Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Visutá lávka přes řeku Bečvu
Sobková, Sára ; Šopík, Leonard (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je návrh a posouzení visuté lávky pro pěší přes řeku Bečvu. Byly vytvořeny tři varianty přemostění. K podrobnému návrhu byla zvolena vari-anta s visutou konstrukcí. Zvolená lávka pro pěší je tvořena dvěma visutými lany, které podpírá šikmý pylon, ten je kotven pomocí šestice kotevních lan. Návrh konstrukce spočíval v nalezení ideální geometrie visutých lan. Výpočetní model byl vytvořen v programu ANSYS Mechanical APDL 2023 R2. Pro analýzu mostovky v příčném směru byl vytvořen deskotěnový model v programu SCIA Engineer 21.1. Konstrukce byla po-souzena na mezní stav použitelnosti a únosnosti dle platných norem a byla provedena dynamická analýza. Součástí práce jsou přehledné a podrobné výkresy včetně vizuali-zace.
Lávka přes Jihlavu v Třebíči
Vavřička, Lukáš ; Velešík, Marek (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem betonové lávky pro pěší přes řeku Jihlavu. Byly vypracovány dvě předběžné varianty, z nichž jedna byla zpracována podrobně. Jedná se o zavěšenou konstrukci, jejíž hlavní nosnou částí jsou dva pylony vetknuté do dodatečné předepjaté mostovky, která je prostě uložena na opěrách. Zavěšení mostovky je realizováno pomocí kloubově připojených závěsů k vrcholům pylonů a k mostovce. Materiál nosných betonových částí je beton C45/55. Ocelové části nosné konstrukce jsou z oceli S355, závěsy jsou z oceli Macalloy 460. Posudky byly provedeny převážně ručním výpočtem s použitím programu MS Excel, k posouzení pylonu byl použit program FIN EC Beton. Výpočty účinků zatížení byly provedeny za pomoci programu Scia Engineer. Výkresové části práce byly zpracovány v programu AutoCAD a vizualizace v programu Lumion.
Strojní zařízení pro letní údržbu příkopů
Lukeštík, Přemysl ; Malášek, Jiří (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a vlastní koncepci strojního zařízení pro údržbu příkopů. Zařízení je řešeno jako nástavba obslužného stroje. Práce je zaměřena na konstrukční zpracování vybraného celku.
Lávka přes nádraží
Hurych, Marek ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné ocelové konstrukce lávky pro pěší přes železniční nádraží. Lávka je umístěna v centru města Brna s celkovou délkou okolo 135 m. Pro porovnání jsou předběžně navrženy tři různé varianty přemostění a vyhotoveno srovnání variant. Vybraná varianta je zpracována podrobně. Jedná se o obloukovou konstrukci s mezilehlou mostovkou a přilehlým polem podpořeným šikmou stojkou. Hlavní nosnou konstrukci tvoří dvojice kloubově uložených oblouků skloněných k sobě pod úhlem 11°. Oblouky pomocí závěsů podporují hlavní nosníky spojené ortotropní mostovkou. Všechny nosné prvky jsou navrženy z oceli S355. Prostorovou tuhost kontrukce je zajištěna nakloněním oblouků a příhradovým ztužidlem ve vrcholu oblouku v kombinaci s tuhými rozpěrami oblouku. Tuhost zavěšené mostovky je zajištěna ortotropní ocelovou mostovkou.
Návrh a výroba závěsů pro vertikální posuv dveří
Hroch, Jaromír ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na atypické otevírání dveří automobilu. Prvně byly popsány jednotlivé typy a poté se práce zabývá vertikálním otevíráním (scissor doors). Následuje navržení závěsů tohoto typu uzpůsobených na automobil Mazda 323f. Byla zpracována výkresová dokumentace, podle které byl vyroben prototyp. Ten byl poté instalován na konkrétní vůz pro ověření funkčnosti.
Výroba závěsu sedadla motocyklu
Hanych, Libor ; Peterková, Eva (oponent) ; Lidmila, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce předkládá návrh technologie výroby závěsu sloužícího k fixaci sedla motocyklu. Závěs je vyráběn z konstrukční oceli 1.0038 ve formě plechu tloušťky 1 mm ve výrobní sérii 50 000 ks/rok. Z jednotlivých variant výroby byla vybrána technologie stříhání a ohýbání ve sdruženém postupovém nástroji. Na základě literární studie technologie stříhání a ohýbání byl navržen optimální postup výroby závěsu. Po provedení technologických, konstrukčních a kontrolních výpočtů pro tyto technologie byl zkonstruován sdružený nástroj, pro který byla zpracována technická dokumentace. Pro výrobu byl zvolen výstředníkový lis LKDR 200 od firmy ŽĎAS. Tento lis vyhovuje z hlediska potřebné tvářecí síly i rozměrům nástroje. Ekonomickým zhodnocením byly stanoveny náklady na výrobu jednoho závěsu 18,5 Kč zahrnujících 35 % zisk podniku. Dle vypočteného bodu zvratu se výroba stává ziskovou po vyrobení 24 187 ks.
Cyklolávka přes řeku Nitru
Teplanová, Alžbeta ; Páleník, Petr (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Predmetom diplomovej práce je návrh variant konštrukcie lávky pre peších a cyklistov ponad rieku Nitra. Boli vytvorené dva varianty. Po porovnaní bol vybratý variant zavesenej lávky, ktorý bol vymodelovaný pomocou programu Midas Civil a následne staticky posúdený. Lávka pozostáva z monolitickej mostovky z predpätého betónu. Pylóny sú umiestnené na jednej strane brehu.
Lávka pro pěší přes řeku Nitru
Tomečka, Petr ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh lávky pro pěší přes řeku Nitru ve městě Nitra. Byly vypracovány tři studie, z nichž byla považována za optimální oblouková lávka a ta byla dále analyzována. Posouzení dílčích konstrukčních prvků bylo provedeno v souladu s platnými normami splněním podmínek mezního stavu únosnosti a použitelnosti. Globální výpočtový model konstrukce byl sestaven v softwaru ANSYS Mechanical APDL 21 R2. Model mostovky v příčném směru byl vyřešen pomocí SCIA Engineer 19.1. Posouzení průřezů je provedeno ručním způsobem a pomocí IDEA Statica 21.0. Práce je doplněna o výkresy ilustrující postup výstavby, podrobné technické řešení a názorné vizualizace zvoleného řešení.
Statická analýza nosného lana
Pőthe, Péter ; Kytýr, Jiří (oponent) ; Vlk, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá statickou analýzou nosného lana na visuté lávce. Pro zpracování byl proveden jak ruční výpočet, tak i výpočet pomocí softwaru RFEM pro statické analýzy metodou konečných prvků od firmy Dubal. Úkolem bylo stanovit geometrický tvar lana a skutečnou polohu závěsů, kterou dostaneme po výstavbě mostu. Výsledky byly následně mezi sebou porovnány.
Zavěšená půdorysně zakřivená lávka pro pěší
Müller, Radek ; Kaláb,, Pavel (oponent) ; Koláček, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem vytvořil studii zavěšené půdorysně zakřivené lávky pro pěší. Jako hlavní konstrukční materiál je použit předpjatý železobeton. Závěsy a zábradlí jsou vyrobeny z oceli. Lávka má délku 130,00 m a šířku 3,70 m. Půdorysný tvar konstrukce je tvořen dvěma protisměrnými kružnicovými oblouky. Mostovka je tvořena komorovým nosníkem. Mostovka je jednostranně zavěšená na dvou železobetonových pylonech o výšce 39,00 m. Pylony jsou podporovány závěsy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.