Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím aktivit zaměřených na rozvoj čtenářství
Tomanová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na rozvoj prosociálního chování v mateřské škole prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. Teoretická část objasňuje pojmy vztahující se k tématům rozvoje prosociálního chování v mateřské škole, čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. Dále stručně uvádí rozdíly mezi heterogenním a homogenním uspořádáním třídy dle věku v mateřské škole a zaobírá se i tématem klimatu školy a třídy. Cílem praktické části bylo popsat, jakým způsobem konkrétní mateřská škola rozvíjí prosociální chování dětí prostřednictvím čtenářské pregramotnosti. V průběhu celého školního roku byly sestaveny konkrétní aktivity, zrealizovány ve věkově heterogenní třídě jednotřídní mateřské školy, zreflektovány a doplněny o možnosti další práce s danou aktivitou. K reflexi byla využita metoda rozhovoru, pozorování a sebereflexe. Děti účastí na aktivitách rozvíjely své prosociální chování a vztah ke čtení. Po prostudování odborné literatury byl pro výzkum v praktické části vytvořen dotazník pro rodiče, který zjišťoval, zda a v jakých oblastech má tento mateřskou školou zvolený způsob rozvoje čtenářské pregramotnosti pozitivní vliv na vztahy ve třídě a klima mateřské školy jako celku. Ukázalo se, že rodiče si ne vždy uvědomují, že rozvojem čtenářské pregramotnosti je možné ovlivňovat i klima a vztahy ve...
Faktory psychosociálního klimatu školní třídy na 1. stupni ZŠ
MONČEKOVÁ, Hana
Diplomová práce má za cíl představit problematiku klimatu školní třídy na 1. stupni základní školy. Klima třídy je složitým jevem i procesem a podléhá mnoha vlivům, které jsou blíže popsány v teoretické části této práce. Stěžejní roli v utváření a ovlivňování klimatu má podle odborné literatury učitel. Právě na učitele je cílena praktická část ? ta představuje výsledky rozhovorů vedených se zkušenými pedagožkami prvního stupně základní školy. Z výsledků vyplývá, jak oslovené učitelky definují pojem klima třídy, jakým způsobem ho diagnostikují a dále rozvíjejí. Učitelky také popisovaly klima svých současných tříd a jejich názory byly porovnávány s výsledky dotazníkového šetření, které přineslo pohled na klima očima žáků. Tato práce je součástí projektu GAJU 154/2016/S ?Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků.?
Inkluzivní didaktika v základní škole
Křížová, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretická část bakalářské práce přináší informace o možnostech, které by mohly pomoci pedagogům k realizaci úspěšné inkluze. Seznamuje s inkluzivními principy a strategiemi, uvádí základní informace o inkluzi tak, jak ji přináší novela školského zákona vyhláškou 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. Seznamuje s podpůrnými opatřeními, pedagogickou diagnostikou, problematikou stylů učení, s možností různých metod výuky, různými druhy diferenciace, upozorňuje na důležitost třídního klima a osobnost učitele. Přibližuje specifika vzdělávání v málotřídních školách. Praktická část zodpovídá otázku, zda vybraná málotřídní základní škola naplňuje požadavky inkluzivního vzdělávání. Zaměřuje se na naplňování principů metakognitivního učení, individualizace a diferenciace ve výuce. Práce zkoumá klima jednotlivých tříd a míru ovlivnění třídního klimatu žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje s kazuistikami žáků, jimž jsou poskytována podpůrná opatření na základě doporučení školského poradenského zařízení. Zkoumá, jaký postoj k inkluzi zaujímají učitelé vybrané málotřídní školy. Práce seznamuje s vybranou školou, počtem, kvalifikovaností zaměstnanců. Snaží se zhodnotit míru inkluzivity dané školy. Důležitým momentem je i charakteristika obce, ve které se...
Rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků od 1. do 2. ročníku ZŠ
Durníková, Radka
Rigorózní práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část je zaměřena na prezentaci poznatků z oblasti školního hodnocení a sebehodnocení žáků, vymezuje základní pojmy, typy, formy a funkce hodnocení a sebehodnocení, soustředí se především na možnosti a strategie rozvoje dovednosti sebehodnocení žáků na počátku školní docházky. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Jsou prezentovány výsledky výzkumu zabývajícího se dlouhodobým mapováním rozvoje dovednosti sebehodnocení žáků od počátku 1. do poloviny 2. ročníku základní školy. Část výzkumu je věnována konkrétním strategiím třídního učitele pozorovaných žáků, které pozitivně ovlivňují rozvoj dovednosti sebehodnocení žáků, a možnosti zapojení rodičů do procesu rozvoje sebehodnocení jejich dítěte při společných konzultacích mezi učitelem, žákem a rodiči. KLÍČOVÁ SLOVA školní hodnocení sebehodnocení popisný jazyk klima třídy strategie pro rozvoj dovednosti sebehodnocení konzultace učitel - žák - rodiče (tripartita)
Adaptační kurz jako forma prevence šikany
Smyčková, Barbora ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Hlaváčková Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce je založena na prezentování adaptačních kurzů jako formy primární prevence šikany ve školní třídě. Konkrétně se práce zabývá metodikou adaptačních kurzů poskytovaných Agenturou Wenku s. r. o., které kladou důraz na nastartování procesů důležitých pro zdravé fungování třídy a bezpečné sociální klima. Pozitivní klima, které je na kurzech vytvářeno, tak přispívá k minimalizaci konkrétního rizikového chování, kterým je v tomto případě právě šikana. V první části práce je představena problematika šikany ve školním prostředí, formy její prevence a důležitost pozitivního sociálního klimatu ve třídě pro funkčnost preventivních programů, mezi které adaptační kurz patří. Samotná metodika adaptačních kurzů Agentury Wenku s. r. o. je detailně popsána v části druhé. Práce popisuje konkrétní didaktické postupy a jednotlivé specifické hry, které agentura v programu využívá, včetně Zpětné vazby - reflektivní metody, díky které se adaptační kurzy odlišují od kurzů nabízených konkurenčními organizacemi. Poslední pasáž rozebírá výsledky stručného dotazníkového šetření postojů pedagogů ke zpracovávanému tématu. KLÍČOVÁ SLOVA adaptační kurz, šikana, prevence, adaptace, rizikové chování, třídní klima, teambuilding
Emoční charakteristika u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků
DRŮBOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá emoční charakteristikou u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků. Teoretická část rozdělena na dvě hlavní kapitoly, objasňuje klíčové pojmy, obsahuje poznatky a odborné informace vztahující se ke zvolenému tématu. Jelikož je každý jedinec jedinečnou a neopakovatelnou bytostí, také jeho emoční charakteristika bude odlišná, a to především ve vztahu ke konkrétní pozici v určité vrstevnické skupině. Jednotlivý žáci zaujímají ve školní třídě určitý sociometrický status, který je podmíněn mnoha vlivy. K faktorům, které souvisejí se sociometrickou pozicí, mohou patřit také emoční charakteristiky žáků. Praktická část je zaměřena na děti, které navštěvují druhý stupeň základní školy, mezi jednotlivými členy je určitý vztah, členové se mezi sebou dobře znají. Tato část práce se dotýká období, pro které jsou charakteristické velké změny, dochází k postupnému osamostatňování dětí od rodičů a zároveň ke vzniku významnějších vztahů s vrstevníky obou pohlaví. V praktické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního výzkumu založená na dotaznících vlastní konstrukce. Sociometrické šetření určující sociometrický status objasňuje hypotézy dotýkající se emoční charakteristiky u jednotlivých dětí. Získané informace by mohly sloužit pedagogům základních škol, výchovným poradcům, studentům pedagogických fakult a rodičům, kteří mají zájem o problematiku emoční charakteristiky u dětí s odlišným sociometrickým statusem z pohledu žáků
Klima třídy
RAUŠEROVÁ, Jana
Diplomová práce "Klima třídy" má teoreticko-empirický charakter. Jejím cílem je změřit a porovnat klima školní třídy standardních a alternativních škol. Z počátku práce nabízí vymezení základních pojmů jako je sociální skupina, prostředí, atmosféra, klima. Dále se věnuje teoretickému objasnění klimatu školní třídy a detailněji se zaobírá prvky, typy a aktéry klimatu. Práce si také blíže všímá výzkumných metod měření klimatu školní třídy. Teoretickou část autorka uzavírá popisem problematiky alternativních škol. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci standardních a alternativních základních škol. Je zde stanoven cíl, předpoklady a vybraná metoda měření klimatu třídy. V závěru jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a ověření předpokladů.
Formativní hodnocení na 1. stupni ZŠ
Štěpánová, Aneta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá stále více využívanou formou školního hodnocení, kterou je formativní hodnocení. Cílem je analýza formativního hodnocení jako komplexní hodnotící metody: jejím vývojem, psychologickými souvislostmi hodnocení, metodami a technikami, které jsou pro tuto metodu hodnocení těmi základními a také kompetencemi převážně začínajícího učitele k hodnocení, ve kterých se odráží jeho osobnost, profesionalita a principy, které v rámci hodnocení zastává. Praktická část je složena z kvalitativního výzkumu, který probíhal v České republice a v zahraničí. Výsledky z ČR poukazují na skutečnost, že dotazovaní učitelé používají dílčí techniky formativního hodnocení, ale zatím však nikoliv plně systémově. Výzkumná sonda ze zahraničí poukazuje na pracovní podmínky učitelů v jednotlivých zemích v rámci nastavení jednotlivých školských kurikul, která mají vliv na jejich používání formativního hodnocení. Druhou částí praktického šetření je metodická sbírka aktivit formativního hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA Hodnocení, osobnostní pojetí žáka, třídní klima, hodnotící normy, sebehodnocení, vrstevnické hodnocení, kritéria, cíle učení, motivace, klíčové kompetence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.