie a vliv marxismu-leninismu na grafickou úpravu periodik. Obsahuje také stručný slovníček základních pojmů. V analýze grafické podoby časopisu se práce zaměřuje na fyzické vlastnosti, sazbu, písmo, titulky, obálku nebo reklamy, vždy v rámci příslušných období. Dále je pro srovnání zařazen také stručný nástin grafické podoby nejznámějších světových módních časopisů, které vycházely ve stejné době jako Žena a móda. Práce si všímá také nové konkurence Ženy a módy po roce 1989 a je doplněna obrazovým materiálem. Klíčová slova Typografie, grafická úprava, móda, časopis, design, sazba, písmo, titulní strana, odstavec, titulek, ilustrace, fotografie
Písma, obsahy a čas. Vizuální komunikace
Tojnarová, Lenka ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tématem diplomové práce se stal pohled na oblast písma v kontextech komunikace, historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá historickými, současně i soudobými tendencemi fenoménu, včetně reflektování písma v umění a vazby k mediální komunikaci. Druhá část práce, reagující na nejsilnější a nejinspirativnější momenty, se zaměřuje na praktické využití tématu ve výtvarné výchově. Třetí (výtvarná) část využívá poznatků mediální a výtvarné výchovy a propojuje je v interaktivní výukový materiál, který vybízí studenty k aktivnímu vnímání vizuální kultury.
Jednotný vizuální styl
Capouchová, Nina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Námětem mé diplomové práce je jednotný vizuální styl (podobor grafického designu). Diplomová práce se skládá ze tří částí - teoretické, didaktické a praktické. Teoretická část popisuje téma jednotného vizuálního stylu z hlediska historického vývoje, jeho uplatnění a postavení, především u nás v České Republice. Didaktická část navazuje výtvarnými řadami určenými pro žáky 2. stupně ZŠ. Praktická část je popisem mé výtvarné práce vycházející z tématu jednotného vizuálního stylu. Přínosem i cílem této diplomové práce, bylo objasnit problematiku jednotného vizuálního stylu jako součást komplexní komunikace značky a podnítit u dětí zájem o téma grafického designu za využití různých výtvarných technik.
Historie a úroveň soutěže o nejkrásnější české knihy roku z pohledu hodnotící komise a reakcí v dobovém tisku
Richter, David ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Landová, Hana (oponent)
v českém jazyce: Tato práce se zabývá porovnáním jednotlivých ročníků soutěže Nejkrásnější české knihy roku mezi lety 1966 až 1990 s ohledem na celkový stav československé knižní grafiky, typografie a polygrafie. Sumarizace historického vývoje je provedena analýzou dobových periodických publikací odborného i laického charakteru. Práce je rozdělena na teoretický úvod k problematice s přesahem k historickým souvislostem, samotnou analýzu reflexí soutěžních ročníků a na stručné představení čtyř výrazných osobností knižní grafiky a typografie druhé poloviny 20. století Oldřicha Hlavsy, Milana Hegara, Jiřího Rathouského a Adolfa Hoffmeistera.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.