Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí4 - 13další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hry pro osobnostně sociální rozvoj
VŠETULOVÁ, Hana
Cílem bakalářské práce je vytvoření odborně podloženého programu pro osobnostně sociální rozvoj předškolních dětí založený především na pohybových hrách a činnostech. Práce je členěna do dvou částí. Teoretická část vymezuje pojetí prosociálního chování a možnosti rozvoje dítěte. Praktická část spočívá v tvorbě projektu zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dítěte pomocí psychomotorických her a činností, jeho ověření a reflexi.
Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole
REJŽKOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je rozvoj prosociálního chování v mateřských školách. V teorii se zabývám otázkou, co je prosociální chování, a uvádím pojmy, které s ním souvisí. Zajímají mě také metody, které nám pomůžou chování rozvíjet, stejně jako doba, kdy se začíná rozvíjet v dítěti. Zmiňuji také, jak prosociální chování souvisí s empatií a s emoční inteligencí, a zaměřuji se i na normy chování a pravidla v mateřské škole. V praktické části se pomocí projektu zabývám rozvojem prosociálního chování v mateřské škole. Součástí je třídní vzdělávací program s prosociálními metodami. Nejvíce jsem využila hry, kde se děti učí poznávat vrstevníky, a hry s tělesným kontaktem. Výsledkem mého projektu je velký pokrok, jehož děti dosáhly v oblasti společné spolupráce a tolerování druhých dětí. Zřetelně bylo znát, že si více pomáhají a vzájemně se respektují.
Zkušenosti učitelek v českých mateřských školách s metodou Persona Dolls
Žajdlíková, Kamila ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá protipředsudkovou výchovou a metodou Persona Dolls. Cílem práce je zmapovat zkušenosti učitelek v českých mateřských školách, které pracují s metodou Persona Dolls a které absolvovaly akreditovaný dlouhodobý kurz Persona Dolls. Teoretická část se zaměřuje na historicko - sociální kontext rozmanitosti v České republice ve 20. století, protipředsudkovou výchovu a principy a vznikem metody Persona Dolls ve světě a v České republice. Praktická část zjišťuje, jaké mají učitelky zkušenosti s metodou. Konkrétně jaké spatřují přínosy, rizika a překážky při implementaci metody v předškolním vzdělávání a jaká doporučení z toho plynou. Pro sběr dat byla využita metoda rozhovoru s deseti absolventkami kurzu Persona Dolls. Analýzou rozhovorů se podařilo získat odpovědi na kladené výzkumné otázky a zformulovat doporučení, která vyplynula z daných rozhovorů. KLÍČOVÁ SLOVA Persona Dolls, protipředsudková výchova, mateřská škola, prosociální chování, multikulturní výchova
Hra jako prostředek pro rozvoj prosociálního chování
ŠULDOVÁ, Lenka
Cílem práce je vymezit pojem "hra", objasnit funkci a roli hry v předškolním období a propojit ji s potřebami předškolního dítěte. Teoretická část práce přibližuje dělení her z hlediska vývoje dítěte, sociálního rozvoje z hlediska motivace a také výchovného využití. Práce propojuje hru s rozvojem prosociálního chování a jednání a přibližuje nám proces socializace v předškolním věku. Dále v teoretické části nalezneme propojení prosociálního chování s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, a to především s pěti vzdělávacími oblastmi. V praktické části je vytvořen a v praxi ověřen metodický materiál vytvořený pro rozvoj prosociálního chování dětí a možnosti využití her s prosociálními cíli. Hry jsou rozděleny dle výchovného využití podle Suchánkové (2014). V metodickém zásobníku nalezneme hry zaměřené na pohybový, hudební, slovní, konstruktivní a prioritně na sociální rozvoj. Všechny tyto hry jsou uzpůsobené ke kvalitnímu rozvoji prosociálního jednání a zaměřují se na spolupráci, sounáležitost, komunikaci, respekt k druhému, k přijmutí, a také ke správnému použití slov "děkuji" a "prosím". Zásobník obsahuje i hry, které jsou neprosociální. Tyto hry jsou vždy drobnou úpravou předělané na hry prosociální. Všechny hry, které jsou obsažené v zásobníku, jsou ověřené v praxi a je k nim vždy uveden záznam z pozorování a rozhovorů s dětmi. Pod každou hrou je uvedeno zhodnocení hry, ve kterém lze najít doporučení, záznam pocitů dětí, vhodný počet hráčů a možná rizika a doporučení možností motivace.
Prosociální chování v příbězích dětské literatury
KADLECOVÁ, Dominika
Závěrečná bakalářská práce se zabývá rozvojem prosociálního chování u dítěte v předškolním období, pomocí příběhů a pohádek obsahujících prosociální prvky. Je tvořena dvěma částmi. Teoretická část se zabývá socializací jedince jako takového a následným socializačním procesem u dítěte v mateřské škole, který je dále podstatný pro rozvoj prosociálnosti a celkový emoční vývoj jedince. V poslední řadě je tato část věnována příběhům, které jsou nedílnou součástí života každého člověka a zároveň jsou velmi vhodnou motivací při práci s dětmi. V praktické části, jež se opírá o uváděná teoretická východiska, je vytvořen týdenní integrovaný celek vycházející z vybraného textu, který záměrně přispívá k rozvoji prosociálního chování u dětí v heterogenní skupině. Se zvoleným textem také souvisí tvorba seznamu dětské literatury s prosociálním akcentem, ze kterého je příběh uveden. Během celé realizace je prováděno pozorování jedinců, jejich reakcí a pozdějšího trvání osvojených projevů. O výsledcích je pojednáno v konečném vyhodnocení praktické části. Závěr práce shrnuje propojenost teorie s praxí a naplněné, či nenaplněné záměry a cíle.
Rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku skrze expresivní obory
ZELINKOVÁ, Ludmila
Tato bakalářská práce je teoretickým pojednáním o rozvíjení výtvarných a sociálních kompetencí dětí předškolního věku prostřednictvím expresivních oborů. V příloze obsahuje praktické příklady tvořivých činností v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Tvořivé činnosti jsou zde zaměřeny na expresivní obory, především pak na výtvarnou výchovu, artefiletiku a výtvarnou dramatiku s uplatněním animačního výchovného přístupu a jejich následnou reflexi. Cílem této bakalářské práce je vytvoření teoretického rámce pro usnadnění tvorby systému aktivit a specifických tvořivých činností v expresivních výtvarných oborech, který by vedl k optimalizaci vztahů ve skupině dětí a mohl být součástí primární prevence ve výchovném působení na první sociální skupiny. Systém tvořivých aktivit je sestaven tak, aby mohl být přínosem jak při denních aktivitách mateřské školy, tak při zájmových činnostech mateřských škol, na školách v přírodě, tvořivých dílnách s rodiči nebo při volnočasových aktivitách pro děti předškolního věku.
Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině
Truksa, Lukáš ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
TITLE: Development and promotion of prosocial behavior in children with special needs in the after school childcare AUTHOR: Lukáš Truksa DEPARTMENT: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze. SUPERVISOR: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, PhD. ABSTRACT: This thesis deals with prosocial behavior, the circumstances of its occurrence in children of primary school for children with special educational needs. It is a description of the term of prosocial behavior and briefly shows the history of the education of children with disabilities. The work also describes the school environment of the above-mentioned school, the types of handicap of individual children and describes the situations during which prosocial behavior occurs. In the end, the author tries to combine the findings of prosocial behavior and the history of children's education with their own experience and observation. It presents here its view of the factors that lead to prosocial behavior. KEYWORDS: prosocial behavior, children, special needs, after school childcare
Multikulturní výchova v mateřské škole
Kůsová, Marta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na způsob a realizaci multikulturní výchovy v mateřských školách, na předsudky u dětí předškolního věku, všímání si etnických rozdílů mezi vrstevníky a zabývá se také prosociálním chováním dětí ukončující předškolního vzdělávání. V teoretické části je zpracována obecná rovina tématu, kterou je multikulturní výchova v předškolních zařízeních ve vztahu k Rámcovému vzdělávacímu programu pro mateřské školy. Dále pak řeší problematiku vzniku předsudků u dětí v předškolním věku a jejich možné napravení edukací. Zjišťuje, v jakém věku si začínají všímat etnických rozdílů mezi svými vrstevníky a jak na ně tyto rozdíly působí. Praktická část diplomové práce se zabývá samotným testováním vybraných respondentů ukončujících předškolní vzdělávání ve dvou třídách s jiným multikulturním složením dětí a zjišťováním podoby a konkrétních postupů multikulturní výchovy na vzorku mateřských škol. Výsledky přinášejí informace o prosociálním chování mezi dětmi odlišných tříd a jejich možných předsudcích. Z výsledků o podobnosti a konkrétních postupech multikulturní výchovy je zpracována případová studie dobrých zkušeností.
Etická výchova ve druhém období prvního stupně základní školy
ANGEROVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění doplňujícího oboru etické výchovy do osnov ZŠ. Práce je zaměřená na 2. období (4. 5. třída) základní školy, které definuje RVP ZV. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení výchozích koncepcí etické výchovy, především R. R. Olivara, na kterého navazoval L. Lencz. Dále se zabývá možnostmi zavádění etické výchovy do ŠVP a analýzou očekávaných výstupů etické výchovy ve druhém období ZŠ. Jádro tvoří aplikační část, ve které je zpracována část očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Etická výchova pro 2. období. Cílem bylo ukázat učitelům, kteří začínají s etickou výchovou, jak je možné naplnit hodiny.
Motivace dobrovolníků: Analýza stávajících prací v ČR a doporučení pro další výzkum
Ficová, Kateřina ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Motivace dobrovolníků představuje jednu ze specifických oblastí studia dobrovolnictví. Práce přináší hlavní teorie a proudy úvah o motivacích dobrovolníků a zhodnocení jejich relevance pro prostředí České republiky. V práci dále najdeme analýzu již realizovaných dílčích výzkumů (především ve studentských pracích) a na závěr návrh rámcové teoretické koncepce pro výzkum motivací v České republice do budoucna.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí4 - 13další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.