Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.
Síla samolepek - etnografický výzkum v první třídě
Pejchalová, Michaela ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
česky Bakalářská práce se zabývá fenoménem samolepek u dětí v první třídě základní školy. Jejím cílem je popsat a objasnit význam jejich sběru, seskupování a směňování. Práce je pojímána jako etnografická studie ve školním prostředí. Je založena na metodách kvalitativního výzkumu. Data byla sesbírána pomocí pozorování, rozhovorů s focus group, analýzou dokumentů a deníku výzkumníka. Poté byla kvalitativně analyzována a interpretována v kontextu odborné literatury. Text práce je rozdělen na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretický podklad vychází jak z oblasti psychologie, tak i sociální a kulturní antropologie, sociologie, filosofie či kulturní historie. Praktická část přináší prezentaci výsledků celého výzkumu. Studie se snaží obsáhnout celou problematiku samolepek, především jejich vliv na vztahy ve třídě a sebepojetí žáka první třídy. Detailně popisuje a rozebírá principy řazení a směny. Poukazuje na jejich moc utvářet jedince i jeho okolí.
Úroveň koordinačních schopností sportovních gymnastek mladšího školního věku
Bendová, Eva ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem sportovní gymnastiky na koordinační schopnosti dívek mladšího školního věku. Je zde srovnávána úroveň koordinačních schopností u skupiny 31 sportovních gymnastek a skupiny 31 nesportujících dívek., která je ověřována prostřednictvím terénních motorických testů. Výsledky testů jsou následně statisticky vyhodnoceny a okomentovány. Rovněž je zde srovnávána úspěšnost v jednotlivých testech u skupiny sportovních gymnastek ve věku 6 - 8 let a 9 - 11 let. Z výsledků testů je patrno, že sportovní gymnastika pozitivně ovlivňuje úroveň koordinačních schopností. Toto zjištění je podloženo faktem, že ve všech testech uspěly lépe sportovní gymnastky než nesportující dívky. V rámci skupiny sportovních gymnastek byly úspěšnější dívky ve věku 9 - 11 let, než dívky mladší, tj. 6 - 8 let. Teoretická část práce popisuje motorický vývoj dítěte s důrazem na koordinační schopnosti a mladší školní věk. Přibližuje prostředí sportovního odvětví "sportovní gymnastika žen" a specifika tréninku dětí mladšího školního věku.
Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích
Skochová, Jana ; Kolčiterová, Jana (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
NÁZEV PRÁCE Tělesná zdatnost a pohybová aktivita dětí 4. - 5. tříd základních škol v Otrokovicích. CÍLE PRÁCE: Hlavním cílem diplomové práce je zjistit úroveň fyzické zdatnosti dětí na základních školách v Otrokovicích. Z toho vyplývá zjistit, zda fyzicky zdatné děti navštěvují některý ze sportovních oddílů nabízený městem Otrokovice. Dalším cílem je zjistit, kterou ze třech škol navštěvují děti nejzdatnější a zdali fyzicky nadprůměrné děti sportují častěji než děti fyzicky podprůměrné. V neposlední řadě je třeba ověřit, zda děti výkonnostně nadprůměrné mají nižší množství podkožního tuku než děti výkonnostně podprůměrné. METODA PRÁCE: V diplomové práci je uplatněn empiricko kvantitativní přístup. Výzkum probíhal ve standardizovaných podmínkách s minimalizací vnějších vlivů (tělocvična). Vybraným testovaným souborem jsou žáci a žákyně čtvrtých a pátých tříd prvního stupně základních škol v Otrokovicích VÝSLEDKY PRÁCE: Z výsledku měření námi vybraného vzorku vyplývá, že více než polovina testovaných dosáhla v motorických testech podprůměrných hodnot. Dále bylo zjištěno, že 85% TO sportuje 1x-3x týdně. Nejoblíbenějším sportem je aerobic a fotbal a téměř polovina organizovaně sportujících TO je členem TJ Jiskra Otrokovice. U žáků 5. tříd, mají nejmenší vrstvu podkožního tuku žáci výrazně nadprůměrní,...
Dětský muzikál a jeho využití v hudebně výchovném procesu
Dudlová, Nikola ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Novotný, Vít (oponent)
Diplomová práce představuje dětský muzikál jako didaktický prostředek na prvním stupni základního studia. Práce mapuje vliv tvořivé dramatiky na rozvoj hudebních schopností, dovedností a tvořivosti. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojem muzikál. Krátce popisuje vznik muzikálu jako hudebního žánru. Praktická část přináší možnosti aplikace muzikálu do výchovně vzdělávacího procesu. Poskytuje konkrétní modelové situace, které vedou u žáků k rozvoji klíčových kompetencí. Tvůrkyní muzikálu je samotná autorka práce. Předkládá notový záznam, scénář a metodický materiál. Zvolenou metodou pro terénní výzkum je plánovité pozorování rozvržené do deseti lekcí, a to formou projektového vyučování. Práce mapuje, zda muzikál umožňuje aktivní zapojení všech žáků do hudebně výchovného procesu. Stanovené hypotézy jsou verifikovány prostřednictvím kolektivní reflexe, ze které vyplývá vyšší motivace žáků pro hudební činnosti. Realizace muzikálu pozitivně rozvíjí vztah žáků k hudbě a umožňuje reagovat na současné trendy hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA dětský muzikál divadlo, mladší školní věk, hudební výchova, projektová výuka, hudební činnosti
Vliv základních motorických dovedností na specifické dovednosti ve fotbale v kategorii U9 a U10
Šonský, Dominik ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název Vzájemný vztah mezi základními motorickými dovednostmi a specifickými tbalovými dovednostmi u dětí - Cíle Cílem práce bylo zjistit úroveň vzájemného vztahu mezi základními motorickými dovednostmi a specifickými dovednostmi ve fotbale (vedení míče, obcházení soupeře) u mladých hráčů f - oučasně zjistit aktuální úroveň základní motoriky v oblasti lokomočních a manipulačních pohybových dovedností. této diplomové práci byla použita metoda měření. Účastníky výzkumu byl hráčů Byškovice hrající v průměrný věk byl 9,0 ± 0,9 let. Pomocí motorického testu TGMD zjištěna úroveň základních motorických dovedností souboru a specifické fotbalové dovednosti byly posouzeny v míčem a obcházení soupeře. Výsl Ve studii bylo zjištěno, že standardní skóre z 2 a obcházení soupeře má mezi sebou středně silnou vzájemnou závislost, což bylo potvrzeno i skrze lineární regresní analýzu. (r = 0,50; R = 25 %; p < 0,05). Dále byla pomocí korelace a regresní analýzy zjištěna i střední vzájemná nepřímá korelace mezi vedením míče a úrovní TGMD ). Nepřímá střední závislost byla pomocí korelace a lineární regresní analýzy zjištěna i mezi specifickými fotbalovými dovednostmi vedení míče a obcházení soupeře základních motorických dovednostech dosáhlo 15 (52 %) probandů úrovně alespoň "průměrný". Výsledky studie prokázaly vliv...
Hudební pohádka a její využití v hudební výchově
Moravcová, Petra ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce pojednává o fenoménu hudební pohádky a její aplikaci v hudebně výchovném procesu. Práce popisuje pojem pohádka obecně a stručně nastiňuje pohledy několika oborů na tento žánr. Teoretická část se zabývá pojmem hudební pohádka, krátce popisuje pohádku jako literární a hudební žánr, seznamuje s historií pohádky a okrajově načrtává archetypy hrdinů a jejich vliv na rozvoj dětské osobnosti. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na práci s autorskou pohádkou, která byla realizována v rámci projektového vyučování v hodinách hudební výchovy. Cílem diplomové práce je vytvořit a následně nacvičit autorskou hudební pohádku, a tak zmapovat její využití v hudebně výchovném procesu. Jako výzkumný vzorek byla zvolena třetí třída základní školy. Jde tedy o skupinu žáků mladšího školního věku. Výzkumný projekt byl proveden na ZŠ a ZUŠ Jabloňová v Liberci. Jednotlivé školy umožňují pracovat s žáky ve třídách s rozšířenou a nerozšířenou hudební výchovou. I toto srovnání je významným zdrojem poznání. Práce přináší krátkou reflexi vyučovacího procesu, která je zdrojem dalšího rozvoje jak pedagogů, tak žáků. Výsledkem práce je metodický materiál, který slouží jako inspirace pro budoucí či stávající učitele. Pohádka umožňuje propojení vícero oborů: hudební, dramatické, výtvarné či literární výchovy....
Školní zralost a vstup dítěte do školy
SEMMELBAUEROVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá zápisem dětí do 1. tříd, problematikou školní zralosti, vstupem dítěte do školy a utvářením počáteční gramotnosti v 1. ročníku ZŠ. Teoretická část se zaměřuje na vývoj dítěte v předškolním a mladším školním věku, školní zralost, vstup do školy a na prvopočáteční čtení a psaní. Práce má výzkumný charakter. Zabývá se přípravou dětí v mateřských školách na vstup do základních škol, uvádí průběh zápisů konaných na třech základních školách a analyzuje jejich výsledky z roku 2018. Zkoumá kresby lidské postavy v souvislosti se zjišťováním školní zralosti dětí a zaměřuje se na vytváření hygienických návyků v 1. ročnících základních škol. Výsledky výzkumu jsou porovnány s teoretickou částí a doloženy rozsáhlým přílohovým materiálem. V závěru práce jsou interpretovány výsledky výzkumu s nastíněním současné problematiky školní zralosti.
Didaktické postupy pro výuku lyžování začátečníků v mladším školním věku
Hrůšová, Petra ; Fořterová, Petra (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Didaktické postupy pro výuku lyžování začátečníků v mladším školním věku Cíl: Cílem diplomové práce je vytvoření tzv. "rozřazovací abecedy" pro lyžařské začátečníky ve věku 6 - 10 let (mladší školní věk) a následné ověření její účinnosti při užití rozdílných didaktických postupů výuky lyžování v "Půldenní lyžařské škole" na Kubově Huti. Metody: Jedná se o případovou studii, která má charakter deskripce s povahou kvalitativního výzkumu. Stěžejní metodou bylo participantní (zúčastněné) pozorování prováděné pěti zaškolenými lyžařskými instruktory. Dále jsme využili kategoriálního systému a vytvořili jsme sedm kategorií. Jednalo se o lyžařské dovednosti zařazené do "rozřazovací abecedy". Pro zaznamenávání kvality provedení jsme zvolili posuzovací škály pro jednotlivé prvky v "rozřazovací abecedě". Výsledky: Vytvořili jsme lyžařskou "rozřazovací abecedu", do které jsme zařadili sedm lyžařských dovedností. Každou dovednost jsme popsali a stanovili její úroveň. Na základě kvality provedení jednotlivých lyžařských dovedností jsme děti rozdělili do dvou skupin (paralelní a přívratná). Každá skupina absolvovala upravený lyžařský postup výuky, který na závěr byl ověřen obratnostním slalomem. Použití lyžařské "rozřazovací abecedy" na začátku lyžařského výcviku se ukázalo jako efektivní pro výuku...
Analýza metodických postupů při výuce lyžování
Hrůšová, Petra ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Chrástková, Martina (oponent)
Název: Analýza metodických postupů při výuce lyžování Cíle práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda při využití rozřazovací abecedy v úvodu výuky lyžování dětí mladšího školního věku se metodou paralelního postavení lyží naučí lyžovat více dětí než metodou přívratového postavení lyží. Metody: Aplikací metody selektivního strukturovaného pozorování při samotné praktické výuce dětí byla zjišťována úspěšnost zvládnutí základních obratnostních prvků sjezdového lyžování při využití metodik výuky s prvky paralelního nebo přívratového postavení lyží. Tyto poznatky byly doplněny vlastním názorem podpořeným literaturou a osobní zkušeností se závodním lyžováním a s výukou lyžování. Jednalo se o výzkum metodou přímého pozorování lyžařských dovedností dětí mladšího školního věku v lyžařské škole na Kubově Huti. Výsledky: Byla potvrzena hypotéza, že metodika výuky s prvky paralelního postavení lyží při využití úvodní rozřazovací abecedy je vysoce účinná. Klíčová slova: děti, sjezdové lyžování, lyže, mladší školní věk, lyžařský styl, paralelní postavení, přívratové postavení lyží - pluh, lyžařská škola, rozřazovací lyžařská abeceda.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.