Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40,082 záznamů.  začátekpředchozí40073 - 40082  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.20 vteřin. 

Kognitivní test pro hledání skrytých objekt u ptáků a primátů
Marhounová, Lucie ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Veselý, Petr (oponent)
Object permanence je kognitivní schopnost mentálně reprezentovat existenci a pohyb skrytých objektů. Tento fenomén se vyvíjí od narození v šesti stadiích, která následují vývoj senzomotorické inteligence. Nejen člověk, ale i další živočichové mají určitou představu o skrytých objektech a dosahují různých stupňů této schopnosti v závislosti na jejich životních strategiích. Tato práce shrnuje dosavadní výzkum fenoménu object permanence v dětské vývojové psychologii, ale zejména v živočišné říši, s důrazem na taxony, u kterých je tato schopnost nejlépe prozkoumána, a to u primátů a ptáků. Tato práce také rekapituluje typy kognitivních úloh využívaných ve výzkumu object permanence a srovnává metodiku experimentu u lidí, primátů a ptáků. Součástí práce je také odhad fylogenetické rekonstrukce ancestrálního stavu znaku pro object permanence a testování závislosti vývoje tohoto znaku s vybranými ekologickými faktory u primátů.

Analýza financování projektů v rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce Česká Republika -- Svobodný stat Sasko v letech 2007 - 2013
Foktová, Nikola ; Ševčíková, Michaela (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání problematiky finančního zajištění jednotlivých projektů realizovaných v rámci přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko v letech 2007 až 2013. Teoretická část práce je věnována charakteristice jednotlivých druhů evropské přeshraniční spolupráce, její historii a jednotlivým euroregionům. Práce se zabývá přeshraniční spoluprací České republiky, historickým vývojem, charakteristikou euroregionů a specifikací programů přeshraniční spolupráce. Část teoretické části se věnuje problematice finančního zajištění projektů z pohledu právní subjektivity zadavatele. Aplikační část diplomové práce zodpovídá několik testovaných hypotéz. Základní výzkumnou metodu reprezentuje dotazníkové šetření. Skupinu respondentů tvoří účastníci vybrané přeshraniční spolupráce. Součástí dotazníkového šetření je subjektivní vyjádření každého odpovídajícího k dosažení komplexnějšího vhledu do studované problematiky. Práce přináší cenný vhled do problematiky z pohledu přímých účastníků. Pracuje s osobní zkušeností příjemců dotací a nabízí tak unikátní analýzu faktorů, které mohou efektivnost přeshraniční spolupráce významně ovlivnit v budoucnu. Z provedené analýzy vyplývá, že občanská sdružení se častěji potýkají s komplikacemi při finančním zajištění a současně jsou vystaveny vyšší nákladové zátěži spojené se zajištěním projektu ve srovnání s kraji a obcemi. Vývoj politiky přeshraniční spolupráce hodnotí účastníci dvou po sobě jdoucích programových obdobích pozitivně. Z průzkumu taktéž vyplývá, že i přes osobní negativní zkušenost s kurzovými rozdíly, si příjemci dotací pojištění proti těmto rizikům nesjednávají.

Zhodnocení kritických faktorů měření metodou BTT
Maturkanič, Dušan ; Košina, Jan ; Hodboď, Robert
Zpráva popisuje rozbor kritických faktorů měření metodou Blade Tip-Timing, které jsou představovány kolísáním otáček modelového turbínového kola a přesností měření obvodových senzorů vibrodiagnostického systému. Zpráva se zabývá jejich vyhodnocením a vzájemným porovnáním s výhledem na využití pro simulaci kmitání lopatek metodou BTT.

Budování konkurenční výhody českých podniků prostřednictvím kreativní internetové reklamy v rámci jednotného evropského trhu
Navrátilová, Ludmila ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Šimberová, Iveta (oponent) ; Turčínková, Jana (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na oblast kreativní internetové reklamy v kontextu znalosti hodnotových orientací českých spotřebitelů. Interakcí aspektů kreativních kampaní a národní kultury cílové země mohou podniky dosáhnout konkurenční výhodu v oblasti digitální marketingové komunikace. Hlavním cílem práce je vytvořit koncept využití kreativní internetové reklamy na českém trhu v návaznosti na kulturní hodnoty českého spotřebitele jako faktor zvyšování konkurenceschopnosti českých podniků. Výsledkem práce je návrh, jenž představuje kreativní prvky interaktivní internetové kampaně s ohledem na českou národní kulturu definovanou jako hodnotové orientace dle Schwartze včetně cílení na konkrétní věkovou kategorii spotřebitelů a zároveň definuje efektivní využívané formáty internetové reklamy.

Vliv vybraných faktorů na výnos a zdravotní stav zelí hlávkového, mrkve a cibule kuchyňské
Koudela, M. ; Novotný, Čeněk ; Nedorost, L. ; Kocourek, F. ; Svozilová, L. ; Brožová, L. ; Doležalová, J. ; Kubíček, M.
Předkládaná metodika sumarizuje výsledky polních experimentů, ve kterých byl hodnocen vliv vybraných faktorů na rozvoj důležitých chorob: 1. u zelí hlávkového v letech 2012 – 2013 alternariová skvrnitost brukvovitých (původce Alternaria brassicicola), 2. u mrkve v letech 2012 – 2013 alternariová skvrnitost listů mrkve (původce Alternaria dauci) a u cibule kuchyňské v letech 2013 – 2014 plíseň cibule (původce Peronospora destructor) a krčková hniloba cibule (původce Botrytis aclada). Hodnocenými faktory byly: odrůda, hustota porostu (u mrkve a cibule kuchyňské), ročník a stanoviště. U hodnocených odrůd je nutné přihlédnout k jejich ranosti, která je rovněž důležitým aspektem odolnosti odrůdy k patogenům. V příloze metodiky jsou grafy znázorňující průběh teploty a vlhkosti vzduchu a délky ovlhčení listů v jednotlivých letech na obou pokusných stanovištích (v Praze Troji a ve Svijanském Újezdě). Průběh těchto veličin (v interakci s ostatními faktory) v jednotlivých letech výrazně ovlivňuje rozvoj fytopatogenních hub na napadených rostlinách.

Inovace a podnikatelský projekt
Pantlík, Tomáš ; Moulis, Pavel (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Cílem diplomové práce, psané pod tématem: Inovace a podnikatelský projekt, je vytvoření konkrétního podnikatelského projektu na založení fitness studia a jeho zhodnocení z hlediska reálnosti a návratnosti investovaného kapitálu. Nejprve dochází ke zpracování teoretických východisek spojených s problematikou kolem podnikání. Dalším krokem je definování právních forem dostupných pro podnikání v České republice a v poslední řadě dochází k definování struktury podnikatelského projektu. Vlastní práce se zabývá již konstrukcí konkrétního podnikatelského projektu. V první části je podnik definován z hlediska všeobecné charakteristiky. Další část je věnována analýze okolí, která identifikuje vliv vnějšího a vnitřního prostředí na podnik. Dalším krokem je definování podnikatelské příležitosti, kde jsou jednotlivě popsány služby, které chce podnik poskytovat. Po té je nutné stanovit lidské zdroje potřebné pro chod podniku spolu s marketingovou strategií doplněnou o marketingový mix. Na základě toho dochází k vytvoření SWOT analýzy, která identifikuje silné a slabé stránky, stejně tak jako příležitosti a ohrožení mající vliv na podnik. Závěrečnou část pak tvoří finanční plán podniku, který se mimo jiné zabývá i ekonomickým zhodnocením daného projektu a podmínkami realizovatelnosti.

Analýza sociálního a ekonomického rozvoje města Dobřichovice
Homolová, Věra Terezie ; Husák, Jakub (vedoucí práce) ; Martina, Martina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá sociálním a ekonomickým rozvojem města Dobřichovice, které se nachází v okrese Praha-západ a se svojí velikostí nepřesahující 4 000 obyvatel patří k menším městům. V teoretické části jsou vysvětleny za využití odborné literatury základní užívané pojmy jako region, regionální politika, regionální rozvoj nebo obec. Cílem práce v praktické části (kromě zpracování základní charakteristiky obce včetně stručného historického vývoje) je zejména vyhodnotit vývoj v jednotlivých sociálních a ekonomických oblastech. Pro analýzu vývoje v oblastech demografie, vzdělání, nezaměstnanosti, podnikatelských aktivit nebo kvality života jsou využity dokumenty a publikace veřejných institucí a města Dobřichovice včetně údajů Českého statistického úřadu. Primární sběr dat představují polostrukturované rozhovory s politickými aktéry i zástupci městského úřadu a běžných obyvatel Dobřichovic. Na základě analýzy primárních a sekundárních zdrojů je provedena souhrnná SWOT analýza. V závěru jsou shrnuty jednotlivé oblasti rozvoje a navrženy některé body, které by mohly být využity městem při přípravě jeho příštích rozvojových a strategických dokumentů.

Zhodnocení vlivu dotačních projektů na hospodaření a rozvoj obce či města
Kordanič, Jiří ; Homolka, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení vlivu dotačních projektů na rozpočet města Jirkov, a to v období let 2010 až 2014. V teoretické části jsou popsány základní informace o obecním zřízení včetně charakteristiky obce a její působnosti. Na tento úvod pak navazuje část týkající se rozpočtu obce a rozpočtového procesu. Následuje pojednání o příjmech a výdajích, závěrečném účtu, přezkoumání hospodaření obce a poté část o postoji obce k čerpání dotací. Teoretická část dále popisuje některé zdroje financování prostřednictvím dotací, jež byly k dispozici pro města v období let 2010 až 2014, ke kterému se vztahuje tato diplomová práce. V navazující empirické části je popsáno hospodaření města Jirkova v letech 2010 až 2014, a to z pohledu výdajů v oblasti investic. Tyto výdaje jsou rozhodující ve vazbě na přijaté dotace, protože právě dotace značně ovlivnily rozpočet města a přispěly výrazným způsobem k procesu sestavování rozpočtu a plánování a realizaci investic. Jsou zde také představeny projekty, které nejvíce přispěly k proměnám města. V závěru je pak vyhodnocena anketa mezi obyvateli a zastupiteli Jirkova, zaměřená na jejich pohled na změny, jež se ve městě díky dotačním projektům udály.

Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.

Využití vhodných nástrojů brand managementu v řízení značky zaměstnavatele
Khlebnikova, Vera ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat, jakým způsobem se implementují nástroje brand managementu v budování a řízení značky zaměstnavatele. Plněni tohoto cílů je v práce uskutečněno v první řadě kvalitativním výzkumem případové studie společnosti SAP a následným zmapování řízeni značky zaměstnavatele společností B2B sektoru. Vzhledem ke globální úrovni řízení značky zkoumaného zaměstnavatele, proveden následný výzkum faktorů, nejvíce důležitých pro mladé Češi při vyberu ideálního zaměstnavatele, pro blíží pochopní českého kontextu. Diplomová práce tak přináší vhled do předmětu zkoumání v prostředí B2B trhu, který je představen v literatuře dosud jen omezené. Další přínosem jsou výsledky výzkumu faktorů atraktivity zaměstnavatele, které mohou sloužit východiskem pro další výzkum jak pro zkoumanou společnost, tak i obecně pro analýzu v oblasti.