Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Unconventional Cooling Systems for Formula Students
Ondrejka, Filip ; Bartuli, Erik (oponent) ; Kůdelová, Tereza (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the design and manufacture of a heat exchanger with polymeric hollow fibers for a Formula Student vehicle. The work can be divided into three parts. The first part contains a review of heat transfer and heat exchangers, the second part deals with polymeric fiber heat exchangers design and manufacture of of polymeric hollow fibers heat exchanger with a heat exchanger for a Formula Student vehicle. The last part deals with the comparison of polymeric hollow fibers heat exchanger with the original aluminum heat exchanger and the evaluation of the measurement results.
Chladicí systém Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chladícím systémem Formule Student, analýzou současného systému chlazení, jeho konstrukčního řešení a návrhem na jeho zlepšení. Na základě rešerše chladících systému Formule Student a přízemního efektu byl implementován vodní výměník do zadního dvojitého difuzoru za účelem podpoření aerodynamiky a zlepšení důležitých parametrů pro dynamiku vozidla. Část výpočetní kapacity byla poskytnuta projektem „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) poskytnuta na základě projektu výzkumu, vývoje a inovací.
Chladící systém Formule Student
Šebela, Kamil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá chladícím systémem Formule Student. Práce je rozdělena do tří částí, první část se zabývá popisem stávajícího chladícího a mazacího systému. Druhá část práce se věnuje měřením jednotlivých komponent systému na měřícím stavu, v aerodynamickém tunelu a měření na vozidle. Poslední část práce se věnuje zhodnocení měření a návrhu konstrukčních úprav pro zlepšení parametrů chladícího systému.
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Horák, Aleš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
Energetické zásobování veletržního areálu
Foit, Vladimír ; Skála, Zdeněk (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Energetické zásobování veletržního areálu je rozdělena do čtyř okruhů. V prvních kapitolách je stručně uvedena teorie k jednotlivým zdrojům tepelné energie a chladu. V další části je zpracován současný stav energetického zásobování veletržního areálu. Třetí část pojednává o návrzích na možné úpravy energetického hospodářství jak pro celý areál, tak pro dílčí objekty. V poslední části jsou tyto úpravy shrnuty a reálné varianty zhodnoceny bližším ekonomickým rozborem.
Kondenzační parní turbína
Martynek, Filip ; Fiedler, Jan (oponent) ; Kracík, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh jedno-tělesové kondenzační parní turbíny se dvěma neregulovanými odběry. První část popisuje návrh bilančního schématu. Zahrnuje výpočty v bodech cyklu, návrh zařízení celého parního a kondenzátního cyklu. Pokračuje předběžným a detailním návrhem regulačního stupně. Stěžejní částí je termodynamický výpočet průtočného kanálu turbíny. Druhá projekční část popisuje návrh olejového a chladícího systému. Obsahuje postup návrhu olejového schématu včetně výpočtů, specifikací jednotlivých zařízení a návrhu potrubních tras. Diplomová práce je zakončena vypracovaným detailním olejovým schématem v příloze.
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
Využití vysokotlakého chlazení na dlouhotočných automatech
Kinc, Jiří ; Kouřil, Karel (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vysokotlaké chlazení a následně prezentuje experiment, kdy je s využitím této technologie chlazení soustružen vnější válcový průměr na dlouhotočném automatu. Takto soustružený obrobek je porovnán s obrobkem soustruženým bez použití vysokotlakého chlazení. Získané výsledky jsou analyzovány, vyhodnoceny a vyneseny do jednotlivých grafických závislostí. Práce je ukončena rozborem, diskusí a celkovým doporučením ohledně používání vysokotlakého chlazení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.