Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 681 záznamů.  začátekpředchozí379 - 388dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv těžby uranu na životní prostředí v oblasti Žďáru nad Sázavou
Bártová, Alžběta ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Vacek, František (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku těžby uranové rudy a jejího vlivu na životní prostředí v oblasti Dolní Rožínky. První část práce shrnuje poznatky o uranu z mineralogického a geologického hlediska, geologicky vymezuje zkoumanou oblast a charakterizuje uranové ložisko Rožná. Je zde popsána také historie těžby uranu a stručný technologický postup zpracování vytěžené uranové rudy v podniku DIAMO, resp. GEAM Dolní Rožínka. Dále jsou popsány specifické aspekty provozu odkaliště a sanační a rekultivační činnosti v těžbou porušené krajině širšího okolí Dolní Rožínky. Druhá část práce je věnována vlivu těžby uranové rudy na jednotlivé složky životního prostředí včetně nebezpečí úniku radionuklidů do okolí s důrazem na znečištění vod, ovzduší, půdy a změnu krajiny a druhové skladby ekosystémů. V neposlední řadě má vliv těžby uranu i na zdraví horníků, zaměstnanců chemické úpravny a také na obyvatele nejbližších obcí. KLÍČOVÁ SLOVA uran, těžba, rekultivace krajiny, životní prostředí, Dolní Rožínka, výuka, základní škola
Pojetí výuky paleontologie na základních školách
Honskus, Adam ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na výuku paleontologie a historické geologie na 2. stupni základní školy v rámci vzdělávacího předmětu přírodopis. Teoretická část práce shrnuje problematiku paleontologie v ČR včetně jejího historického vývoje a mapuje systém kurikulárních dokumentů ČR, především Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Hlavním cílem práce je zpracování 5 tematických výukových bloků obsahující učivo z historické geologie, které lze uplatnit během výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Praktická část obsahuje ucelenou přípravu výukových bloků včetně metodiky a 3 výzkumná šetření, která měla za cíl zjistit zájem žáků o výuku podle tematických bloků, představy žáků o vzhledu dinosaurů a zhodnocení vyobrazení dinosaurů z rozličných předloh (populárně naučné knihy, celovečerní filmy, dokumentární seriály a hračky). Zájem žáků o výukové bloky byl vyhodnocen za pomoci dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 113 žáků. Představy žáků o dinosaurech byly studovány porovnáním kreseb dinosaurů se 4 charakteristickými znaky, které 107 žáků nakreslilo. Zhodnocení vyobrazení dinosaurů bylo realizováno porovnáním 94 obrazových předloh s totožnými znaky jako u žáků. Výuka i výzkum se uskutečnili na základní škole Na Beránku v Praze...
Exkurze s technickou tématikou na Sedlčansku pro výuku na 1. stupni ZŠ
KADEŘÁBKOVÁ, Blažena
Diplomová práce je zaměřena na exkurze s technickou tematikou na Sedlčansku a jejich implementaci do výuky na 1. stupni základních škol. V teoretické části popisuje učení a jeho životní význam včetně vývoje myšlení dítěte s teorií procesu učení. Dále se věnuje technice v životě současného člověka a jejího vlivu na rozvoj osobnosti dítěte. Zaměřuje se na místo pracovní výchovy na prvním stupni a její cíle. Pojednává o výukových metodách, jejich klasifikaci a přináší přehled některých aktivizujících výukových metod. Vymezuje exkurzi a didakticky ji analyzuje. Zabývá se primární technickou gramotností. Charakterizuje vybrané technické památky a lokality za účelem exkurze. Praktická část představuje šest návrhů exkurzí s technickou tematikou, které je možné realizovat ve výuce žáků na prvním stupni základních škol. Součástí je dotazník zjišťující efektivitu vytvořených exkurzí mezi učiteli prvního stupně a jeho vyhodnocení. Dále pak i obecnější doporučení pro uplatňování originálních exkurzí do výuky na prvním stupni ZŠ.
Diferenciace a individualizace výuky nadaných žáků s ADHD na 1. stupni ZŠ
Horová, Edita ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl předložit a popsat efektivní strategie a výukové metody využívané učiteli nadaných žáků s ADHD, během kterých dochází k zohledňování rozdílných vzdělávacích potřeb těchto žáků. Tato práce také uvádí, jak fakultní učitelé 1. stupně uplatňují tyto strategie a výukové metody v rámci integrované i segregované formy vzdělávání nadaných žáků s ADHD. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice diferenciace, individualizace, nadání a strategiích výuky nadaných žáků. Zabývá se také specifickou skupinou nadaných žáků s ADHD, kteří jsou zařazování mezi žáky dvakrát výjimečné. Jsou zde tedy popsány i doporučované strategie pro vzdělávání žáků s ADHD. Na základě prostudování české i zahraniční literatury jsou zde vymezeny strategie a metody výuky vhodné pro nadané žáky s ADHD. Praktická část práce představuje kvalitativní výzkum provedený analýzou pozorovaných vyučovacích hodin ve třídách s nadanými žáky s ADHD a následnými hloubkovými rozhovory s učiteli těchto žáků, kteří vyučují v integrované i segregované formě. Práce se snaží zjistit, jaké strategie a výukové metody tito učitelé volí při práci s nadanými žáky s ADHD a do jaké míry jsou tyto strategie v souladu s nastudovanou literaturou v teoretické části práce. Výzkum prokázal, že tito pozorovaní učitelé často...
Práce učitelů 1. stupně ZŠ s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Mánková, Iveta ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se věnuje práci učitelů 1. stupně s učebnicemi ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. V teoretické části se zabývám objasněním základních pojmů, které jsou klíčové pro téma práce. Vymezuji zde pojmy učitel a pedagogický pracovník, jak je chápe nejen odborná literatura, ale také platné zákony České republiky. V další kapitole definuji, co je to učebnice, jaké má funkce a nejcitovanější klasifikace funkcí učebnic. Zmiňuji její strukturální komponenty a představuji další didaktické prostředky, se kterými se v praxi setkáváme. V nejrozsáhlejší kapitole teoretické části prezentuji dosavadní teoretické poznatky a výsledky výzkumných šetření, která byla v oblasti užívání učebnic dosud realizována ve světovém i českém prostředí. Poslední kapitola teoretické části seznamuje se vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět tak, jak je vymezena v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Výzkumná část práce představuje kvalitativní výzkum užívání učebnic ke vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět šesti učitelkami 1. stupně ZŠ, který byl realizován v jedné pražské základní škole. Výzkum je založen na rozhovorech s učiteli, jako doplňková metoda je využito pozorování. Cílem práce je zjistit, jak se učitelé připravují na výuku, jak při přípravě využívají učebnice a jak jejich obsah upravují...
Historie školy v obci Vráto od roku 1929-1989
ŠTOJDLOVÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá vznikem a vývojem Základní školy v obci Vráto v letech 1929 1989. V pěti tematických okruzích se stručně věnuje základním charakteristikám zkoumaného období včetně náboženských poměrů, dále organizaci školy, pedagogické činnosti či veřejnému životu školy. U každého časového úseku je věnována pozornost politickým a celospolečenským událostem, které výrazněji ovlivnily chod školy s přesahem do běžného života učitelů, dětí a jejich rodin. Základním zdrojem informací byla školní kronika.
Inovace RVP a ŠVP v závislosti na aktuálních trendech výuky ICT na ZŠ a víceletých gymnáziích
ČAPKOVÁ, Michaela
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření návrhu nového školního vzdělávacího programu sloužícího jako vzor pro výuku Informační akomunikační technologie na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Vzorový ŠVP vzniká v souvislosti schystaným rámcovým vzdělávacím programem v souladu se současnými žádoucími tendencemi ve vzdělávání, založenými mimo jiné na aktuálních možnostech využití moderních technologií. Návrh ŠVP se zabývá kompetencemi, kterých by měli žáci nabýt, a z toho vyplývajícím učivem, jež by mělo být na školách probíráno ve výuce ICT a také v některých tematických celcích související vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Navrhovaný ŠVP vychází z evaluace školních vzdělávacích programů devíti vybraných škol Jihočeského kraje. ŠVP jednotlivých škol jsou podrobně analyzovány. Práce dále obsahuje kvalitativní výzkum zaměřený na problematiku výuky ICT. Je zjišťováno, co je na základních školách a víceletých gymnáziích opravdu vyučováno a zda probíhající výuka odpovídá současnému RVP a platnému ŠVP konkrétní školy. Návrh vzorového ŠVP je podpořen několika videohospitacemi výuky informatiky současných studentů katedry informatiky PF JU se zaměřením na výuku základů algoritmizace a programování, využití cloudových nástrojů při tvorbě webových prezentací a zpracování dat a v rámci mezipředmětových vztahů také na využití hlasovacího zařízení při výuce fyziky. Diplomová práce je vypracována v rámci OP VVV projektu Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0 /16_011/0000660) ve spolupráci s odbornou garantkou vzdělávacích oblastí Informační a komunikační technologie a Člověk a svět práce Mgr. Danielou Růžičkovou z Národního ústavu pro vzdělávání.
Miniházená na základní škole
Karellová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Vojtíková, Lenka (oponent)
Název práce: Miniházená na základní škole Autorka práce: Tereza Karellová Vedoucí práce: PaeDr. Ladislav Pokorný Abstrakt: Tato práce je zaměřená na porovnání úrovně pohybových schopností a házenkářských dovedností dětí navštěvující Sokolský oddíl miniházené a dětí ze Základní školy Terezy Stolzové v Kostelci nad Labem. Práce je rozčleněná na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část se zabývá porovnáním pravidel miniházené a házené, vývojem dětí v období mladšího školního věku, charakteristikou pohybových schopností, školní tělesnou výchovou a metodikou miniházené. Praktická část je věnována interpretaci výsledků získaných při testování pohybové úrovně dětí, které se skládalo z testů ověřující úroveň nejen pohybových schopností, ale i úroveň házenkářských dovedností zaměřených především na manipulaci s míčem. Dále výzkumná část obsahuje mnou navrhovaný model výuky miniházené vhodný pro zmiňovanou Základní školu a porovnání výsledků z úvodního a závěrečného testování pohybové úrovně žáků. Práce je určená zejména pro učitelé tělesné výchovy na prvním stupni základní školy, ale může být i užitečným materiálem pro trenéry miniházené. KLÍČOVÁ SLOVA Miniházená, děti, základní škola, tělesná výchova, pohybová úroveň
Tranzitní období v životě osob s kombinovaným postižením: Tranzitní plánování přechodu ze speciálního vzdělávání do běžného vzdělávacího proudu
RYBOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tranzitního období u osoby s kombinovaným postižením, konkrétně lehkým mentálním postižením a narušením komunikační schopnosti (dále jen ,,NKS"), a to přechodem ze speciální internátní školy logopedické na 2. stupeň běžné základní školy s denní docházkou. V práci se snažím nastínit nejvíce problematické oblasti, se kterými byl konkrétní vybraný žák konfrontován v tranzitním období a uvádím využité kompenzační mechanismy. Dále se pokouším navrhnout i jiné formy kompenzace, které by mohly být u konkrétního žáka v tranzitním období přínosné. V závěru popisuji současný stav u sledovaného žáka a prognózu jeho uplatnění v budoucím profesním životě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 681 záznamů.   začátekpředchozí379 - 388dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.