Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39,255 záznamů.  začátekpředchozí39246 - 39255  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.04 vteřin. 

Pojetí pojmu úspěch u českých profesionálních bubeníků
Kubíček, Matěj ; Paulíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Prýmková, Karolína (oponent)
Matěj Kubíček: Pojetí pojmu úspěch u českých profesionálních bubeníků Abstrakt Autor se v textu zabývá pojmem "úspěch" a sleduje, jak jej chápou čeští profesionální bubeníci z oblasti pop music. Dále zkoumá související problémy, například vlastnosti potřebné k dosažení statusu profesionálního bubeníka či vztah umění, komerce a technické zručnosti. Postup práce spočívá ve srovnání relevantní literatury, která je představena v první části práce, s informacemi z vlastního výzkumu. Tento výzkum je veden kvalitativní metodou, kdy autor vedl rozhovory s osmi českými profesionálními bubeníky. Hlavními tématy v rámci zkoumání pojmu úspěchu jsou samotná typologie tohoto pojmu, dále učení a pedagogika, rodinný život a vztah umění a komerce. Ve věci vlastností profesionálního bubeníka jsou identifikovány tři nejdůležitější pojmy, a to píle, talent a pokora.

Koncentrace supermikronových a submikronových aerosolových částic ve vnitřním prostředí základní školy v Praze
Štolcpartová, Jitka ; Braniš, Martin (vedoucí práce) ; Hovorka, Jan (oponent)
Děti jsou skupinou, která je citlivá ke znečištěnému prostředí v jejich okolí. Prostředí, v němž tráví nejdelší část dne, je domov, hned druhým je však škola. Vnitřní prostředí ve škole tedy ovlivňuje jejich zdraví, pohodu a dokonce může mít vliv i na jejich prospěch. Předkládaná práce sledovala koncentrace vzdušného polutantu, aerosolových částic, v oborových třídách (počítačová učebna, výtvarná výchova a biologie/chemie) v základní škole v centru Prahy. K měření částic byly využity přístroje s kontinuálním zapisováním průměrných hodnot měřící hmotnostní koncentraci 4 frakcí aerosolových částic (PM1, PM2,5, PM4 a PM10) a četnostní koncentraci submikronových částic. Měření probíhalo po 4 dny v každém měsíci od listopadu 2011 do července 2012. Bylo zjištěno, že hmotnostní koncentrace submikronových částic byly závislé na venkovních koncentracích na rozdíl od supermikronových, které ovlivňovaly žáci svojí fyzickou aktivitou a venkovní koncentrace měla minimální vliv. Zvýšená četnostní koncentrace submikronových částic byla pozorována pouze za přítomnosti žáků, kterou pravděpodobně způsobila jejich aktivita při vyučovacích hodinách. Hmotnostní koncentraci ovlivňovalo i roční období, kdy v jarním/podzimním byly naměřeny nejvyšší vnitřní i venkovní koncentrace. Umístění učebny mělo vliv na hmotnostní...

Fenomén baru jako součást životního stylu za První republiky
Mozr, Tomáš ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Bakalářská práce pojednává o formování české barové scény a jejím sociálním složení v rámci nového fenoménu zábavy, American baru. Hlavní náplní práce je zaměření se na vývoj instituce baru během První republiky, kdy vznik nové republiky vytvořil dříve nevídané možnosti pro realizování poválečného cítění a tak zvanou "žízeň", s níž se zvedala nová vlna požitkářství související s postupně se zvyšující životní úrovní. Cílem práce byl komplexní rozbor fenoménu baru na příkladu Prahy, kdy práce například zahrnuje ohlas veřejnosti v legislativní a spolkové rovině. Dále nastiňuje kulturní prostředí baru, formy propagace baru, jeho běžný provoz, ale také postavení na poli mezinárodním či odraz baru v umělecké tvorbě.

Využití výtvarné tvorby ve volném čase dětí
CHLOUPKOVÁ, Eva
Volný čas dětí můžeme charakterizovat jako dobu, kdy si svobodně vybírají druh činností, které se budou věnovat. Ve výtvarné tvorbě to může být kreslení, modelování, stříhání, lepení a skládání. Využívají tedy materiály jako je papír, modelovací hmotu, tempery, vodové barvy, pastelky, látky, špejle atd. Každé věkové období je něčím specifické a tím se i liší nároky na jedince. Činnostmi a jejich realizací můžeme zjistit, jestli vývoj dítěte odpovídá jeho vrstevníkům.

Emil Filla, primitivismus a mimoevropské umění
Winter, Tomáš ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
Uplynulo právě sto let, kdy - jak praví legenda - malíř Maurice de Vlaminck "slídil po uměleckých kuriozitách, obcházel vesnice na březích Seiny a kupoval u vetešníků sošky, masky a fetiše, které vyřezali ze dřeva negerští umělci Francouzské Afriky H. Krátce nato je údajně ukázal André Derainovi, přes nějž se s těmito předměty seznámili Henri Matisse a Pablo Picasso. 1 Ať již prvenství objevu negerské plastiky pro moderní umění po roce 1905 náleží Vlaminckovi a odehrálo se tak, jak ho líčí Guillaume Apollinaire, nebo šlo ve skutečnosti o jiný příběh,2 faktem zůstává, že se etnické obj ekty staly významným zdroj em moderního umění od fauvismu, expresionismu a kubismu, přes dadaismus a surrealismus, až k postavantgardní tvorbě 2. poloviny 20. století. Především díky práci Roberta Goldwatera Primitivism in Modern Pažnting se pro tento j ev vžil v uměleckohistorické literatuře poj em primitivismus. Goldwater tuto tendenci vůbec poprvé rozdělil do několika kategorií, přičemž si uvědomoval, že problém neleží pouze ve formálních asociacích, ale v hlubším chápání primitivnosti jako jednoho z programových směrů moderního umění.

Emil Filla, primitivismus a mimoevropské umění
Winter, Tomáš ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent) ; Bydžovská, Lenka (oponent)
Uplynulo právě sto let, kdy - jak praví legenda - malíř Maurice de Vlaminck "slídil po uměleckých kuriozitách, obcházel vesnice na březích Seiny a kupoval u vetešníků sošky, masky a fetiše, které vyřezali ze dřeva negerští umělci Francouzské Afriky H. Krátce nato je údajně ukázal André Derainovi, přes nějž se s těmito předměty seznámili Henri Matisse a Pablo Picasso. 1 Ať již prvenství objevu negerské plastiky pro moderní umění po roce 1905 náleží Vlaminckovi a odehrálo se tak, jak ho líčí Guillaume Apollinaire, nebo šlo ve skutečnosti o jiný příběh,2 faktem zůstává, že se etnické obj ekty staly významným zdroj em moderního umění od fauvismu, expresionismu a kubismu, přes dadaismus a surrealismus, až k postavantgardní tvorbě 2. poloviny 20. století. Především díky práci Roberta Goldwatera Primitivism in Modern Pažnting se pro tento j ev vžil v uměleckohistorické literatuře poj em primitivismus. Goldwater tuto tendenci vůbec poprvé rozdělil do několika kategorií, přičemž si uvědomoval, že problém neleží pouze ve formálních asociacích, ale v hlubším chápání primitivnosti jako jednoho z programových směrů moderního umění.

Soubory Pražské pětky a jejich mediální recepce v letech 1980-1989
Kovář, Zdeněk ; Augustová, Zuzana (oponent) ; Just, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o divadlech Pražské pětky a mediálních ohlasech na jejich tvorbu v 80. letech. První část se věnuje vzniku divadel, jejím členům i charakterizaci jejich tvorby. Jedná se o dobu, kdy ještě nebyla napsaná žádná recenze. Poté je práce rozčleněna na tři časová období - inscenace před společným vystoupením v Lucerně, akce Lucerna a tvorba na konci 80. let. Během každé fáze se vyvíjela nejen Pražské 5, ale i její mediální recepce, která je hlavní náplní práce. V poslední části je nastíněn vývoj divadel na přelomu 80. a 90. let a předlistopadové filmy Tomáše Vorla Pražská 5 a Kouř.

Únik před nacismem. Exilová výtvarná scéna v Čechách 1933-1939
Rokytová, Bronislava ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
RESUMÉ ÚNIK PŘED NACISMEM. EXILOVÁ VÝTVARNÁ SCÉNA V ČECHÁCH 1933-1939. Bronislava Rokytová Vývoj politické situace v Německu v průběhu třicátých let, kdy se radikalizovala nacistická strana a moc Adolfa Hitlera se stávala postupně neomezenou, znamenal nejen nebezpečí pro politické odpůrce fašismu. Nová sebeprezentace státu navazujícího na Římskou říši národa německého, se projevil i v odkazu na klasicismus v umělecké tvorbě. Umělci, kteří nesplňovali kritéria nacistického režimu nebo se dokonce angažovali v jeho neprospěch, museli zvolit azyl v zemích, kde se mohli dále nejen svobodně vyjádřit, ale nebyl ani ohrožen jejich život. Vedle Velké Británie, Francie a Holandska, se stalo útočištěm pro uprchlíky před nacismem i prvorepublikové Československo. Práce se soustředí na české prostředí a především výtvarné umělce, které dosavadní zahraniční literatura zpracovávala spíše okrajově, v rámci dalších uměleckých oborů a zemí poskytujících emigrantům azyl. Zkoumáni byli nejenom politicky či rasově pronásledovaní umělci, ale i reemigrace. Čeští Němci, kteří se z obdobných důvodů vrátili do svého rodiště. Českoněmecké podmínky poskytli umělcům možnost, dále aktivně pokračovat v boji proti nacistickému režimu, i se zpětným dosahem do Německa. Spolupráce s českými umělci se odehrávala především v oblasti karikatury...

OK 1934-38: Pražské intermezzo Oskara Kokoschky
Foschiová, Regina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Resumé Tato bakalářská práce pojednává o pražském období významného rakouského malíře Oskara Kokoschky. Ten přišel do Prahy v roce 1934 a strávil zde čtyři roky. Namaloval tu šestnáct pohledů na Prahu - to je nejvíc ze všech pohledů měst, která kdy maloval, portrét prezidenta republiky T. G. Masaryka i svůj autoportrét "zvrhlého" umělce. Práce je rozdělena do tří částí. V první části se věnuji historickému kontextu, převážně politickému vývoji v Rakousku, a zároveň uvádím důležité události Kokoschkova života. Dále se pokouším nastínit situaci na pražské umělecké scéně 30. let. Druhá část práce se zabývá samotným pobytem Oskara Kokoschky v Praze a díly, která tu vznikla. Svoji pozornost soustředím zvláště na pražské krajiny, které jsou jedním z vrcholů Kokoschkovy tvorby, a portrét prezidenta T. G. Masaryka. Samostatnou kapitolu tvoří i díla vzniklá v reakci na politické události v Evropě - bombardování Guernicy či výstavu "Entartete Kunst". Třetí část práce je zaměřena již na válečné období, které Kokoschka strávil v Británii, a to především na díla, která se vztahují k Praze či Československu - Nostalgii a Červenému vejci. Závěrem se zabývám tzv. Školou vidění a vlivem J. A. Komenského na Kokoschkovu osobnost i na metody výuky, které v ní uplatnil.

Duševní vlastnictví v kontextu čl. 82 SES
Smetanová, Jana ; Král, Richard (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
74 VII. Závěr Tato práce se zabývala vztahem duševního vlastnictví a komunitárního soutěžního práva. Jejím hlavním cílem bylo odpovědět na otázku, za jakých okolností může být majiteli duševního vlastnictví uložena povinnost licencovat jeho výlučná práva k duševním statkům. Duševní vlastnictví může pro ostatní soutěžitele představovat významnou překážku vstupu na trh a současně přispívat k upevnění dominantního postavení majitele duševního vlastnictví na relevantním trhu. Dominance není prima facie negativní jev ve vztahu ke svobodné soutěži. Zakázáno je zneužití dominantního postavení a to jak národními úpravami soutěžního práva, tak čl.82 Smlouvy. Jako zneužití dominantního postavení lze za jistých okolností hodnotit situaci, kdy dominantní podnik - majitel duševního vlastnictví - odmítne udělit licenci k využití svých výlučných práv. Pokud orgán bdící nad zachováním soutěže shledá, že takové odmítnutí je zneužívající, může nařídit nucenou licenci. ESD v rámci rozhodovací praxe vytvořil a dále interpretoval test "výjimečných okolností". Jde o okolnosti, za nichž může být dominantnímu podniku přikázáno udělit licenci k právům duševního vlastnictví. Soud ve svých rozhodnutích opakovaně zdůraznil, že vlastnictví práv k duševním statkům samo o sobě nezakládá dominantní postavení (případ Parke, Davis) a...