Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,209 záznamů.  začátekpředchozí40190 - 40199další  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.06 vteřin. 

Měření výkonnosti podniku
Pavlová, Petra ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Krejčí, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací Business Intelligence (BI) podporujícího řízení podnikové výkonnosti ve společnosti ISS Europe, spol. s r. o. Společnost se zabývá poskytováním licencí a implementací vlastních softwarových produktů i softwarových produktů třetích stran. V dané společnosti je nejprve provedena analýza, která slouží jako podklad pro implementaci řešení BI, které by mělo být provázáno s podnikovou strategií. Hlavním cílem je implementace pilotního řešení BI podporující monitorování a optimalizaci výkonnosti podniku. Mezi dílčí cíle patří analýza souvisejících pojmů, analýza podnikové strategie, identifikace strategických cílů a metrik a návrh a implementace pilotního BI řešení. V teoretické části se práce věnuje analýze pojmů souvisejících s výkonnosti podniku a implementaci BI, základnímu popisu společnosti a analýze její podnikové strategie. Následuje praktická část, která vychází z teoretických poznatků. Ve společnosti je provedena analýza prostřednictvím metodiky Balanced Scorecard (BSC), jejíž výsledek je znázorněn prostřednictvím strategické mapy. Tato metoda je poté vhodně podpořena implementací metody Activity Based Costing (ABC), která rozděluje náklady společnosti podle aktivit. Výsledkem jsou poté informace o tom, jaké náklady jsou spojeny s vyřizováním jednotlivých vývojových, implementačních a provozních požadavků pro konkrétní zakázku. Následuje samotný návrh a implementace BI řešení, které zahrnuje vytvoření datového skladu, datových pump, multidimenzionální kostky a vzorových reportů. Hlavním přínosem této práce je poskytnutí vedení společnosti analýzu podnikových dat s využitím vícerozměrného pohledu, které lze využít jako podklad pro rychlá a správná rozhodnutí, realistické plánování a optimalizaci výsledků a výstupů.

Analýza trhu pracích prostředků a značky Perwoll na českém trhu
Bravená, Martina ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza trhu pracích prostředků na českém trhu se zaměřením na značky Perwoll a potvrdit či vyvrátit předem stanovené hypotézy pomocí získaných informací z primárního a sekundárního výzkumu. Následně předložit doporučení pro další marketingovou orientaci značky. V rámci této analýzy se diplomová práce zabývá chováním spotřebitelů na trhu s pracími prostředky a jeho členěním. Práce je rozdělena do 3 hlavních částí. První část je teoretická a vytváří výchozí podklad pro ostatní kapitoly. Druhá část popisuje především trh pracích prostředků, jejich rozdělení a spotřebitelské vnímání. Jaké je povědomí značek a co hraje roli při rozhodování při nákupu pracího prostředku. Dále se práce zabývá samotnou značkou Perwoll a jejími charakteristikami. Poslední část práce se zabývá výzkumem, který byl proveden na základě primárních dat pomocí dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a navržena řešení na případné zlepšení.

Maligní onemocnění ženských rodidel - vyhledávání a prevence
Svěráková, Martina ; Turyna, Radovan (vedoucí práce)
V úvodu mé diplomové práce se nejprve zabývám procentuálním rozložením výskytu jednotlivých zhoubných nádorů reprodukčního ústrojí ženy. Dále nastiňuji jaké jsou možnosti a podmínky včasného záchytu těchto nádorů, a to pomocí různých diagnostických metod. Po úspěšném odhalení diagnózy následuje sestavení terapeutického plánu, který může spočívat jak v radikální chirurgické léčbě, tak pouze v preventivní dispenzarizaci. Ve 2. kapitole popisuji třídění nádorů ženských rodidel, a to na obecné, kde se nádory dělí na pravé a nepravé, histopatologické, kde se hodnotí histologický typ nádoru, jeho rozsah a stupeň diferenciace, a číselné kódování, které jasně označuje daný nádor číslem. Kapitola 3 zachycuje možné volby terapie zhoubných nádorů ženského genitálního traktu. Jako základní terapeutická metoda u většiny zhoubných gynekologických nádorů je považována chirurgická léčba. Chemoterapie, radioterapie a hormonální léčba nachází též své uplatnění v léčbě nádorů. Jednotlivé druhy prevence, jejich náplň a hlavní cíle popisuje kapitola 4. Základní dělení je na primární, sekundární, terciární a kvartérní. Definice screeningu a jeho kritéria pro zavedení do praxe jsou rozebrány v 5. kapitole. Prekancerózy jsou předmětem obsáhlé 6. kapitoly. Představují velké riziko pozdějšího rozvoje zhoubných nádorů. Informace o...

Aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou
JIROUTOVÁ, Pavla
Bakalářská práce je zaměřena na aktivizační činnosti pro seniory. Dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách patří aktivizační činnosti mezi základní činnosti při poskytování sociálních služeb. Teoretická část se skládá z osmi základních kapitol. První kapitola nastiňuje charakteristiku stárnutí a stáří. Následuje sociální práce se seniory, jelikož celá práce se zabývá právě seniorskou populace. Třetí kapitola obsahuje aktivní život seniorů, jeho význam a popis aktivního života v sociálních službách, které senioři využívají. Zbylé kapitoly se zabývají jednotlivými aktivizačními činnostmi, kterými jsou pohybové aktivity, trénování paměti, reminiscence, muzikoterapie a arteterapie. Cílem bakalářské práce je zmapovat aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Dílčím cílem je zjistit přínos aktivizačních činností pro seniory v Rychnově nad Kněžnou z pohledu seniorů. V závislosti na cílech práce jsou nastoleny dvě výzkumné otázky. Hlavní výzkumná otázka zní: Jaké aktivizační činnosti pro seniory jsou poskytovány v Rychnově nad Kněžnou? Dílčí výzkumná otázka zjišťuje, jaký je přínos aktivizačních činností pro seniory z pohledu seniorů. Pro praktickou část bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru, sekundární analýza dat a metoda vytváření trsů. Výběrový soubor tvořilo 7 klientů denního a týdenního stacionáře Farní charity v Rychnově nad Kněžnou, kde byl výzkum proveden. Respondenti byli vybráni účelovým kvótním výběrem. Výsledky jsou rozděleny do 2 částí podle výzkumných otázek. První část se týká sekundární analýzy dat organizací, které poskytují aktivizační činnosti pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Druhá část obsahuje subjektivní názory respondentů na aktivizační činnosti nabízené Farní charitou v Rychnově nad Kněžnou v rámci denního a týdenního stacionáře pro seniory. Výsledky jsou rozdělené do částí podle aktivizačních činností. Výzkum ukázal, že aktivizační činnosti pro seniory nabízejí v Rychnově nad Kněžnou dvě organizace ? Sociální služby města Rychnov nad Kněžnou a Farní charita v témž městě. Aktivizační služby, které poskytují seniorům, jsou pohybové aktivity, trénování paměti, reminiscence, muzikoterapie, arteterapie, přednášky, hraní her, zájmové kroužky, výuka cizího jazyka, společenské a kulturní akce. Z výzkumu, který byl proveden rozhovorem s klienty Farní charity v Rychnově nad Kněžnou, vyplývá, že nejnavštěvovanější aktivitou jsou pohybové aktivity a trénování paměti, kterých se účastní všichni dotazovaní. Na otázku, v čem vidí přínos trénování paměti, odpovídali, že si procvičují paměť, jsou v kontaktu s ostatními, dozvídají se nové informace, vyplňují si tak volný čas, nebo je pro ně tato aktivita zálibou. Přínos pohybových aktivit, cítí v procvičení těla. Reminiscence se ukázala také jako oblíbená činnosti. Důvodem je obliba ve vzpomínání. Méně oblíbená aktivita se projevila muzikoterapie a arteterapie. Získané poznatky bakalářské práce bude možno využít jako zdroj informací o aktivizačních činnostech pro seniory v Rychnově nad Kněžnou. Práce bude využita jako zpětná vazba pro zařízení, kde byl realizován výzkum.

Mladí lidé a alkohol: charakteristika a segmentace trhu
Adámková, Lenka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Štěpán, Jakub (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo rozdělit Generaci Y, tedy věkovou skupinu mladých lidí 18-32 let, do segmentů podle toho, jaké druhy alkoholických nápojů konzumují, a následně pro tyto segmenty doporučit vhodné výrobkové inovace pro český trh alkoholických nápojů. Pomocí analýzy sekundárních dat MML-TGI byly identifikovány pomocí faktorové a shluké analýzy čtyři segmenty: Raději něco lehčího..., Pivař a mixér, Tvrďák a Víno a sladší drinky. Následně pomocí kvalitativního výzkumu (skupinová diskuse s určenou věkovou skupinou) byl vytvořen strukturovaný dotazník pro kvantitativní výzkum. Data získaná tímto výzkumem byla rozdělena do stejných segmentů, které byly identifikovány v datech MML-TGI a následně pro ně byly doporučeny vhodné výrobkové inovace v oblasti alkoholických nápojů na základě preferencí respondentů zjištěných ve výzkumu.

Transparentnost přidělování grantů v obcích České republiky
Vlčková, Gabriela ; Vejchodská, Eliška (vedoucí práce) ; Osersová, Marta (oponent)
Diplomová práce se zabývá přidělováním grantů ve vybraných obcích České republiky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a podle jakých kritérií, rozhodují úředníci či političtí zástupci v komisích, radách a zastupitelstvech o rozdělení peněžních prostředků na grantové programy, které vyhlašují obce ve své samostatné působnosti. Výzkum byl proveden v konkrétních 10 obcích. Pro primární sběr dat byla využita metoda standardizovaného rozhovoru s příslušnými zaměstnanci úřadu zainteresovaných do grantové problematiky. Pro sekundární získání dat byla použita metoda desk research. Ve výzkumné části práce bude testovaná hypotéza, že grantové programy v obcích jsou nastaveny zcela transparentně. Mezi zkoumanými proměnnými budou cíle grantu, požadavky k získání grantu, kdo tvoří granty, kdo o nich rozhoduje, komu jsou přidělovány, do jaké výše jsou hrazeny, kontrola čerpání peněžních prostředků a zveřejňování grantových projektů.

Emocionální intence v meziválečné politické karikatuře (1918-1939)
Svobodová, Eva ; Köpplová, Barbara (oponent) ; Sekera, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o zobrazení vybraných událostí a osobností, u nichž je předpokládáno vysoce emočně zatížené veřejné hodnocení. Tato zobrazení politické tématiky byla sledována v období října 1918 - prosince 1919 a května 1938 - března 1939. v obdobích objektivně politicky dynamických a v oblasti kolektivních emocí hypertrofovaných. Základní teze zní: Karikatury vzbuzují hlavně negativní emoce (ačkoliv současně sekundárně - mohou implikovat ve vnímání i emoce pozitivní, celkové vyznění karikatur a jejich persvazivního záměru bývá především hodnotící negace zobrazeného). Mým cílem je pokusit se za využití metody sémiotické analýzy postihnout, jaké emoce mohly být v recipientech vzbuzovány a stanovit tzv. emocionální agendu. Dotkneme se i stereotypů ve vyobrazení jednotlivých jevů, ovšem jejich zaznamenání nepředstavuje stěžejní část práce. Metoda práce je inovací tradičních přístupů k interpretaci karikatur, jejich forem a obsahů. Jejím cílem je ověřit produktivnost zvolené metody pro případné další využití. Primárními pramennými zdroj i jsou výtisky satirických časopisů a novin, sekundárními pak odborná literatura z oblasti výzkumu karikatury, psychologie, historie a sémiotiky. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.

"Analýza obsahu inzerce vybraných odborných časopisů vydavatelství Economia
Umová, Jitka ; Bártová, Hilda (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Obsahová analýza Tato práce má zjistit, zda inzerce v odborném časopise pro B2B skupinu je skutečně zaměřená na tento tržní segment, jaké obory nejčastěji oslovují další firmy prostřednictvím inzerce, a zda je inzerce v těchto časopisech efektivní a oslovuje cílovou skupinu. Sekundárním předmětem práce je výzkum, jaká role je přižarována ženám v inzerci v časopise zaměřeném na ekonomiku a byznys. Analýza těchto zjištění je prováděna obsahovou analýzou.

Využití metod Competitive Intelligence pro malé a střední podniky
Soukup, Tomáš ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Střelka, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá možností integrace metod Competitive Intelligence a Business Intelligence v jedno společné řešení, které by malým a středních podnikům poskytovalo maximum informací pro podporu jejich rozhodování. Hlavním cílem diplomové práce je definovat, o jaké informace mají uživatelé v praxi zájem a nalézt pro tyto požadavky vhodné informační zdroje. Druhým cílem je analyzovat novou službu od společnosti Microsoft s názvem Windows Azure Marketplace Datamarket a zde se nacházející informační zdroje, které by mohly být přínosem pro tuto diplomovou práci. Získané informace z těchto částí využiji pro návrh integrovaného řešení. Poznatky této diplomové práce by mohly využít firmy, které mají zájem o pořízení podobného řešení, nebo firmy, které tato řešení vyvíjejí.

Organizační kultura a samostatnost a odpovědnost pracovníka v podniku
Surynek, Alois ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Tématem práce je organizační kultura a pracovní jednání. Cílem práce bylo zjistit jaký typ nebo jaké prvky organizační kultury podporují pracovní jednání vyznačující se samostatností a odpovědností pracovníka. V návaznosti na to bylo cílem navrhnout postup k prosazování příslušného typu organizační kultury. V teoretické části byla analyzována struktura organizační kultury a byly určeny typy kultur podle jejich vyústění do specifických chování. Empirická část práce sestávala ze sekundární analýzy 5 empirických výzkumů z let 1998 -- 2008 zaměřených na organizační kulturu nebo pracovní jednání. Výsledným zjištěním je, že předpokládanou organizační kulturu podporující samostatnost a odpovědnost pracovníků nelze identifikovat.