Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv iregularity chování na přisuzování agence neživým objektům
Janíková, Martina ; Bečev, Ondřej (vedoucí práce) ; Havlíček, Jan (oponent)
Agence (aktérství) představuje schopnost objektu samostatně jednat v prostředí. Opakovaně bylo prokázáno, že i neživé objekty bez vnějších biologických znaků jsou za určitých podmínek vnímány, jakoby disponovaly některými znaky živých objektů a jsou jim přisuzovány mentální stavy, jako motivace, emoce či intence. Mezi atributy ovlivňující přisouzení agence patří charakteristiky morfologické (schéma hlavy a obličeje, biomechanický pohyb), behaviorální (samostatný pohyb, cílesměrnost, náhlé změny rychlosti či směru, nepředvídatelnost, racionální a efektivní využívání prostředí) a komunikativní (schopnost interakce). V předložené studii jsme se zaměřili na výzkum dalšího typu podmínky a jejího vlivu na přisouzení agence jednoduchým geometrickým obrazcům. Cílem bylo ověřit, zda je behaviorální odlišnost jedince od chování ostatních, respektive iregularita pohybu, faktorem vedoucím k vnímání iregulárního objektu jako disponujícího agencí. Za tímto účelem byly navrženy dvě studie. Studie A testovala prostřednictvím explicitního hodnocení, zda jsou regulárním a iregulárním objektům přisuzovány odlišné charakteristiky. Participanti (N=20) shlédli sekvenci primingových videí zobrazujících čtyři pohybující se geometrické obrazce. V každém kole byl počítačem vybrán jeden z obrazců a úkolem participantů bylo...
Souvislost osobnosti s pohybovými parametry tance a chůze (získaných pomocí technologie Motion Capture).
Rynešová, Magdalena ; Lindová, Jitka (vedoucí práce) ; Bečev, Ondřej (oponent)
ABSTRAKT. Tato práce navazuje na Teorii prostředí, která tvrdí, že lidé si velice rychle utváří o druhých dojem z jejich vzhledu, chování či pohybech. Tento výzkum se zaměřil na pohyb při chůzi a tanci a na výzkumnou otázku, jak ovlivňuje chůzi a tanec psychologický profil. Natočily se čtyři druhy videonahrávek (chůze, tanec pomalý, tanec rychlý, tanec s partnerem) s 21 ženami za použití technologie MOCAP, která dokáže vygenerovat souřadnice bodů na těle - určující polohu všech částí těla při pohybu. Byla vytvořena série parametrů pohybu a vzorce pro jejich výpočty, které posloužily k analytickému zpracování pohybu chůze i tance. Výsledky analýzy pohybu se potom porovnaly s výsledky psychologického inventáře NEO-PI-R. Bylo prokázáno, že psychologický profil ovlivnil chůzi i tanec probandek. Nejvíce pohyby ovlivňovala Extraverze. Pozitivně ovlivňovala velikost a rychlost pohybů např. pohyb hlavy, horních končetin, ramen, boků či délku kroku. Vlastnost Otevřenost vůči zkušenosti měla na pohyb podobný vliv jako Extraverze. Neuroticismus ovlivňoval především pohyby při pomalém tanci. Přívětivost a Svědomitost ovlivňovaly pohyby v menší míře a to pozitivně i negativně. Nejvíce ovlivňovaly pohyb horních končetin, pohyby boků a délku a rychlost kroku.
Využití kognitivních aspektů člověka při návrhu a propagaci webových stránek komerčního subjektu
Chramosta, Adam ; Smutný, Zdeněk (vedoucí práce) ; Bečev, Ondřej (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využitelnosti kognitivních aspektů člověka v souvislosti návrhu designu a rozmístění komponent komerčních webových stránek. Cílem práce je vysvětlit jednotlivé pojmy a představit výzkumné metody, a tyto metody pak prakticky využít k návrhu webových stránek. V Teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a k nim jsou představeny relevantní vědní obory s jejich zobrazovacími metodami. Podrobněji je pak popsán eye-tracking, který pro svou jednoduchost a použitelnost je pro tuto práci podstatný. V poslední kapitole teoretické části jsou popsány charakteristiky webových stránek. V této kapitole jsou také uvedeny relevantní zahraniční studie, jež mají vztah k tématu této práce. Praktická část obsahuje eye-trackingovou studii vybrané webové stránky zaměřenou na ověření jejího vzhledu. V experimentu jsou uvedeny výzkumné otázky zabývající se správností rozmístění komponent webových stránek, postup provedení experimentu a následně je popisován výsledek a vyhodnocení výzkumných otázek. Závěrem jsou diskutovány navrhnuté změny vycházející z daného experimentu vedoucí k lepšímu návrhu rozložení prvků webové stránky,jež povedou také k pozitivním dopadům v oblasti propagace, zvláště pak využití webové stránky jako landing page.
Brain-Computer Interface Epoc Emotiv a potenciál jeho komerčního využití
Vencelides, David ; Bečev, Ondřej (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na Brain Computer Interface. Konkrétně na zařízení Emotiv Epoc. První část práce je zaměřena na úvod do tématu Brain Computer Interface. Tato část je zaměřena na stručnou historii BCI a na způsoby měření mozkové aktivity. Druhá část práce se zabývá konkrétními BCI produkty, které jsou dostupné na spotřebitelském trhu volně k prodeji za cenu přístupnou běžnému zákazníkovi. Třetí část práce je zaměřena na jeden konkrétní BCI produkt EPOC Emotiv. V této části je přístroj představen. Práce se zabývá jaké má přístroj možnosti a omezení, dále je pozornost věnována aplikacím, které jej využívají. A na závěr je uveden teoretický návrh meditační aplikace.
Mimosmyslové vnímání jako informační kanál
Bečev, Ondřej ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Havel, Ivan (oponent)
Předkládaná práce se zabývá zkoumáním problematiky telepatie, "mimosmyslového vnímání" a anomální kognice. První část práce vytváří teoretické pozadí problematiky a to zejména po stránce historické, terminologické a metodologické. Zabývám se zde posuzováním této disciplíny z pohledu vědy a také konfrontací s aktuálními vědeckými (zejména fyzikálními) paradigmaty. Součástí teoretické části je také stručné zhodnocení kognitivních a informačních aspektů "mimosmyslové komunikace" a s tím spojená kritika terminologie. Druhá část práce představuje můj experiment prováděný na VŠE jako praktickou část mé práce. Jedná se o replikaci Multimodálního Ganzfeld experimentu(Pütz et al., 2007), se snahou ověřit platnost jeho výsledků a rozšířit naše znalosti fenoménu ganzfeld telepatie. V této části je presentována experimentální metoda, přehled srovnatelných studií, design mé varianty experimentu, hodnotící metodika a vyhodnocení dat. Cílem experimentu bylo pokusit se replikovat úspěch původní Freiburské studie (Pütz et al., 2007) a tak podpořit hypotézu o odlišné povaze ESP jevů, než předpokládaly dosavadní klasické ganzfeld experimenty. Součástí závěru je i interpretace výsledků a diskuse o alternativních vysvětleních. Třetí část Poslední část mé práce stručně popisuje počítačovou aplikaci AutoGanzfeld WebApp, která byla navržena, zhotovena a použita pro realizaci experiment.
Symbol a jeho role v myšlení člověka a počítače
Bečev, Ondřej ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce si položila za cíl prozkoumat princip symbolizování, se zvláštním ohledem k probádání úlohy symbolů v poznávacích procesech a v procesech myšlení. Dalším cílem pak bylo srovnání usuzovacích mechanismů přirozených (lidských) a umělých, a snaha popsat, jakým způsobem se v nich uplatňují symboly. Obsah práce je založena na poznatcích sémiotiky. Významem samotné práce je pak jednak stručný, systematický a široký úvod do sémiotiky a problematiky znaků a symbolů. Za druhé pak probádání hranice mezi poznáváním, myšlením a symboly. Přínosem v této oblasti je pak formulování základních problémů v těchto oblastech.. Práce je rozdělena do tří kapitol. První, nejobsáhlejší část je věnována exkurzu do jednotlivých koncepcí symbolizování. Druhá kapitola se věnuje otázce poznávání, a úloha symbolů v těchto procesech. . A ve třetí je stručně nastíněna úloha symbolů v umělém myšlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.