Název:
Etická výchova ve druhém období prvního stupně základní školy
Překlad názvu:
Ethical education for second period of the primary school
Autoři:
ANGEROVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou zavádění doplňujícího oboru etické výchovy do osnov ZŠ. Práce je zaměřená na 2. období (4. 5. třída) základní školy, které definuje RVP ZV. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení výchozích koncepcí etické výchovy, především R. R. Olivara, na kterého navazoval L. Lencz. Dále se zabývá možnostmi zavádění etické výchovy do ŠVP a analýzou očekávaných výstupů etické výchovy ve druhém období ZŠ. Jádro tvoří aplikační část, ve které je zpracována část očekávaných výstupů vzdělávacího oboru Etická výchova pro 2. období. Cílem bylo ukázat učitelům, kteří začínají s etickou výchovou, jak je možné naplnit hodiny.The diploma thesis is concerned on the issues of introduction of the additional ethical education program to the primary schools. The diploma thesis is focused on the second period (4. 5. grade) of the primary school, which defines RVP ZV. Theoretical part of the diploma thesis explains the initial concept of the ethical education, mainly work of R. R. Olivar, who is followed by L. Lencz. Then, it is concerned on the possibilities of introduction of the ethical education to the School Educational Program and analysis of expected output created by the ethical education in the second period of the primary school. The crux of the diploma thesis is the practical part, where is compiled a part of the output, which are expected in the education program Ethical education for second period. The purpose of the diploma thesis was to show the teachers, who are starting to teach the ethical education, how to fulfil the lessons.
Klíčová slova:
etická výchova; Prosociální chování; výchovný styl a program; educational style and program; Ethical education; Prosocial Behaviour Citace: ANGEROVÁ, Lucie. Etická výchova ve druhém období prvního stupně základní školy. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/42588