Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chladič oleje nákladního vozidla
Pobořil, Martin ; Krištof, Ondřej (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh, zhotovení a testování chladiče převodového oleje nákladního vozidla z polymerních dutých vláken. Byla provedena literární rešerše v oblasti současně používaných vozidlových převodovek a také byl představen přehled vlastností a rozdělení olejů, které v převodovce plní zejména mazací, hydraulickou a chladicí funkci. Práce zahrnuje návrh chladiče dle zadaných parametrů a jeho výrobu technologií navíjení vláken pomocí zařízení X-Winder, pro které byl sestaven program řídící všechny pohyby stroje a parametry navíjení. Hotový chladič prošel testy na roztržení a dále podstoupil měření charakteristických parametrů. Byly měřeny tlakové ztráty na straně vody při teplotě 80 °C. Měření probíhající při teplotách 60 a 70 °C mělo za cíl získat tlakové ztráty na straně oleje a výkon chladiče. Bylo zjištěno, že závislost tlakové ztráty na průtoku pláštěm je pro obě teploty téměř totožná, z čehož vyplývá, že vliv teploty na tlakové ztráty chladiče je zanedbatelný. Při stejných podmínkách jako tlaková ztráta v plášti byl měřen i výkon a jeho maximální dosažená hodnota byla 4,8 kW při průtoku pláštěm 100 litrů za hodinu a teplotě 59 °C. Dosažený tepelný výkon je srovnatelný s výkonem standardních kovových chladičů.
Chladič motorového oleje závodního vozidla
Lang, Filip ; Guzej, Michal (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového chladiče pro závodní automobil z polymerních dutých vláken. Olejový chladič byl vyroben na zařízení X-Winder, které není původně navrženo pro výrobu tepelných výměníků, což dříve značně komplikovalo proces výroby. Proto byly v rámci práce vytvořeny programy iniciující pohyb navíjecího zařízení na základě zadaných parametrů uživatelem. Vyrobený chladič byl porovnán s reálně využívaným olejovým chladičem pro závodní automobil na základě změřených parametrů ve zkušební komoře.
Optimization of Heat Transfer Surfaces of Heat Exchangers
Bartuli, Erik ; Dohnal, Mirko (oponent) ; Vinogradov, Andrey Vladimirovich (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
The thesis focuses on metal and plastic heat exchangers. The main object of the research is the optimization of heat transfer surfaces for increase of heat transfer characteristics of heat exchangers. A computer modeling via ANSYS and experimental research were used for this purpose. A cross-wiring technology for plastic hollow fiber heat exchangers (PHFHE) producing was developed based on modeling and experimental results. An experimental setup used for pressure tanks winding was modified for PHFHE mass production. Heat exchangers for air condition systems were also considered in this work. Example of twisted hollow fiber heat exchanger use in such systems is presented. Influence of thermal cycling test to heat transfer performance of common metal fin-type heat exchanger was also studied.
Polypropylene membranes and their use
Strunga, Alan ; Bartuli, Erik (oponent) ; Kůdelová, Tereza (vedoucí práce)
This Bachelor’s thesis is focused on polymeric membranes with additional focus on membranes produced from polypropylene. The main physicochemical properties of the membranes are discussed together with procedures and measuring devices suitable for their determination. Also discussed here are the most common production and modification methods, potential applications in the industry and the drawbacks that still limit widespread use. This works should provide basic information about the applications of hydrophobic membranes within the membrane technology.
Systémy chlazení elektromobilu
Šimáček, Daniel ; Hvožďa, Jiří (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá problematikou systémů chlazení elektromobilů. První část se věnuje teoretickému popisu komponent produkující největší část tepla – baterie a elektromotor. Zmíněna je i teorie přenosu a prostupu tepla za účelem lepší návaznosti problematiky chlazení. Druhá část je věnována popisu aktuálních přístupů chlazení komponent elektromobilu – baterie a elektromotoru. V části o chlazení elektromotoru je srovnání přístupů chlazení se spalovacím motorem. Dále jsou popsány alternativní způsoby chlazení.
Unconventional Cooling Systems for Formula Students
Ondrejka, Filip ; Bartuli, Erik (oponent) ; Kůdelová, Tereza (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the design and manufacture of a heat exchanger with polymeric hollow fibers for a Formula Student vehicle. The work can be divided into three parts. The first part contains a review of heat transfer and heat exchangers, the second part deals with polymeric fiber heat exchangers design and manufacture of of polymeric hollow fibers heat exchanger with a heat exchanger for a Formula Student vehicle. The last part deals with the comparison of polymeric hollow fibers heat exchanger with the original aluminum heat exchanger and the evaluation of the measurement results.
Chladič oleje nákladního vozidla
Pobořil, Martin ; Krištof, Ondřej (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na návrh, zhotovení a testování chladiče převodového oleje nákladního vozidla z polymerních dutých vláken. Byla provedena literární rešerše v oblasti současně používaných vozidlových převodovek a také byl představen přehled vlastností a rozdělení olejů, které v převodovce plní zejména mazací, hydraulickou a chladicí funkci. Práce zahrnuje návrh chladiče dle zadaných parametrů a jeho výrobu technologií navíjení vláken pomocí zařízení X-Winder, pro které byl sestaven program řídící všechny pohyby stroje a parametry navíjení. Hotový chladič prošel testy na roztržení a dále podstoupil měření charakteristických parametrů. Byly měřeny tlakové ztráty na straně vody při teplotě 80 °C. Měření probíhající při teplotách 60 a 70 °C mělo za cíl získat tlakové ztráty na straně oleje a výkon chladiče. Bylo zjištěno, že závislost tlakové ztráty na průtoku pláštěm je pro obě teploty téměř totožná, z čehož vyplývá, že vliv teploty na tlakové ztráty chladiče je zanedbatelný. Při stejných podmínkách jako tlaková ztráta v plášti byl měřen i výkon a jeho maximální dosažená hodnota byla 4,8 kW při průtoku pláštěm 100 litrů za hodinu a teplotě 59 °C. Dosažený tepelný výkon je srovnatelný s výkonem standardních kovových chladičů.
Chladič motorového oleje závodního vozidla
Lang, Filip ; Guzej, Michal (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem olejového chladiče pro závodní automobil z polymerních dutých vláken. Olejový chladič byl vyroben na zařízení X-Winder, které není původně navrženo pro výrobu tepelných výměníků, což dříve značně komplikovalo proces výroby. Proto byly v rámci práce vytvořeny programy iniciující pohyb navíjecího zařízení na základě zadaných parametrů uživatelem. Vyrobený chladič byl porovnán s reálně využívaným olejovým chladičem pro závodní automobil na základě změřených parametrů ve zkušební komoře.
Systémy chlazení elektromobilu
Šimáček, Daniel ; Hvožďa, Jiří (oponent) ; Bartuli, Erik (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá problematikou systémů chlazení elektromobilů. První část se věnuje teoretickému popisu komponent produkující největší část tepla – baterie a elektromotor. Zmíněna je i teorie přenosu a prostupu tepla za účelem lepší návaznosti problematiky chlazení. Druhá část je věnována popisu aktuálních přístupů chlazení komponent elektromobilu – baterie a elektromotoru. V části o chlazení elektromotoru je srovnání přístupů chlazení se spalovacím motorem. Dále jsou popsány alternativní způsoby chlazení.
Unconventional Cooling Systems for Formula Students
Ondrejka, Filip ; Bartuli, Erik (oponent) ; Kůdelová, Tereza (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with the design and manufacture of a heat exchanger with polymeric hollow fibers for a Formula Student vehicle. The work can be divided into three parts. The first part contains a review of heat transfer and heat exchangers, the second part deals with polymeric fiber heat exchangers design and manufacture of of polymeric hollow fibers heat exchanger with a heat exchanger for a Formula Student vehicle. The last part deals with the comparison of polymeric hollow fibers heat exchanger with the original aluminum heat exchanger and the evaluation of the measurement results.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.