Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace pro výuku 2D křivek
Opletal, Pavel ; Švub, Miroslav (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dvojrozměrnými křivkami používanými v počítačové grafice. Shrnuje obecnou problematiku těchto křivek a dále se zabývá konkrétními metodami pro jejich výpočet. Popisuje metody užívané pro výpočet Fergusonových kubik, křivek Kochanek-Bartels, Kardinálního splinu, Catmull-Rom splinu, Bézierových křivek a jejich modifikací, Coonsových kubik, Coonsových kubických B-splinů a křivek NURBS. Praktická část této práce se zabývá návrhem a implementací výukové aplikace, která demonstruje vybrané křivky.
Zobrazování 3D krajiny se světelnou mapou
Fadrhonc, Pavel ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je nastudovat způsob zobrazování 3D krajiny v počítači v reálném čase a implementovat jednoduchý program, který toto demonstruje za použití vybraného algoritmu pro generování výškových a světelných map
Fraktály v počítačové grafice
Šelepa, Jan ; Venera, Jiří (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
V této práci se zabývám fraktály. První kapitola představuje úvod do problematiky, kterou se tato prácec zabývá. Druhá kapitola obsahuje základní pojmy z oblasti fráktálů a fraktální geometrie. Ve třetí kapitole je uvedena historie fraktálů a některé významné osobnosti z fraktální vědy. Kapitola čtvrtá obsahuje klasifikaci fraktálů dle různých kritérií. V této části práce také uvádím příklady fraktálů jednotlivých typů. V páté kapitole jsou uvedeny některé nejpoužívanější programy zabývající se vykreslováním fraktálů. Šestá kapitola je věnována demonsrtační aplikaci, kterou jsem v rámci této bakalářské práce vytvořil.
Generování hor a oblak pomocí fraktální geometrie
Tůma, Petr ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá generováním krajinných útvarů pomocí fraktální geometrie. Je zde vysvětlen pojem fraktál a termíny s ním spojené. Další kapitoly popisují základní teoretické úvahy a implementace jednotlivých algoritmů. Hlavním tématem je generování modelů oblak a pohoří podle hodnot vstupních parametrů, jejich prezentace a uložení na datové médium. Projekt také zahrnuje vlastní rozšíření při generování pohoří. Na závěr jsou shrnuty tendence dalšího vývoje a vlastní poznatky.
Křivky v počítačové grafice
Míchal, Luboš ; Zuzaňák, Jiří (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací demonstrační aplikace, která bude sloužit k názorné ukázce křivek používaných v počítačové grafice. Aplikace je vytvořena v jazyce C++ v prostředí Visual Studio 2005. Pomocí této aplikace lze sledovat jednotlivé kroky výpočtu a zadávat řídící body. Poté je možné pozorovat rozdíly mezi jednotlivými použitými algoritmy. Cílem práce je přiblížit jednotlivé křivky potenciálním zájemcům o toto téma.
Evaluace metod vyhledávání klíčových bodů
Kordula, Jaroslav ; Venera, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je seznámení se s programovacím prostředím Microsoft .NET Framework a problematikou vyhledávání klíčových bodů v obraze. Na základě těchto znalostí je požadován návrh metody evaluace používaných detektorů a následná implementace konzolové aplikace umožňující snadné vyhodnocení výstupních dat aplikované metody vyhledávání klíčových bodů v obraze v iteračních postupech návrhu/učení algoritmů za použití navržené metody evaluace. Klíčové body jsou vyhledány v několika bitmapách, které zachycují tutéž scénu v různých směrech pohledu. Zároveň je požadováno vytvoření grafického uživatelského prostředí umožňujícího snadné nastavení podmínek pro evaluaci.
Warping a morfing obrazu
Kuběna, Petr ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Warping a morfing jsou počítačové efekty s použitím hlavně v zábavním průmyslu. Práce obsahuje postupy a techniky nutné k jejich vytvoření. Zaměřuje se na operace s dvourozměrným navzorkovaným obrazem. Nedílnou součástí je demonstrační program, který umožňuje uživatelsky tyto efekty vytvářet.
Techniky používané pro ostření a rozmazávání obrazu
Lichý, Stanislav ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá metódami filtrovania digitálneho obrazu. Obsahuje základné pojmy dôležité pre pochopenie problematiky, ako napríklad digitálny obraz, pixel, farebné priestory, šum a typy šumov. V práci sú popísané dôležité algoritmy ostrenia obrazu a redukcie šumu v obraze. Je vysvetlený princíp činnosti týchto algoritmov, sú diskutované dosahované výsledky, použiteľnosť a a časová náročnosť týchto algoritmov. Vybrané algoritmy boli v práci implementované v programovacom jazyku C++ s využitím voľne dostupnej knižnice OpenCV.
Demonstrační aplikace algoritmů vyplňování uzavřených oblastí ve 2D
Hort, Pavel ; Šilhavá, Jana (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá postupy použitými při vyplňování uzavřených oblastí ve 2D. V dokumentu jsou popsány algoritmy, které se k tomuto účelu nejčastěji využívají. Text popisuje obě hlavní skupiny těchto metod, tedy algoritmy vektorové i algoritmy rastrové. Jsou zde popsány klady a zápory jednotlivých vyplňovacích metod. Pro některé algoritmy jsou zde rovněž uvedeny optimalizace, nebo další možnosti jejich implementace. Další část tohoto textu se zabývá popisem implementace uvedeným metod s možností krokování jejich postupu. Závěr textu se věnuje popisu tříd, které jsou použité v aplikaci. Je zde také popsáno grafické uživatelské rozhraní.
Cannyho operátor a další používané hranové detektory
Janda, Miloš ; Juránek, Roman (oponent) ; Venera, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje úvod do problematiky digitálního zpracování obrazu a definuje základní pojmy pro jeho úspěšné pochopení. Zabývá se několika vhodnými metodami předzpracování obrazu pro detekci hran, metodami pro detekci hran a následného zpracování těchto obrazů. Cílem práce je efektivní implementace a komplexní porovnání metod používaných pro detekci hran.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.