Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38,105 záznamů.  začátekpředchozí38096 - 38105  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.81 vteřin. 

Vývoj hybridních mobilních aplikací
Zyka, Michal ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Keřka, Marek (oponent)
Cílem této práce je postupně vysvětlit principy vývoje hybridních mobilních aplikací s použitím jazyků HTML5, CSS, JavaScript a frameworků jQuery, jQuery Mobile a Apache Cordova. Ukázkové aplikace jsou praktickou částí práce. V teoretické části práce detailně popisuje jQuery Mobile framework, vysvětluje jednotlivé fáze životního cyklu aplikace počínaje návrhem a distribucí konče. Ukáže, jak tvořit dynamický obsah a komunikovat s backendem, jak aplikaci testovat a debugovat přímo z mobilního zařízení. Vysvětlí, jak přistupovat k nativním funkcím mobilních zařízení pomocí frameworku Apache Cordova a a v závěru předvede deployment aplikace na platformy Android a iOS.

Přístup společnosti Skanska a.s. k digitalizaci dokumentů
Černý, Petr ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Svatoš, Oleg (oponent)
Cílem této bakalářská práce je zaměřit se na přístup společnosti Skanska a.s. k digitalizaci dokumentů. Zmapovat současný stav a pokusit se poukázat na výhody plynoucí z využívání převodu papírových dokumentů do digitální podoby. Teoretická část práce je zaměřena do uvedení problematiky týkající se digitalizace dokumentů. Jsou zde rozděleny přístroje, metody rozpoznávání obsahu, kroky nutné před zahájením snímáním dokumentů, popis a ukládání digitalizovaných dokumentů. Praktická část práce navrhuje využití elektronické komunikace ve strukturované podobě k zasílání fakturačních údajů. Nastíněna jsou dvě možné řešení využívající daných podmínek. Proces příjmu dokumentů v elektronické podobě ukazuje, jaké kroky odpadnou oproti příjmu papírových faktur. Hlavní přínos praktické části práce spočívá v analýze a poukázání na výhody zavedení elektronické fakturace do společnosti Skanska a.s.

Řešení skladového hospodářství na platformě Windows Mobile s integrací do systému SAP
Cyprich, Miroslav
Tato diplomová práce řeší návrh a tvorbu aplikace pro reálnou společnost pomocí technologie ABAP Web Dynpro. Aplikace umožňuje zařízením běžícím na platformě Windows Mobile přístup do skladového hospodářství systému SAP.

Síťové přístupové systémy se zaměřením na biometrické autentizační technologie
HANZAL, Vlastimil
Cílem bakalářské práce je zpracovat dostupné varianty biometrických metod, pomocí kterých jsou lidé automaticky identifikováni nebo verifikováni na základě svých anatomicko-fyziologických nebo behaviorálních charakteristik, u kterých je předpokladem, že jsou jedinečné, v průběhu času neměnné, prakticky měřitelné a technologicky zpracovatelné. Tyto metody jsou využívány již stovky let k identifikaci osob a pro různá řešení zabezpečení. Dnes jsou tyto biometrické metody zdokonalovány a propojovány s moderními informačními technologiemi. Výhoda biometrických metod se zakládá na identifikaci vlastní podstaty člověka. Vyznačují se tak vysokou mírou ochrany proti zneužití, oproti jednoduché funkci identifikačního čipu či jiného identifikačního média a k následnému falšování identity. V teoretické části je popsáno odborné názvosloví a především jsou popsány existující varianty biometrických autentizačních metod. Dále je provedena analýza možných dostupných řešení biometrických systémů v závislosti na českém trhu. A na základě těchto informací je proveden výběr biometrické metody pro aplikaci v praktické části. V praktické části je navrhnut vlastní projekt autentizace osob na základní škole pomocí jedné z používaných biometrických metod. A je provedeno testování této metody na dostupných zařízeních.

Brain-Computer Interface Epoc Emotiv a potenciál jeho komerčního využití
Vencelides, David ; Bečev, Ondřej (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na Brain Computer Interface. Konkrétně na zařízení Emotiv Epoc. První část práce je zaměřena na úvod do tématu Brain Computer Interface. Tato část je zaměřena na stručnou historii BCI a na způsoby měření mozkové aktivity. Druhá část práce se zabývá konkrétními BCI produkty, které jsou dostupné na spotřebitelském trhu volně k prodeji za cenu přístupnou běžnému zákazníkovi. Třetí část práce je zaměřena na jeden konkrétní BCI produkt EPOC Emotiv. V této části je přístroj představen. Práce se zabývá jaké má přístroj možnosti a omezení, dále je pozornost věnována aplikacím, které jej využívají. A na závěr je uveden teoretický návrh meditační aplikace.

Integrace žáků s tělesným postižením v rámci primárního vzdělávání na prvním stupni ZŠ v okresech České Budějovice a Prachatice
NĚMCOVÁ, Hana
Téma bakalářské práce se týká integrace žáků s tělesným postižením na prvním stupni základních škol v okresech České Budějovice a Prachatice. Teoretická část bakalářské práce se zabývá vymezením základních pojmů týkajících se integrace, legislativou upravující integrované vzdělávání a v neposlední řadě faktory a prostředky, které ovlivňují úspěšnost integračního procesu. Hlavním cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit připravenost základních škol z výzkumného vzorku na integraci žáků s tělesným postižením. Součástí cíle bylo zjistit, jaké jsou postoje pedagogických pracovníků ohledně integrace. Pro naplnění cíle jsem si stanovila tři výzkumné otázky. První výzkumná otázka se týkala toho, jak jsou školy připraveny na integraci žáků s tělesným postižením, respektive zda jsou na školách odstraněny architektonické bariéry a zbudovány bezbariérové přístupy. Druhá výzkumná otázka se týkala zkušeností základních škol s integrací žáků s tělesným postižením. Třetí výzkumná otázka se týkala názoru pedagogických pracovníků na inkluzi.V bakalářské práci byla použita strategie kvalitativního výzkumu. Celkem bylo osloveno 22 základních škol, s výzkumem souhlasilo 8 škol. Výzkum byl realizován formou strukturovaného rozhovoru s řediteli škol, popřípadě jejich zástupci, třídními učiteli nebo výchovnými poradci. Záleželo na tom, na koho jsem byla po oslovení vedení příslušné školy odkázána. Na školách, kde žáka s tělesným postižením neintegrují, byla zjišťována informovanost pedagogických pracovníků ohledně integračního procesu. Na školách, kde v současné době integrují žáky s tělesným postižením, byly zjišťovány zkušenosti škol s integrací.Uskutečněný výzkum ukázal, že z celkového počtu 8 dotazovaných základních škol, má zkušenost s integrací žáků se zdravotním postižením 7 škol. Z těchto 7 škol mají 3 školy zkušenost s integrací žáků s tělesným postižením, z toho 2 školy integrují žáky na prvním stupni. Žádná ze škol, na které se v současné době nevzdělává žák s tělesným postižením, není připravena na integraci žáka s tímto druhem postižení. Na školách nejsou odstraněny architektonické bariéry. Co se týče informovanosti ohledně procesu integrace žáků s tělesným postižením, uskutečněný výzkum ukázal, že informovanost pedagogických pracovníků ohledně této problematiky není dostatečná. Školy, které již mají zkušenost s integrací žáků s tělesným postižením na prvním stupni, hodnotí finanční zajištění integrace jako nedostatečné. Obě školy využívají možnost spolupráce se speciálně pedagogickým centrem a podmínky vzdělávání pro tyto žáky byly upraveny. Obě školy využívají při integraci podpůrná opatření. Žáci se vzdělávají podle individuálních vzdělávacích plánů, školy pro ně zajistily funkci asistenta pedagoga, pořídily didaktické a kompenzační pomůcky. Na jedné z těchto dvou škol se dokonce vzdělávají 3 děti s tělesným postižením na prvním stupni. Myšlenku inkluze ve většině případů pedagogičtí pracovníci neodmítají. Někteří si však uvědomují limity integračního procesu a proto zastávají názor, že koncepce současného školského systému je vyhovující. V České republice je školská integrace legislativně podporována. Snahy o začleňování žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami do běžného vzdělávacího proudu se objevují více než deset let. I přesto se však školy v běžném životě při uskutečňování integračního procesu stále potýkají s nedostatkem financí a praktickými obtížemi.

Budování a využívání menších počítačových sítí
Winkelbauer, Erik ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Tato práce se zabývá menšími lokálními počítačovými sítěmi. Stručně představuje obecné údaje potřebné pro pochopení zmiňovaných skutečností a snaží se upozornit na méně známé možnosti jejího využití. Nejprve popisuje vývoj sítí a další základní informace. Následně radí s výběrem kabelu typu kroucená dvoulinka, popisuje postup zakončení do modulárního konektoru a především sloučení telefonního a Ethernetového signálu do jednoho kabelu. Zaobírá se objevováním aktivních prvků a počítačů v síti pomocí operačního systému Windows a popisem specializovaných aplikací k tomu určených, Overlook Fing a Nmap. Dále se zmiňuje o technologických a provozních rozdílech řízených a neřízených switchů. Kapitola o sdílení připojení k internetu se zabývá překladem adres a portů, ukazuje jejich nastavení na zařízení určeném pro malé sítě a Cisco routeru, a také nastavení aplikačního proxy serveru. Opačný problém přístupu ke zdrojům na síti zvenčí řeší přesměrování portů, ukázané na aplikacích Apache a Filezilla. Virtuální sítě zastupuje virtuální lokální síť a virtuální privátní síť. U virtuální lokální sítě lze nalézt její popis a konfiguraci na aktivních prvcích Cisco. Dále jsou zde uvedeny obecné informace a nastavení týkající se virtuální privátní sítě, ukázané nejprve na Windows VPN a posléze na OpenVPN.

Dítě se zrakovým postižením v hodinách češtiny na 1.stupni základní školy
Koloburdová, Anna ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vytvoření hmatových materiálů a knihy - K.J. Erben Dlouhý, Široký a Bystrozraký do hodin českého jazyka na prvním stupni základní školy. Do cílové skupiny spadají jak děti s těžkým zrakovým postižením, tak ale i jejich vidící spolužáci. Výukové materiály se dají prohlížet hmatem a zrakem současně. Tyto materiály jsem záměrně tvořila pro obě skupiny. Představují jeden z účinných prostředků, jak odstraňovat bariéry mezi oběma stranami, protože umožňují jejich společnou spolupráci. Materiály byly současně koncipované jako pomůcky speciální péče. Zpracovala jsem vybraná témata z učiva jazykové výchovy dle RVP ZV. V teoretické části ukazuji legislativní rámec integrace dětí s těžkým zrakovým postižením a nutnost hmatové výchovy v hodině českého jazyka. Dále popisuji zpracovaná témata z učiva jazykové výchovy. Zaměřím na pravidla, podle kterých mají být hmatové materiály zhotovovány dle zásad haptizace a uplatňování multisenzoriálního přístupu k dětem s postižením. V praktické části práce jsem se zaměřila na návrh, zhotovení a použití hmatových materiálů v praxi. K ověření jejich účelnosti jsem použila rozhovory s osobami s těžkým zrakovým postižením, které materiály vyzkoušeli. Na základě zjištění získaných z rozhovorů jsem materiály upravila do konečné podoby.

Port HelenOS na architekturu IA-64
Váňa, Jakub ; Ježek, Pavel (oponent) ; Yaghob, Jakub (vedoucí práce)
Základní informace o operačním systému HelenOS a jeho implementaci (podpůrné funkce, plánovač, správa paměti, podpora aplikací, prostředí pro ovladače zařízení, meziprocesová komunikace). Přehled vlastností procesorů architektury IA-64 (zpracování instrukcí - EPIC, zásobník registrů - RSE, systémové registry, systém ochran, přístup k paměti, přerušení, vstup a výstup, meziprocesorová komunikace, firmware - PAL). Prostředí v počítačích s procesory IA-64 (firmware - SAL, zděděná (legacy) zařízení, USB). Přehled implementovaných změn (loader, boot, vstup a výstup, přerušení, výstup na obrazovku, vstup z klávesnice, multiprocesing). Vyhodnocení úspěchů a neúspěchů implementace.

Essays on Managerial Compensation
Paligorova, Teodora ; Jurajda, Štěpán (vedoucí práce) ; Conyon, Martin J. (oponent) ; Eriksson, Tor (oponent)
Essays on Managerial Pay Structures Teodora Paligorova Abstrakt v češtině - soubor nenalezen