Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
COBIT in small business
Steiner, Štefan ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Cílem práce je vypracovat univerzální postup zavedení konceptu IT Governance využitím metodiky COBIT do prostředí malého podniku. Tato diplomová práce chápe COBIT jako nástroj, pomocí kterého lze vytvořit novou obchodní strategii firmy, která podniku zajistí větší konkurenční sílu v konkurenčním boji. Hlavním přínosem této diplomové práce je teoretický výzkum, jehož výsledkem je návrh jako by měla malá firma (jejíž detailní charakteristika je v práci blíže popsána) postupovat v případě, že se rozhodne své podnikové IS / IT efektivně spravovat, řídit a kontrolovat. Tento teoretický postup je následně otestován na reálné malé firmě v případové studii.
Systémy řízení podnikové informatiky
Hrubý, Karel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Faina, Michal (oponent)
Tématem této diplomové práce jsou Systémy řízení podnikové informatiky. Práce je rozdělena do tří částí, přičemž první dvě části poskytují na zpracované téma ucelený pohled a soustřeďují dosavadní poznatky ze zkoumané oblasti. Třetí část je složena z vlastních závěrů na základě dostupných materiálů. K celkovému řízení IT je zapotřebí řídit a měřit výkonnost IT. Proto se první část zabývá řízením výkonnosti IT (IT Performance Management - ITPM). Řízení výkonnosti by mělo prorůstat celou organizací a ITPM by mělo být součástí celkového řízení výkonnosti organizace. Výkonnost je potřeba řídit a měřit na všech úrovních organizace (strategické, taktické a operativní úrovni). Aby organizace mohla měřit výkonnost IT, je potřeba navrhnout relevantní metriky. Tyto metriky se nejlépe navrhují podle nějakého rámce, ať už se jedná o ITIL či COBIT. Druhá část mé práce se zabývá rámci pro řízení IT a jejich podpory pro návrh metrik. Zabývá se novou vlnou v IT -- ITSM (IT Service Management). De facto standardem pro ITSM je ITIL. Dále druhá část rozebírá de facto standard pro IT Governance COBIT a IT Balanced Scorecard, který slouží k vyjasnění a převedení vize a strategie do konkrétních cílů. Třetí část popisuje konkrétní postup pro návrh metrik podle rámce ITIL. Tato část rovněž popisuje software Metricus, který umožňuje centralizovanou správu ITPM a využívá holistický pohled na celkové ITPM.
Proposition of application of internal IT Helpdesk
Andiľová, Alexandra ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Jančuška, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma: "Návrh aplikace interního IT Helpdesku", je, na základě teoretických požadavků daných odbornými standardy (především mezinárodní standard Information Technology Infrastructure Library -- ITIL a také Control Objectives for Information and related Technology -- COBIT) a požadavek IT managementu moderního výrobního podniku, navrhnout aplikaci interního IT Helpdesku za účelem podpořit v podniku podnikové řízení IT služeb -- IT Service Management. Abych dosáhla výše uvedeného cíle práce, věnovala jsem se nejprve studiu odborných standardů -- ITILu a CobiTu. Interní požadavky na funkcionalitu aplikace jsem získala prostřednictvím kontaktu s IT manažerem výrobního podniku. Na základě zdokumentovaných požadavků jsem na závěr vytvořila konkrétní návrh aplikace IT Helpdesk. První část práce je zaměřená na doporučení mezinárodně uznávanými odbornými standardy, kde jsem použila zejména charakteristiku procesů důležitých pro IT Service Management podle ITILu, a také pár teoretických podkladů pro tuto tématiku z pohledu CobiTu. Součástí této části práce jsou i na základě přímé komunikace s IT manažerem zdokumentované interní požadavky na funkcionalitu aplikace. Druhá část práce je výsledkem uvážení všech zdokumentovaných požadavků a obsahuje koncept navrhované aplikace IT Helpdesk. Samotná realizace návrhu aplikace IT Helpdesk je v rukou podniku. Výsledný návrh aplikace je podkladem pro příslušné interní IT vývojáře výrobního podniku nebo pro spolupracující dodavatelskou firmu, na základě kterého by měla softwérovou aplikaci vyvinout a následně implementovat. Bakalářská práce poukazuje na důležitost Řízení IT služeb v podniku a vyzdvihuje fakt, že využití těch nejlepších praktik z mezinárodních standardů ITIL a CobiT má obrovský vliv na efektivní řízení podnikové informatiky, dokonce i při návrhu podpůrných nástrojů, jakým je i IT Helpdesk. Práce je přínosem nejen pro konkrétní výrobní podnik, ale i pro další společnosti, které o uplatněné IT Service Management uvažují.
Trendy a výzkumné směry ICT služeb
Jelínek, Ivan ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současným stavem ICT služeb a trendy jejich výzkumu. Cílem této práce je identifikovat základní směry tohoto výzkumu, nastíní pokrok a různé teoretické koncepce v těchto oblastech. Je založena na analýze odborné literatury, monografických publikací ale hlavně dostupných článků v renomovaných odborných časopisech získaných především ze sítě VŠE a jejich zpracování s ohledem na zaměření této práce. Samotná analýza se pak opírá o data dostupná v rámci systému ISI Web of Knowledge. Práce je rozdělena do tří hlavních tematických oblastí. První oblast podává kompaktní výklad o problematice hlavních směrů výzkumu v oblasti ICT služeb. Tato část přináší teoretické zakotvení práce. Druhá oblast řeší správnou definici vlastností ICT služeb převážně podle ITIL v3 a COBIT 4.1 a přináší do této práce pohled těchto metodik. Dále diskutuje možné problémy vznikající při řízení ICT služeb. Třetí oblast se věnuje analýze výzkumných směrů a trendů v oblasti ICT služeb. Analyzuje pracoviště, periodika, odborné konference a autory, zabývající se tímto tématem a podle toho určuje výzkumné směry a snaží se odhadnout budoucí trendy v této oblasti.
Řízení projektů: Přesouvání datových center
Šťastný, Jan ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Práce se snaží provést přehled projektových metodik, pomocí kterých by mohl být řízen projekt přesunu datového centra. Cílem práce je na základě popisu jednotlivých metodik vybrat takové projektové metodiky, které by se mohly k přesunu datového centra využít. Na vybrané oblasti projektového řízení ukázat konkrétní rozdíly nejvhodnějších metodik a prakticky ukázat, jak by řízení této oblasti podle dané metodiky v praxi vypadalo.
Metoda hodnocení ServiceDesku dle ITILu a dalších metodik
Vrchotová, Olga ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Hlavním cílem této práce je vytvořit metodiku pro rychlé zhodnocení funkce Service Desk. Diplomová práce je rozdělena do tří logických celků. V úvodní části je nejprve popsán teoretický základ metodik využívaných pro fungování IT služeb obecně a následně pak je v práci popsán proces dodávek IT služeb ve společnosti Pražská energetika a.s. Dále je na základě úvodní analýzy vytvořena metodika pro hodnocení Service Desku v jednotlivých aspektech jeho fungování, a to včetně souvisejícího životního cyklu poskytování IT služeb. V závěrečné části je navržená metodika aplikována v několika vybraných společností.
Softwarová podpora řízení projektů, návrh a volba řešení odpovídajícího požadavkům IT firmy
Petřík, Tomáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kvasňa, Roman (oponent)
Tato práce se nejprve zabývá srovnáním metodik COBIT a CMMI for Development z hlediska podpory řízení projektu. Na jejím základě je provedena analýza současného stavu procesů a softwarové podpory řízení projektů v nejmenované společnosti a návrh změn v procesech a v softwarové podpoře. Práce dále obsahuje přehled vybraných open-source nástrojů umožňující podporu řízení projektů a přínosy z jejich vzájemné kombinace. Zásadním bodem práce je implementace vybraných nástrojů, změny v procesech a úpravy stávajících nástrojů na míru. Před změnami a po změnách je provedeno ověření úrovně zralosti procesů na základě metodik. V závěru práce je pak ověřování výsledků práce na základě pilotního provozu aktualizovaných procesů, a nových a aktualizovaných nástrojů pro jejich podporu.
Srovnání metodik zaměřených na řízení ICT procesů s důrazem na ITIL
Žižka, Petr ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Janeček, Tomáš (oponent)
Obsahem této diplomové práce je podrobný popis metodik a sad nejlepších praktik pro řízení informatických procesů a informatiky jako celku, jejich srovnání z hlediska historie, obsahu, zaměření a struktury. V této práci je kladen důraz zejména na sadu nejlepších postupů zvanou Information Technology Infrastructure Library (ITIL). V práci jsou také popsány vzájemné vztahy mezi jednotlivými metodikami a mezi ITILem v2 a v3 a to, jakým způsobem využívat tyto metodiky společně tak, aby nastal maximální synergický efekt. První kapitola je věnována ITILu. Popisuje jeho historii, zejména jeho druhou verzi. Zvláštní kapitola je věnována popisu rozdílů mezi druhou a třetí verzí a mapování procesů z druhé verze na verzi třetí. Jsou zde popsány základní principy ITILu v3 a podrobný popis jednotlivých publikací a hlavních procesů. Další část se zabývá ČSN/ISO 20 000, Cobitem a ITGPM. U každého z těchto dokumentů je uveden popis, výhody jeho implementace a vztah vůči ITILu. U normy ČSN/ISO 20 000 je navíc ještě popsán způsob, jakým je možné certifikaci získat. V následující části je provedeno detailní srovnání ITILu, Cobitu a ČSN/ISO 20 000. Srovnávacími kritérii jsou: typ, předmět, velikost organizace, odvětví, dostupnost, certifikace organizace, certifikace jednotlivců, vazba na ostatní metodiky, rozsah, koncept životního cyklu, popis procesů, silné a slabé stránky. Praktická část této diplomové práce se zabývá zejména optimalizací katalogu služeb a tvorbou prototypu SLA pro IT oddělení Rádia Svobodná Evropa. Tato část je hlavním přínosem této práce.
Standardy bezpečnosti, vývoj, porovnání
Böhmová, Lucie ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Doucek, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou řízení bezpečnosti informací. V teoretické části je objasněn pojem bezpečnost informačních systémů. Dále se práce zabývá jednotlivými koncepty řízení a spojenými metodikami. V další části je uveden základní přehled standardů a norem v Americe i v Evropě. Zmíněné koncepty, metodiky a normy jsou definovány v historickém vývoji a logicky vzájemně porovnány. Praktická část práce se věnuje zhodnocení a analýze vyzrálosti vybraných IT procesů ve společnosti Digital Solutions, s.r.o. dle metodiky Cobit.
Metodiky řízení informatických procesů
Řenč, Leoš ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kufner, Vladimír (oponent)
Obsahem této diplomové práce jsou metodiky řízení informatických procesů, jejich srovnání z hlediska obsahu, zaměření, nabízené podpory při jejich aplikaci a školení zaměstnanců, z hlediska mezinárodního uznání a rozšíření mezi podniky. Práce se zaobírá aspektem vzájemné návaznosti metodik a použitím takto provázaných metodik v podnikové praxi. Úvodní část je věnována charakteristice jednotlivých metodik, popsáním jejich základních konceptů a návazností. Je zde uvedeno rozšíření metodik ve vybraných zemích včetně naznačeného trendu budoucího vývoje. Následující část této práce se zabývá možnostmi certifikace a školení pro všechny uvedené metodiky, možnostmi podpory při zavádění. Je zde charakterizován stav současné nabídky pro oblast školení a podpory metodik řízení informatických procesů v České republice. Přínosem těchto prvních dvou částí je přehledné srovnání dle definovaných kritérií. Závěrečná část je zaměřena na praktickou aplikaci metodik řízení IT procesů v jejich vzájemné návaznosti. Je zde obsažena hrubá analýza uplatnění jednotlivých metodik v České pojišťovně a na ní navazující detailní analýza vybraných IT procesů. V návaznosti na detailní analýzu jsou uvedeny návrhy na optimalizaci jednotlivých procesů. Toto je v souvislosti s probíhající aktualizací procesů hlavní přínos této práce. Jsou zde popsány aktuálně platné přístupy k této problematice v České pojišťovně i předpokládaný budoucí vývoj.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.