Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,115 záznamů.  začátekpředchozí36106 - 36115  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.49 vteřin. 

Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni ZŠ
Kučerová, Tereza ; Dobiášová, Pavla (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce nazvaná Komunikace a spolupráce rodiny a školy na prvním stupni si klade za cíl zmapovat způsob spolupráce rodičů a školy na základě historických podkladů, a prakticky ověřených postupů. Blíže se věnuje pojetí spolupráce a komunikace rodičů a školy v různých alternativních směrech. Zároveň nabízí čtenáři nabízí vhled do situace z autorčiny praxe, jež byla důsledkem nekvalitní komunikace a spolupráce školy s rodinou. Na základě poznatků z teoretické části se autorka snaží situaci dále řešit a dosáhnout kvalitního, vzájemně spolupracujícího vztahu mezi rodiči a školou.

Sociální zázemí dětí s handicapem a jejich rodin v mikroregionu Rožnov pod Radhoštěm
Šuláková, Markéta ; Jebavá, Jana (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název Sociální zázemí dětí s handicapem a jejich rodinv mikroregionu Rožnovsko The Social background of handicapped children and their families in Rožnov pod Radhoštěm microregion. Cíl práce Zmapování a popis stávajících služeb nabízejících pomocí dětem s postižením do devíti let a jejich rodině v mikroregionu Rožnovsko. Metoda Zmapování současné situace sociálního zázemí pro rodiny dětí s handicapem bylo provedeno metodou rozhovorů s rodiči dětí, lékaři, sociálními pracovníky v kombinaci s dotazníkovým průzkumem. Výsledky Z výsledků rozhovorů a dotazníků vyplývá, že sledovaný mikroregion není dostatečně pokryt organizacemi a službami nabízejícími pomoc sledovaným rodinám. Rodiče dětí využívají pomoc z okolních regionů. Klíčová slova sociální zázemí, sociální dávky a služby, respitní péče, raná péče, poradenské služby, prenatální diagnostika, prenatální péče, pediatr, preventivní dětská vyšetření 3

Sociální péče v azylových domech pro matky s dětmi
Solichová, Marta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá azylovými domy pro matky s dětmi. V teoretické části jsou popsány služby, které azylový dům matkám s dětmi poskytuje. Najdeme tu obecné informace o azylových domech, informace o náplni jejich práce, jejich cílech, pracovnících a o spolupráci s jinými institucemi. Dále tu jsou rozebrány důvody příchodu matek do azylového domu. Tyto matky s dětmi se ocitly bez ubytování nebo v nevyhovujících podmínkách, popř. odešly z domova kvůli domácímu násilí. Najdeme tu náhled do rizikových situací v rodině a jak rodinu ovlivňují. Práce se zabývá také možnostmi řešení situace klientek - tedy jejich odchodu z azylového domu a následné ubytování. Základem praktické části je dotazník, který byl určen pro sociální pracovníky azylových domů pro matky s dětmi. V návaznosti na teoretickou část zjišťuje příčiny potřeby vyhledání pomoci azylového domu, rozsah poskytované péče a následné řešení situace klientky v závislosti na důvodu vyhledání pomoci.

Úroveň informovanosti žáků středních škol v oblasti antikoncepce
Drahošová, Miloslava ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Jurásková, Dana (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat úroveň znalostí žáků středních škol v oblasti antikoncepce. V teoretické části je popsán vývoj antikoncepčních metod a jejich charakteristika. Také je sem zařazena sexuální výchova jako taková a její situace v současném školském systému. Výzkumná část srovnává znalosti žáků na různých typech škol a v různě velkých městech. Sleduje rozdíl v informovanosti mezi pohlavími, vliv rodinného prostředí a efektivitu osvětových metod.

Vnitřní a vnější determinanty morálního vývoje u dítěte
Červenková, Dagmar ; Lorenzová, Jitka (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je popis vnitřních a vnějších činitelů, které ovlivňují morální vývoj dítěte. V úvodní kapitole je vymezen pojem morálka a další základní pojmy související s tématem této práce: hodnoty a jejich kategorizace, charakter, altruismus a prosociální chování. Další část popisuje důležité teorie morálního vývoje. Největší pozornost je věnována Kohlbergově teorii morálního vývoje. Kapitola Vnitřní determinanty morálního vývoje je zaměřena na následující psychické kategorie: inteligenci, morální usuzování, morální jednání a motivaci. Navazující podkapitola předkládá různá pojetí pojmu svědomí. V závěru kapitoly je uvedena odlišnost morálního usuzování u žen a mužů. V kapitole Vnější determinanty morálního vývoje je pozornost věnována klíčovým sociálním faktorům. Jedná se především o prostředí rodiny a školy. V úvodu kapitoly je vymezen pojem sociální situace, který je při výzkumu vnějších činitelů účinným metodologickým přínosem. Dále se tato práce zabývá mravní výchovou, jejím obsahem, metodami a cíli. Snaží se upozornit na ty části Rámcového vzdělávacího programu, které s mravní výchovou souvisejí. Na závěr jsou předloženy některé projekty a přístupy zabývající se mravní výchovou.

Stavebně technologický projekt pro výstavbu bytového domu v Olomouci
Stehlík, Jakub ; Venkrbec, Václav (oponent) ; Henková, Svatava (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je technologie provádění hrubé horní stavby na novostavbě bytového domu v Olomouci – Klášterní Hradisko. Obsahem jsou technické zprávy, situace stavby a zařízení staveniště, technologické předpisy, bilance zdrojů, časový plán, návrh strojní sestavy, kontrola kvality, bezpečnost práce.

Význam rodinné psychoedukace v prevenci relapsu psychotického onemocnění
Pleštilová, Lenka ; Bankovská Motlová, Lucie (vedoucí práce)
Prevence relapsu je ve stabilní fázi psychotického onemocnění hlavním terapeutickým úkolem. Samotná farmakoterapie není dostačující, spolupráce pacientů v remisi bývá nízká a k relapsu přispívají i další faktory, zejména stres pacientů nezvládajících emočně vypjaté situace v rodině. PREDUKA (PREventivně EDUKAční program proti relapsu psychózy) je šestihodinový profesionálně vedený skupinový program pro pacienty s psychotickým onemocněním v ambulantní léčbě a pro jejich blízké. V terénní dotazníkové studii jsme zmapovali 1) teoretické znalosti absolventů, 2) využití praktických rad získaných na PREDUCE a 3) obecný přínos programu. Zařadili jseme účastníky programu z let 2007 - 2009, soubor tvořilo 14 pacientů a 22 příbuzných, 27 žen a 11 mužů. Průměrný věk pacientů byl 28,6 let, příbuzných 44,4 let. Vysoká návratnost dotazníků od pacientů (82%) potvrzuje jejich ochotu spolupracovat. Znalosti absolventů o psychózách a jejich léčbě jsou velmi dobré, compliance pacientů z našeho souboru vysoká. Radami získanými na PREDUCE se účastníci obvykle řídí. Častá je neznalost důležitých telefonních čísel (krizové centrum, ošetřující psychiatr), navrhujeme rozšíření pracovního sešitu k programu o stránku na doplnění těchto údajů. Bylo by vhodné nabídnout rodinám dlouhodobější skupinovou psychoedukaci, protože příbuzní...

Matematika v domácím vzdělávání: charakteristiky vzdělávacího stylu rodin
Pražáková, Dana ; Tůma, Jiří (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Škrabánková, Jana (oponent)
Disertační práce se věnuje problematice domácího vzdělávání. Prvním cílem práce je popis charakteristik vzdělávacího stylu rodin s důrazem na matematiku. Druhým cílem je návrh metodologického rámce pro případný další výzkum na poli domácího vzdělávání. Jedná se o kvalitativní výzkum založený na dotazníkovém šetření ve 30 rodinách a na osobních zkušenostech autorky. Česká pedagogická terminologie je úzce svázána s realitou školního vzdělávání, proto jsou na začátku práce navrženy nové pojmy. Vzdělávací prostředí vysvětluje možné důvody vysoké diverzity mezi doma vzdělávajícími rodinami. Vzdělávací prostředí je na makroúrovni ovlivňováno legislativní úpravou, platnými kurikulárními dokumenty, hodnotami a normami, které společnost sdílí ve vztahu ke vzdělávání. Na mezoúrovni ho ovlivňuje institucionální vazba rodiny na školu, případně k podpůrným skupinám, a na mikroúrovni osobní situace každé jednotlivé rodiny daná demografickými, biologickými, ekonomickými a dalšími charakteristikami. Z prostředí rodiny vychází vzdělávací styl, který je ovlivňován též postoji rodičů a dětí k matematice, vzděláním a profesí rodičů a zkušenostmi s učebnicemi či pomůckami. Vzdělávací styl se mění s mírou zkušeností s domácím vzděláváním. V práci popisovaný styl je nazván semistrukturovaný vzdělávací styl. Rodiče -...

Nízkoprahová zařízení pro osoby závislé na návykových látkách
Melzerová, Lucie ; Mlčková, Marie (oponent) ; Šotolová, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výchovně léčebnými přístupy k osobám závislým na návykových látkách, konkrétně nízkoprahovými programy pro drogově závislé. V teoretické části jsou definovány pojmy Public Health, Harm Reduction, nízkoprahová zařízení a podrobně rozebrány jsou internetové a telefonické poradny, kontaktní centra a streetwork. Práce celkově je zaměřena především na nízkoprahové programy, jejich historii, odborný tým a klienty. Empirická část se dotýká života drogově závislých a jejich "drogové kariéry", která se promítá do oblastí jako jsou rodinné a partnerské vztahy, zdraví, bydlení, finanční situace, kriminalita, pokusy o léčbu a další. Informace byly získávány na základě dotazníkového šetření a informací získaných z přímých zkušeností s klienty.

Ekonomická analýza vybraného podniku
Minczérová, Markéta ; Mach, Jiří (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vypracovat na základě údajů účetních závěrek finanční analýzu na Rodinný pivovar BERNARD a.s. za období 2012 až 2014. Teoretická část se skládá z literární rešerše, finanční analýzy její cíle, zdroje a uživatele. Podobně jsou vysvětleny elementární metody a interpretace jednotlivých ukazatelů. Praktická část diplomové práce obsahuje základní charakteristiku vybraného podniku, vymezení předmětu činnosti a hodnocení hospodářské situace za období 2012 až 2014. Následuje analýza makroprostředí, rozdílových veličin, aktivity, likvidity a rentability. Pivovar byl porovnáván s vybraným konkurenčním podnikem a příslušným odvětvím u nichž byla provedena také finanční analýza poměrových ukazatelů za období 2014. Poslední část diplomové práce je analýza souhrnných indexů hodnocení finančně ekonomické situace a výkonnost podniku jedním číslem. Dále návrh doporučení pro zlepšení stávajícího stavu.