Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akcelerace algoritmů Lattice-Boltzmann pro modelování toku krve v mozku
Kompová, Radmila ; Kešner, Filip (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací a možnými optimalizacemi metody lattice-Boltzmann. Tato metoda umožňuje modelovat tok kapalin pomocí simulace pohybu fiktivních částic. Práce se zaměřuje na možná vylepšení existujícícho nástroje HemeLB, který se specializuje na simulaci proudění krve v mozku. V práci jsou mimo jiné zkoumány techniky vektorizace a paralelizace jejichž implementace by mohla pro tento nástroj být přínosná. Součástí práce je implementace aplikace srovnávající několik vybraných algoritmů pro metodu lattice-Boltzmann včetně jejich možných optimalizací. Zahrnuty jsou rovněž testy zaměřené na srovnání těchto algoritmů dle dosaženého výkonu, využití paměti cache a celkové spotřeby paměti. Nejlepší dosažený výkon byl 150 milionů aktualizovaných bodů mřížky za sekundu.
Algoritmy pro procházení 2D bludiště
Chvíla, Lukáš ; Jelínek, Aleš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato práce popisuje způsob automatického nalezení cesty ve 2D bludišti, které je zadáno formou bitmapových mřížek obsazenosti. Problém byl řešen v jazyce C# za pomoci algoritmu přímkové dekompozice, pomoci kterého je vytvořena síť potencionálních cest. Tento algoritmus předpokládá aproximaci překážek vektorovými polygony. Pro nalezení výsledné cesty je použit algoritmus A*. Výstupem je cesta popsaná úsečkami, kterou by po dalších úpravách bylo možné použít pro navigaci robota.
Algoritmy pro procházení 2D bludiště
Chvíla, Lukáš ; Jelínek, Aleš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Tato práce popisuje způsob automatického nalezení cesty ve 2D bludišti, které je zadáno formou bitmapových mřížek obsazenosti. Problém byl řešen v jazyce C# za pomoci algoritmu přímkové dekompozice, pomoci kterého je vytvořena síť potencionálních cest. Tento algoritmus předpokládá aproximaci překážek vektorovými polygony. Pro nalezení výsledné cesty je použit algoritmus A*. Výstupem je cesta popsaná úsečkami, kterou by po dalších úpravách bylo možné použít pro navigaci robota.
Převod křivky z rastru na vektorovou representaci
Král, Jiří ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
V mém procesu vektorizace se snažím o převod vstupního šedotónového obrazu na vektorový se snahou o co největší podobnost se vstupním obrazem. Vektorizace se provádí pomocí aproximace křivkou, jenže aproximovat lze pouze liniové prvky, tedy křivky v rastru. Musí se proto ze vstupního obrazu tyto liniové prvky vyextrahovat a to dvojím způsobem, podle dvou skupin objektů v obraze. První skupinou jsou objekty tenké, podlouhlého tvaru, ty se nahradí jejich skeletonem. Druhou skupinou jsou objekty rozsáhlé, ty se nahradí jejich konturou. Nalezené linie se pak rozdělí na takové části, které už půjde snadno aproximovat křivkou. Výsledné křivky se už jen vykreslí do výstupu vhodnou rasterizační metodou.
Konverze rastru na vektor
Siblík, Jan ; Venera, Jiří (oponent) ; Šilhavá, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou převodu rastrového obrazu do vektorové reprezentace. Popisuje teoretické podklady pro postupy pro předzpracování vstupního obrazu, teorii a možnosti detekce hran a některé možné postupy vektorizace obrazu. Popisuje také návrh a realizaci demonstrační aplikace, která je její programovou částí.
Ray-tracing s využitím SSE
Kučera, Jiří ; Herout, Adam (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím SSE instrukcí k akceleraci výpočtů probíhajících při ray-tracingu. Aby bylo možné SSE instrukce co nejefektivněji použít, bylo zvoleno současné sledování čtyř paprsků uzavřených v jednom svazku. Byla provedena vektorizace algoritmů použitých v ray-tracingu a také bylo navrženo a implementováno řešení rozpadu svazku paprsků. Provedenými testy pak byla sledována doba renderování obrazu pro případ, kdy jsou všechny paprsky pohromadě, ale také pro případ, kdy se ve svazku nachází pouze jeden paprsek.
Zaměření části obce Kotvrdovice pro obnovu katastrálního operátu
Hlávka, Miroslav ; Zvolská, Hana (oponent) ; Berková, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obnovou katastrálního operátu přepracováním v části katastrálního území Kotvrdovice. V této části je předpokládaný posun zástavby vůči platné katastrální mapě, z důvodů historického vývoje za druhé světové války. Jsou zde popsány jednotlivé činnosti při zpracování a problémy, které se během zpracování vyskytly. Pro zpracování byl použit program VKM2.
Intel Integrated Performance Primitives a jejich využití při vývoji aplikací
Machač, Jiří ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Malý, Jan (vedoucí práce)
Cílem prezentované práce je demostrace a zhodnocení přínosu vypočetních systémů SIMD a to zejména jednotek MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3 a SSE4 firmy Intel, pomocí vytvořených demostračních aplikací knihovnou Intel Integrated Performance Primitives. Nejprve prezentujeme možnosti programování SIMD pomocí intrinsic funkcí, vektorizace a knihovny Intel Integrated Performance Primitives, dále pak popisujeme možnosti vyhodnocení jednotlivých algoritmů. V závěru práce ukazujeme postup programování za použití knihovny Intel Integrated Performance Primitives.
Tvorba ortofotomapy v systému PhotoMod
Sládková, Veronika ; Hanzl,, Vlastimil (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce bylo vyhotovení ortofotomapy v lokalitě Brno – Slatina. Zpracování celého projektu bylo provedeno v softwaru Photomod 4.3, jež je produktem ruské společnosti Racurs. Pro vypracování bylo třeba vykonat aerotriangulaci a vyrovnání leteckých snímků, vytvořit digitální model reliéfu a z něj výslednou ortofotomapu. Celkový výsledek práce byl porovnán s geodetickým měřením.
Příprava grafických dat v aplikacích IS - testování forem převodu rastrové a vektorové grafiky
Parma, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce je zaměřena především na testování software (dále jen SW) pro převod mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní typy grafik, jejich rozdíly, použití, výhody a nevýhody. U každého typu grafiky jsou popsány jejich nejznámější formáty. Dále je vysvětlen princip převodu mezi formáty a jednotlivými typy grafik. Podrobně je rozveden princip rasterizace a vektorizace. Praktická část práce je zaměřena především na vektorizaci. Je v ní testováno celkem pět programů na převod bitmapové a vektorové grafiky. Pro testování byly vybrány a definovány čtyři různé typy grafik. Pro porovnávání SW byl použitý vícekriteriální způsob hodnocení. SW je porovnáván ze dvou hledisek. První hledisko porovnává funkcionalitu SW a druhé je zaměřeno na výsledky výstupů vektorizace. Stanovená metodika a výběr kritérií zkoumání byly zvoleny subjektivním pohledem na zadanou problematiku. Závěr práce přináší podrobné výsledky zkoumání spolu s komentářem k jednotlivým sledovaným SW.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.