Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a návrh průzkumu trhu ohledně BI reportingu a dashboardů
Andiľová, Alexandra ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce s názvem "Analýza a návrh průzkumu trhu ohledně BI reportingu a dashboardů" je analyzovat hlavní principy přístupů Business Intelligence a Corporate Performance Management se zaměřením na reporting a dashboardy výkonnosti podniku, a navrhnout průzkum trhu ohledně BI reportingu a dashboardů ve formě dotazníku, který zmapuje současný stav využití BI reportingu a dashboardů v evropských podnicích. Obsah finálního návrhu průzkumu trhu vychází z definovaných klíčových oblastí BI reportingu a dashboardů, a je vytvořen pomocí základních statistických principů pro tvorbu úspěšných průzkumů trhů. Finální návrh dotazníku představuje hlavní vstup pro samotnou realizaci kvantitativního průzkumu trhu, která je naplánována v létě roku 2014. První část diplomové práce představuje teoretický základ pro analýzu klíčových oblastí, na kterých je obsah otázek průzkumu trhu postaven. Tato část obsahuje úvod do BI a CPM (kapitola 2), následuje identifikace a definování klíčových faktoru pro úspěšný BI reporting a dashboardy (kapitola 3). V poslední kapitole této části (kapitola 4) jsou shrnuty základní statistické principy pro tvorbu úspěšných průzkumů. Druhá, praktická část diplomové práce (kapitola 5), představuje celkový design průzkumu trhu. Tento návrh popisuje rozsah a cíle průzkumu, profil respondentů a specifikaci dotazníku ve formě otázek s předefinovanými škálami možných odpovědí. Finální návrh dotazníkové formy je také k dispozici v příloze č. 1 ve formátu MS Excel. Diplomová práce poukazuje na důležitost efektivního reportingu výkonnosti a na přínos dashboardov v podnicích a nastiňuje klíčové oblasti v této problematice, na které by se představitelé podniku měli zaměřit co nejvíc. Dalším přínosem této práce je samotný dotazník, který může přinést zajímavé a hodnotné výsledky ohledně současného stavu BI reportingu a dashboardov implementovaných a využívaných v evropských krajinách.
Proposition of application of internal IT Helpdesk
Andiľová, Alexandra ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Jančuška, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma: "Návrh aplikace interního IT Helpdesku", je, na základě teoretických požadavků daných odbornými standardy (především mezinárodní standard Information Technology Infrastructure Library -- ITIL a také Control Objectives for Information and related Technology -- COBIT) a požadavek IT managementu moderního výrobního podniku, navrhnout aplikaci interního IT Helpdesku za účelem podpořit v podniku podnikové řízení IT služeb -- IT Service Management. Abych dosáhla výše uvedeného cíle práce, věnovala jsem se nejprve studiu odborných standardů -- ITILu a CobiTu. Interní požadavky na funkcionalitu aplikace jsem získala prostřednictvím kontaktu s IT manažerem výrobního podniku. Na základě zdokumentovaných požadavků jsem na závěr vytvořila konkrétní návrh aplikace IT Helpdesk. První část práce je zaměřená na doporučení mezinárodně uznávanými odbornými standardy, kde jsem použila zejména charakteristiku procesů důležitých pro IT Service Management podle ITILu, a také pár teoretických podkladů pro tuto tématiku z pohledu CobiTu. Součástí této části práce jsou i na základě přímé komunikace s IT manažerem zdokumentované interní požadavky na funkcionalitu aplikace. Druhá část práce je výsledkem uvážení všech zdokumentovaných požadavků a obsahuje koncept navrhované aplikace IT Helpdesk. Samotná realizace návrhu aplikace IT Helpdesk je v rukou podniku. Výsledný návrh aplikace je podkladem pro příslušné interní IT vývojáře výrobního podniku nebo pro spolupracující dodavatelskou firmu, na základě kterého by měla softwérovou aplikaci vyvinout a následně implementovat. Bakalářská práce poukazuje na důležitost Řízení IT služeb v podniku a vyzdvihuje fakt, že využití těch nejlepších praktik z mezinárodních standardů ITIL a CobiT má obrovský vliv na efektivní řízení podnikové informatiky, dokonce i při návrhu podpůrných nástrojů, jakým je i IT Helpdesk. Práce je přínosem nejen pro konkrétní výrobní podnik, ale i pro další společnosti, které o uplatněné IT Service Management uvažují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.